Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2007 at 21:14 #886918Anonym anvandareMember
Fredag 9/3 överkroppsträning[/b]
Sitt rodd
18 kg 1 x 10
36 kg 1 x 10
45 kg 1 x 8
50 kg 1 x 6
45 kg 1 x 6
50 kg funkar men känner att tekniken blir så mkt bättre om jag bara kör på 45..Hantelpressar
6 kg 1 x 15
10 kg 1 x 12
12,5 1 x 8, 1 x 6Hammercurl
6 kg 1 x 6
10 kg 2 x 8Tricepsextensions
stång + 10 kg 1 x 6Drag till hakan
stång + 10 kg 1 x 10
stång + 15 kg 2 x 8Rodd i maskin
40 kg 2 x 6
42,5 1 x 6Bänkpress i smith
bara stången 1 x 6
+ 10 kg 1 x 4
Tog heeelt slut där, ingen aning om vad som hände.
bara stången 1 x 6Bicepscurl med rak stång i CC
20 kg 1 x 8
30 kg 2 x 6Smalbänk i smith
Bara stången 2 x 6”bak nacken press” (maskinen heter så, för axlarna)
+ 10 kg 1 x 8
+ 20 kg 2 x 6
vet inte vad maskinen i sig väger men det är några kilon..Negativa chins
viktplatta 16 4 x 4 tror jag det blev till slut, många iafAxelrotation ala Arne
3 kg 2 x 12Sen vart det bara 10 min cardio på det i stepmaskinen. Inte så nöjd med det men maten har gått rent åt piprensarn idag så det fick bli slå
Imorgon är det vägning och sen spinning, spinningen är rolig iaf9 mars, 2007 at 21:18 #886919Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Bra inställning till remmar! Tycker inte man ska ha det, kan man inte hålla i vikten så kan man inte hantera den. Kör på utan remmar så kommer greppet.
Eventuellet kan magnesium va ett alternativ om det blir halt.Kör på, bra morgon promenad idag
Jag har ju handskar så oftast blir det inte halt, bara när jag lekt för mkt med handsalvan under dagen haha
Marmeladova wrote:Woow, två varv runt Sidsjön!! Det är nice Bytte du håll efter ett varv? Min bror tvingade med mig på en två-varvspromenad en gång, det är rätt långt tycker jag… Förresten, bor du alldeles i närheten där eller?Ang. remmar så håller jag inte med För vissa övningar är de bra, man isolerar träningen till den muskel man faktiskt tänkt träna så man orkar lite mer på nåt sätt. Men förstås, man ska inte använda dem till alla övningar!
Kram!
Nee jag fortsatte bara gå, det sjuka va att det andra varvet gick typ bättre, eller det kändes så iaf. Då var väl huvudet tömt på alla tankar. Ett varv är ju 3,1 km och jag gick 2 + att jag räknar att jag har 150 m ner dit typ.. antagligen är det lite mer men de där 100 meterna bryr jag mig inte så mkt om. Så ja jag bor ganska nära om man säger så
Jo alltså, remmarna kan ju vara bra om ryggträningen verkligen blir lidande av att man inte har tillräckligt grepp.. Men det känns ändå som att jag måste ge mitt eget grepp en ärlig chans först, har ju bara tränat i några månader.kramen
10 mars, 2007 at 00:08 #886920Anonym anvandareMemberBra pass!!
10 mars, 2007 at 08:53 #886921Anonym anvandareMemberVägning och mätning lördag 10/3[/b]
Jahopp då vart det dags, kändes verkligen så imorse. Huvva!
Vikt 63,6 (-8 hg)
midja 71 cm (-2 cm)
Stuss 95 cm (-3 cm)
Lår 56 cm (-1 cm)4 promenader
4 styrkepass + cardio efter
1 spinningpassDet va väl veckans summering i ett nötskal, det har kännt väldigt bra i vekcna och jag har varit peppad, maten har också funkat bra och 1500 kcal har varken kännts för mycket eller för lite. Bara igår som det strulade till sig lite men mja, har ju fortfarande svårt för det hela rent psykiskt och tycker att jag äter jämt och för mkt.
