Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 619 total)
  • Author
    Charlotte_ wrote:
    Hoppas att blodgivningen gick bra.. Jag ska nog också lämna snart tror jag. Du lämnar inte plasma eller? hehe det kan väl bli trevligt med ett litet test, det blir nog så bra så. Du har ju bra kondis. Schysst bröst och bicepspass med, ahh rygg är nog min favvomuskelgrupp ocskå, även om man inte har den tiden som behövs. Hur känns det i skolan? kram

Japp, blodgivningen gick fint.
    Vet inte om jag var trött den dagen men jag var helt färdig på kvällen..

Konditionstestet gick riktigt bra… Nu är det ju baserat på snitt, men det hamna på elitnivå så det känns ju bra. & högt för att vara tjej..

Skolan går väl sådär. Orkar inte plugga.. En pdf.fil att läsa igenom gällande smitta i föskolan som vi ska ha seminarium på, vfurapporten ska filas klart på & det ska läsas till tentan 2/4.. Men jag gör så gott jag kan.. (när jag orkar läsa)

Kram

Torsdag 22/3[/b]

Tanken var egentligen att jag skulle spinnat nu ikväll men kände bara att jag inte hann, plugget flyter på ganska bra nu och det verkar dumt att jobba emot ett flöde. Det blev iaf en morgonpromenad på 60 min och sedan en liten promenad i eftermiddags på 30 min, 3,5 km.
    Maten har funkat ganska så bra idag, åt en apelsin extra till lunch men skippade mellanmålet i eftermiddags så det borde väl gått pitt ut tycker man.

Imorgon blir det promenad till och från skolan och benträning på gymmet, ska bli lagom kul att träna ben och sedan gå hem i backarna.

Dessan wrote:
    du har gjort väldigt fina minskningar.. Klänningen kommer sitta som gjutet på dig! :emo-thumb

Vi håller tummarna, om det inte går som jag vill framöver får väl Andreas piska på mig så att jag tränar lite hårdare när han hälsar på :emo-thumb

Charlotte_ wrote:
    Vi håller tummarna, om det inte går som jag vill framöver får väl Andreas piska på mig så att jag tränar lite hårdare när han hälsar på :emo-thumb

Absolut.

Du har gjort fina minskningar tjejen! Är stolt över dej!

Fredag 23/3[/b]
    Kompisen ringde imorse 6:30 o frågade om vi kunde träffas kl 8 istället för 9 för hon skulle iväg i eftermiddag, mja mjo sa jag. Stod med träningskläderna och skulle precis ut o gå. Så det blev av med dem lite snabbt och sen äta frukost. Gick istället till skolan och sedan hem från träningen. Tränade ben idag vilket blev ett sjukt dåligt pass, har fått ont i ryggen nu denna veckan. Antagligen för att jag sitter sjukt illa både här i soffan och i köket. Menmen, en veckas slit kvar och nästan 2 veckor tills klänningen ska på.

Har sjuk panik över det hela, vågen står tok stilla och jag försöker röra på mig så mkt jag orkar. Men till slut orkar man ju inte mera :( Jaja 2 veckor till, sen blir det lugnt ett litet tag framöver med träningen osv. 2 veckor till!! Och det viktigaste är kanske inte att jag går ner si och så mkt, det viktigaste nu är att jag stannar på denna vikten för större än såhär kan jag inte vara, då får jag aldrig på mig klänningen.

Dagens pass iaf

Hacklift
    inga vikter 3 x 8
    Med fötterna längre fram 2 x 8

Benspark
    28 kg 2 x 15

Sitt. vadpress
    35 kg 2 x 12

Lårcurl
    45 kg 2 x 6

Sen blev det en himla massa mage.

Anloy wrote:

Tack du, tyvärr är det längre än vad jag hoppats på kvar :(

Anloy wrote:

Håller med här fullständigt!:up:
    Men du vännen!Har du mätt dig istället eller haft måttband och mätt skillnade från början typ?
    Jag tycker det är bättre att köra med måttband!*du får ju tänka på att muskler också väger*
    Du har ju säkerligen blivit mindra på cm fast vågen står still!
    Och du en annan VIKTIG sak:Vågen står still när man stessar…Inte bra!!Jag blev ju hyper nojjig när jag stått på samma vikt i nästan 2 veckor,det var i samband med nytt jobb.diet,och mycket att fixa hemma…Sen när jag sa till mig sj+andra sa till mig så blev resultatet mycket bra på vgen när jag lugnat ner mig,bara så du vet!Det kommer bli bra det här!Kör på nu,men ta det lugnt,du hinner!!Varma kramar//S*

Lördag 24/3[/b]

Vikten stod på 63,6 som vanligt.. Men egentligen borde jag ju inte klaga, för bara några dagar sedan stod den på 65 så.
    Midja 73 (+2?)
    Lår 55,5 (-0,5)
    Stuss 95

10 promenader
    4 styrkepass
    2 spinningpass
    1 cardio efter styrka

Det va väl denna veckan det. Känns som att jag har tappat motivationen helt och ibland kommer det tankar i huvudet om att jag inte borde äta osv :frust: Allt från träningen till kosten känns jobbigt. Jag har börjat sakna rejält att inte vara som ”alla andra” Jag vill också kunna gå och fika och ha fina kläder på mig :(
    Hm jaja, jag ska försöka göra mitt bästa de 2 veckorna som är kvar.
    Och ja jag är som en gnällig bäbis jag vet!

