Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 586 total)
  • Author

Bild på titsen, Räven? Kan det vara aktuellt?

Ja, massor med bilder och filmer vill vi se här nu! Så vi andra har något att kämpa för och som motiverar oss. Vissa andra har ju generna mot sig som att vara 2 äpplen hög och planka. Även den förbannade matgenen gör så att jag vill äta allt och blir en liten tjockis (min syrra gillar också att äta för mycket. Egentligen gör de flesta thai det).

Ps. Din avatarbild ser inte ut som ryska tundran Ds.

Är du ryss förresten?

Gettodachoppa wrote:
    Bild på titsen, Räven? Kan det vara aktuellt?

Färsk eller från sommarn? Har ingen färsk just nu dock.

biffen669 wrote:
    Ja, massor med bilder och filmer vill vi se här nu! Så vi andra har något att kämpa för och som motiverar oss. Vissa andra har ju generna mot sig som att vara 2 äpplen hög och planka. Även den förbannade matgenen gör så att jag vill äta allt och blir en liten tjockis (min syrra gillar också att äta för mycket. Egentligen gör de flesta thai det).

Ps. Din avatarbild ser inte ut som ryska tundran Ds.

Är du ryss förresten?

Hehe Biffen:) Skulle du börja sträva efter att se ut som jag är det ju bara sluta träna något halvår så borde du ha kommit ner i min storlek. Ska ta o filma lite då polarn är med o kör, är väl bänken som känns aktuell då.

Avatarbilden är inte min utan bara nån allmänt vacker bild, hehe vad jag vet är jag helsvensk med något finskt inslag några generationer bort:)

Jobbar kväll men körde ett pass i eftermiddags..

Var ju dags för mitt lätta bänkpass och körde följande set efter en halvtimmes uppvärmning för axlarna.

80*2
    100kg 25reps
    100kg 20reps
    100kg 15reps
    100kg 15reps
    100kg 15reps

Chins
    20reps
    10reps
    10reps
    10reps
    Fick så förbannat ont i fingrarna så blev tvungen att bryta här.

Inledningen på passet kändes mycket oroväckande, endast efter en mycket omfattande stretching och flera set på låg vikt kunde jag börja pressa lite tyngre. Fick dock tips om en person som kan oerhört mycket kring axelproblematik så ska ta kontakt med denne i veckan. Skall ärligt säga att jag varit mycket dålig på att töja ut musklerna efter passen och misstänker att mina senaste relativt omfattande ryggpass nog kan ligga bakom min överansträngning..

Körde ett halvdant pass ikväll

Provade bänk men axeln kändes inte helt återhämtad så blev bara en 20reppare på 80kg

Gick över till stående axelpressar i vadpressmaskin, blev nog en 15 set där med varierande vikt, kändes ok men ingen jättegrej.
    Körde en enkel 20reppare i chins sen ett par set biceps med 21kg hantlarna. Efter det var det dags att gå hem.

Måste nog lägga in en vilovecka eller liknande för min axel, bänken måste bort ett tag till den återhämtat sig.

Blev ett gympass idag efter jobbet, lite sömn och energi men bra motivation!
    Efter lite rotaoruppv körde jag vanlig bänk

50*2 ojoj vad konstigt det kändes :)
    80*2 körde oseriösa 10or

100kg om jag räknade korrekt utförde jag 30st repetitioner
    120kg 15 reps helt okej
    120kg 10 reps, missade ena sidan då jag la tillbaks stången= högljudd smäll i gymmet…:(
    120kg 13 reps kändes enkelt som fan, tror möjligen att jag varit aningen övertränad i bröst tidigare.

Körde sedan smalbänk med 80kg 2 set med 10-15reps

Stående hantelrodd, tyngdlyftingsövning
    3 set med 39 och 41kg hanteln 10 reps per arm mycket enkelt

Stående axelpressar i smithen 45kg 5 set kändes bra!

Latsdrag 2 set 100kg 10reps, 90kg 10reps

Klart.

Har börjat en diet inför en eventuell resa i vinter, värger nog 90blankt nu. Passet kändes bra som fan dock med relativt dåligt tryck..:)

30rep på 100kilo är smått sjukt. Jaha du räven, så du börjar smygdieta redan : )

Najs, kommer bli kul att se hur träningen går ju närmare formen du kommer. Lycka till!

Gober wrote:
    30rep på 100kilo är smått sjukt. Jaha du räven, så du börjar smygdieta redan : )

Jag blev själv osäker på antalet reps men vet att det kändes mycket lätt och att jag fick in en väldigt bra lyftbana, vi ser ju nästa bänkpass om jag kan upprepa det med någon som passar:) Vad gäller dieten så insåg jag att det vore skamligt att bli vinterfet igen även om det givetvis inte var extremt så började jag uppleva att det var jobbigt att se sig i spegeln utan t-shirt..

