Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2011 at 19:25 #191303Anonym anvandareMember
Bild på titsen, Räven? Kan det vara aktuellt?
28 november, 2011 at 19:38 #191304Anonym anvandareMemberJa, massor med bilder och filmer vill vi se här nu! Så vi andra har något att kämpa för och som motiverar oss. Vissa andra har ju generna mot sig som att vara 2 äpplen hög och planka. Även den förbannade matgenen gör så att jag vill äta allt och blir en liten tjockis (min syrra gillar också att äta för mycket. Egentligen gör de flesta thai det).
Ps. Din avatarbild ser inte ut som ryska tundran Ds.
Är du ryss förresten?
29 november, 2011 at 02:20 #191305Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Bild på titsen, Räven? Kan det vara aktuellt?Färsk eller från sommarn? Har ingen färsk just nu dock.
biffen669 wrote:Ja, massor med bilder och filmer vill vi se här nu! Så vi andra har något att kämpa för och som motiverar oss. Vissa andra har ju generna mot sig som att vara 2 äpplen hög och planka. Även den förbannade matgenen gör så att jag vill äta allt och blir en liten tjockis (min syrra gillar också att äta för mycket. Egentligen gör de flesta thai det).Ps. Din avatarbild ser inte ut som ryska tundran Ds.
Är du ryss förresten?
Hehe Biffen:) Skulle du börja sträva efter att se ut som jag är det ju bara sluta träna något halvår så borde du ha kommit ner i min storlek. Ska ta o filma lite då polarn är med o kör, är väl bänken som känns aktuell då.
Avatarbilden är inte min utan bara nån allmänt vacker bild, hehe vad jag vet är jag helsvensk med något finskt inslag några generationer bort:)
30 november, 2011 at 00:42 #191306Anonym anvandareMemberJobbar kväll men körde ett pass i eftermiddags..
Var ju dags för mitt lätta bänkpass och körde följande set efter en halvtimmes uppvärmning för axlarna.
80*2
100kg 25reps
100kg 20reps
100kg 15reps
100kg 15reps
100kg 15repsChins
20reps
10reps
10reps
10reps
Fick så förbannat ont i fingrarna så blev tvungen att bryta här.Inledningen på passet kändes mycket oroväckande, endast efter en mycket omfattande stretching och flera set på låg vikt kunde jag börja pressa lite tyngre. Fick dock tips om en person som kan oerhört mycket kring axelproblematik så ska ta kontakt med denne i veckan. Skall ärligt säga att jag varit mycket dålig på att töja ut musklerna efter passen och misstänker att mina senaste relativt omfattande ryggpass nog kan ligga bakom min överansträngning..
3 december, 2011 at 21:10 #191307Anonym anvandareMemberKörde ett halvdant pass ikväll
Provade bänk men axeln kändes inte helt återhämtad så blev bara en 20reppare på 80kg
Gick över till stående axelpressar i vadpressmaskin, blev nog en 15 set där med varierande vikt, kändes ok men ingen jättegrej.
Körde en enkel 20reppare i chins sen ett par set biceps med 21kg hantlarna. Efter det var det dags att gå hem.Måste nog lägga in en vilovecka eller liknande för min axel, bänken måste bort ett tag till den återhämtat sig.
7 december, 2011 at 16:46 #191308Anonym anvandareMemberBlev ett gympass idag efter jobbet, lite sömn och energi men bra motivation!
Efter lite rotaoruppv körde jag vanlig bänk50*2 ojoj vad konstigt det kändes
80*2 körde oseriösa 10or100kg om jag räknade korrekt utförde jag 30st repetitioner
120kg 15 reps helt okej
120kg 10 reps, missade ena sidan då jag la tillbaks stången= högljudd smäll i gymmet…
120kg 13 reps kändes enkelt som fan, tror möjligen att jag varit aningen övertränad i bröst tidigare.Körde sedan smalbänk med 80kg 2 set med 10-15reps
Stående hantelrodd, tyngdlyftingsövning
3 set med 39 och 41kg hanteln 10 reps per arm mycket enkeltStående axelpressar i smithen 45kg 5 set kändes bra!
Latsdrag 2 set 100kg 10reps, 90kg 10reps
Klart.
Har börjat en diet inför en eventuell resa i vinter, värger nog 90blankt nu. Passet kändes bra som fan dock med relativt dåligt tryck..
7 december, 2011 at 16:49 #191309Anonym anvandareMember30rep på 100kilo är smått sjukt. Jaha du räven, så du börjar smygdieta redan : )
7 december, 2011 at 18:42 #191310Anonym anvandareMemberNajs, kommer bli kul att se hur träningen går ju närmare formen du kommer. Lycka till!
