Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 586 total)
  • Author

18 reps på 120kg! satan du är stark!

Kronlyft låg lyfthöjd
    100kg 2set 5reps
    130kg 2set 5reps
    160kg 2set 5reps
    180kg 3set 5, 5, 4reps använde remmar

Knäböj
    50kg 2set
    70kg 2set
    Kände mig för trött i ryggen så blev detta patetiska resultat. Nya tag nästa gång…

V-kustarn: Tack, jag räknade inte själv utan en träningspartner men antar/hoppas att hans uppgift stämmer:) Nästa pass ska jag se hur 130kg känns..

Magnus: Tackar! Jag kör inte frenchpress pga att det irriterar mina känsliga axlar, tyvärr… Vad gäller mina kronlyft så kör jag med ungefär axelbred fattning, bredare än så har jag aldrig sett någon köra:)Vad blir största skillnaden?, Har också introducerat remmar då greppet visade sig för svagt på mina maxvikter. Just nu kör jag djupa kronlyft (stångens startläge visuellt sett mitt på smalbenet) skall dock till nästa pass höja 4-5cm då jag tror det är säkrare för diskarna..

Man ska ju bänka dubbla vikterna mot vad man tar i böj, var väl något sådant Gettodachoppa sa ;-)

Jag har alltid tolkat det som tvärtom;) Men det sitter inte i styrkan, mer balans och teknik som saknas..

Ang ryckfattning: jag kör ibland som komplement för att utöka rörelsebanan och öka rörligheten i baksida lår, gluteus. Dessutom blir övre rygg mer aktiverat än kronlyft, upplever jag

Allt till avsevärt lägre vikt än vanl mark

Magnus Larsson wrote:
    Ang ryckfattning: jag kör ibland som komplement för att utöka rörelsebanan och öka rörligheten i baksida lår, gluteus. Dessutom blir övre rygg mer aktiverat än kronlyft, upplever jag

Allt till avsevärt lägre vikt än vanl mark

Eftersom jag bara kört kronlyft sen slutet av Januari har jag inte kommit in i övningen fullt ut riktigt ännu, tänker fortsätta ett tag till med samma fattning innan jag börjar variera. Min redan svaga rygg riskerar sammanbrott om jag blir för experimentell i dessa tider..:) Men jag tackar för tipset iaf, om du har något du undrar är det bara fråga, kanske jag kan hjälpa dig haha:)

Hehe, ja du. Nåt som vore uppskattat, och där vet jag fler håller med mig bla gettodachoppa, är att få lite träningsfilmer. Särskilt bänkpressen. Vore intressant att ta del av teknik och även inspiration den vägen :up:

Jag ska allvarligt försöka fixa ett klipp, inser att enbart nedskrivna siffror blir torftigt i längden.. Tidigast Tisdag är bänkpress så om det går att ordna då ska det kanske filmas..

Tills vidare får ni en bild från ett fint ryggpass i slutet av februari, tråkig vinkel för pecsen då dom inte är ”pumpade”….

[http://tinypic.com/view.php?pic=2r45zya&s=5]

bra marscherat räven!!!
    bra vikter i bänken!! tänkte på det där du skrivit,när du kör kronlyft!!
    körde det för första gången idag.trodde det skulle vara mycket lättare än vanlig mark,men så kände jag det inte!! ok,beror väl på ovanan då,kanske.
    satte rakett rör under knähöjd,på smalben.men det var ju lite tungt där också.även fast jag trodde att det skulle vara mycket lättare ,iom att man inte går hela vägen…..hmmm.
    men okej,man får ju inte den där fjädrande kraften tillbaka heller,som man bygger upp på nervägen! men jag brukar iofs alltid släppa stången,när den är på marken,å ta ett nytt grepp,å på så sätt lyffta upp den igen.så att jag alltid startar från scratch!!

men men,bra marscherat i alla fall……;)

Hulken: Tackar! Ja kronlyft är en kanonövning, man känner riktigt hur ryggen får jobba vid sin yttersta gräns, jag tror dessutom man har nytta av kronlyften i alla övningar då man blir väldigt vikttålig på köpet!:)

Jag fick samma suprise som hulken på kron, tyckte det var minst lika tungt. Men bra övning som jag ska komma igång med efter diet. Ser skitbra ut på bilden räven, du har precis så mycket massa som jag önskar få någon gång i framtiden. Då skulle jag vara jävligt nöjd.

räven wrote:
    Jag ska allvarligt försöka fixa ett klipp, inser att enbart nedskrivna siffror blir torftigt i längden.. Tidigast Tisdag är bänkpress så om det går att ordna då ska det kanske filmas..

