Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 619 total)
  • Author

Ikväll blidde det då ben och mage…[/b]

Benspark
    30 kg 1 x 12
    63 kg 2 x 6

Jisses va benen krampar efter den där övningen, huvva.. Men sen är det skönt ;)

Liggande lårcurl
    27 kg 1 x 10
    45 kg 2 x 6

Benpress (sittande)
    80 kg 1 x 10
    115 kg 2 x 6 PB [/b]Sjukt skönt, förra gången tog jag också 115 (gången innan dess 100) men denna gången klarade jag betydligt många fler reps. Skööönt. :yahoo:

Sittande lårcurl
    30 1 x 10
    43 2 x 6

Brukar alltid köra raka mark istället men det var så himla mkt folk och efter en stunds väntande tröttnade jag och gick.Tråkigt :/

Mage i maskin
    25 kg 3 x 15

Sit ups på lutande bänk
    Utan vikt tills magen skrek på hjälp, ingen aning om hur många det blev.

+ 10 min cardio på CT på nivå 8

De var dagens pass, är inte helnöjd även om det blev ett PB, det kändes konstigt rent mentalt. Har haft rättså rejäl mensvärk idag med, med lite svimningsattacker men skam den som ger sig. Känns att benen fortfarande släpar efter knäskadan för en herrans massa år sedan, den gör även att jag inte kan köra knäböj. Men en dag kommer även dem ikapp
    Sänkte dock carion iom att det var första gången på 1 månad och eftersom det inte kändes riktigt bra rent mentalt. Imorgon är det armar på schemat! [/b]Jag älskar att träna armar :emo-thumb[/b]

Det ska köttas som f*n :buttrock:

:emo-thumb

Det var väl ett bra pass även om du tyckte att det mentala inte riktigt var med..

Mmm, visst är armar ”just lovely”
    När man är så där darrig efteråt att man inte klarar att lägga på mascara senare för det skakar så (om nu passet råkar hamna på en partydag) 8)

Krams//angel

smiley..

Charlotte_ wrote:
    Till min hjälp har jag coachen Michael Andersson ([www.vinnandeform.se)]. Kostschemat och träningsupplägget som jag har fått av honom är copyright-material och jag kommer därför inte att lägga ut detta utan bara skriva mitt totala kcal intag och vad jag har tränat dag för dag.

Det här var nog det roligaste jag läst på väldigt länge. haha. Har han hittat nån unik väg inom träning och kost som vi andra stackare inte får ta del av? har han inget bättre för sig än att snika åt sig nåra hundralappar av godtrogna tjejer tycker jag synd om honom.

Jacksatan wrote:
    Det här var nog det roligaste jag läst på väldigt länge. haha. Har han hittat nån unik väg inom träning och kost som vi andra stackare inte får ta del av? har han inget bättre för sig än att snika åt sig nåra hundralappar av godtrogna tjejer tycker jag synd om honom.

Det där får du tala med honom om och inte i min journal, jag lyder bara regler.

Då vart armpasset över, la även in lite axlar![/b]

Tricepsextensions
    22 kg 1 x 8
    27 kg 2 x 6

Tricepspress i maskin
    45,5 kg 1 x 6
    54 kg 2 x 6

Bra övning men det är sjukt störigt när man inte orkar hålla emot längre och åker med handtagen upp :nono:

Bicepscurl med hantel (handflatan framåt/uppåt under hela övningen)
    8 kg 1 x 8
    10 kg 2 x 6

Bicepscurl med EZ-stång
    17 kg 1 x 6
    22 kg 2 x 6

Hammercurl med hantel
    7 kg 1 x 8
    9 kg 2 x 6

Tredje gången jag gör övningen så lite dispans kan jag väl få med vikterna ;)

Hantellyft åt sidan
    5 kg 1 x 8
    7 kg x 6

Drag till hakan med stång
    22 kg 1 x 8
    27 kg 2 x 8

Militärpress med hantlar
    6 kg 1 x 6
    8 kg 2 x 6

+ 15 min cardio på en crosstrainer maskin fast där man inte rör på armarna, vet någon namnet så är jag tacksam! :)

Det var allt från detta passet, kändes helt ok. Ena handleden värkte efter en stund men ibland får man glömma att det gör ont.
    Har ätit på bra idag och för första gången på dessa tre dagarna får jag nog i mig alla 1500 kcal. Har jättesvårt med det dära, men det kommer väl. Någon dag lär jag mig väl.
    Imorgon blir det vila och på söndag ska jag träna benen men många repetitioner denna gången.

