Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 februari, 2007 at 08:08 #886798Anonym anvandareMember
Veckans första morgoncardio är till ända! [/b]
Skönt, 3 km 33 min, för att vara petig. Lite snabbare än innan men framförallt var det för en gång skull skönt att gå, varken is eller nysnö. Det bästa av allt är ändå att det ska bli plusgrader i helgen, hur gött e inte det!! :yahoo:
Det hände förresten en rolig sak igår i skolan, eller jag gillar det kan tänka mig att många tycker att jag e knas nu.. Vi ska få gå på obduktion Man kan ju inte säga att det ska bli kul. Men det kommer bli väldigt lärorikt!9 dagar kvar tills duggan vilket hm känns. Jag vet inte, det gör ju inget om man misslyckas eftersom det bara är plus om man blir godkänd så. Ska dessutom jobba på fredag så allt känns bara tokstressigt!
Kram på er
14 februari, 2007 at 08:38 #886799Anonym anvandareMemberobduktion? vad läser du?
14 februari, 2007 at 21:08 #886800Anonym anvandareMemberjwallin wrote:obduktion? vad läser du?jag läser till sjuksyrra
14 februari, 2007 at 21:12 #886801Anonym anvandareMemberUsch tvi och blä vilken dag det har varit, tufft i skolan och inte blir det någe bättre i psyket. Det är inte så att jag direkt har tappat motivationen tror jag, emnv arje dag frågar jag mig själv varför jag gör detta mot mig själv. Jag har aldrig någonsinn och kommer aldrig läsa en så jobbig kurs som denna, hr kan man vara såå förbenat dum så man försöker gå ner i vikt samtidigt? Jag är så sjukt rädd för att jag ska köra i plugget och då spelar det typ ingen roll om ja gått ner nått eller inte.. Men men, jag kör så länge jag orkar.
Förövrigt om maten så har dagen varit en skitdag, ätit alldeles för mkt nötter typ 10 ggr så mkt som jag ska äta och sedan har jag ätit 3 frukter för mkt. OK det är inget att hänga läpp för men det är bara så onödigt och nu dessutom när jag inte hinner med nån cardio.. Suck.. Livet suger ibland! :frust:
Godnatt
Var och trösthandlade till mig själv idag med, eller ja tröst och tröst. Tårna fryser typ till is på förläsningarna så man kanske ska kalla det för investering! En söt bild iaf, på denna dumma dag
15 februari, 2007 at 18:47 #886802Anonym anvandareMemberVilodag :frust: [/b]
Ofrivillig sovmorgon imose eftersom jag försov mig 45 min. Vaknade strax innan 7 och hade ingen aning om nått. Började ta på mig träningskläder och allt sen titta jag på klockan och insåg att jag försvit mig, men alarmet hade jag stängt av vilket jag inte har något minne alls av.. Jaja..
Hade viss fundering på att träna nu ikväll men kom fram till att det var bättre att ta det imorgon i samband med jobbet, har varit ganska trött idag också så.Just nu e allt så sjukt segt.. Maten är verkligen under all kritik denna veckan, uscha. Funderar starkt på att ta ett långt skutt över vågen på lördag och bara ta denna och nästa vecka som det kommer. :ph34r:
15 februari, 2007 at 20:44 #886803Anonym anvandareMemberDu! Ta det lugnt! Varken vikten eller skolan funkar som den ska när du stressar :nono: Tänk på att lite träning hjälper skolan på traven, men ett överhoppat pass är ingen katastrof. Du fixar både och, så småningom!!
*Stor lyckatillKRAM*16 februari, 2007 at 20:06 #886804Anonym anvandareMemberÖverkroppsträning[/b]
Efter en lång och seg jobbedag var det riktigt skönt att komma till gymmet, dock var där lite mkt folk…
Latsdrag
ökning upp till 45 kg därefter 2 x 6
Det har faktiskt börjat kännas bättre det hära men ökningen dröjer nog.Hantelpressar
6 kg 1 x 10
10 kg 3 x 10
Ville kört med 12,5 här men de var ju upptagna heela jäkla tiden *morr*Ligg. tricepsextensions
körde med en annan stång idag.. 18 kg står det på den men oj va tungt det var.. Antingen är det fel på den eller så är det fel på den andra jag brukar köra med..
2 x 6 där iafHantelcurls 6 kg 1 x 10
10 kg 1 x 6
12,5 kg 1 x 5 och 1 x 4 PB
10 kg 1 x 10
Wohooo:D
Antagligen var det inte sveriges bästa utförande men det är skönt att känna på vikterna iaf..Lyft åt sidan
6 kg 3 x 10
Sakta och fintSkivstångsrodd
bara stången 1 x 12
stången + 10 kg 1 x 6
stången + 20 kg 2 x 6 PB
Vart längesedan jag körde denna övningen men då körde jag iaf bara på + 10. kan nog öka här nästa gång också men nu var jag för slut i armarnaTricepspress i CC
30 kg 1 x 6
40 kg 2 x 6Axelrotation
3 kg 2 x massor med gångerBicepscurl med EZ stång
+ 5 kg 1 x 6
+ 75 kg 2 x 6 PBBröstpress i CC
20 kg 2 x 620 min cardio i CT.. Skööönt
Skönt pass och allt kändes ok, får hoppas att det fortsätter så..
