Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2007 at 21:32 #85889Anonym anvandareMember10 januari, 2007 at 21:32 #886619Anonym anvandareMember
Ja, då har man äntligen tagit sig i kragen och bestämt sig för att verkligen starta en egen träningsjournal.
Vem är jag?
Charlotte, 20 år och bosatt i Sundsvall eftersom jag pluggar här. Har i större delen av mitt liv håll på med träning i olika former. Först var det fotboll som gällde men efter en långvarig knäskada började jag med aerobics och efter en tid även med styrketräning. Styrketräningen har dock bara varit ett roligt komplement och det var först nu i höstas (sept) som jag började träna seriöst.Jag började min diet redan i mitten av oktober och hade då som startvikt 72 kg, nu väger jag 68 och har tappat 8 cm runt midjan.
Kortfattat kan man säga att den 12/5 ska syster ska gifta sig och jag ska vara tärna. Klänningen ska sys in en hel månad innan bröllopet och jag ska dit den 12/4. För att komma i klänningen behöver jag gå ner 10 kg.Mitt mål är att gå ner 10 kg tills den 12/4 och minska påtagligt många centimeter runt midja, lår och stuss. Mätning och vägning sker varje lördag.
Till min hjälp har jag coachen Michael Andersson ([www.vinnandeform.se)]. Kostschemat och träningsupplägget som jag har fått av honom är copyright-material och jag kommer därför inte att lägga ut detta utan bara skriva mitt totala kcal intag och vad jag har tränat dag för dag.
Kortfakta:
Vikt: 68 kg
Längd: 162 cm
Midja: 83 cm
Mer mått kommer på lördag eftersom jag inte har mätt lår och stuss tidigare10 januari, 2007 at 21:42 #886620Anonym anvandareMemberOnsdag 10/1[/b]
Hade först tänkt köra lite hårdare med få reps med efter en dag med mensvärk var jag bara sådär lagom sugen på att köra stenhårt. Istället blev det ett pass med låga vikter och något fler reps.
Rygg:
Latsdrag
20 kg 1 x 15
40,5 k 2 x 10Stångrodd
Bara stången 1 x 15
+ 5 kg 2 x 15hantelrodd
14 kg 1x 10
17 kg 2 x10Bröst:
Hantelpressar på plan bänk
5 kg 1 x 15
10 kg 2 x 10Flyes på lutande bänk
5 kg 1 x 10
7,5 kg 2 x 10Bröstpress i cc
10 kg på varje sida 1 x 15
15 kg på varje sida 2 x 12Fick nytt kostschema igår så idag har det varit lite upp och ner. Målet är att jag ska få i mig 1500 kcal/dag och idag har jag fått i mig 1300 Imorgon är en ny dag med nya förutsättningar
11 januari, 2007 at 00:08 #886621Anonym anvandareMemberU GO, GIRLIE!!
Här har du en som ändå inte kunde sova:(
Skoj att du fick till det till slut.
Jeez, det var väl inte så jättelätt pass. Jag är svag isf.
Kör jag 3 x 10 på hantelrodd så kreverar jag så det är ju bara att köra på, tjejen.Vi hörs & nu kör vi hårt mot våra mål..
KRAM//Angel
11 januari, 2007 at 00:14 #886622Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Borde du inte öka kcal intaget snarare än att minska när du tränar dubbelt? Jag äter iaf alltid mer när jag kör dubbelt?Om det där programmet är gratis är det ju klart att du kan prova, men oftast innebär det något med att man ska binda sig si eller så länge. Dessutom är det ganskaonödigt att göra en mätning hos någon för at tsedan byta eftersom alla inte mäter likadant och det är ju ett måste för att få rätt resultat. men du gör som du vill du har väl egentligen inget att förlora på det….
Nja, jag får se. Vore skoj & se om det är något vettigt. Vet inte ens vad en wellness coach är?!
Om han verkar vettig så går jag så klart tillbaka..
