Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 619 total)
  • Author
    IQA wrote:
    Hejje..

Ska du fortsätta springa så är det du som ögonaböjs (eller nåt) skaffar ett par riktiga skor.. :nono: Bra skor gör ju halva nöjet att springa..

Vart hos kosttanten nu.. Ojojoj..

Jaaa jag vet 😮 Men 5500 i räkningar när man får ut 7000 glr inte direkt så att man har råd med utsvävningar som skor. Dessutom så borde skrona vara helt ok, hade dem inomhus innan.. Men det är som sagt mina fötter det är fel på.
    Ska bli kul att höra om dina bravader, kram

Andreas Guiance wrote:
    Lugn och fin nu Du har iom dagens spinningpass slagit min samlade mängd kardio under 2007 – det måste väl betraktas som hardkår eller något?:

Haha kanske det kanske, din obefintliga cardio är ganska rolig faktiskt.. :)

heleina wrote:
    hej! Ville bara hejja på dig lite! Läser din träningsdagbok varje dag

Tänkte jag skulle fråga om dina benhinnor.. har du mkt problem med dem?? Har jättestora problem just nu när jag börjat springa orientering.. hur tyckte du det funkar med inlägg? gör det ngn skillnad? för jag står nämligen i valen av kvalet av att beställa ortopediska inlägg… kanske du har lite råd att ge mig??

fortsätt kämpa på tjejen. du e grym!!! :emo-thumb

Oj, hej. Vad kul att du läser!
    egentligen vet jag inte om inläggen just hjälper mot benhinneproblem. Ont i benhinnorna kommer ju oftast av överbelastning. Alltså att man har gått ut för hårt från första början. även hårt underlag kan göra att man får ont. (Detta är vad jag har hört)
    Anledningen till att jag har inlägg är för att jag går innåt med fötterna. Går så mycket innåt med fötterna så jag ser ut som en anka, vilket jag också blivit kallad. Dette leder iaf till att jag vrider mina knän på nått konstigt vis och då får jag inflammationer i knäna (aj aj)
    När jag får riktigt ont så brukar jag antingen sluta träna eller stannar jag och stretchar och försöker vrma upp den ytan som jag har ont i. Detta funkar faktiskt ganska bra.
    Men ett par inlägg kan du fixa ändå, väldigt väldigt skönt är det och jag har hört om massor som har sånna, dagens skor har ju oftast ingen hålfotsförhöjning alls. Dock har jag ingen aning om vad sånna kostar, Jag var under 18 när jag fick dem gjorda och då får man dem i Skåne..

Nu blev det ju en smärre uppsats detta 😮
    Kram på dig tjejen och kämpa på!

Forts tisdag[/b]

Skulle kört ben, axlar och biceps på gymmet idag. Kände redan från början att något inte var som vanligt och när jag hade kört en stund funkade det inte alls. körde klart benen och provade på lite axelövningar sen begav jag mig hemmåt. Allt kändes bara såå tungt och jag började typ flåsa för ingenting. Tror dessutom att jag har lite träningsvärk sedan joggingturen i söndags eller nått.. 😮
    Får hoppas att det känns bättre imorgon efter blodgivningen!

Ben
    Uppvärmning i hackliften
    ingen vikt 3 x 10

Ligg. lårcurl
    30 kg 1 x 10
    41 kg 2 x 10

Knäböj
    Ingen vikt 1 x 10
    + 10 kg 2 x 10
    Nångång här höllt jag på att ramla baklänges. Inte skönt alls :|

Raka marklyft
    Bara stången 2 x 10

Benpress
    40 kg 1 x 10
    80 kg 2 x 10

Axlar
    hantelpress ovanför huvudet
    7 kg 2 x 10

Hantellyft åt sidan
    7 kg 2 x 10

baksida axlar sittandes på bänk
    4 kg 2 x 10

Nu ska jag städa, wohoo va kul :(
    Kram på er

Charlotte_ wrote:
    Forts tisdag[/b]

Skulle kört ben, axlar och biceps på gymmet idag. Kände redan från början att något inte var som vanligt och när jag hade kört en stund funkade det inte alls. körde klart benen och provade på lite axelövningar sen begav jag mig hemmåt. Allt kändes bara såå tungt och jag började typ flåsa för ingenting. Tror dessutom att jag har lite träningsvärk sedan joggingturen i söndags eller nått.. 😮
    Får hoppas att det känns bättre imorgon efter blodgivningen!

