Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 oktober, 2011 at 21:35 #191258Anonym anvandareMember
Då siktar jag på att återta denna form från i sommar då Mätte aldrig någon fettprocent men har vi någon på brädan som kan ge sig på en kvalificerad gissning? Magmusklerna ser obefintliga ut men försvarar mig med att jag nog sträcker mig lite på bilden.
15 oktober, 2011 at 21:46 #191259Anonym anvandareMemberEn vild gissning 8-9%
18 oktober, 2011 at 01:46 #191260Anonym anvandareMemberOkej G, nå då är det bara börja leva på köttfärs och fläskfile igen då
Körde ett pass igår:
Rotator..
Vanlig bänk
3*50kg
2*80kg
2*100kg
2*120kg 10reps på varje
4*100kg körde med bra kontaktLiggande triceps+ stående triceps 6 set totalt
Sittande biceps med 21kg hantlar 8-10reps per arm
Avslutade där. Kändes ok!
18 oktober, 2011 at 18:47 #191261Anonym anvandareMemberEtt bra mål att uppnå den formen igen, ett riktigt bra bygge:emo-thumb
20 oktober, 2011 at 15:50 #191262Anonym anvandareMemberHence wrote:Ett bra mål att uppnå den formen igen, ett riktigt bra bygge:emo-thumbTackar för den!
Jag körde ett pass idag, körde lite chins igår mest för underhåll.
Vanliga bänk
50*3
80*2100kg 20 reps
100kg 10reps120kg 3 set med 9-10reps i varje
sedan 100kg 4 set till med onödigt lång vila mellan seten
Skivstångsrodd 100kg 3 set 10 reps i varje
Shrugs 46kg-36kg-31kg 15reps på varje ca.. 3 sådana set
Hann inte köra mer idag. Men kändes rätt bra!
23 oktober, 2011 at 21:52 #191263Anonym anvandareMemberKvällens..
50*3
80*2100kg 20reps ingen känsla
120kg 9reps i första sedan 6 och slutligen 5 reps kände mig orkeslös
80kg 4 set med smalt grepp, kändes ok men har inget driv i lyften…
Körde 4 set biceps mellan bänkseten för att bli varmRyggmaskin 4 set varav 4 dropset 70kg 5reps 55kg 5reps
Ryggmaskin nr2 100kg 4set tog ok men var vid detta lag väldigt trött..
Vet inte om utvecklingen går som jag vill men blev en utekväll igår så det kan ha inverkat.
23 oktober, 2011 at 22:42 #191264Anonym anvandareMemberGrymt stark överkropp räfven, men hur är det med benen?
Peppra på!
23 oktober, 2011 at 23:04 #191265Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Grymt stark överkropp räfven, men hur är det med benen?Peppra på!
Tack Magnus! Jag var in och kikade i din journal för att upptäcka att vi har liknande axelproblematik och sedan när jag kikade på din bänkvideo ser att vi lyfter på ett ganska snarlikt sätt, samband? Ja benen…. Dom är ett sorgligt kapitel, men för att sammanfatta saken så har jag alltid varit naturligt ganska stark i benen och aldrig kunnat motivera mig nog (frånsett en tid under mitt första träningsår) att köra dom seriöst. Men har faktiskt provat knäböj för en tid sedan, tyvärr gillar inte min vänstra axel sträckningen som blir när man greppar stången, ilar faktiskt rejält efter ett set. Skulle gärna kört den övningen annars.
23 oktober, 2011 at 23:13 #191266Anonym anvandareMemberräven wrote:Tack Magnus! Jag var in och kikade i din journal för att upptäcka att vi har liknande axelproblematik och sedan när jag kikade på din bänkvideo ser att vi lyfter på ett ganska snarlikt sätt, samband? Ja benen…. Dom är ett sorgligt kapitel, men för att sammanfatta saken så har jag alltid varit naturligt ganska stark i benen och aldrig kunnat motivera mig nog (frånsett en tid under mitt första träningsår) att köra dom seriöst. Men har faktiskt provat knäböj för en tid sedan, tyvärr gillar inte min vänstra axel sträckningen som blir när man greppar stången, ilar faktiskt rejält efter ett set. Skulle gärna kört den övningen annars.Det var jäkligt intressant, menar du det? Jag får inga problem alls när jag kör på +5 reps och tänker på att dra ihop axlarna. När jag fått känningar är det vid lägre rep då jag missat det. Har aldrig sett nån video på dig men vore mkt intressant att se
Ang böj: prövat att hålla maxbrett på stången samt/alt lagt den högre upp?