SUSAN wrote:
    Håller med här fullständigt!:up:
    Men du vännen!Har du mätt dig istället eller haft måttband och mätt skillnade från början typ?
    Jag tycker det är bättre att köra med måttband!*du får ju tänka på att muskler också väger*
    Du har ju säkerligen blivit mindra på cm fast vågen står still!
    Och du en annan VIKTIG sak:Vågen står still när man stessar…Inte bra!!Jag blev ju hyper nojjig när jag stått på samma vikt i nästan 2 veckor,det var i samband med nytt jobb.diet,och mycket att fixa hemma…Sen när jag sa till mig sj+andra sa till mig så blev resultatet mycket bra på vgen när jag lugnat ner mig,bara så du vet!Det kommer bli bra det här!Kör på nu,men ta det lugnt,du hinner!!Varma kramar//S*

Hm min midja mätte nästan 90 cm när jag började och nu ligger jag strax över 70 så det är ju en förändring. Jo jag vet att stressen påverkar, det är bara synd att man försöker intala alla andra om det men sen inte följer det själv. Har nog aldrig ens varit såhär stressad i mitt liv tidigare :/ Pratade med en kompis som läste denna kursen förra terminen, 1.90 lång och smal som en pinne. Han fick högt blodtryck under kursen av all stress, även om han alltid haft svimningstendens pga lågt blodtryck. Så det säger väl lite.
    Tack för att du tror på mig vännen :)
    Kram

Men du vännen.. du har ju gjort det jättebra! Även om du skulle stå still nu och fram till bröllopet så har du gjort en jätteinsats[/b]!! Och som du säger, kursen är väldigt tuff, väldigt stressande, det måste du ju ta hänsyn till! Sen är du faktiskt ”som alla andra”, du kan också ta en fika om du känner för det!
    Massa kramar!!
    :friends:

Marmeladova wrote:
    Men du vännen.. du har ju gjort det jättebra! Även om du skulle stå still nu och fram till bröllopet så har du gjort en jätteinsats[/b]!! Och som du säger, kursen är väldigt tuff, väldigt stressande, det måste du ju ta hänsyn till! Sen är du faktiskt ”som alla andra”, du kan också ta en fika om du känner för det!
    Massa kramar!!
    :friends:

Tack så mkt, det där värmde jättemkt och behövdes verkligen! Hm mja jo jag ska väl vara nöjd om vågen vägrar flyttar på sig mera, men jag ska fortsätta kämpa iaf, det kan ju inte bli sämre!
    Kramar

Söndag 25/3[/b]

Hade helt missat att man skulle ställa om klockan inatt så hela dagen har egentligen bara varit ett virrvarr menmen :)
    Gick en prommis i eftermiddags runt sjön i +11 grader och solbrillor. Sjukt skönt!!! 3,5 km tror jag det blev, irrade lite på isen innan jag kom rätt. Där var tydligen en fisketävling så där var hur mkt folk som helst som man skulle trängas med. Nån vann pris för minsta fisken iaf, 22 gram :D det fann jag ironsikt.
    Benträning ikväll

Hacklift
    utan vikter 2 x 8
    + 20 kg 2 x 6
    med fötterna längre fram
    utan vikter 2 x 6

Benspark
    36 kg 1 x 8
    54 kg 1 x 7 1 x 6

Sitt lårcurl
    30 kg 1 x 8
    35 kg 2 x 6 PB

Vadpress i benpressen
    60 kg 1 x 10
    90 kg 2 x 10 PB

Utfall med fri stång
    2 x 6

Sen blev det en massa mage och 17 min på löpbandet, ”PB” :P

Nu ska jag gå och äta lite och sen ska jag lära mig allt om RA, wohooo!!

Vad duktig du är!! Och så skönt det lät med promenad runt sjön… Träna en söndagkväll är inte illa!!

Funderar på att åka hem veckan efter påsk, dvs från den 9/4 och framåt, är du där då så vore det roligt att ta ett pass/en promenad ihop!!

Kram

Charlotte_ wrote:
    Söndag 25/3[/b]

Hade helt missat att man skulle ställa om klockan inatt så hela dagen har egentligen bara varit ett virrvarr menmen :)
    Gick en prommis i eftermiddags runt sjön i +11 grader och solbrillor. Sjukt skönt!!! 3,5 km tror jag det blev, irrade lite på isen innan jag kom rätt. Där var tydligen en fisketävling så där var hur mkt folk som helst som man skulle trängas med. Nån vann pris för minsta fisken iaf, 22 gram :D det fann jag ironsikt.
    Benträning ikväll

Hacklift
    utan vikter 2 x 8
    + 20 kg 2 x 6
    med fötterna längre fram
    utan vikter 2 x 6

Benspark
    36 kg 1 x 8
    54 kg 1 x 7 1 x 6

Sitt lårcurl
    30 kg 1 x 8
    35 kg 2 x 6 PB

Vadpress i benpressen
    60 kg 1 x 10
    90 kg 2 x 10 PB

Utfall med fri stång
    2 x 6

Sen blev det en massa mage och 17 min på löpbandet, ”PB” :P

Nu ska jag gå och äta lite och sen ska jag lära mig allt om RA, wohooo!!

Härligt tjejen!!!
    Grattis till dina P.B.N!Bra jobbat!
    [/b]
    Din promenad lät sååååå mysig!En annan får gå i stads oråden,inga sjöar på långt håll:(
    Kör på,du är jätte duktig!Kram//s*

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.