Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 586 total)
  • Author

Du kommer nog snabbt tillbaka i vikterna med hantelpress om det flyter på smärtfritt. Allt bänkande ger ju trots allt styrka i axlarna och dom såg ju starka ut på din bild.

Kom på att även du likt Galten kör Arnolds recept, bänk och chins, har du testat att superseta?

Dagens pass efter arbetet
    Skivstångsrodd
    50*2set

80*2set

100*10reps

110*10reps körde 5 set med samma repsantal i varje, blev väldigt trött mot slutet

Trappade ned med 3 set till på 100kg ca 10reps i varje, skönt för ryggen:)

Chins med kv

5 set med 15 reps i första och 10reps i dom andra fyra, kände mig trött

Stående triceps i cc 5set med extra hantel 10kg

Gjorde därefter ett idiotiskt försök att köra axlar igen med bara en vilodag mellan förra passet. Gick som man kunde tro, dåligt, ingen smärta men kantigt och värdelöst om man räknar det som träning blev det 5 set 3st med 21kg och 2 st med 11kg.

Okej pass, positivt var min roddstyrka idag, 110 kändes ganska bra vilket förvånar mig då jag kört väldigt lite rodd på senare tid.

Gober wrote:
    Du kommer nog snabbt tillbaka i vikterna med hantelpress om det flyter på smärtfritt. Allt bänkande ger ju trots allt styrka i axlarna och dom såg ju starka ut på din bild.

Kom på att även du likt Galten kör Arnolds recept, bänk och chins, har du testat att superseta?

Jag har testat olika upplägg vad gäller chins och bänk, om du med superset menar att köra dessa vartannat set så har jag inte provat det men körde förut oftast chins direkt efter bänkarna. Just nu har jag inte riktigt någon struktur på träningen så försöker mest komma tillbaks på rälsen igen:)

Riktigt många sköna arbetsset med respektabla vikter för ryggen!bara 8 tunga set i stångrodden hade räckt för blodsmak i munnen tycker jag,för att sedan följa upp med 9set!! över 10reps i chinsen är sjukt starkt:up:imponerande helt enkelt:-)

Galten wrote:
    Riktigt många sköna arbetsset med respektabla vikter för ryggen!bara 8 tunga set i stångrodden hade räckt för blodsmak i munnen tycker jag,för att sedan följa upp med 9set!! över 10reps i chinsen är sjukt starkt:up:imponerande helt enkelt:-)

Hehe nåja:) Jag önskar jag kunde se det så positivt men det känns inte så märkvärdigt faktiskt utan att låta styv i korken. Jag tror mycket handlar om hur man vänjer kroppen att köra, har du vant dig vid många set klarar kroppen det bättre oavsett om man anser att 3 eller 8 set per övning är mest optimalt sett till muskeltillväxt. Roligt med feedback iaf:)

Tisdagens pass
    Uppv
    Vanlig bänk
    50*2
    80*2
    100kg 20reps
    120kg 10reps
    120kg 9 reps
    120kg 7reps vågade ej ta ut mig helt då jag inte hade någon som passade
    Fortsatte med lite smalare grepp
    100kg 10reps
    100kg 12reps
    100kg 10reps
    100kg 10reps
    100kg 10reps

Chinups
    20reps kv
    10
    10
    10
    10
    10 Vilade inte så länge mellan seten men kände att jag behövde få lite ryggträning då chinsen inte var speciellt lätta

Axelpress hantlar
    17kg 20reps
    21kg 12reps
    24kg 12reps
    24kg 12reps
    Tog det lugnt och det kändes rätt bra även idag, får se om jag kan stega upp en hantel per vecka?

Triceps i cc
    Körde bara 3 set var helt slut i kroppen…

Ett ok pass men behöver få mer kontinuitet i träningen, som det är nu utvecklas jag inte för 5 öre..

