Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 619 total)
  • Author

Rygg och axlar[/b]

Vart så sugen på att styrketräna idag också så jag bestämde mig för att köra rygg och axlar vilket är typ de muskelgrupper som släpar mest. Hade velat köra mage med men det körde jag ju igår så det blev lite för tätt.

Sitt. rodd i kabel
    stegring upp till 45 kg 2 x 6

Vanliga hantelpressar
    6 kg 2 x 15

Chins
    58 % av min vikt 1 x 6
    65 % gjorde några tappra försök men det gick inte så bra
    58% av min vikt 1 x 6

Hantelpressar alá Arne
    6 kg 3 x 12 (tror jag)

Sitt. rodd i maskin (drag nerifrån)
    40 kg 1 x 6
    50 kg 2 x 6
    Pjuuuh

Hantellyft åt sidan
    8 kg 2 x 8

Baksida axlar
    Den vanliga maskinen fungerade inte så fick ta en av ryggmaskinerna och göra en kortare rörelse
    20 kg tror jag att jag körde på 2 x 6

+ 10 min cardio.. Sprang på bandet 3 min 8 km/h, 4 min 8,5 km/h, avslutade det hela med 2 min 10 km/h
    Cardion gick oförskämt bra, det var nästan skönt att jogga lite. Skönt också att det gick bra att öka.

Nu e det maaaat Har inte riktigt fått i mig allt som jag skullat, främst mellanmålet som har falerat helt och hållet. Så ikväll blir det fruktsallad och egengjord kolaglass :D

Heidi K wrote:
    Träningen ser ju ut att gå riktigt bra nu! Bara att fortsätta kämpa, det kommer att vara värt allt slit sen. Hoppas du haft en skön helg :friends:

Träningen flyter på, kanske inte i samma takt som jag vill men ändock.. Man kanske inte ska begära så mkt när man är på diet..

Marmeladova wrote:
    Vad duktig du är!! Bra envishet på senaste passet där… ;)

Envishet är en dygd, det måste man ha för att komma nånstans :emo-thumb

Bra pass idag! Skönt med ett extra insatt pass också, spontanträning höjer motivationen… ;)

Marmeladova wrote:
    Bra pass idag! Skönt med ett extra insatt pass också, spontanträning höjer motivationen… ;)

Det ökade faktiskt motivationen, även om det inte var ett bra pass i övrigt så..

Snööööööööö, snö snö snööö..
    Har nog kommit 2,5 dm nysnö hittills och det verkar skulle fortsätta att snöa tills inatt.. Jag tycker nog att det räcker nu :(
    Ikväll är det spinning på schemat, ska bli såå skönt. Det var så längesedan man fick svettas riktigt rejält och Evas pass är alltid sjukt bra!

Nu e det åter till tentaläsningen :(

Charlotte_ wrote:

Snööööööööö, snö snö snööö..
    Har nog kommit 2,5 dm nysnö hittills och det verkar skulle fortsätta att snöa tills inatt.. Jag tycker nog att det räcker nu :(
    Ikväll är det spinning på schemat, ska bli såå skönt. Det var så längesedan man fick svettas riktigt rejält och Evas pass är alltid sjukt bra!

Nu e det åter till tentaläsningen :(

Det känns så konstigt att du pratar om snö, totalt grått här bara…En blomma som jag inte vet vad den heter har börjat blomma nu. Den är gul :nerd:

Spinning är så jäkla skönt! Hoppas det bränner bra i kroppen :devil:

Heidi du menar kanske krokus?

Som sagt, här är det snöö… Det som lyckats stanna kvar på lyktstolpen är nytt för dagen om man säger så..

Gaah, så mysigt! Tror jag måste åka hem på semester snart… :)

spinna som en tok nu:nod

Måndag 19/2 spinning[/b]

Haha, jag hatar vinter.. Jag verkligen hatar vinter. Iaf dagar som den här, i övrigt kan det vara ganska mysigt, tokdag!
    Började med när jag kom ut till bilen och såg att de typ plogat jättelångt ifrån bilen, när de har plogat nära kan man ju bara putta bort snän vid bilen och köra typ.. nu fick jag skyffla undan allt bakom och sen tuffa mig fram till dörren, väl där fick jag stå och putta bort all snö som var på dörren vilket gjorde att jag fick hälfte över mig.. Men priset togs ändå när jag skulle sätta i nyckeln, låset var totalt igenisat.. :( Attsingens, var ju inte ens lönt att försöka hacka bort det, hade gjort mer skada än nytta.
    Jahopp, bara att tassa bort till andra sidan för att testa sin lycka.. Bort med all snön på dörren, vid det här laget såg jag ut som en snögube och bilen som en igloo.. Passande :emo-thumb Där fick jag iaf i nyckeln och kom in i bilen, knölade mig över på förarsidan och kom i sista stund på att jag glömt motovärmar sladden.det var bara att tuffa ut igen och pulsa fram där framme för att dra ut den..
    In i bilen, knöla sig över och köra iväg.. När jag väl kom ner till träningen gick fortf inte förardörren upp coh folk tittade mkt konstigt, när jag dessutom föll som en sten i vattenrakt ner i en snövall var det som pricken över i:et kom till..

Men i övrigt gick spinningen hur bra som helst :D och även knölandet över från passagerar sidan till förarsidan igen.. Undrar vilket år den dörren kommer gå upp, imon ska det bli 20 minus och det ska typ vara runt 10 hela veckan, kommer bli intressant :ph34r:

Tisdag 20/2[/b]

Hade tänkt ta en morgonpromenad imorse men när termometern visade -20 drog jag täcket över huvudet och somnade om. Är det lika kallt får jag köra ner till gymmet och köra en stund, tråkigt men sant. Idag har det alltså blivit vila helt och hållet från träningen vilket iof känns ganska så skönt, ikväll ahde jag dock tänkt festa till det med lite egengjorda semlor :D Mums..
    Nej nu får jag väl återgå te pluiggandet, har suttit hos en kompis hela dagen och är nådigt trött på det nu :( Men bara 2 dagar kvar och det finns mkt kvar att läsa så det är väl bara att hålla ut.

Semmeldags!! Vill bara göra er uppmärksamma på att där faktiskt inte är så mkt grädde som det ser ut att vara. Jag gillar bara inte för hårt vispad grädde utan ser hellre att den rinner ut och tar större plats :)

ReNeGaDe wrote:
    Jag hatar att plugga, men får ta mig i kragen och göra det ändå!

Håll ut min lök, the reward is priceless!

Köttah gymmet med!:bb:

Vi får väl hoppas det iaf
    Här ska köttahs som en tok framöver! Nu e jag på g :bb3:

Hahaha, fan va snopet med bilen! Rolig läsning dock..Tur att spinningen gick bra iaf! Du är tydligen väldigt envis :D

Inte rättvist med semlor i journalen… :nono:

Du är onekligen på G iaf. Skoj att läsa/höra/se..

Kram

IQA wrote:
    Inte rättvist med semlor i journalen… :nono:

Du är onekligen på G iaf. Skoj att läsa/höra/se..

Kram

Håller med här,Absolut!Hehe![/b]
    Om både semlor och träning:up:
    Kör på,du gör det bra!!//S*

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.