Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 586 total)
  • Author

Du är riktigt snygg i kroppen, Räven. Kanske du knäpper några fler bilder när du nått din
    önskade form?

Gober: hehe tack tyvärr verkar jag ha slagit i taket vad gäller min kropps tillväxt, känns trist men skall inte klaga, jag väger ca 92kg så 88-89 för bra form, magrutor.. från sidan i vissa vinklar möjligen men då är jag ju begåvad med otroligt små magmuskler också. Svaret får bli nej, inte i mina ögon, men som jag skrev 3cm bort så är jag som senaste bilden jag postade.

Getto: Det var roligt att du tycker det, jag har tänkt fota några här efter jul, skall möjligen på utlandet en sväng och då hade goda möjligheter funnits för mer bilder!=)

Gårdagens pass
    Frivändningar 40kg 3set

Vanlig bänk

80*2
    100kg 20reps
    120kg 12reps
    120kg 10reps
    120kg 9reps
    Hade ingen passare

80kg 4set smalare grepp för triceps

Bröstmaskin 7set olika nivåer

Dipsmaskin 8set olika nivåer tog ut mig bra

Baksida axelmaskin 4set

Biceps med stång 43kg 6set 10.14 i varje, kort vila

Sittande axelpress 21kg 3 set tog det lugnt

Stående biceps med hantel 21kg 2set många reps

Klart, helt okej pass med rätt bra ork, dock sämre pump av någon anledning..

Gick ner till gymmet idag också, var egentligen inte planerat men kände att ett ryggpass behövdes!

Framåtlutande rodd med chest support
    40kg 15reps
    60kg 12reps
    60kg 10reps
    60kg 10reps
    65kg 10reps
    65kg 8reps
    65kg 7reps

Tog fint idag, hade vart bra med en passare för att ta ut det sista..

Sittande kabelrodd med V-handtag
    85kg 10reps
    90kg 10reps
    90kg 10reps
    90kg 10 tunga reps, kändes rätt ok tar ganska långt ner på ryggen känns det som.

Ryggmaskin
    3set med hyfsad belastning, fick inte till kontakten riktigt…

Sittande axelpressar maskin
    Körde försiktigt med 40-60kg totalt 5-6set

Baksida axelmaskin
    5set här också, hyfsat skön ändå

Chins
    En sorglig historia.
    4 set

Hade slut på initiativ och avslutade passet, jag måste tillstå att kronlyft är något jag sneglar alltmer på, känner att jag behöver en motsvarighet till bröstpassens bänkpressar. Just nu blir det inte mycket av mina ryggpass.

Körde armar och chins idag, mest för att jag blev tvungen att fika hos en bekant som firade sin födelsedag.. Gick hyfsat, inget monsterpass men fick igång armarna iaf.

Blev tyvärr ett långt hopp mellan passen, iaf kördes idag ett bra pass.

Bänk
    80kg 2set
    100kg 1 set
    120kg 3set 14, 10 9 reps
    100kg 3set 10 i varje smalare grepp

Stående axlar i smithen
    45kg 3set 10reps
    55kg 15reps

Lutande hantelpress
    21kg 10reps
    31kg 10reps
    34kg 10reps 3 set, kändes ganska bra förutom höger axel när jag lade ner hanteln och tappade anspänningen..

Shrugs 47kg hantlar 3set 20reps i varje

4 set stående triceps med rak stång
    räknade ej repsen

Kändes ganska bra, relativt trött före passet men fick ändå en bra genomkörare
    Blir kanske ett ryggpass imorrn..

Du är ett riktigt bänkmonster Räven:emo-thumb Ser kanonbra ut på bilden, bulkiga bröst, utmärkande trapz och rejäla armar. Precis så, ska det se ut.

Vad mäter dina armar runtom?

Ska bli kul att se fler bilder framöver:)

31/12 Körde ett kort pass med enbart lutande hantelpress och sittande kabelrodd blev totalt 6 set per övning.

