Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 586 total)
  • Author

Okej, du är tillbaka igen, bra bra. Det blev en lång paus från gymmet, men så kan det vara ibland.

Gober wrote:
    Kan tänka mig att det är segt utan passare om man nu är van vid det. Bra serie på 100 iaf. Ser på din användarbild att du redan lider av vinterdepression precis som mig ;-)

Ja det är det, men samtidigt känner jag mig friare, förr fick jag ställa in pass pga att min passare var otillgänglig. Min bänkserie, ojoj prata inte ens om den..:(
    Solned/uppgångar är hittills oöverträffade sett till skönhet, om inte så mildrar det en stundande/vardande vinterderpression;)

Gettodachoppa wrote:
    Okej, du är tillbaka igen, bra bra. Det blev en lång paus från gymmet, men så kan det vara ibland.

Ja det blev det, förfallet blev onödigt stort, men som du säger, så det kan bli, man kan ju inte ligga på topp jämt:)

Gårdagens pass

Vanlig bänk efter rotatoruppv.

50*2
    80*2

100kg 3 set med 10-18reps

110kg 3set 9, 9 och 8 reps, återigen har ingen passare så får hålla igen lite för att kunna behålla min heder i gymmet=)
    Avslutade med ett set på 100 och ett på 80kg ett sk dropset.

Enarmsrodd i smithen 45kg 3set per arm

Skivstångsrodd i smithen 95kg 3set 10 reps i varje

Shrugs i smithen 3set med 95kg

Chinups 3set med 10 reps i varje, kände mig trött och körde därav ganska få reps..

Börjar så smått komma igång igen men skulle nog behöva en proffisionell massage av mina skuldror..

Rapport:

Körde chins igår 10 set med 10reps hög intensitet och bra utförande

Idag blev det följande:

Uppv rotator

Vanlig bänk

2*80kg

100kg typ 6 set

110kg kanske 5 set

Ca 10 reps i varje set, körde mängdträning idag för att försöka kicka igång kroppen efter mitt uppehåll.

Biceps med hantlar körde 5 set med 21kg hantlar sedan nåt dropset

Shrugs 4set

Triceps med hantel bakom huvudet liggande 4set

Ja ett plockepinnpass, känner dock att det är på rätt väg men armbågen oroar mig lite då den känns lite instabil dom första seten bänkpress, troligen kan det avhjälpas med mer omfattande uppvärmning tex hantelcurls och triceps med rep.

Rygg

Har under dom senaste 3 nätterna sovit väldigt lite pga jobbtider, hade därför dålig ork idag.

Chins
    10
    10 kv

kv+11kg 10reps

kv+21kg 5set 10, 10, 10, 9, 7reps har tappat mycket här…

Skivstångsrodd

80kg 2set
    100kg 4 set 10reps i varje, gick tungt och har inte samma klipp som i somras….,

Sen lite varierade övningar tex pullups i ställning, biceps, shrugs, för trist för att nämna..

Körde ett pass i brist på annat

uppv. rotator 5 set per axel

Vanli bänk

60kg*4
    80kg*2
    100kg*2 20reps i första strikta reps
    110kg*4 10,10,10,9 kändes ganska bra men tar ej ut mig pga ingen passare
    100kg som avslut ett set

Liggande triceps med stång

4set med varierad vikt bara för att…

Klar, känns ok.

Uppv

Vanlig bänk
    50*3
    80*2
    100*5 körde mellan 12 och 20 reps ej till failure
    110kg*3 blev nog en 12-15reps per set här, körde med något smalare grepp för att aktivera triceps mer, köndes ok

Enarmsrodd i smith
    3set med 45kg per arm

Stående triceps bakom nacken 5 set på hela magasinet
    Körde också ett set biceps

Klart, skulle egentligen ha kört ett rent ryggpass men hade mer lust att köra pressar, kör nog rygg på onsdag som det ser ut.

Chinups
    kv 20
    kv 10

kv+11kg 10
    kv+21kg 10
    kv+21kg 10

kv+31kg 9reps, mycket besviken, men antar att repsstyrkan kommer tillbaks

Skivstångsrodd
    4 set med 70kg 20reps i varje körde lugnt idag

Ligggande triceps med stång 4 set med olika vikt sedan stående triceps samma rörelse 5 set fullt magasin

Har blivit oerhört tjock, trist men bara att sätta igång en diet snart.

räven wrote:
    Har blivit oerhört tjock, trist men bara att sätta igång en diet snart.

hehe fast jag undrar om du verkligen är så jäkla tjock? Har själv lagt på mig REJÄLT, tråkiga är ju att man har sådant anlag för bukfetma, vore bättre om det satte sig på typ röven så kunde man gått runt i 90-tals MC-Hammerbrallor för att dölja det ;-)

Gober wrote:
    hehe fast jag undrar om du verkligen är så jäkla tjock? Har själv lagt på mig REJÄLT, tråkiga är ju att man har sådant anlag för bukfetma, vore bättre om det satte sig på typ röven så kunde man gått runt i 90-tals MC-Hammerbrallor för att dölja det ;-)

Mja jag förstår hur du menar och önskade att det stämde med verkligheten, igår såg jag dessvärre mig själv i helbild efter en timmes bastande, illröd och slät. En makaber syn, jag känner mig stockfet utan skylande plagg. Vikten har också stigit till dagens 93kg, men motivationen jag frambringade i våras är långt borta och fan vet hur jag ska hitta den igen..:frust: Kakor och godis äts på daglig basis och i kvantiterer om ca 1000kcal, hur fan ska jag kunna sluta med det!?:(

Cold Turkey! Sluta helt med kakor, godis osv. Är man inne i en sådan knarkperiod tycker jag det är bäst att bestämma sig för att helt sluta med det ett tag framöver. Jag är tyvärr också lite allt eller inget. bara en kanelbulle…vad fan är det liksom ;-)

Gober wrote:
    Cold Turkey! Sluta helt med kakor, godis osv. Är man inne i en sådan knarkperiod tycker jag det är bäst att bestämma sig för att helt sluta med det ett tag framöver. Jag är tyvärr också lite allt eller inget. bara en kanelbulle…vad fan är det liksom ;-)

Naturligtvis, men det är där motivationsbiten kommer in i bilden, innan sommaren hade jag inga som helst problem att motivera mig till att avstå allsköns godsaker då jag hade ett uppsatt mål. Nu finns inte något mål i sikte och därmed är det ingen ”press” att ligga på topp:) Nå jag kör slarv oktober ut, sen blir det fan till att ta tag i allt!:)

Ingen mer självömkan nu, Räven. Är det något som ska göras får man göra det själv. :-)

Fan, du hade ju en jäkligt bra fysik av det jag kommer ihåg. Inte har du tappat så mycket av den nu när du dragit igång igen.

Gettodachoppa wrote:
    Ingen mer självömkan nu, Räven. Är det något som ska göras får man göra det själv. :-)

Fan, du hade ju en jäkligt bra fysik av det jag kommer ihåg. Inte har du tappat så mycket av den nu när du dragit igång igen.

Självömkan, där har vi det:) Jag tyckte väl att känslan var bekant, fan Getto där har vi ju problemet!

Dags att ta kliva upp ur soffan, styra upp kosten, öka träningsmängden och framförallt sluta okynnesäta sötsaker… Time for comeback;)

:up:

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.