Tills vidare får ni en bild från ett fint ryggpass i slutet av februari, tråkig vinkel för pecsen då dom inte är ”pumpade”….

[http://tinypic.com/view.php?pic=2r45zya&s=5]

Bra bild, jag skall inte visa den för frugan :| hehe

ang att kronlyften upplevs tunga relativt marken: skulle tro att en förklaring är att man har en weak point i utlåsningen av höften?

Floorpress och armar

Rotator uppv

Floorpress
    50kg 2set
    60kg 1set
    90kg 1set körde faktiskt till fail här 45reps, vilket visar hur pass mycket lättare det blir för mig än vanlig bänkpress

110kg 4set 20, 20, 20, 15reps
    90kg 10reps direkt efter sista på 110kg

Triceps pushdowns
    5arb set Vikter som vanligt

Biceps sittande i cc
    Även här olika vikter och stegvis ökning totalt 6set

Utsida axlar med silverhantlar
    Kör 6set utan någon vila mellan, växlar mellan olika hantlar för att få skön utmattning i delta

Ett svagt pass idag, beror troligen på att jag sovit många timmar just innan och därmed inte ätit som planerat.

Gober wrote:
    Jag fick samma suprise som hulken på kron, tyckte det var minst lika tungt. Men bra övning som jag ska komma igång med efter diet. Ser skitbra ut på bilden räven, du har precis så mycket massa som jag önskar få någon gång i framtiden. Då skulle jag vara jävligt nöjd.

Kul att ni tycker kronlyftet känns tungt, det betyder ju att jag nog överskattar marklyftets förhållande till kronlyftet:)
    Gällande bilden så är den både bra och dålig, har tappat lite fett sen den vilket gett mig en visuellt sett smalare midja än vad bilden förmedlar, bortförklaring men tyckte ändå den gick att posta.. Roligt att du anser fysiken duglig iaf!:)

Magnus Larsson wrote:
    Bra bild, jag skall inte visa den för frugan :| hehe

ang att kronlyften upplevs tunga relativt marken: skulle tro att en förklaring är att man har en weak point i utlåsningen av höften?

För mig är problemet att jag är ”rädd” att dra sönder ryggen i bottenläget då jag tar i max, i kronlyftet kommer jag ovanför den kritiska gränsen vilket gör att lyftet känns säkrare. Better to be safe than sorry….
    haha tack för kommentaren, men tror inte du behöver oroa dig för bilden;)

Blir en vilodag imorgon sen rygg Tisdag om inget tillstöter.

Riktigt stabil fysik på dig grabben. I like it!

Tisdag
    Rygg och triceps
    uppv rotator

Skivstångsrodd
    60 2set
    80 2set
    110kg 3set 10reps i varje, kändes tungt idag

Chins
    kv 10reps
    kv+ 21kg 10reps
    kv+ 32kg 3set 9, 9, 9reps orkade inte fullt ut idag

Sittande kabelrodd
    90kg 1set
    100kg 3set 10, 11, 10reps lite störande för axel i främre läget

Triceps pushdowns
    5set med skön vikt, bra pump!

Ett orkesmässigt halvdant pass, övrigt okej!
    Det roliga är att jag ser nu ser tydlig skillnad på kroppen, mer ”bullig” kring axlar/armar än tidigare(nov-dec)..:)

Gettodachoppa wrote:
    Riktigt stabil fysik på dig grabben. I like it!

Tack så mycket Getto!:)

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.