Hantelpress 36kg
    Sittande rodd 90kg

Höll igen lite viktmässigt då jag inte kände mig 100% i kroppen.

Tack Hence, ja ska slänga upp nån bild framöver:)

2/1
    Första passet efter en hård nyårskväll och obefintligt med mat igår..=/
    Bänkpress
    arb set
    120kg 13 reps
    120kg 10reps
    130kg 6 reps, dog direkt…tar nog fler nästa pass..

Lutande hantelpress
    20,26,30, 36kg 10 reps på varje uppvärmning/inbanining avrörelsen
    arb set
    41kg 10reps
    41kg 10reps
    41kg 7reps ingen ork

Sittande dipsmaskin
    körde 5 set på 55-60kg tog lite mkt på framsida axlar så tog det lugnt..

Stående triceps med rep, körde 4set med lätt vikt, får inte någon riktig kontakt tyvärr…

Sittande rodd med v-handtag,
    90kg 15reps
    90kg 12reps
    90kg 10reps
    80kg 10reps
    80kg 10reps

Avslutade passet, tog ca 1 timme, kändes ändå bra måste jag säga, klart över förväntan.

4/1

Lutande rodd 50kg 2set
    70kg 2set 12 reppare tog bra
    80kg 7 +3 med hjälp

Skivstångsrodd utan bälte
    60kg 15reps
    100kg 12reps
    90kg 12reps
    90kg 12reps
    Varierade mitt grepp, var lite svag idag..

Baksida axelmaskin
    6set med stegvis höjd belastning tog bra!

Sittande rodd med kabel
    80kg 15reps
    90kg 15reps
    90kg 15reps
    100kg 10reps + 3 med hjälp

Dipsmaskin
    55kg reppade
    62kg tog bra
    72kg tar mycket på bröst och triceps
    82kg mycket på bröst och delvis på tirceps
    72kg tog skönt vid detta laget!=)

Klart, körde med en polare och gick faktiskt mycket bra idag!

du bränner av riktigt grymma pass som vanligt räven:up:

hmm….jo jag satt nu här och skummade igenom några av dina pass här och tänkte på en sak du skrivit någonstans tidigare…någonting om att du tyckte att din egen kropp inte vill öka något mera i muskelmassa,någonting om att den slutat vilja växa…kanske minns fel,men om d var det du skrev,så kanske en enkel observatör som mig själv får föreslå en ändring….du har självfallet med tanke på din nuvarande form(som är enligt underskriven och andra är väldigt bra),använt denna metod förut..men ändock är det lätt att ibland drabbas av tunnelseende,så jag slänger in något gammalt typ..

5,3,1 eller annat lågreps program…kanske..eller jag vet inte..din kropp kanske inte svarar alls på sådant,men måsta helt enkelt skriva d…utifall du glömt liksom:what:

Härligt när det går bra : )

Sen kanske det ligger något i vad Galten skriver, kanske skulle vara något att testa något helt nytt?

Galten wrote:
    du bränner av riktigt grymma pass som vanligt räven:up:

hmm….jo jag satt nu här och skummade igenom några av dina pass här och tänkte på en sak du skrivit någonstans tidigare…någonting om att du tyckte att din egen kropp inte vill öka något mera i muskelmassa,någonting om att den slutat vilja växa…kanske minns fel,men om d var det du skrev,så kanske en enkel observatör som mig själv får föreslå en ändring….du har självfallet med tanke på din nuvarande form(som är enligt underskriven och andra är väldigt bra),använt denna metod förut..men ändock är det lätt att ibland drabbas av tunnelseende,så jag slänger in något gammalt typ..

5,3,1 eller annat lågreps program…kanske..eller jag vet inte..din kropp kanske inte svarar alls på sådant,men måsta helt enkelt skriva d…utifall du glömt liksom:what:

Hej Galten och Gober, kul att ni har funderingar kring träningen, vad jag kan säga är att ni är inne på rätt spår.

