Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 619 total)
  • Author

Då var dagens spinningpass över, pjuuuh. Svetten rann som jag vet inte vad och var jag blötare än när jag precis har duschat. Menmen, sköööönt :)

Det har hänt något med mitt öra :/ Ingen aning om vad men ont gör det och det står mer ut än det andra så jag ska ringa till vårdcentralen imorgon. Får hoppas att det inte är något stort eller så, orkar inte med antibiotika nu, är tillräckligt trött och nere redan. Blä.. :( Fast det är ju bättre att det försvinner och jag slipper ha såhär ont.

Imorgon ska jag högreppa överkroppen (inte mage) Ska bli skönt att styrketräna och förhoppningsvis må bra, tycker det börjar bli lite mkt nu.. :nono:

Tisdag 16/1; högrepsträning överkroppen :P [/b]

Latsdrag
    32 kg 2 x 15

Bröstpress nerifrån och upp i cc
    15 kg (på vardera sida) 2 x 15

Militärpress med hantlar
    7 kg 2 x 15

Hammercurl
    7,5 2 x 15 (PB tror jag)

Kickbacks
    4 kg 2 x 15

T-rodd
    30 kg 2 x 15 PB ökning med 10 kg!

Hantelpressar (bröst)
    8 kg 2 x 15 PB ökning med 2 kg Efter denna övningen var jag såå sjukt trött i armarna så resten blev mest ett fiasko..

Baksida axlar i maskin (omvänd pecdec)
    8 kg 2 x 15

Bicepscurl med stång
    stång + 2,5 kg 2 x 15

Tricepspress med rak stång i cc
    20 kg 2 x 15

Det blidde väl ett bra pass till slut, glömde proteindrinken hemma och var allmänt virrig i början men sen så :) Var en sväng på vårdcentralen också och det visade sig att jag har öroneksem, hur otroligt det nu låter.. Så det har blivit lite kortisondroppar som jag ska leka med 3 ggr/dag nu i en vecka. Wohoo, sjukt skönt att jag slapp antibiotikan iaf. I övrigt så har maten gått bra idag, har börjat vänja mig vid att inte äta så mkt och har även börjat komma i fas med tiderna.

Påfredag hade jag tänkt ta lite bilder för att se om det blivit någon förändring..! Nu är det greys anatomy, veckans höjdpunkt :pop:

Hej tjejen..

Pausar lite från tentapluggandet. Suttit sen 8.30 i morse.. ;)

Kör hårt & lycka till om du kör pass ikväll..

Nu ska jag fortsätta..

:friends:

P.s längtar tills imorrn kl 13.. Då är allt över..

IQA wrote:
    Hej tjejen..

Pausar lite från tentapluggandet. Suttit sen 8.30 i morse.. ;)

Kör hårt & lycka till om du kör pass ikväll..

Nu ska jag fortsätta..

:friends:

P.s längtar tills imorrn kl 13.. Då är allt över..

usch fyyy, lycka till imon :|

Skööön vilodag idag.. Imorgon blir det benträning och mage med få reps, ska bli skönt att få köra ur benen rejält de har varit småsega hela veckan.

Charlotte_ wrote:
    Skööön vilodag idag.. Imorgon blir det benträning och mage med få reps, ska bli skönt att få köra ur benen rejält de har varit småsega hela veckan.

Aldrig fel att ”köra ur benen rejält” hoppas de går bra :up:

Morrn morrn, tjejen..

Tack för lyckönskningen. Nu får jag nästan ta & fixa detta också.
    Jag har fått ont under foten, precis framme vid tårna.
    Känns som en spik som går rakt upp i mjukdelarna där:(

Hur ska det gå med mina ben i efm?? Hm, det får nog bli armar…

Dags att återgå till *sista-minutenläsningen* Alltid lika skoj..

Ha det bra..

:|

18/1 Ben!![/b]

Benspark
    34 kg 1 x 10
    63,5 kg 2 x 6
    Borde kunna öka här men nästa hopp över är 72 kg vilken känns lite mastigt.. :(

Lårcurl
    27 kg 1×10
    45 kg 2 x 8 (en liten repsökning här, körde 2 x 6 förra gången)

Benpress
    80 kg 1 x 8
    120 kg 2 x 6 PB!! men jisses va jobbigt det var..

Stående vadpress
    50 kg 1 x 10
    75 kg 2 x 8

Utfall med hantlar
    20 kg 2 x 8

Hann inte med någon cardio efter eftersom jag skulle ordna en sak till handledaren. Sista dagen på praktiken imorgon, sjuuukt va skönt det ska bli att få sova lite längre än 5:30. Ska som sagt försöka komma upp på morgonen och köra morgonpromenader eller nån annan form av cardio. I övrigt är jag väl nöjd med passet men jag funderar på om inte fler reps för benen funkar bättre för mig. Nåja jag provar ett tag till.

En annan glad nyhet, eller iaf glad för mig. Jag fick på mig ett par jeans idag som jag inte kunnat ha under hela hösten och sommarn, eller jag har fått på mig dem men det har inte varit mer än så. Nu satt de helt perfekt och lagom. Helt klart ett steg i rätt riktigt, även om jag inte tror att vågen kommer vara så snäll denna veckan!

