Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 619 total)
  • Author

Hej hej!

Hmm, vad kör du för program? Tycker det är för lite basövningar, fast jag vet ju inte tränings bakgrunden heller.
    Bra jobbat är det iaf, och formen verkar ju va på G!

Good work!

Kram

Man ser ju helt klart skillnad! Herregud bryyden :P Bra kämpat :up: Nu blev jag laddad inför kvällens pass ju.

Fortsättning måndag 5/3[/b]

Spinningen avklarad, var riktigt seg i benen i början och det kändes som att mjölksyran skulle komma vilken sekund som helst, men det släppte som tur var. Skumt att jag inte har träningsvärk alltså, men lite seg är man väl. Kanske kommer något imorgon :P
    Nu är det diskning och sen bara sängen kvar av dagen, kram på er!

Martin. wrote:
    Hej hej!

Hmm, vad kör du för program? Tycker det är för lite basövningar, fast jag vet ju inte tränings bakgrunden heller.
    Bra jobbat är det iaf, och formen verkar ju va på G!

Good work!

Kram

Som sagt så körde jag lite annorlunda detta passet jämfört med vad jag brukar. Men marklyft börj jag börja med, ska bara våga med 😮
    Tack pojken, din form är också på G även om du inte själv tycker det ;)
    kram

Heidi K wrote:
    Man ser ju helt klart skillnad! Herregud bryyden Bra kämpat. Nu blev jag laddad inför kvällens pass ju.

Du är alltid så snäll, tack. Det värmer jättemkt! Du har väl antagligen redan tränat med antar att det blev ett mästarpass som vanligt ;)

Tisdag 6/3[/b]

Morgonpromenaden i halv snöstorm är avklarad, mkt skönt! Börjar få in lite rutin på det där med att gå på morgonen och nu tycker jag tillomed att det är skönt, även om inget änsålänge slår en sovmorgon i sängen 😮 6 km blev det och det tog 60 min ganska precis. Har hittat en sjukt brant backe som jag går i, efter det var jag helt överlycklig över att det var raksträcka haha. Man blir lite knasig ibland. Nu är det skola och vila för resten av dagen!
    Kram på er

Usch hela dagen har kännts konstig, har varit väldigt hungrig och sugen på all annan skit. Sen nu ikväll har jag haft väldigt ångest över allt jag fått i mig, känns inte bra alls :( Menmen, imorgon är en ny dag!

Godnatt

Oj, vad du har hållt igång! Du är superduktig, massa PB’n och grejer, bra jobbat!!

Charlotte_ wrote:
    Usch hela dagen har kännts konstig, har varit väldigt hungrig och sugen på all annan skit. Sen nu ikväll har jag haft väldigt ångest över allt jag fått i mig, känns inte bra alls :( Menmen, imorgon är en ny dag!

Godnatt

Precis så var min dag också igår :D Det blir ju inte bättre av att vi har en vilovecka…Så idag skall jag äta bra iaf. Skall bli skönt att träna på söndag!

Onsdag 7/3[/b]

Morgonpromenad imorse i ca 1 dm nysnö. mysigt men jisses va tungt det är att gå i. 6 km, 60 min. Får se om det blir promenad imorgon, det började regna i eftermiddags så nu är här tok mkt slask och skit. Tror jag tar mig till gymmet istället, Maria skulle tydligen dit och köra pump så det kan va trevligt att ha någon att duscha och basta med efter :P

Nu ikväll blidde det lite benträning, sänkte vikterna och försökte köra lite fler reps. tyvärr krampar mina ben toklätt och hur lätt är det att köra vidare då liksom? Tråk!

Hacklift
    Inga vikter 3 x 15

Raka marklyft
    bara stången 1 x 15
    stång + 10 kg 1 x 15
    stången + 20 kg 2 x 8
    Hade lite dåligt grepp pga intensivt smörjande av händerna under dagen, är typ toktork när vädret slår om från kallt till varmt eller tvärt om.

Sitt. vadpress
    25 kg 2 x 15
    25 kg 1 x 15
    Så skönt ;)

Benspark
    18 kg 1 x 15 saakta och fint
    45 kg 2 x 12
    Kramp så det skrek om det!!