23 oktober, 2011 at 23:25 #191267Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Det var jäkligt intressant, menar du det? Jag får inga problem alls när jag kör på +5 reps och tänker på att dra ihop axlarna. När jag fått känningar är det vid lägre rep då jag missat det. Har aldrig sett nån video på dig men vore mkt intressant att seAng böj: prövat att hålla maxbrett på stången samt/alt lagt den högre upp?
Okej, jo jag trycker ihop skuldrorna så mycket jag förmår och har även viss brygga, svårt att säga hur om den är jämnhög med din men utan den får jag helt enkelt inte axlarna i den bana som verkar mest skonsam. I mina bänkserier kör jag aldrig med en vikt som jag inte orkar 9-10reps med i första setet, detta för att undvika sk forcerade lyft då jag tappar hållningen och ”våldpressar” upp stången. Ska se om en video inte går att ordna framöver.
Vad orsakade dina axelproblem förresten?
Ang knäböjen så har jag provat det du säger i somras, tyvärr känns det inte bra ändå, kanske gör ett nytt försök inom kort men har inga förhoppningar..28 oktober, 2011 at 23:54 #191268Anonym anvandareMemberDagens pass blev en exakt upprepning av det senaste, noterbart är att jag kände mig något starkare än sist. Gjorde iaf några stabila lyft på 120 i bänken, och ryggen fick en lätt genomkörare.
29 oktober, 2011 at 17:18 #191269Anonym anvandareMemberVar totalt slut efter en utekväll igår, en kompis bjöd på en ”jacked” plus 2st koffeintabletter, det visade sig vara ett stort misstag. Passet som genomfördes var följande.
Sittande ryggdrag 3set
Sittande spakdrag 3set tungt
Sittande latsdrag 3 set relativt lätt
Sittande maskindrag ”latsdrag” 3setChinups 12 reps här bröt jag passet, fick lägga mig ned på en matta, kritvit i ansiktet och mycket illamående.
I skrivande stund har jag återhämtat mig något men känner mig fortfarande lite skakig, tror drinken gjorde bra mycket mer skada än nytta.
29 oktober, 2011 at 17:49 #191270Anonym anvandareMemberJacked normaldos plus 2 koffeintabs (200mg?) 700mg koffein + dmma. Låter som du fick en rejäl överdos. Har fått överdos av koffein en gång och blev vit som ett spöke, fick ställa mig i duschen där jag kallsvettades floder och spydde som en gris, ingen höjdare
29 oktober, 2011 at 20:01 #191271Anonym anvandareMemberräven wrote:Vad orsakade dina axelproblem förresten?
Ang knäböjen så har jag provat det du säger i somras, tyvärr känns det inte bra ändå, kanske gör ett nytt försök inom kort men har inga förhoppningar..Well, jag har alltid varit extremt överrörlig. För ca 15 år sen hade jag dragit på mig en lätt skada under ett pass, sträckning typ, men på vägen hem voltade jag med cykeln och då rev det till… Muskelfästet blödde. Sjukgymnastik etc länge. Passar mig för vissa rörelser ouppvärmd nu. Long story
På det gym där jag hänger mest har vi en sjukt bra hacklift som substitut för böj. Hammer. Har du tillgång till nån dito?
1 november, 2011 at 23:05 #191272Anonym anvandareMemberGober wrote:Jacked normaldos plus 2 koffeintabs (200mg?) 700mg koffein + dmma. Låter som du fick en rejäl överdos. Har fått överdos av koffein en gång och blev vit som ett spöke, fick ställa mig i duschen där jag kallsvettades floder och spydde som en gris, ingen höjdareJag var i mycket dåligt skick, fick ta igen mig flera timmar innan jag var återställd, troligen ingen hälsokur för hjärtat mitt..
Nåväl dagens pass förlöpte väl och hade ett väldigt positivt inslag.
Vanlig bänk
arb set
110*15
110*10
120*10
120*8
120*8
110*10 smalare grepp
110*8 samma
80*10*2 som avslut kändes okChins
24 med kv
15
15
15
10
10
körde utan extra vikt idag då jag ville spara axlarna liteTriceps i cc
Stående 3 set full mag plus 6kg, kändes rätt ok faktiskt.Shrugs
3 set med 46kg följt av några reps till på 31orna kändes okNu till den goda nyheten; Såg att några körde sittande axelpress med hantlar, blev oerhört sugen så slängde upp 16kgs hantlarna beredd på smärta vid första pressen men döm om min förvåning när det inte kändes speciellt obehagligt alls:)
Fick mer självförtroende och körde 4 set med 21kg hantlarna ca 10-15 reps för att riktigt känna om det fungerar. Tycks som det, har ingen smärta nu men ska ta det mycket lugnt ändå, en gång i tiden körde jag ju en 8a på 41kg hantlarna så har onekligen en bit kvar till gamla nivåer…
Har nog inte kört denna övning på minst 5år tror jag. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.