Glömde skriva om maten ju. Allt gick ju bra tills jag glömde mellanmålet i eftermiddags vilket gjorde att jag fick lite kramper i magen men nu har jag iaf fått i mig lite mat och det känns bra. Jag har också fått en förkärlek till raggmunkar/rårakor.. MUMS :D Annars känns allt bra har tillomed börjat tycka att 1500 kcal är ganska lagom att gå runt på!

Charlotte_ wrote:
    En annan glad nyhet, eller iaf glad för mig. Jag fick på mig ett par jeans idag som jag inte kunnat ha under hela hösten och sommarn, eller jag har fått på mig dem men det har inte varit mer än så. Nu satt de helt perfekt och lagom. Helt klart ett steg i rätt riktigt, även om jag inte tror att vågen kommer vara så snäll denna veckan!

Jag har också ett par jeans som väntar på att passa mig :D, de passade perfekt i somras…Så skön känsla då man märker en skillnad! Fortsätt såhär nu bara så kommer det att bli hur bra som helst.

Heidi K wrote:
    Jag har också ett par jeans som väntar på att passa mig :D, de passade perfekt i somras…Så skön känsla då man märker en skillnad! Fortsätt såhär nu bara så kommer det att bli hur bra som helst.

Tack :) vet int vad jag ska säga, det är bara så skönt :) Får hoppas bara att det kan fortsätta lika bra, är lite orolig.

IQA wrote:
    Morrn morrn, tjejen..

Tack för lyckönskningen. Nu får jag nästan ta & fixa detta också.
    Jag har fått ont under foten, precis framme vid tårna.
    Känns som en spik som går rakt upp i mjukdelarna där

Hur ska det gå med mina ben i efm?? Hm, det får nog bli armar…

Dags att återgå till *sista-minutenläsningen* Alltid lika skoj..

Ha det bra..

Hoppas att det gick bra idag. Armar är alltid bra att köra ;)

Charlotte_ wrote:

Grattis tjejen.. :emo-thumb
    Toppen kämpat.. Men hallå hallå, vi har ju pratat om det där med vågen;)
    Släng ut den… Tänk vad du måste ha ändrat dig kroppsmässigt. Du ska se att detta blir superbra…

Kramen

Klockrent charlotte, bara att kötta vidare så kommer det gå vägen! Snart är du ju starkare än mig med i den takten du slår PB! =)

Jacksatan wrote:
    Det här var nog det roligaste jag läst på väldigt länge. haha. Har han hittat nån unik väg inom träning och kost som vi andra stackare inte får ta del av? har han inget bättre för sig än att snika åt sig nåra hundralappar av godtrogna tjejer tycker jag synd om honom.

Du har missat poängen. Det handlar inte om några ”egna metoder” utan om vanlig yrkesutövning.

Om du nu inte gillar personliga tränare eller ser behov av sådana så betyder det inte att resten av världen tycker detsamma. Vissa upplever ett gott stöd i att ha en person som ger konsekventa råd, svar samt peppar och följer upp.

Detta tar tid och om man har ett tresiffrigt antal klienter är det ett heltidsjobb. Jag har lagt ner åtskilliga timmar på att utveckla ett websystem som stödjer mitt jobb, förutom själva arbetet med klienterna.

Tycker du även att golfinstruktörer, utbildare eller konsulter i övrigt ska jobba utan betalning då eller? Om du coachar klienter 8 timmar om dagen gratis så kan jag bara gratulera dina klienter. Detta förutsatt att din coaching är uppskattad förstås.

Sen skrev tyvärr Ann-Charlottes ”copyright” vilket kanske retar en del, men det handlar ju trots allt om vad jag och en speciell klient kommit överens om och inte något som andra bör tillämpa.
    Det är just för att udvika den här typen av inlägg som man vill undvika ”oombedd reklam” som dock skrivits i all välmening.

/Ha en bra dag!

Micke A wrote:
    Du har missat poängen. Det handlar inte om några ”egna metoder” utan om vanlig yrkesutövning.

Om du nu inte gillar personliga tränare eller ser behov av sådana så betyder det inte att resten av världen tycker detsamma. Vissa upplever ett gott stöd i att ha en person som ger konsekventa råd, svar samt peppar och följer upp.

Detta tar tid och om man har ett tresiffrigt antal klienter är det ett heltidsjobb. Jag har lagt ner åtskilliga timmar på att utveckla ett websystem som stödjer mitt jobb, förutom själva arbetet med klienterna.

Tycker du även att golfinstruktörer, utbildare eller konsulter i övrigt ska jobba utan betalning då eller? Om du coachar klienter 8 timmar om dagen gratis så kan jag bara gratulera dina klienter. Detta förutsatt att din coaching är uppskattad förstås.

Sen skrev tyvärr Ann-Charlottes ”copyright” vilket kanske retar en del, men det handlar ju trots allt om vad jag och en speciell klient kommit överens om och inte något som andra bör tillämpa.
    Det är just för att udvika den här typen av inlägg som man vill undvika ”oombedd reklam” som dock skrivits i all välmening.

/Ha en bra dag!

word!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.