Sitt lårcurl (ny maskin)
    20 kg 2 x 12
    25 kg 1 x 10
    Denna tog helt sjukt bra, ska jag helt klart fortsätta med

Stående vadpress
    65 kg 2 x 15

Sen blev det 20 min cardio på CT maskinen och väl hemma körde jag mage. Lite halvsegt pass men sånn där lagom motivation, men nu efteråt känns det skönt iaf

imorgon blir det som sagt morgoncardio men vila från styrkan. Ska fixa till naglarna på kvällen, ska bli mkt intressant :D

Marmeladova wrote:
    Oj, vad du har hållt igång! Du är superduktig, massa PB’n och grejer, bra jobbat!!

Tack tjejen, det värmer ;)
    kram

Heidi K wrote:
    Precis så var min dag också igår :D Det blir ju inte bättre av att vi har en vilovecka…Så idag skall jag äta bra iaf. Skall bli skönt att träna på söndag!

Viloveckor är bra förutom när ångesten smyger sig på.. uscha! Men idag har helt klart varit en bättre dag med maten

kraam ;)

Hej hej. Duktig du är! Jag hade också kramp i mina ben förut när jag körde tuffa pass. Frågade runt lite om vad de kan bero på och fick svaret att d kunde beroe på surhetsgraden i kropen. Fick tipset att börja äta Fitlines ”restorate”, funkade riktigt bra, kramperna är som bortblåsta. Fall du vill läsa mer så är det [www.fitline.com]

Charlotte_ wrote:
    Hade lite dåligt grepp pga intensivt smörjande av händerna under dagen, är typ toktork när vädret slår om från kallt till varmt eller tvärt om.

Handskar eller remmar? ;)

Nina Larsson wrote:
    Hej hej. Duktig du är! Jag hade också kramp i mina ben förut när jag körde tuffa pass. Frågade runt lite om vad de kan bero på och fick svaret att d kunde beroe på surhetsgraden i kropen. Fick tipset att börja äta Fitlines ”restorate”, funkade riktigt bra, kramperna är som bortblåsta. Fall du vill läsa mer så är det [www.fitline.com]

Hmm det skulle ju faktiskt vara något, men just nu känns det som att kramperna kommer för att jag inte har tränat ben så mkt och för att jag verkligen behöver köra mer högrepsträning 😮

Marmeladova wrote:
    Handskar eller remmar? ;)

Smart du är ;) Handskar har jag men dem har jag aldrig på mig när jag kör ben så dem låg hemma. Remmar är jag lite emot, vill inte att den lilla greppstrykan jag har ska försvinna…

Dagens promenad är avklarad![/b]

Helt sjukt stolt är jag, gick runt sjön här, 2 varv!!!! Det är första gången ever och jag hr alltid haft någon spärr som sagt att jag inte klarar mer än 1.. Men idag så! 6,5 km blev det på 65 min.. inte fy skam med tanke på hur sakta det gick ett tag. Glad är jag iaf :) I eftermiddag blir det överkroppsträning och mage, hoppas att det går bra med mina nya naglar, känns sjukt ovant men bra :D Lär väl iaf knäcka minst en av dem haha

Ha en bra fredag!

Bra inställning till remmar! Tycker inte man ska ha det, kan man inte hålla i vikten så kan man inte hantera den. Kör på utan remmar så kommer greppet.
    Eventuellet kan magnesium va ett alternativ om det blir halt.

Kör på, bra morgon promenad idag ;)

Charlotte_ wrote:
    Dagens promenad är avklarad![/b]

Helt sjukt stolt är jag, gick runt sjön här, 2 varv!!!! Det är första gången ever och jag hr alltid haft någon spärr som sagt att jag inte klarar mer än 1.. Men idag så! 6,5 km blev det på 65 min.. inte fy skam med tanke på hur sakta det gick ett tag. Glad är jag iaf :) I eftermiddag blir det överkroppsträning och mage, hoppas att det går bra med mina nya naglar, känns sjukt ovant men bra :D Lär väl iaf knäcka minst en av dem haha

Ha en bra fredag!

Woow, två varv runt Sidsjön!! Det är nice :) Bytte du håll efter ett varv? Min bror tvingade med mig på en två-varvspromenad en gång, det är rätt långt tycker jag… Förresten, bor du alldeles i närheten där eller?

Ang. remmar så håller jag inte med ;) För vissa övningar är de bra, man isolerar träningen till den muskel man faktiskt tänkt träna så man orkar lite mer på nåt sätt. Men förstås, man ska inte använda dem till alla övningar!

Kram!

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.