Trevlig helg på er :)

Lycka till tjejen!! Jag tror att du klarar detta. :up:

Förresten är det 10kg totalt eller räknas dem 4kg som du redan gått ner? :|

Busan wrote:
    Lycka till tjejen!! Jag tror att du klarar detta. :up:

Förresten är det 10kg totalt eller räknas dem 4kg som du redan gått ner? :|

nopes, totalt blir det 12 kg så det är långt kvar! tack för att du tror på mig, det känns bra :)

Snöööö!! [/b]Massvis med snö utanför fönstret, ska helt klart ut och ta en promenix senare idag, mysigt värre!

Ja imorse var det ju då dags för att ställa sig på vågen och plocka fram måttbandet.. Måste erkänna att jag vart orolig för att jag hade gått upp i vikt, har varit så svullen hela veckan.
    Detta är iaf dagens stats:
    Midja 79 cm (- 1 cm)
    stuss 103 cm
    lår 58 cm
    vikt 67,1 kg (- 0,9 hg)
    WOHO, bara 9,1 kg kvar.. Det där blev jag så glad över så att jag började dansade runt i lägenheten med hög musik.. Efter en stund kom jag dock på att klockan var innan 8 och att grannarna nog inte vart alltför glada på mig.. Satte istället på mig hörlurarna och diggade lite, haha.. :dance:

Ha en bra helg allihopa, själv ska jag snart sätta mig med böckerna igen..

haha skit i grannarna …
    Gött att det går frammåt =)

Ska nog ta och läsa lite i journalen nu ..har lite tid över.

Gott jobbat, tjejen..
    Nu kör vi på hårt.. April & maj hägrar.

(ska jag säga som sitter hemma & tuggar glass) :)

Mysigt med snö då.. Avis som skam. Vi var fram på stan förut. Grön barmark & fågelkvitter.. Hallå

Ska ta & blega på Alladin & käka lite smågodis nu..
    Ha det toppen.. (så tjötar jag mer skit på MSn:))

Ladda för nya veckan nu.. Blir det någon träning i helgen?

KRAM :|

Jo april och maj hägrar, men detta klarar vi :nod

Snö är fint, men fan inte i dessa mängder, finns inte en möjlig chans i världen att jag kan ta mig till gymmet ikväll om det fortsätter snöa och det inte kommer någon plog. 3 dm nysnö under förmiddagen är inte att leka med :| Ut och gå, går ju inte heller så jag vet inte om det blir totalvila 2 dagar i rad istället.. Usch, frustrerande är bara förnamnet. :frust:

Wohooo, jag ser och hör en plog, vilket underbart ljud.. Tralla laa, ikväll ska jag träna ben! :)

Skulle nog hållt mig ifrån träningen iaf idag. Usch vilket dåligt pass mådde illa och flåsade som en häst hela passet :( Är inte van vid att träna på såhär lågt kcalintag, tror det beror på det.. I varje fall så blev det några övningar och något fler reps.

Högreps. ben[/b]
    Värmde upp i hackliften utan vikter
    3 x 20

Raka marklyft
    20 kg + stången 2 x 12

Vader i benpressen
    40 kg 2 x 15
    60 kg 1 x 15

Benböj
    Bara stången 2 x 15, går ner tills rumpan slår i vaderna och jag är nära på att ramla baklänges. Gör denna övningen för att stabilisera knäna och bygga musklerna där. Funkar för mig iaf.

Vid det här laget var jag rent snurrig och svetten rann som jag vet inte vad..

Stående benspark bakåt (ingen aning om namn?)
    20 kg/ ben 2 x 15

Sen sista övningen är en maskin där man sitter och pressar benen utåt(tjejmaskin :p )
    40 kg 2 x 15

Det var allt för det passet som tur var, vinglade ut från ego :|

Har snart ätit mina 1500 kcal idag (har lite kesella kvar) sen är det nästan bara 1 vecka kvar på detta schemat som inte har några ätardagar :( .. Hoppas jag, får väl se om julkilona lyckas försvinna. O andra sidan lär jag nog bara öka till 1600 kcal sen men det kostschemat passade mig bättre på något vis.

Trevlig söndag på er, imorgon blir det spinning!!

Hejsan tjejen..

I dag blir det bara plugg för hela slanten.
    Jag var hos en osteopat som ska försöka komma till rätta med obalansen i min längdrygg. (det som gör så ont när jag kör böj)
    & jag fick inte träna efteråt. Utan jag kör imorrn (om det känns bra)

Tråkigt när det blir sådana pass men Hey, du har iaf varit på gymet:up:

Jag tycker hela ideén med att vara/träna på ett gym är att man faktiskt trivs. Träningen ska ju vara ”kul” nåja, oftast iaf..
    Och är man då nånstans där personalen känns fel & maskinerna är halvkass då uppfyller inte det min motivationskälla iaf..

Kramen, :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.