Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 februari, 2012 at 20:29 #191393Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag kör pushdown med sådan platta ibland då det finns på en del 24seven. Inte märkt något särskilt med armbågarna men det stämmer kanske. Däremot tror jag på att köra strikt men att man följer med upp en bit och aktiverar mer av triceps vilket inte går med sådan rak rygg, om du fattar hur jag menar.
Armbågen blir hela hävstången när du står rak i ryggen, på lättare vikter var obehaget minimalt medans sista tunga setet kändes nära på riskabelt… Jag vet vad du menar med att följa upp lite men obehaget uppstod när armvinkeln var ungerfär 90grader på nedpressen. Jag har inte kört i denna maskin förr men kommer köra med ett lite annorlunda utförande nästa gång, mer cykelpumpsutförande.:
Väntar dessutom på min order av BCAA som nog passar mitt träningsupplägg bra då jag ofta kör på ”fastande” mage..
10 februari, 2012 at 20:49 #191394Anonym anvandareMemberräven wrote:Armbågen blir hela hävstången när du står rak i ryggen, på lättare vikter var obehaget minimalt medans sista tunga setet kändes nära på riskabelt… Jag vet vad du menar med att följa upp lite men obehaget uppstod när armvinkeln var ungerfär 90grader på nedpressen. Jag har inte kört i denna maskin förr men kommer köra med ett lite annorlunda utförande nästa gång, mer cykelpumpsutförande.:Väntar dessutom på min order av BCAA som nog passar mitt träningsupplägg bra då jag ofta kör på ”fastande” mage..
Ja du har säkerligen rätt angående armbågarna där nu när du skriver så låter det logiskt.
Lite aminoacids när man kör fastande är bra skit :up:
11 februari, 2012 at 18:14 #191395Anonym anvandareMemberKörde ett pass ikväll
Kronlyft mätte exakt idag och startläget är exakt 9cm ovanför ett vanligt marklyft70kg 1set
120kg 1set
170kg 4set 5reppare använde remmar på sista setet kändes bättre
180kg 1reps kändes fan inge bra, kan ha varit för tätt inpå mina tidigare setBänkpress rehab
90kg 4set repsantal mellan 15 och 25, ingen smärta men tar det ändå lugnt viktmässigt.Biceps framåtlutande
10kg 1set
15kg 1set
20kg 1set
22,5kg 1set
Kändes okejKlart, passet var helt okej men inget som går till historien…
11 februari, 2012 at 18:25 #191396Anonym anvandareMemberLite djupa kron det räven. Annars skall man dra dem från 42 cm höjd, så du har marginal där!
Bra vikter. Undrar vad du skulle dra i marken?
12 februari, 2012 at 04:30 #191397Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Lite djupa kron det räven. Annars skall man dra dem från 42 cm höjd, så du har marginal där!Bra vikter. Undrar vad du skulle dra i marken?
Ja du Magnus, jag ser det som en hybrid mellan kron- och marklyft just eftersom jag slipper den svåraste delen i marklyftet samtidigt som jag får bättre utveckling gentemot ett normalhögt kronlyft… Jag ska ju inte tävla i denna sport så därmed ser jag alla övningar som en rekommendation snarare än ett låst krav vad gäller utförande.
12 februari, 2012 at 14:40 #191398Anonym anvandareMemberräven wrote:Ja du Magnus, jag ser det som en hybrid mellan kron- och marklyft just eftersom jag slipper den svåraste delen i marklyftet samtidigt som jag får bättre utveckling gentemot ett normalhögt kronlyft… Jag ska ju inte tävla i denna sport så därmed ser jag alla övningar som en rekommendation snarare än ett låst krav vad gäller utförande.Absolut ett bra val där. Gör likadant själv. Ibland blir det upphöjda mark på olika nivåer, även, vilket imo är suveränt för att bli bottenstark.
Dock så är det nog mer mark än kron du kör hehe
//Messerschmitten :whistle:
12 februari, 2012 at 20:21 #191399Anonym anvandareMemberRyggpass
Rotator uppv..Chins
kv 10+10reps
kv+20kg 10reps
kv+30kg 9+10+10reps Kändes rätt lätt men tyngre på slutetSittande rodd
90kg 10reps
100kg 10reps
100kg 10reps
110kg 10reps
110kg 10repsTriceps i cc
Körde 4set efter samma mönster som tidigare dvs 4+4+4+4 med ett pinnhål tyngre för varjeBiceps med hantlar framåtlutande mot ryggstöd
20kg 10reps/arm 2set
22,5kg 10reps/arm
26kg Kommer inte ihåg.. men 2 set iafAvslutade, kändes helt okej, bra känsla i ryggövningarna, tyckte även att bröstet kändes aningen bättre idag.