Gettodachoppa wrote:
    Najs, kommer bli kul att se hur träningen går ju närmare formen du kommer. Lycka till!

Vi ser hördu, hoppas inte på för mycket är min förmaning bara.. Massamässigt hoppas jag möjligen att axlarna fått på sig något men omöjligt att säga i dagsläget. Mitt uppehåll i augusti-september gör att jag inte riktigt kan bedöma hur jag kan tänkas ligga till.

Dagens pass, hade inte ätit något på hela dagen och pga omvänd dygnsrytm inte sovit på 24timmar. Gårdagen erbjöd också bristande rutin kring mat och sömn, får se till att fixa till detta mönster.

Liggande ryggdrag
    50kg 15reps
    50kg 10reps
    70kg 10reps
    70kg 10reps
    50kg 10reps

Bänkpress
    80kg 2 set
    100kg 2x reps
    120kg 13reps
    120kg 10reps
    100kg 15reps
    Kändes rätt ok

Sittande ryggdrag
    5set med varierande vikt, tog bra!

Klart för idag, gick ok med tanke på omständigheterna

Redovisar ett kort pass från idag

Rotator uppv…

Axelpressar i stående vadpressen
    Körde 5 lätta uppv set med ca 5 plattor
    sedan omkring 10arbetsset med olika vikt dock ej extremt tungt reps runt 10-15
    Fick faktiskt ingen riktig känsla i lyften tyvärr, tror det beror på att jag kände mig ”kall”! i kroppen

Biceps
    Körde dessa set mellan axelpressarna men redovisar dom för sig
    12kg 10reps arm
    17kg 10reps arm
    21kg 10reps arm
    23kg 10reps arm
    26kg 8reps arm ej sving eller gung i lyften men kände av lite i framsida axeln och då fick det räcka..

Chins
    Blev nog 5-6set med olika repsantal men mellan 10-20 iaf

Avslutade passet, blir ett rygg bröstpass på tisdag så kör lite bättre då istället…

Körde ett pass idag bra pass..

Började med frivändningar med 40kg, körde 5 set 10 i varje

Vanlig bänk
    50*2
    80*80
    100kg 12 reps
    120kg 13 reps
    120kg 10 reps
    120kg 10 reps
    120kg 10 reps

Smalbänk
    80kg
    10reps
    10reps
    10reps
    Kändes ganska bra idag, var rätt stel i axeln till att börja med men mjukade upp den och kunde köra ett försiktigt men ändå godkänt parti.

Sittande axelpress hantel
    21kg 15reps
    21kg 15reps
    21kg 10reps tog det lugnt..

Chins
    22reps
    10reps
    10reps
    10reps
    Alla rep med full fokus och bra utförande, kändes bra i latsen!

Tricepsmaskin
    4 set med lätt vikt

Dipsmaskin
    6set med 57kg sen 66kg
    Fik bra pump av denna övning, skönt.

Varvade ovan nämnda övning med bicepscurls med rak stång 43kg följt av 10reps med 11kg hanteln, fick skön kontakt!

Totalt sett ett upplyftande pass efter ett gäng halvdåliga….

Fint mastodontpass du levererar!

Magnus Larsson wrote:
    Fint mastodontpass du levererar!

Tack Magnus, jag är dock rädd för att det ser ut att vara mer än vad det är.

Tog en bild efter passet då jag känner att det gått länge sedan någon dagsfärsk levererades, jag döljer buken (+3,5cm i omkrets sen sommaren) med underarmen och i ärlighetens namn så ser bilden bättre ut än vad verkligheten är pga fotovinkeln. Armmått med pump (glädjemätare) är lite över 46cm om bandet stämmer.

räven wrote:
    Tack Magnus, jag är dock rädd för att det ser ut att vara mer än vad det är.

Tog en bild efter passet då jag känner att det gått länge sedan någon dagsfärsk levererades, jag döljer buken (+3,5cm i omkrets sen sommaren) med underarmen och i ärlighetens namn så ser bilden bättre ut än vad verkligheten är pga fotovinkeln. Armmått med pump (glädjemätare) är lite över 46cm om bandet stämmer.

Tycker det ser riktigt bra ut, kan inte vara så många kg till bra form. Om jag lyckas komma i närheten av den fysiken om några år kommer jag vara helt nöjd : ), Nu har du ju dock generna med dig på brösten så där kommer man väl aldrig ikapp.

Har du några synliga magmuskler?

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.