Nästa vecka kommer jag nog bara hinna 2 styrkepass om ens det, vet inte om det blir ett överkroppspass och ett benpass det kanske bara blir överkroppen. Det är trots allt den som verkligen släpar och jag går ju på spinning och pormenader så lite får dem ju ligga i. Kanske kan köra lite tyngre cardio..Nu är det ganska precis 4 veckor kvar (5e april) tills klänninge ska på och 9 veckor tills bröllopet är. nu börjar jag tillomed känna mig nervös över själva bröllopet. Dessutom borde jag hålla tal men jag kan fan inte Usch. Finns det någon som är bra så hojta till!
Nu är det diskning och sen spinning, kram på er!10 mars, 2007 at 09:32 #886922Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Vägning och mätning lördag 10/3[/b]Jahopp då vart det dags, kändes verkligen så imorse. Huvva!
Vikt 63,6 (-8 hg)
midja 71 cm (-2 cm)
Stuss 95 cm (-3 cm)
Lår 56 cm (-1 cm)jamen det är ju minus överallt! Asbra kämpat Charlotte! Du som var nervös igår över dethär…Inse att du är bäst bruden:friends:
10 mars, 2007 at 10:42 #886923Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:jamen det är ju minus överallt! Asbra kämpat Charlotte! Du som var nervös igår över dethär…Inse att du är bäst bruden:friends:Instämmer, det är ju grymma minskningar! Bra jobbat! Var stolt nu, du är jättebra!! :up:
10 mars, 2007 at 20:18 #886924Anonym anvandareMemberTack tjejer! Det känns verkligen jättebra och det är så kul när ni kommer in och kommenterar. När det känns jobbigt brukar jag gå in här och smygläsa det ni skrivit tidigare, då kommer man på bättre tankar!
Nu är det lördakväll och jag har precis ätit tacocycklingköttfärs och massa saker till de och nu fortsätter jag med naturgodis! Cocostoppar är heelt undebart gott.
Imorgon är det träning igen men nu är det vila och gottis framför tv:n!Kram på er!
10 mars, 2007 at 22:41 #886925Anonym anvandareMemberKämpa på och lycka till.. men det verkar ju gå bra ju!
11 mars, 2007 at 21:49 #886926Anonym anvandareMemberSöndag 11/3[/b]
Morgonpromenad imorse i glashalka, dem 6 km tog därför istället 65 min. Men jag gick iaf, hade god lust att itne göra det när jag såg hur mtk det blåste och hade sig här.
Nu ikväll blidde det lite benträning!
Hacklift
ingen vikt 1 x 15
+ 10 kg 1 x 8
+ 20 kg 2 x 6
Körde inte i den jag brukar då den var upptagen konstant, den var betydligt sämre menmen..Liggande lårcurl
50 g 1 x 8
50 kg 3 x 6
Körde ett extra set här bara för det är såå sköntBenpress (ny maskin)
100 kg 2 x 6Bensparkar
30 kg 1 x 8
50 kg 2 x 5
Orkade verkligen inte merSitt. vadpress
30 kg 2 x 15
Sakta och fintSitt lårcurl
30 kg 3 x 6 PB
Räknas ju knappt eftersom det är andra gången jag körde den maskinen menmenSen joggade jag i 12 min, 9 km/h, trodde aldrig att jag skulle orka men det flöt på bra!
Nu är det bara sängen kvar för min del tror jag.. Skönt Imon blir det promenad, spinning och styrketräning för överkroppen!
AnnaP: tack tjejen
12 mars, 2007 at 07:53 #886927Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:jamen det är ju minus överallt! Asbra kämpat Charlotte! Du som var nervös igår över dethär…Inse att du är bäst bruden:friends:Kan inget annat än att hålla med här!!Var stolt nu!!!:up:
GRYMT BRA JOBBAT!KEEP UPP THE GOOD WORK!KRAM//S*[/b]12 mars, 2007 at 16:44 #886928Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Sen joggade jag i 12 min, 9 km/h, trodde aldrig att jag skulle orka men det flöt på bra!Nu är det bara sängen kvar för min del tror jag.. Skönt Imon blir det promenad, spinning och styrketräning för överkroppen!
