Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2007 at 21:32 #85889Anonym anvandareMember10 januari, 2007 at 21:32 #886619Anonym anvandareMember
Ja, då har man äntligen tagit sig i kragen och bestämt sig för att verkligen starta en egen träningsjournal.
Vem är jag?
Charlotte, 20 år och bosatt i Sundsvall eftersom jag pluggar här. Har i större delen av mitt liv håll på med träning i olika former. Först var det fotboll som gällde men efter en långvarig knäskada började jag med aerobics och efter en tid även med styrketräning. Styrketräningen har dock bara varit ett roligt komplement och det var först nu i höstas (sept) som jag började träna seriöst.Jag började min diet redan i mitten av oktober och hade då som startvikt 72 kg, nu väger jag 68 och har tappat 8 cm runt midjan.
Kortfattat kan man säga att den 12/5 ska syster ska gifta sig och jag ska vara tärna. Klänningen ska sys in en hel månad innan bröllopet och jag ska dit den 12/4. För att komma i klänningen behöver jag gå ner 10 kg.Mitt mål är att gå ner 10 kg tills den 12/4 och minska påtagligt många centimeter runt midja, lår och stuss. Mätning och vägning sker varje lördag.
Till min hjälp har jag coachen Michael Andersson ([www.vinnandeform.se)]. Kostschemat och träningsupplägget som jag har fått av honom är copyright-material och jag kommer därför inte att lägga ut detta utan bara skriva mitt totala kcal intag och vad jag har tränat dag för dag.
Kortfakta:
Vikt: 68 kg
Längd: 162 cm
Midja: 83 cm
Mer mått kommer på lördag eftersom jag inte har mätt lår och stuss tidigare10 januari, 2007 at 21:42 #886620Anonym anvandareMemberOnsdag 10/1[/b]
Hade först tänkt köra lite hårdare med få reps med efter en dag med mensvärk var jag bara sådär lagom sugen på att köra stenhårt. Istället blev det ett pass med låga vikter och något fler reps.
Rygg:
Latsdrag
20 kg 1 x 15
40,5 k 2 x 10Stångrodd
Bara stången 1 x 15
+ 5 kg 2 x 15hantelrodd
14 kg 1x 10