Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2012 at 19:26 #191363Anonym anvandareMember
Hur känns det med kronlyften? Jag är också sugen på att lägga in det, tror jag skulle kunna vara lite mer motiverad att köra den regelbundet än vanlig mark.
Kör du med viktplattor? Har alltid haft lite svårt för att få stången att lägga sig rätt på plattorna när man lägger ner stången.
26 januari, 2012 at 02:48 #191364Anonym anvandareMemberDet känns mycket bra tycker jag, viktigast att känna in sin rätta träningsvikt så du inte går för tungt. Jag kör i ett ”rack” med balkar tvärs över att lägga stången på, gissar på att utvecklingskurvan är bra mycket brantare än i marklyftet. Tycker redan efter 2 pass att ryggen känns stadigare på nåt sätt!
27 januari, 2012 at 19:14 #191365Anonym anvandareMemberPresspass
Halkade på isigt underlag igår och smällde höger axel rejält, kändes ändå bättre idag så beslöt mig för att köra som vanligt.
Uppv crosstrainer 4 minuter
Vanlig bänkpress
80kg *2set
100kg *2set 12 och 15reps130kg 10reps, ingen utlyftare samt dåligt liggunderlag, ingen ursäkt men gillar den andra bättre..
140kg 8reps kändes tungt men ändå ok
140kg 6a kunde vart en 7a men vågade inte utan passLutande hantelpress
41kg 12reps
47kg 10reps
47kg 10repsStående biceps med hantlar
21kg 3set 5 reps per armPushdowns, triceps
fullmag 3set
fullmag+ 10kg 3 setShrugs
2 set 47kg 20reps, tog ont i axel när jag gjorde denna, hoppas det går över inom kort.Helt ok pass men känslan inför var inte 100, gick ändå hyfsat.
27 januari, 2012 at 21:32 #191366Anonym anvandareMemberImponerande bänkar som vanligt
Kör du fortfarande med klossen ?28 januari, 2012 at 00:19 #191367Anonym anvandareMemberJohan85 wrote:Imponerande bänkar som vanligt
Kör du fortfarande med klossen ?Tack Johan, nej slutade köra med kloss i höstas typ september, nu är det riktiga bänkpressar som gäller..
28 januari, 2012 at 00:23 #191368Anonym anvandareMemberDu har alla möjligheter världen att växa och bli större och starkare så länge dina axlar
håller för träningen. Det ser lovande ut!28 januari, 2012 at 01:00 #191369Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Du har alla möjligheter världen att växa och bli större och starkare så länge dina axlar
håller för träningen. Det ser lovande ut!Ja Getto, det känns onekligen bra, styrkekurvan har gått upp rejält sedan jag ändrade mitt schema med mindre antal set och lade in lutande hantelpress. Drömmen om större armar kan jag nog dock glömma, inget som tyder på att dom någonsin tänker växa.
Du som har så våldsamma armar, hur har tillväxtkurvan sett ut för dom genom åren? Tänker åldersintervall, tog dom ny fart efter 25 eller var dom redan ”färdigbyggda” vid 20?
28 januari, 2012 at 01:05 #191370Anonym anvandareMemberräven wrote:Ja Getto, det känns onekligen bra, styrkekurvan har gått upp rejält sedan jag ändrade mitt schema med mindre antal set och lade in lutande hantelpress. Drömmen om större armar kan jag nog dock glömma, inget som tyder på att dom någonsin tänker växa.Du som har så våldsamma armar, hur har tillväxtkurvan sett ut för dom genom åren? Tänker åldersintervall, tog dom ny fart efter 25 eller var dom redan ”färdigbyggda” vid 20?
testa detta
Quote:High Set Singles
One of my favorite ways to train with HS,LR training is via the incorporation of many sets of singles with a weight that is 85-90% of your one-rep maximum. For this kind of training, just pick a heavy, compound movement for your biceps and a heavy, compound movement for your triceps. After warming up with progressively heavier sets of 5s, then 3s, use approximately 85-90% of your one-rep maximum and perform as many as 15 to 20 singles with this weight. If you’re advanced enough—or if you want massive arms bad enough—you can always add another two exercises and give yourself a workout of epic proportions, a virtual biceps/triceps workout session from hell.
Here is what one of these workouts might look like:
Barbell Curls: 20 sets of 1 rep
Close-Grip Floor Presses: 20 sets of 1 rep
E-Z Bar Curls: 15 sets of 1 rep
Skullcrushers: 15 sets of 1 repLadder Training
This is a form of training that was made popular by Pavel Tsatsouline. It has a few different variations, but here’s the way I like to do it: Pick a weight on a compound exercise (barbell curls, let’s say) where you max out on approximately the 8th rep—don’t worry about being too exact, however; the volume will take care of the muscle growth. Now, start with 1 rep. On each successive set add a rep until you get up to 5 reps. At this point, start going back ”down the ladder” until you reach 1 rep. Since muscle growth is our goal—and that requires volume—you will then go back ”up and down the ladder” one more time. And one more thing: rest about 30 seconds between each set.