Bra jobbat med joggandet, sånt är ju astungt! :dance: Lycka till på passet idag! Kram
12 mars, 2007 at 17:10 #886929Anonym anvandareMemberSitter på skolan nu och laddar inför spinningen, ska bli sjukt skönt att köra häcken av sig (igen) Maria sitter med och peppar mig också haha Skriver in förmiddagens styrkepass senare ikväll!
12 mars, 2007 at 18:54 #886930Anonym anvandareMemberHALLOJ GUMMAN!!
Stark kämpat med dina kilon & mått.. :emo-thumb
Detta går ju hur bar som helst. Aldrig tvivla, bara se framåt..Jag har haft en vilovecka… Helskönt..
Krams
12 mars, 2007 at 20:54 #886931Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Kan inget annat än att hålla med här!!Var stolt nu!!!:up:
GRYMT BRA JOBBAT!KEEP UPP THE GOOD WORK!KRAM//S*[/b]Jag är jätteglad, men än kan man inte vara nöjd.. 6 km kvar! Bara att kämpa och kämpa. Precis som du gör dag och dag in! Du ger mig inspiration
Heidi K wrote:Bra jobbat med joggandet, sånt är ju astungt! :dance: Lycka till på passet idag! KramJogga är ingen höjdare men Micke tycker att jag måste köra lite mer högintensivt eftersom jag kör lugnt på morgonen och jogging bränner ju mer på magen..
IQA wrote:HALLOJ GUMMAN!!Stark kämpat med dina kilon & mått.. :emo-thumb
Detta går ju hur bar som helst. Aldrig tvivla, bara se framåt..Jag har haft en vilovecka… Helskönt..
Krams
Tack tjejen Så kul att höra all er respons då ger man sig fan på att man inte ska misslyckas..! Vilovecka behövs ju då och då, jag ahde ju min för 3 veckor sedan.
Kramar12 mars, 2007 at 21:10 #886932Anonym anvandareMemberMåndag 12/3[/b]
1 månad kvar till obduktionen, 2 månader kvar till bröllopet!
Började dagen med morgonpromenad, 6 km 60 min som vanligt.. Så skönt att snön nästan är borta från vägarna nu så slipper man göra lite vurpor osv.
Fortsatte sedan med lite styrketräning, det var sånn skön känsla när jag kom in i gymmet. Bara tjejer, det har nog aldrig inträffat förut, snarare tvärtom att man är ensam tjejLatsdrag med helrak stång
18 kg 1 x 6
27 kg 1 x 6
36 kg 1 x 6
45 kg 2 x 6Hantelpressar
8 kg 1 x 10
12,5 kg 2 x 6Hantelcurl (roterande)
10 kg 1 x 6
12 kg 2 x 8 (repsökning)Sitt. pushdown i maskin
45 kg 2 x 6
54 kg 1 x 6Hantellyft åt sidan
4 kg 2 x 10
Så sakta och bara såå snyggtHantelrodd
14 kg 1 x 6
17 kg 2 x 6Flyes på lutande bänk
6 kg 1 x 6
9 kg 2 x 6Scottcurl med EZ stång
stång + 10 kg 2 x 8
Längesedan jag gjorde denna övningen men den är ju bara såå skönBaksida axlar i omvänd pecdec
15 kg (tror jag) 2 x 6Chins
Neg. platta nr 16 3 x 4
platta nr 12 2 x 6
Platta nr 13 1 x 4
(Destå högre platt nr desto mindre hjälpvikt)
Dem negativa tar sjukt bra alltså, känns verkligen i latsen! Mkt braPumpade sedan ur triceps total med massa dips
Platta nr 12 2 x 8
Platt nr 16 2 x 3Körde ingen cardio efter det, hann ju inte mer än hem och äta frukost sen var det bara att sätta sig i bilen och brumma ner te gymmet. Ikväll blev det medelspinning igen, skööönt
Imorgon är det bara morgonpromenad. Det är både jag (mitt psyke), mina ben och min rygg glad för kan jag tala omKram på er
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.