Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 619 total)
  • Author

Måndag – Överkroppsträning[/b]

Vart lite seg efter en lång pluggdag i skolan men det gick faktiskt helt ok!

Latsdrag
    10 kilosökning upp till 45 därefter 2 x 6

Hantelpress på lutande bänk
    8 kg 1 x 0
    12,5 kg 2 x 6

Hammercurl
    6 kg 1 x 10
    9 kg 2 x 8 PB, blir nog tillomed ökning här nästa gång också.

tricepsextensions sittande med hantel
    8 kg 1 x 10
    12,5 kg 2 x 6
    sakta och koncentrerat :)

Stångrodd
    23 kg 1 x 10
    29,5 kg 2 x 8
    De tyngre stängerna var upptagna :/

Drag till hakan i CC med v-handtag
    3 plattor 1 x 10
    5 plattor 2 x 6
    tungt och lagom skönt för axlarna

Drag nerifrån och upp i CC (bröst)
    15 kg 2 x 6
    Tokknasig övning men det känns bra att göra den för lite variation. körde sen ur brösten totalt med den lite vanligare övningen där man pressar uppåfrån och ner 25 kg/sida räknade aldrig hur många ggr men många iaf!

Scottcurl med EZ stång
    22 kg 2 x 6
    Kändes nästan lite enkelt :P

Sitt. tricepspress i maskin
    36 kg 1 x 10
    54 kg 2 x 6

Drag nerifrån i maskin (roddövning)
    30 kg 1 x 10
    50 kg 2 x 6 PB!!
    Pjuuuuh det var tungt

baksida axlar i CC (stående)
    4 plattor 2 x 6

Bellyback
    0 kg 1 x 10
    10 kg 2 x 6
    Funderar på att köra utan vikt här, får inte ut rörelsen riktigt som jag vill om jag ska hålla en viktplatta samtidigt.

+ 10 min cardio på trappmaskinen. Sög sjukt mkt i benen sen igår ka jag tala om. Har lite lagom träningsvärk vilket känns bra.
    Imorse körde jag lite olika magövningar efter morgonpromenaden, hade tänkt göra det i fortsättningen, glömmer ju alltid av magen när jag är på gymmet så 😮

trevlig kväll på er, kram

Långt pass! Bra jobbat! :emo-thumb

Tisdag[/b]

Hade egentligen tänkt ut och gå idag men vaknade vid 5 tiden med mensvärk så kom fram till att jag tar vilodag idag istället för på torsdag! Tror dessutom min rumpa kan behöva det för den värker lite sådär lagom just nu :)

Marmeladova; Jaa det blev ett väldigt långt pass det där men det beror väl dels på att jag kör halvkroppspass men också på att jag nu en period framöver ska lägga lite mer krut på ryggen så därför blir det lite fler övningar. Passet tog faktiskt bara 70 min :)

Charlotte_ wrote:
    Hade egentligen tänkt ut och gå idag men vaknade vid 5 tiden med mensvärk så kom fram till att jag tar vilodag idag istället för på torsdag! Tror dessutom min rumpa kan behöva det för den värker lite sådär lagom just nu :)

Kul med mensvärk…Jag är svullen och allmänt odräglig nu, underbart att vara kvinna :frust: Njut av vilodagen!:friends:

TISDAG 6/2[/b]

STYRKA: BRÖST/BIC
    HANTELPRESS (PLAN)
    3 x 10, 13,5 kg

PEC-DECK
    3 x 15, 15 kg

STÅNGCURL
    3 x 10, 17,5 kg

CURL I MASKIN
    2 x 10, 15 kg

HAMMERCURL
    2 x 15, 6 kg
    1 x 10, 8 kg

Promenad hem: 20 minuter

MATEN
    7.45 nyponsoppa, minimjölk, rågform, makrill, thé
    10.00 whey-80, minimjölk, mandlar, kaffe
    12.30 kycklingpytt, rödbetor, tomater, ägg, loka
    15.00 äpple, clementin, minimjölk, mandlar
    17.00 gainomax
    18.00 nötfärs, lök, vitlök, paprika, squash, orientalisk soppa, fullkornspasta, minikeso
    21.00 kesella, hallon, björnbär

Skön dag.. Passet gick toppen. Allt känns fint.

Laddad för morgoncardio imorrn..

:|

Oj va skönt det är att vila från träningen helt och hållet ibland och sova till 8 😮 Imon blir det andra bullar och gå upp kl 6!!
    Maten har gått ypperligt idag, eller hm mja nästan. Köpte mig lite nötter eftersom jag har märkt att jag har svårt för att få i mig fett. Har ett visst antal gram på schemat och när jag inte steker är det svårt att få i sig dem. har aldrig varit så mkt för att dricka olivolja. Men muuums va gott det var med nötter, ska aldrig mer steka något bara jag får äta nötter :D tyvärr får man väl hålla sig till naturella. jag hade härna ätit rostade pistagenötter dagarna i ända haha!

Nu ska jag se på greys anatomy och sen är det plugg och läggdags. Imorgon är det morgonbenpass med cardio! :up:

Charlotte_ wrote:
    Hur e det med dig idag tjejen? verkar inte ha varit helt ok eller är du bara lite förvirrad, för vips så låg din mat och träningsdag i min journal? Eller du tycker kanske att jag är för dålig på att kommentera dig ;)

LOL… haha..
    Jag skulle bara se om du var med juh.. 😮
    inte riktigt meningen..