Har under December ägnat en del tankar kring hur jag tränat genom åren och när jag upplevde bäst gensvar. Vad jag landade i var back to basic eller kanske mer korrekt back to start.:) Mitt schema under mitt första seriösa träningsår med början på 72kg som just fyllda 15år till 87kg ett år senare utan att bli bulkig.. Nyckeln då var naturligtvis tonåren men också 5st hårda pass per vecka och mycket mat med frukost mellanmål osv. Detta är idag inget jag lockas av då det skulle inverka för mycket på min fritid och jag tror dessutom det skulle leda till viss fetma. Vad jag dock kan ta till mig är några utav övningarna jag körde på den (skadefria) tiden.

Lutande hantelpress, en övning jag inte kört på säkert 7 år (delvis pga axeln), tagit upp den igen med (änsålänge) mycket gott resultat! Oerhört potent övning!

Sittande kabelrodd, en övning med mycket stor potential vid rätt utförande, körs idag så ofta som möjligt med fokus på känsla, mycket lovande!

Dipsmaskin, en nykomling som när jag väl får till känslan är fullkomligt makalös, lovande utveckling!

Till sist, har insett att helgernas uteliv påverkar ganska mycket framförallt dagen efter då jag oftast ligger oerhört lågt kalorimässigt pga kända symptom.;) Bättring är i antågande!

Vad detta ger mig törs jag idag inte säga men får jag gissa kan det nog bli tal om ett och annat PB innan våren:)

räven wrote:
    Hej Galten och Gober, kul att ni har funderingar kring träningen, vad jag kan säga är att ni är inne på rätt spår.

Har under December ägnat en del tankar kring hur jag tränat genom åren och när jag upplevde bäst gensvar. Vad jag landade i var back to basic eller kanske mer korrekt back to start.:) Mitt schema under mitt första seriösa träningsår med början på 72kg som just fyllda 15år till 87kg ett år senare utan att bli bulkig.. Nyckeln då var naturligtvis tonåren men också 5st hårda pass per vecka och mycket mat med frukost mellanmål osv. Detta är idag inget jag lockas av då det skulle inverka för mycket på min fritid och jag tror dessutom det skulle leda till viss fetma. Vad jag dock kan ta till mig är några utav övningarna jag körde på den (skadefria) tiden.

Lutande hantelpress, en övning jag inte kört på säkert 7 år (delvis pga axeln), tagit upp den igen med (änsålänge) mycket gott resultat! Oerhört potent övning!

Sittande kabelrodd, en övning med mycket stor potential vid rätt utförande, körs idag så ofta som möjligt med fokus på känsla, mycket lovande!

Dipsmaskin, en nykomling som när jag väl får till känslan är fullkomligt makalös, lovande utveckling!

Till sist, har insett att helgernas uteliv påverkar ganska mycket framförallt dagen efter då jag oftast ligger oerhört lågt kalorimässigt pga kända symptom.;) Bättring är i antågande!

Vad detta ger mig törs jag idag inte säga men får jag gissa kan det nog bli tal om ett och annat PB innan våren:)

Låter lovande!hoppas läsa om många framkommande högkalorihelger och nya PB:up:

Uppdaterar:
    7/1 Chins 7 set med 10reps i varje 5kg extravikt

8/1 Körde ett presspass

Bänkpress
    60kg 2set
    80kg 2set

100kg 15reps

120kg 14reps, fanns ett rep kvar men vågade inte chansa

130kg 7reps, hade en passare men var nästan mer till nackdel
    130kg 7reps igen, skulle tro att jag senare i veckan är god för en 9a om maten sköts ordentligt.

Lutande hantelpress
    26kg och 31kg uppv 10reps

41kg 10reps
    41kg 10reps
    41kg 10reps

Alla set tog skönt, känns som att denna övning verkligen tar bra!

Sittande kabelrodd

70kg 10reps
    90kg 10reps
    100kg 10reps
    100kg 10reps
    Kändes rätt bra lade in övningen mest för att jag blev sugen.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.