Återigen måste jag säga att det är några galna bänkpass du levererar. Och utan att ha sett dig tror jag faktiskt att min form är mycket sämre än din 8)

Ta det lugnt med axlarna.

Det är en jävla volym det där, sett i kilon du lyfter blir det massor. :-)

Håll i gymmandet, även om det bara skulle bli ett par pass i veckan.

Blev ett ganska intensivt pass i garaget idag då jag inte hann med att åka till gymmet.

Skivstångsrodd
    uppv med 70kg 4set med 10 i varje

Arbetsset
    97kg 10reps i varje set totalt 10st set med ganska kort vila och utan bälte.

Triceps med rep i cc 5 set ganska lätt vikt pga ett viktmagasin är skadat.

Inget vidare pass idag saknade tryck i kroppen, troligen pga att jag endast ätit 1 limpsmörgås inom en 20timmarsperiod före passet.

Gober wrote:
    Återigen måste jag säga att det är några galna bänkpass du levererar. Och utan att ha sett dig tror jag faktiskt att min form är mycket sämre än din 8)

Ta det lugnt med axlarna.

Ja du Gober, jag har faktiskt börjat fundera över om jag ska halvera volymen och försöka köra bänk 2,5 ggr per vecka istället, som det är nu känner jag mig mör i brösten flera dagar efteråt.

Gettodachoppa wrote:
    Det är en jävla volym det där, sett i kilon du lyfter blir det massor. :-)

Håll i gymmandet, även om det bara skulle bli ett par pass i veckan.

Jadu, jag vet inte om det är för att kompensera att det blivit så glest mellan passen som jag mosar på med många set när jag väl är där då=) Nu blir det vinter och då finns det inte mycket annat att göra vilket lämnar mycket tid över till gymmet!

Kan inte hålla med kören och säga att det är brutala serier i bänkpressen. Kanske det som är hemligheten så du fått så köttiga pecs? En tanke att prova en vacker dag?

Lördagens pass

Vanlig bänk
    50*2
    80*2
    100kg 20reps
    120kg 13reps
    120kg 10reps
    120kg 8reps
    120kg 8reps
    120kg 10reps
    Hade kanske lite längre vila mellan seten och en kompis som passare, stor skillnad på hur man törs ta ut sig.

Fortsatte med ytterligare 5set med mycket kort vila mellan seten
    100kg 10reps
    100kg 8reps
    100kg 7reps
    100kg 7reps
    100kg 6reps
    Fick bra pump och känslan i lyften var utmärkt!

Chinups
    25reps
    sedan 5 set med
    10
    10
    10
    10
    10
    Körde med fokus på kontakt, kändes bra!

Sittande axelpress med hantlar
    16kg reppade
    21kg 15reps
    26kg 15reps
    26kg 15reps
    Kör inte mer än 3 arbetsset här, kändes faktiskt mycket bra, följer min planering med att långsamt höja belstningen och det tycks fungera.

Framåtböjda pushdowns över huvudet (triceps)
    6 set med varierande belastning och vila, fick bra känsla och inget obehag, denna övning fick summera mitt pass.

Kändes mycket bra efter idag, länge sedan jag haft ett så bra pass!

biffen669 wrote:
    Kan inte hålla med kören och säga att det är brutala serier i bänkpressen. Kanske det som är hemligheten så du fått så köttiga pecs? En tanke att prova en vacker dag?

Haha Biffen, jag tackar för berömmet, kör på med ditt upplägg tycker jag det har ju funkat bra hittills minst sagt!:)

Kvällens pass
    Vanlig bänk (lätt)
    50*2
    80*2

100kg 18reps väldigt kontrollerade
    100kg 12reps
    100kg 12reps
    100kg 10reps

Körde väldigt lätt idag med långsamt utförande körde ju tunga pressar i lördags så lastade av lite idag.

