Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 586 total)
  • Author

hej på dig!!!
    har varit inne å tjuvkikat lite på din sida….
    alltid roligt att upptäcka någon trevlig själ som träningen ligger varmt om hjärtat!!!
    Ja,man bör vara försiktig med övningarna,jag tänker då mer på vad du tidigare skrev,ang marklyft/böj.det är ju inte så lätt som att bara börja träna på gymet,å ta i !!!
    trodde det när jag var yngre! måste finnas tanke bakom träningen.annars kommer skadorna,som brev på posten.
    ha det nu:mvh bighulken………….;)

Nytt gym..

Stående rodd med stöd
    3set med 70kg 10-12 reps tungt
    1set med 75kg tungt…
    1set 50kg skönt

Sittande rodd med stöd i maskin
    5 set med 90-100kg körde 12reppare oerhört bra kontakt

Chins
    3set 10reps i varje denna övning känns nästan värdelös jämfört med dom föregående seten

Triceps
    6 set på 73kg i cc

Biceps med stång

4 dropset från 43kg 12 reps-22kg 10reps tog rätt bra

Klart för idag, körde med en ny pwo som en kompis har och jävlar vilket drag i passet:)

Det nya gymmet är suveränt bra, tror jag kan göra framsteg här!:)

Bighulk: När man är ung håller kroppen ihop bättre men ofta gör man ju misstaget att lasta på hårdare och hårdare till första skadan kommer… Synd att man inte var omgiven av kunnigt folk som tonåring..

gött med nytt gym, kan säkert ge ny gnista : )

Känns som du är bra på G! Känslan verkar bra, inga skador, bra variation etc

Ingen floorpress?

Gober wrote:
    gött med nytt gym, kan säkert ge ny gnista : )

Jo det kändes riktigt bra!:D

Magnus Larsson wrote:
    Känns som du är bra på G! Känslan verkar bra, inga skador, bra variation etc

Ingen floorpress?

Ja jag känner en enorm träningsvilja nu när övningarna känns givande igen, skippade pressarna idag så får prova nästa gång jag har möjlighet8)
    Enda smolket i bägaren är att jag är väldigt lätt 92kg med kläder iofs på en annan våg än den jag brukar, samtidigt är formen inte så god som den var i våras på 92pannor…Tyder på muskelförlust men vet ändå inte säkert:cry:

Ska ganska mycket till (tror jag) för att man ska tappa en betydande massa så länge man ligger på lite överskott och tränar tungt. Det är nog inte så farligt som du tror, och om det är så kommer du snabbt tillbaka : )

Glädjande!

Blev ett presspass idag med mycket lite sömn i bagaget initialt hade jag svårt att komma igång men sen..:)

Vanlig bänk ensam utan passare
    80*2
    100kg 20 reps enkelt idag
    120kg 13reps hade gjort en till men stannade
    120kg 10reps samma här hade nog tagit en till
    120kg 10reps kändes bra
    120kg 8reps hade nog för kort setvila men med bra utförande

100kg 3set med ca 6-10reps i varje, körde med kort vila och något smalare grepp

Hantelpress axlar
    16kg reppade
    21kg samma
    26,5kg en rätt tung och kantig 10a

Körde då 5 set shrugs med 46kg hantlarna då jag tänkte att det kunde hjälpa axlarna och mycket riktigt:

26,5kg enkel 15reppare i axelpressen

Avslutade med 3 enkla set biceps 11kg hantlarna:)

Vid det här laget hade jag riktigt bra tryck och kan nog säga att så här bra har inte ett pass känts sedan i våras nån gång, använde ingen pwo idag utom en koffeintab.. Har funderat på om jag skött kosten speciellt bra senaste dagarna eller andra åtgärder för att finna receptet till denna styrke och volymmässiga framgång utan att komma på vad som är nyckeln.

:up:

Grymt! :)

Går du upp och reppar på 130 nu?

Magnus Larsson wrote:
    Grymt! :)

Går du upp och reppar på 130 nu?

Gober wrote:
    :up:

Jag får se tror att vikten i fortsättningen får bli 125kg så ser vi efter det.:) Vill inte stressa nåt=)

Härligt, Räven. Tummen upp för dig!

Med dina Pamela Anderson bröst så är det i och för sig inte så märkligt att du bollar med vikter som en annan fått kämpa med sedan urminnes tider. Bra serie där i bänken mannen!

Blev lite alkoholintag igår tyvärr men kände ändå att jag var i skick att köra rygg:)

Crosstrainer 5min uppv

Sittande/liggande rodd i maskin
    50kg
    70kg
    70kg
    70kg
    70kg
    50kg
    50kg
    Alla set till failure repsantal mellan 8-12reps, mycket bra kontakt

Enarms sittande rodd
    Körde enbart 3 set då jag endast körde mellan ett par andra
    55kg per arm 3set mycket tunga 5reppare, kanske i överkant.

Sittande rodd maskin 2
    Maskinen har inbyggd utväxling så vikten är egentligen irrelevant.
    Körde 6 set av typen 110kg 10reps-75kg 10reps till utan vila tog ändå ok

Sittande rodd med v-handtag i klassisk vajer
    85kg 3 set reps mellan 12-14 gick rätt tungt idag

Triceps i cc, stående med rak stång

8set med nästan max magasin även här körde jag med dropset

Shrugs
    46kg hantel 3 set med 20 reps i varje okej men inte perfekt

Totalt sett ett ok pass, ingen pwo idag vilket kanske hade behövts men gick ändå över förväntan! Första ryggpasset på flera år då jag inte kör chins:)

Gettodachoppa wrote:
    Härligt, Räven. Tummen upp för dig!

Tackar Getto!

biffen669 wrote:
    Med dina Pamela Anderson bröst så är det i och för sig inte så märkligt att du bollar med vikter som en annan fått kämpa med sedan urminnes tider. Bra serie där i bänken mannen!

Jag kommer aldrig mer kunna lägga upp varken bilder eller träningsklipp med dom förväntningar du medverkar till att skapa här;) Jag överväger att i fortsättningen endast redovisa set och reps utan viktangivelse:)

Nej det blir inte lika kul utan angivna vikter 👿

Inga chins, vad är nu detta? :-)

Gober wrote:
    Nej det blir inte lika kul utan angivna vikter 👿

Inga chins, vad är nu detta? :-)

Jag körde så hårt på dom andra övningarna att jag nog inte orkat med chins också:) Blir nog lite chins på tisdag efter bänkpressarna!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.