Camilla tränar tillsammas med Damir!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Camilla tränar tillsammas med Damir!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 57 total)
  • Author
    Classe wrote:
    Någon som fått blodad tand ser jag!=)

Ja :)

// Camilla

Damir_T wrote:
    Ja :)

// Camilla

Kul att se:) hoppas du inte blir ”en i mängden” som lägger av direkt, men du verkar verkligen positiv och du har turen att många i din omgivning tränar/tävlar på hög nivå som kan peppa dig när du blir less, lycka till och fortsätt posta, ska bli väldigt intressant att följa! :up:

Classe wrote:
    Kul att se:) hoppas du inte blir ”en i mängden” som lägger av direkt, men du verkar verkligen positiv och du har turen att många i din omgivning tränar/tävlar på hög nivå som kan peppa dig när du blir less, lycka till och fortsätt posta, ska bli väldigt intressant att följa! :up:

Jo ja har ju turen att träna me Damir vilket är väldigt bra eftersom han peppar mig hela tiden och som det känns nu så kommer ja verkligen inte lägga av.. ja har faktiskt blivit lite småbesatt:D Tack! Ja, ja ska skriva så mkt ja kan här, :emo-thumb

Andersson_C wrote:
    Jo ja har ju turen att träna me Damir vilket är väldigt bra eftersom han peppar mig hela tiden och som det känns nu så kommer ja verkligen inte lägga av.. ja har faktiskt blivit lite småbesatt:D Tack! Ja, ja ska skriva så mkt ja kan här, :emo-thumb

haha jo då !Klart jag ska peppa dig, och du är på så lätta vikter nu i början, så det behövs inte den peppskrikningen som kommer sen. :) . Så du ska få lite sinne ..

;)

Jahopp, idag har ja då varit o tävlat igen me Basil, 4 helgen i rad och har tre helger framför mig me innan de är lugnt igen.. Men iaf så gick de as bra + att vi debuterade:D Imorn ska ja me Damir till Jkpg o träna lite där o se hur de går.. men de skriver ja imorn:P

//Camilla`

Damir_T wrote:
    haha jo då !Klart jag ska peppa dig, och du är på så lätta vikter nu i början, så det behövs inte den peppskrikningen som kommer sen. :) . Så du ska få lite sinne ..

;)

Älskling, du ska få se mig när ja får sinne sen.. phu* akta dig då:D haha;)

Vad bra, att det gick så bra idag, Älskling;)

19 Augusti 2007

Idag var jag med Damir, Krister, Nisse och gänget från Oskarshamn och tränade..

Bänkpress: 30X3, 35X4, 35X3, 35X4

Knäböj:(teknik,) 3X3x40 – Krister och Damir tyckte att det redan ser mycket bättre ut!

Marklyft:

Smal: 70X3
    Sumo: 70X3

Smal: 80X3
    Sumo: 80X3

Smal: 90X3
    Sumo: 90X3

Håller på att hitta rätt höft höjd i sumomarken, tränar fortfarande in tekniken. Börjar se bättre ut detta också.

Damir kommer med filmer senare.

90 Smalt :

[youtube=5dwvkubHpHg]

90 Sumo:
    [youtube=fC6gYFJGC4g]

..

DU var jätteduktig idag älskling.

Ett mycket bra pass.

Dina knäböjningar såg MYCKET bättre ut tekniskt än förra passet. Dessutom kom du ner i godkänt djup. Oväntat snabbt har du fått en fungerande böjteknik. Efter ett par veckor så kommer du att kunna höja vikterna med fortsatt bra teknik.

Bänken löpte mycket bra. Ingen serie var max. Här gäller det att finslipa tekniken. Styrkan är det inget större fel på precis! Lätta 3or på 35. Jag är ganska säker på att det inte dröjer särskilt länge innan du har styrka för 50.

I marklyft gjorde du många serier, de sista dessutom ganska tunga jämfört med 1RM (personrekordet alltså). 1RM = one repetition maximum, den tyngsta vikt du kan klara en upprepning med, 2RM = two repetition maximum, den tyngsta vikt du kan klara två reps med osv (jag vet att Damir kan förklara detta). 2x3x90 såg riktigt bra ut, också tekniskt.