Skivstångsrodd, skippade uppvärmning och körde direkt med bänkstången
    100kg 15reps
    110kg 10reps
    110kg 10reps
    110kg 10reps
    110kg 10reps
    110kg 10reps

Chinups
    20reps
    10reps
    10reps
    Tog det mycket lugnt idag då jag inte kände mig helt återhämtad sen lördagen

Triceps i cc med stång
    6 set med varierande vikt och utörande

Shrugs
    Körde 3 sammanhängande pyramidset

47kg 15reps- 41kg 15reps- 39kg 15reps- 37kg 15reps
    Tre sådana omgångar, kändes bra i nacken efter en sådan serie!

Tog en timmes bastu efter detta, kändes bra.

Körde 10 set med 10st chins igår hemmavid, bestämde mig för att åka till gymmet idag istället.

Vanlig bänk
    100kg 20reps
    120kg 11reps
    120kg 11reps
    Hade ingen passare så stannade hade nog orkat en eller två till
    120kg 8reps
    120kg 8reps
    Lite kortare vila mellan seten

100kg med något smalare grepp, körde 5 set med 10reps i varje, fokus låg på känsla men fick inte till lyften idag kände jag.

Kände att det var bra så och sköt undan bänken för att köra stångrodd

100kg 3 set och ca 10 explosiva reps i varje, ganska bra känsla

Triceps i cc

här körde jag dubbelset dvs först tyngre sen direkt utan vila lite lättare blev nog 6 sådana set

Sittande axelpress med hantel
    16kg 15reps
    21kg 15reps
    26,5kg 10reps
    26,5kg 5reps
    Stannade här pga kände inget tryck i kroppen och fick inte till hållningen riktigt

Biceps med reps alternerande nivå 12

4set med 10 reps per arm tog ok men ingen bra känsla tyvärr, biceps har seglat fram som mitt största estetiska problemområde detta tack vare att jag inte kunnat träna dom som jag velat. Måste förbättra mig här.

Totalt sett ett någorlunda pass, körde ensam och var rätt omotiverad vid ankomst, genomförde ändå passet enligt plan.

Starkt, räven. Det är inte lattjo-lajbans varje dag, ibland måste passet helt enkelt genomföras.

Gettodachoppa wrote:
    Starkt, räven. Det är inte lattjo-lajbans varje dag, ibland måste passet helt enkelt genomföras.

Ja, kontinuitet är vad som ger resultat i längden, minns min ungdom när jag ibland summerade en träningsmånad och noterade 27 träningsdagar av 30 möjliga, då var motivation inget problem…Sweet memories;)

Blev rastlös och bestämde mig för att åka till gymmet en dag tidigare än planerat.

Chinups

kv 10+10
    Kände redan här att jag var svag
    Kv+21kg hantel 10reps

kv +29,5kg hantel 8reps
    kv+29,5…. 7reps
    kv+29,5…. 7reps
    sedan avslut med 10reps med kv

Vanlig bänk med smalare grepp
    80kg 2set
    100kg 8set
    Repsantal varierade mellan 10-12 då jag hade relativt kort vila mellan seten, kändes bra i triceps, dock har jag svårt att få den där ”goa” känslan som jag fick förr (flera år sedan), vet ej varför.

Sittande axelpress med hantel
    11kg uppv
    21kg 20reps
    26,5kg 15reps
    26,5kg 15reps
    26,5kg 15reps
    Kändes bra i axlarna dock ingen som helst pump.

Biceps med hantlar
    21kg 10reps tätt följt av 11kg 10reps
    21kg 8reps följt av 11kg 6reps, körde strikt och försökte krama ur varje reps maximalt.

Summering: Detta pass var prestationsmässigt delvis en besvikelse, chinsen har jag tappat markant i, minns i sommar då 31kg hanteln inte var något problem alls. Vidare har jag mycket svårt att få nån form av pump i musklerna, påverkar mig ganska mycket då jag upplever det som ett kvitto på hur ”bra” en övning tar. Positivt var axelpressarna, kändes bra idag.

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.