Tråkig dag för övrigt då vi fått avliva en av våra hundar som funnits med sen jag var 15år…
12 februari, 2012 at 23:14 #191400Anonym anvandareMemberBeklagar angående hunden. Det enda negativa med människans bästa vän är ju den korta livstiden.
12 februari, 2012 at 23:29 #191401Anonym anvandareMemberVila i frid hund. Är stor hundvän men har inte haft någon egen sen familjens underbara labb tyvärr fick avlivas för några år sen.
Det är tungt för man inser aldrig riktigt att de blir gamla, som med människor
13 februari, 2012 at 01:21 #191402Anonym anvandareMemberGober wrote:Beklagar angående hunden. Det enda negativa med människans bästa vän är ju den korta livstiden.Magnus Larsson wrote:Vila i frid hund. Är stor hundvän men har inte haft någon egen sen familjens underbara labb tyvärr fick avlivas för några år sen.Det är tungt för man inser aldrig riktigt att de blir gamla, som med människor
Tack grabbar.
Jo tiden går dessvärre, minns när man var 14-15 då kändes livet nästan oöverskådligt långt, idag vet jag bättre. Vad gäller att ersätta ett husdjur så går det ju inte riktigt, man kommer alltid ihåg det gamla även om det nya skänker glädje så finns ju minnena alltid kvar..14 februari, 2012 at 21:30 #191403Anonym anvandareMemberKörde ett pass ikväll
Rodd lutande
60kg 3set 10reppare
75kg 3set 6reppare bort med 15kg och 5 reps till efter varjeSittande kabelrodd
90kg 10reps
100kg 10-12reps väldigt enkelt idag 5 setHantelrodd
48kg hanteln
3set per arm 10 reps per setSittande dipsmaskin
Körde endast för blodgenomströmning i bröst och triceps, vikter kring 50kg, Bröstet känns lite bättreSittande bicepsmaskin 2 lätta set
Shrugs med hantlar
3set 46kg 20reps–30kg 10reps dropsetKlart, måste tillägga en rolig men samtidigt tragisk anekdot..
En bekant hade varit på en information kring doping/gymkultur där information om misstänkta dopingtecken togs upp. Ett av tecknen var huvtröja på gymmet, i synnerhet om huvan var uppfälld under setet. Underförstått har en bärare av detta plagg någonting att dölja, exempelvis omfattande utslag i form av hudbristningar eller finnar, för nårga legitima skäl till bärandet av sådant plagg det finns inte! Detta illustrerades av en person som körde ryggdrag med hela viktmagasinet(ca100kg), vilket poängterades som något mycket anmärkningsvärt. Som sidnot tillade han på fullt allvar att detta är information som även gympersonal samt polisen får för att enklare sålla ut misstänkta atleter..
14 februari, 2012 at 21:53 #191404Anonym anvandareMemberhehe, jo det finns en del sådana punkter att utgå från har man hört. Just det där med munkjacka är lite roligt. Jag tror de flesta kör med munkjacka för att dölja dålig form alternativt för lite muskler
mvh Gober som oftast har munkjacka
14 februari, 2012 at 22:04 #191405Anonym anvandareMemberExakt:) Precis av den anledningen jag föredrar tröja..
14 februari, 2012 at 23:31 #191406Anonym anvandareMemberQuote:Klart, måste tillägga en rolig men samtidigt tragisk anekdot..En bekant hade varit på en information kring doping/gymkultur där information om misstänkta dopingtecken togs upp. Ett av tecknen var huvtröja på gymmet, i synnerhet om huvan var uppfälld under setet. Underförstått har en bärare av detta plagg någonting att dölja, exempelvis omfattande utslag i form av hudbristningar eller finnar, för nårga legitima skäl till bärandet av sådant plagg det finns inte! Detta illustrerades av en person som körde ryggdrag med hela viktmagasinet(ca100kg), vilket poängterades som något mycket anmärkningsvärt. Som sidnot tillade han på fullt allvar att detta är information som även gympersonal samt polisen får för att enklare sålla ut misstänkta atleter..
Skrämmande att detta ska vara den generella bilden för folk, inte för att jag använder munktröjja när jag tränar (även detta verkar ju dock helt absurt att man blir misstänkt för), men som t.ex folk som kör 100+kg i latsdrag ska vara ”dopingmisstänkta” är ju löjeväckande.
19 februari, 2012 at 13:54 #191407Anonym anvandareMemberBänkpress
60*2
90*2
100*1
110*3 Mina arbetsset körde 10, 10 och 20reps, kändes bra idag men håller ändå nere vikterna ett par veckor till..Armar
Biceps i ccTriceps i cc
Biceps med hantlar
Blev 5 set per övning tog skönt som fan…
Bra pass
Rygg imorrn!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.