Jag har kört rätt så lätt idag. Morgonpromenaden var soft & spinningen tog jag det lugnt på. Det var typ 1:a passet spinning sen maj lr nåt:)
Annars så tycker jag det går åt mer energi när jag kör styrka+promenad.
Det känns så iaf.Nu ska jag sluta ”kladda” i din journal…
11 januari, 2007 at 05:57 #886623Anonym anvandareMembervad kul tjejen att du också start en journal. Ligger lite lågt med min just nu, för att jag satsar mest tid nu på att äta rätt och gå ner i vikt. Hoppas det går bra för dej. Kram
11 januari, 2007 at 15:11 #886624Anonym anvandareMemberIQA wrote:U GO, GIRLIE!!Här har du en som ändå inte kunde sova:(
Skoj att du fick till det till slut.
Jeez, det var väl inte så jättelätt pass. Jag är svag isf.
Kör jag 3 x 10 på hantelrodd så kreverar jag så det är ju bara att köra på, tjejen.Vi hörs & nu kör vi hårt mot våra mål..
KRAM//Angel
Näe jättelätt var det kanske inte men jag har ju mer vikter på när jag inte kör så många repetitioner..! Och klart att du inte är svag, alla tränar utefter sina förutsättningar
11 januari, 2007 at 15:50 #886625Anonym anvandareMemberAnloy wrote:vad kul tjejen att du också start en journal. Ligger lite lågt med min just nu, för att jag satsar mest tid nu på att äta rätt och gå ner i vikt. Hoppas det går bra för dej. Kramhoppas att du tar upp det snart igen det var intressant läsning. Du får vara inne på msn lite mer så vi kan prata
Lycka till med träningen.11 januari, 2007 at 15:56 #886626Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Kortfattat kan man säga att den 12/5 ska syster ska gifta sig och jag ska vara tärna. Klänningen ska sys in en hel månad innan bröllopet och jag ska dit den 12/4. För att komma i klänningen behöver jag gå ner 10 kg.Mitt mål är att gå ner 10 kg tills den 12/4 och minska påtagligt många centimeter runt midja, lår och stuss. Mätning och vägning sker varje lördag.
Vilken press du har på dig nu alltså. Bra att det finns ett ”måste”,man jobbar lite hårdare då. Jag kommer att kika in och kolla hur det går. Lycka till!
11 januari, 2007 at 16:47 #886627Anonym anvandareMemberDet här kommer ju gå finfint:up:
11 januari, 2007 at 17:41 #886628Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Vilken press du har på dig nu alltså. Bra att det finns ett ”måste”,man jobbar lite hårdare då. Jag kommer att kika in och kolla hur det går. Lycka till!Usch påminn mig inte :S hoppas att det går vägen alltså, lite trist om man inte får på sig klänningen. Jag vet ju inte det eftersom klänningen på bilden är storleken större än vad jag ska ha. Menmen :S Allt löser väl sig.
tack11 januari, 2007 at 17:42 #886629Anonym anvandareMemberisabella wrote:Det här kommer ju gå finfint:up:Vi får hoppas det Din träning går ju också jättebra, grattis än en gång till marken
11 januari, 2007 at 17:45 #886630Anonym anvandareMemberSnygg klänning!
Du kommer att fixa det!
11 januari, 2007 at 18:22 #886631Anonym anvandareMemberDet här fixar du lätt!:up: Med din motivation och ditt mål som du har!
Lycka till!Kör hårt!!:buttrock: //S*11 januari, 2007 at 19:54 #886632Anonym anvandareMembermikkson wrote:Snygg klänning!Du kommer att fixa det!
Tack för stödet
SUSAN wrote:Det här fixar du lätt!:up: Med din motivation och ditt mål som du har!
Lycka till!Kör hårt!!:buttrock: //S*Oj va kul att du tittar in, läser ofta din journal och får massor med inspiration där ifrån. Lycka till med tränningen tjejen
Robert Svensson wrote:Sjyst att du startar journal. Kommer gå galant dehär!Tack, kör nu hårt på träningen, Tjyvkollar i journalen sen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.