Here is what this workout would look like using barbell curls as an example:
1 rep, rest 30 seconds
2 reps, rest 30 seconds
3 reps, rest 30 seconds
4 reps, rest 30 seconds
5 reps, rest 30 seconds
5 reps, rest 30 seconds
4 reps, rest 30 seconds
3 reps, rest 30 seconds
2 reps, rest 30 seconds
1 rep, rest 30 seconds
repeat for another cycleThe workouts look simple—which they are—but they are also deceptively powerful at growing massive muscles. Give ’em a try; your bis and tris might not like it—they might just scream for bloody mercy—but they will grow larger and stronger.
Men det kan ju vara så att du ligger nära ditt genetiska max på armarna. Men kan ju vara värt att testa något nytt Finns säkert en cm eller två att hämta.
28 januari, 2012 at 01:09 #191371Anonym anvandareMemberSåg detta upplägg i din journal, jag ska ta och prova det för biceps efter ryggpasset imorrn, kan faktiskt funka även om jag tror armstorlek till 80% beror på genetik..
28 januari, 2012 at 01:11 #191372Anonym anvandareMemberräven wrote:Såg detta upplägg i din journal, jag ska ta och prova det för biceps efter ryggpasset imorrn, kan faktiskt funka även om jag tror armstorlek till 80% beror på genetik..Till stor del är det ju säkert genetiskt, men samtidigt är det ju en del som testar något nytt och lägger på lite extra omkrets.
28 januari, 2012 at 01:14 #191373Anonym anvandareMemberräven wrote:Ja Getto, det känns onekligen bra, styrkekurvan har gått upp rejält sedan jag ändrade mitt schema med mindre antal set och lade in lutande hantelpress. Drömmen om större armar kan jag nog dock glömma, inget som tyder på att dom någonsin tänker växa.Du som har så våldsamma armar, hur har tillväxtkurvan sett ut för dom genom åren? Tänker åldersintervall, tog dom ny fart efter 25 eller var dom redan ”färdigbyggda” vid 20?
Jag började träna på gym när jag var 22, 23 ungefär, det är tio år sedan
nu. Körde armar riktigt hårt under några år, men jag slutade tvärt en
dag. Kanske höll på med armträning på gymmet i 3, 4 år. Och de växte
fort och mycket från dag 1 tills det att jag slutade. Armmåttet gick hand
i hand med styrkeökningarna kan man säga. Lätt att bli stark = lätt att
bli stor, så fungerade det för min del.Armarna har fortsatt att växa sedan dess, men i ett långsammare tempo.
Men sånt där är svårt att jämföra mellan olika personer. Jag är övertygad
om att jag har lätt att bygga just armar. Och det är inte bara positivt.Testa Gobers tips.
28 januari, 2012 at 01:25 #191374Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag började träna på gym när jag var 22, 23 ungefär, det är tio år sedan
nu. Körde armar riktigt hårt under några år, men jag slutade tvärt en
dag. Kanske höll på med armträning på gymmet i 3, 4 år. Och de växte
fort och mycket från dag 1 tills det att jag slutade. Armmåttet gick hand
i hand med styrkeökningarna kan man säga. Lätt att bli stark = lätt att
bli stor, så fungerade det för min del.Armarna har fortsatt att växa sedan dess, men i ett långsammare tempo.
Men sånt där är svårt att jämföra mellan olika personer. Jag är övertygad
om att jag har lätt att bygga just armar. Och det är inte bara positivt.Testa Gobers tips.
Okej, onekligen intressant!
Jag anser att dom som har riktigt stora armar också är dom som har bästa förutsättningarna inom vår ”sport”. Du ska känna stor glädje över ditt ”dilemma”, jag tror att när din diet är klar så kommer det se mycket imponerande ut!Jo, jag ska prova köra enligt Gobers tips.
28 januari, 2012 at 12:30 #191375Anonym anvandareMemberStarka och stora armar – där är en bra förutsättning god bålstyrka och -stabilitet. My fifty cents.
28 januari, 2012 at 12:41 #191376Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Starka och stora armar – där är en bra förutsättning god bålstyrka och -stabilitet. My fifty cents.Vill du utveckla? Vad har bålstyrkan med armarna att göra?
28 januari, 2012 at 13:49 #191377Anonym anvandareMemberGober wrote:Vill du utveckla? Vad har bålstyrkan med armarna att göra?En konc curl kan man utföra utan att koppla in bålen, men en stångcurl kräver bålstyrka. Det går naturligtvis att svaja upp vikterna om man vill.
Jag menar inte att det är den enda nyckeln, men samverkan är viktig.
Tycker detsamma kan appliceras på chins och såklart flertalet tricepsövningar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.