16 februari, 2007 at 20:07 #886805Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Du! Ta det lugnt! Varken vikten eller skolan funkar som den ska när du stressar :nono: Tänk på att lite träning hjälper skolan på traven, men ett överhoppat pass är ingen katastrof. Du fixar både och, så småningom!!
*Stor lyckatillKRAM*tack tjejen.. Jag får se hur jag gör, just nu borde all min energi gå till plugget
16 februari, 2007 at 20:15 #886806Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:tack tjejen.. Jag får se hur jag gör, just nu borde all min energi gå till pluggetMm, det blir nog bra hur du än gör!
Grattis till PB’n! Ser ut att ha varit ett grymt pass… fattar inte hur du orkar köra hela överkroppen på en gång! Bra jobbat!!
16 februari, 2007 at 20:21 #886807Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Mm, det blir nog bra hur du än gör!Grattis till PB’n! Ser ut att ha varit ett grymt pass… fattar inte hur du orkar köra hela överkroppen på en gång! Bra jobbat!!
njaa jag kör ju inte mage, så hela överkroppen är det ju inte riktigt Och jag gör ju bara 2 övninga/muskelgrupp så det är inte så farligt.. I början var jag emot det men nu har jag märkt hur tidssparande det är, hade jag splittat kroppen mer hade jag bara kunnat träna en muskel 1 gång/vecka och det känns lite, lite…
kram17 februari, 2007 at 10:18 #886808Anonym anvandareMemberLördag 17/2[/b]
Ahh dagens morgonpromenad är avklarad.. +-0 och lätt snöfall, helt sjukt skönt att vara ute och gå.. Skönt också att man inte behöver 5tröjor utan kan nöja sig med en, att slippa mössan är också ett stort plus
Var på god väg att skita i vågen imorse men efter några om och men så gjorde jag inte det..
vikt 64,6 +2 hg!!
midja 74
lår 56
stuss 97,5 -1 cmvar inte så oväntat resultat egentligen med tanke på hur veckan har varit och ska jag vara riktigt ärlig så bryr jag mig inte så mkt just nu heller, skolan går före och för att jag ska orka med så måste jag ibland äta mer än 1500 kcal. That´s it!
Nästa vecka är det tentavecka och jag ska prata med Micke om hur jag ska göra, jag har själv föreslagit ett break helt och hållet under den veckan men vi får väl se..17 februari, 2007 at 21:04 #886809Anonym anvandareMemberBenträning[/b]
Hacklift
1 x 15 utan vikt
+ 5 kg 1 x 6
+ 10 kg 1 x 6
+ 20 kg 2 x 6 PB
Har börjat gilla denna övningen riktigt rejält, skönt att vikterna börjar ramla på också..Raka marklyft
20 kg 1 x 15
34 kg 2 x 8
De vanliga stängerna var inte lediga så fick ta en EZ stång vilket blev lite knas..Benpress
80 kg 1 x 10
110 kg 2 x 6
Inte PB direkt men det var längesedan jag körde på mer än 100, tog göttit i benen :pLigg lårcurl
30 kg 1 x 8
45 kg 1 x 5 + 1 x 6
Var såå sjukt trött i benen av de föregående övningarna men i sista settet gav jag mig fan på att klara alla 6..Benspark
30 kg 1 x 10
52,5 kg 1 x 5
Trodde att vikten var på 50 här men upptäckte sen att 2,5 kilosknappen var intryckt
50 kg 1 x 5
Bara sååå tröttSitt. lårcurl
40 kg 1 x 6
35 kg 1 x 6
Fick inte riktigt rätt på inställningarna här..Sen fick magen sin med lite olika övningar och sist men inte minst 10 min cardio på trappmaskinen. Bar nära på att bågna efter 5 min men sen kom jag på varför jag stod där och då höll det i 5 min till men sen var jag sjukt slut!!
Trevlig helg på er
18 februari, 2007 at 05:47 #886810Anonym anvandareMembervi har likadana strumpor:D
18 februari, 2007 at 10:58 #886811Anonym anvandareMemberTräningen ser ju ut att gå riktigt bra nu! Bara att fortsätta kämpa, det kommer att vara värt allt slit sen. Hoppas du haft en skön helg :friends:
18 februari, 2007 at 16:25 #886812Anonym anvandareMemberVad duktig du är!! Bra envishet på senaste passet där…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.