Damir_T wrote:
    90 Smalt :

[youtube=5dwvkubHpHg]

90 Sumo:
    [youtube=fC6gYFJGC4g]

..

DU var jätteduktig idag älskling.

Tack:o Men du va bäst hun` ;)

stahlberg wrote:
    Ett mycket bra pass.

Dina knäböjningar såg MYCKET bättre ut tekniskt än förra passet. Dessutom kom du ner i godkänt djup. Oväntat snabbt har du fått en fungerande böjteknik. Efter ett par veckor så kommer du att kunna höja vikterna med fortsatt bra teknik.

Bänken löpte mycket bra. Ingen serie var max. Här gäller det att finslipa tekniken. Styrkan är det inget större fel på precis! Lätta 3or på 35. Jag är ganska säker på att det inte dröjer särskilt länge innan du har styrka för 50.

I marklyft gjorde du många serier, de sista dessutom ganska tunga jämfört med 1RM (personrekordet alltså). 1RM = one repetition maximum, den tyngsta vikt du kan klara en upprepning med, 2RM = two repetition maximum, den tyngsta vikt du kan klara två reps med osv (jag vet att Damir kan förklara detta). 2x3x90 såg riktigt bra ut, också tekniskt.

Tack! Jo de kändes faktiskt ganska bra idag ändån när ja tänker efter.. Speciellt böjen ja, den är ja riktigt nöjd me o den känns riktigt bra nu:up: O de är ju tack vare din hjälp.. så TACK igen!!!:) Hehe jo Damir kan säkert förklara de där lite mer sen, frågan är bara hur långt tid de tar för pratkvarnen hehe:p Tekniken och de.. asså, ja vet hur ja ska göra i bänken och det, ja får bara inte glömma bort de, o INTE sluta tänka efter första som ja brukar göra.. men de är träning på de me:emo-thumb

Just det. Du VET hur man ska göra. Du lär dig också ganska snabbt KÄNNA hur du ska göra. Teknikinlärning omfattar (enligt idrottens träningslära, alltså) FEM stadier. Du ligger nu mellan stadium 2 och 3, är snart på 3an. 4an är det viktigaste, men också det som tar längst tid : automatiseringsstadiet Det är då tekniken blir automatisk.

Jämför det hela med att lära sig cykla. När du nått automatiseringsstadiet så kan du ALLTID cykla utan att tänka på hur du gör. Då är tekniken automatisk. Det tar lite tid (men mindre tid än att nå automatisering i styrkelyft) att nå dit. Men när man väl nått dit så är tekniken automatisk.

Jämför med Damir. Fråga honom hur länge han tränat marklyft. DE SENASTE VECKORNA har han nått automatsieringsstadiet! Men du ligger när astadium tre (= ”finkoordinationsstadiet”) i bämkpress och marklyft (och snart i böj), och det är inte så illa.

Just det. Du VET hur man ska göra. Du lär dig också ganska snabbt KÄNNA hur du ska göra. Teknikinlärning omfattar (enligt idrottens träningslära, alltså) FEM stadier. Du ligger nu mellan stadium 2 och 3, är snart på 3an. 4an är det viktigaste, men också det som tar längst tid : automatiseringsstadiet Det är då tekniken blir automatisk.

Jämför det hela med att lära sig cykla. När du nått automatiseringsstadiet så kan du ALLTID cykla utan att tänka på hur du gör. Då är tekniken automatisk. Det tar lite tid (men mindre tid än att nå automatisering i styrkelyft) att nå dit. Men när man väl nått dit så är tekniken automatisk.

Jämför med Damir. Fråga honom hur länge han tränat marklyft. DE SENASTE VECKORNA har han nått automatsieringsstadiet! Men du ligger nära stadium tre (= ”finkoordinationsstadiet”) i bänkpress och marklyft (och snart i böj), och det är inte så illa, fastän det tar lite tid att nå 4an.

Ni kör på riktig bra !!!
    Kul att träna med sin partner !

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.