Jo, det är faktiskt bra.. Så går det när sambon ropar emellan att maten är klar. Jag trodde att jag höll på att skriva min dagens & så var jag visst hos dig..

Tur att en av oss är vaken iaf..

Kramen (hoppas det inget gjorde att jag lånade din journal lite då..)

Festade till det med en apelsin nu ikväll och känner mig som en riktig syndabock : får bli rejält med cardio resten av vecka! Måste gå ner hur mkt som helst varje vecka nu om jag ens ska ha chans vara nära mitt mål, dvs diff på 3 kg!!!

HUVVA

Jaa detta är fullständig normal Charlottenojja och just nu är det ännu värre eftersom hon också är stressad över sina studier

Benträning + lite cardio 7/2[/b]

Hacklift
    utan vikt 1 x 10
    + 10 kg 2 x 6

Frontböj
    första gången så jag körde utan vikt.. Kändes skönt för knäna faktiskt
    3 x 8

Sitt. lårcurl
    25 kg 1 x 10
    40 kg 2 x 6

Bensparkar
    En ny maskin och det kändes inte som att jag fick in inställningarna riktigt
    30 kg 1 x 10
    50 kg 2 x 6

Sprang i 10 min på 8 km/h.. Efter 5 min ökade jag till 8,5 km/h

Hoppades på en promenix ikväll men det verkar som att schemat är fullt då jag måste inom stan och ordna massa saker..

Ha det bra, kram

Få inte panik nu, det hjälps du inte av! Du jobbar ju på hur hårt som helst, kommer bli kanon detta! Du ska känna dig nöjd med dig själv :)

Hej gumman..

Precis, starta inte paniken… F-n, du har ju kommit jättelångt.
    Se hur det var från scratch & var du är nu. Toppenjobb juh…..

Nu tar jag lite time off från nätet över helgen..

Hörs på söndag..
    Ha en toppenskön helg..

Jag återkommer förhoppningsvis utan brutna ben på söndag:D

KRAM

Överkroppsträning torsdag 8/2[/b]

Sitt. rodd
    ökade med 10 kg upp till 45 kg sedan 2 x 6

Hantelpressar
    10 kg 1 x 8
    14 kg 1 x 4 och 1 x 3
    Tungt, men lika bra att passa på när man har passare.

Bicepscurl (med vridning)
    8 kg 1 x 10
    10 kg 2 x 8repsökning
    Borde öka här nästa gång men nästa hopp är 12,5 :|

Tricepsextension
    17 kg 1 x 10
    22 kg 2 x 6

hantellyft åt sidan med vinklad arm
    6 kg 1 x 8
    8 kg 2 x 8
    repsökning

Drag uppifrån (rodd övning)
    20 kg 1 x 10
    40 kg 2 x 6 PB

Bänkpress
    stången 1 x 10
    27,5 kg 2 x 6
    borde kunna klara 30 här nästa gång..

Bicepscurl i CC
    3 plattor 1 x 8
    4 plattor 1 x 6

Kickbacks
    3 kg 1 x 8
    5 kg 2 x 6

Hantelrodd
    10 kg 1 x 8
    17 kg 2 x 6

Hantelllyft framåt
    6 kg 1 x 8
    8 kg 2 x 6

+ cardio i 15 min på CT

Var ett skönt pass med lite repsökningar här och var och ett PB.. Många övningar som jag inte kört på länge, omväxling förnöjer :)

Maten gick bra 1500 kcal. Snaskade i mig en apelsin och kände mig som en liten barnunge som tagit godis utan att fråga. Sen kom jag på att jag glömt äta min banan efter träningen och genast kändes det bätte :D

Fredag 9/2[/b]

har varit ute på promenad -10, halkigt och 1 dm nysnö. Skönt men jobbigt att pulsa i, av någon dum anldning spänner jag mig och då blir det 3 ggr jobbigare.. Gick iaf 3 km och det tog 35 min!

Veckans händelse måste vara när jag gick förbi några marklägenheten, hade Mora träsk – honky tonk på högst volym och började dansa lite smått eftersom jag frös lite. Det jag inte tänkte på var att klockan inte var 6:30 som vanligt och inga uppe utan kl var 8:30 och där stod folk och såg mig. En bara glodde och typ vände sig om för att skratta, jag vinkade glatt tillbaka och fortsatte gå. Haha :)

Som sagt Mora Träsk – Honky tonk är en höjdare på morgonen

Charlotte_ wrote:
    Bra pass där tjejen, särskilt ditt PB i hantelpressarna! Är precis som du och hatar magträning, men vi får väl tänka på att vi får fin mage till beachen i sommar! Har du testat att köra flyes med hantlar förresten? Jag tycker iaf det tar bättre då

kram

Ja jag provade det förra gången och du har rätt, det var faktiskt bättre! Vet inte varför jag inte gjorde det nu ;) Ja mitt PB kändes kul, tack :) Mjo, magträning är ju egentligen bra, men det är tråkigt eftersom det är mer uthållighetsträning och det är ju inte riktigt min grej.. hehe

Marmeladova wrote:
    Ja jag provade det förra gången och du har rätt, det var faktiskt bättre! Vet inte varför jag inte gjorde det nu ;) Ja mitt PB kändes kul, tack :) Mjo, magträning är ju egentligen bra, men det är tråkigt eftersom det är mer uthållighetsträning och det är ju inte riktigt min grej.. hehe

Haha nääe uthållighet är tråkigt och taar långt tid. ungefär som min diet.. :/

Usch bävar för morgondagen, så jäkla trist om jag står still igen, jag försöker ju verkligen

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.