7 december, 2011 at 20:22 #191311Anonym anvandareMemberGober wrote:30rep på 100kilo är smått sjukt. Jaha du räven, så du börjar smygdieta redan : )Jag blev själv osäker på antalet reps men vet att det kändes mycket lätt och att jag fick in en väldigt bra lyftbana, vi ser ju nästa bänkpass om jag kan upprepa det med någon som passar:) Vad gäller dieten så insåg jag att det vore skamligt att bli vinterfet igen även om det givetvis inte var extremt så började jag uppleva att det var jobbigt att se sig i spegeln utan t-shirt..
Gettodachoppa wrote:Najs, kommer bli kul att se hur träningen går ju närmare formen du kommer. Lycka till!Vi ser hördu, hoppas inte på för mycket är min förmaning bara.. Massamässigt hoppas jag möjligen att axlarna fått på sig något men omöjligt att säga i dagsläget. Mitt uppehåll i augusti-september gör att jag inte riktigt kan bedöma hur jag kan tänkas ligga till.
9 december, 2011 at 19:14 #191312Anonym anvandareMemberDagens pass, hade inte ätit något på hela dagen och pga omvänd dygnsrytm inte sovit på 24timmar. Gårdagen erbjöd också bristande rutin kring mat och sömn, får se till att fixa till detta mönster.
Liggande ryggdrag
50kg 15reps
50kg 10reps
70kg 10reps
70kg 10reps
50kg 10repsBänkpress
80kg 2 set
100kg 2x reps
120kg 13reps
120kg 10reps
100kg 15reps
Kändes rätt okSittande ryggdrag
5set med varierande vikt, tog bra!Klart för idag, gick ok med tanke på omständigheterna
11 december, 2011 at 18:22 #191313Anonym anvandareMemberRedovisar ett kort pass från idag
Rotator uppv…
Axelpressar i stående vadpressen
Körde 5 lätta uppv set med ca 5 plattor
sedan omkring 10arbetsset med olika vikt dock ej extremt tungt reps runt 10-15
Fick faktiskt ingen riktig känsla i lyften tyvärr, tror det beror på att jag kände mig ”kall”! i kroppenBiceps
Körde dessa set mellan axelpressarna men redovisar dom för sig
12kg 10reps arm
17kg 10reps arm
21kg 10reps arm
23kg 10reps arm
26kg 8reps arm ej sving eller gung i lyften men kände av lite i framsida axeln och då fick det räcka..Chins
Blev nog 5-6set med olika repsantal men mellan 10-20 iafAvslutade passet, blir ett rygg bröstpass på tisdag så kör lite bättre då istället…
13 december, 2011 at 20:31 #191314Anonym anvandareMemberKörde ett pass idag bra pass..
Började med frivändningar med 40kg, körde 5 set 10 i varje
Vanlig bänk
50*2
80*80
100kg 12 reps
120kg 13 reps
120kg 10 reps
120kg 10 reps
120kg 10 repsSmalbänk
80kg
10reps
10reps
10reps
Kändes ganska bra idag, var rätt stel i axeln till att börja med men mjukade upp den och kunde köra ett försiktigt men ändå godkänt parti.Sittande axelpress hantel
21kg 15reps
21kg 15reps
21kg 10reps tog det lugnt..Chins
22reps
10reps
10reps
10reps
Alla rep med full fokus och bra utförande, kändes bra i latsen!Tricepsmaskin
4 set med lätt viktDipsmaskin
6set med 57kg sen 66kg
Fik bra pump av denna övning, skönt.Varvade ovan nämnda övning med bicepscurls med rak stång 43kg följt av 10reps med 11kg hanteln, fick skön kontakt!
Totalt sett ett upplyftande pass efter ett gäng halvdåliga….
13 december, 2011 at 21:19 #191315Anonym anvandareMemberFint mastodontpass du levererar!
14 december, 2011 at 18:19 #191316Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Fint mastodontpass du levererar!Tack Magnus, jag är dock rädd för att det ser ut att vara mer än vad det är.
Tog en bild efter passet då jag känner att det gått länge sedan någon dagsfärsk levererades, jag döljer buken (+3,5cm i omkrets sen sommaren) med underarmen och i ärlighetens namn så ser bilden bättre ut än vad verkligheten är pga fotovinkeln. Armmått med pump (glädjemätare) är lite över 46cm om bandet stämmer.
14 december, 2011 at 18:28 #191317Anonym anvandareMemberräven wrote:Tack Magnus, jag är dock rädd för att det ser ut att vara mer än vad det är.Tog en bild efter passet då jag känner att det gått länge sedan någon dagsfärsk levererades, jag döljer buken (+3,5cm i omkrets sen sommaren) med underarmen och i ärlighetens namn så ser bilden bättre ut än vad verkligheten är pga fotovinkeln. Armmått med pump (glädjemätare) är lite över 46cm om bandet stämmer.
Tycker det ser riktigt bra ut, kan inte vara så många kg till bra form. Om jag lyckas komma i närheten av den fysiken om några år kommer jag vara helt nöjd : ), Nu har du ju dock generna med dig på brösten så där kommer man väl aldrig ikapp.
Har du några synliga magmuskler?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.