Ben
    Uppvärmning i hackliften
    ingen vikt 3 x 10

Ligg. lårcurl
    30 kg 1 x 10
    41 kg 2 x 10

Knäböj
    Ingen vikt 1 x 10
    + 10 kg 2 x 10
    Nångång här höllt jag på att ramla baklänges. Inte skönt alls :|

Raka marklyft
    Bara stången 2 x 10

Benpress
    40 kg 1 x 10
    80 kg 2 x 10

Axlar
    hantelpress ovanför huvudet
    7 kg 2 x 10

Hantellyft åt sidan
    7 kg 2 x 10

baksida axlar sittandes på bänk
    4 kg 2 x 10

Nu ska jag städa, wohoo va kul :(
    Kram på er

Först ett rejält träningspass,som inte blev som du hade velat/är van vid!
    Sen hem och städa;)
    Och du känner dig inte bra ju!!!!
    Vila tjejen!*hoppas du inte håller på att bli sjuk*
    Bättre att vila och det blir ett grymt bra pass än att köra krasslig och det blir ett halvdant pass,ja du förstår vad jag menar!!
    Hoppas du känner dig lite bättre idag,om inte VILA!!!!!!
    Du är jätte duktig Charlotte,bara så du vet!!
    Kram på dig !!//s*

Jag sov 3 timmar efter träningen igår… Man kan ju inte lata sig hela tiden, men det är som du säger. Funderar därför på att vila mig idag.
    Ska ju dessutom köra med micke på fredag så det är väl lika bra att vara fit for fight så att säga!
    Kram

SUSAN wrote:
    Först ett rejält träningspass,som inte blev som du hade velat/är van vid!
    Sen hem och städa;)
    Och du känner dig inte bra ju!!!!
    Vila tjejen!*hoppas du inte håller på att bli sjuk*
    Bättre att vila och det blir ett grymt bra pass än att köra krasslig och det blir ett halvdant pass,ja du förstår vad jag menar!!
    Hoppas du känner dig lite bättre idag,om inte VILA!!!!!!
    Du är jätte duktig Charlotte,bara så du vet!!
    Kram på dig !!//s*

Onsdag[/b]

Jag har inte till 100% bestämt mig än, men det känns som att det borde bli vila idag. Dels måste jag packa och sådära inför imon och plugga som vanligt.. MEN, dessutom har jag lyckats få inflammation i mina vattenblåsor på fötterna, (som sitter mellan tårna och hålfoten) och detta gör sinnessjukt ont, går som en halt 80åring..
    Lämnade som sagt blod imorse och dem rekomenderar att man tar det lugnt resten av dagen, har varit lite trött så mjaa..
    Men jag e ju sugen på att träna :( och vila gör man ju i graven….
    Förresten, för er som inte vet så ska jag träffa Micke på fredag, ska bli mkt kul. Får hoppas att han inte skäller på mig för mkt 😮

Charlotte_ wrote:
    MEN, dessutom har jag lyckats få inflammation i mina vattenblåsor på fötterna, (som sitter mellan tårna och hålfoten) och detta gör sinnessjukt ont, går som en halt 80åring..

Förresten, för er som inte vet så ska jag träffa Micke på fredag, ska bli mkt kul. Får hoppas att han inte skäller på mig för mkt 😮

Du kan ju inte ha ont i fötterna nu, vi skall ju gå dödsrundan på fredagen!:D

Charlotte_ wrote:
    Onsdag[/b]

Jag har inte till 100% bestämt mig än, men det känns som att det borde bli vila idag. Dels måste jag packa och sådära inför imon och plugga som vanligt.. MEN, dessutom har jag lyckats få inflammation i mina vattenblåsor på fötterna, (som sitter mellan tårna och hålfoten) och detta gör sinnessjukt ont, går som en halt 80åring..
    Lämnade som sagt blod imorse och dem rekomenderar att man tar det lugnt resten av dagen, har varit lite trött så mjaa..
    Men jag e ju sugen på att träna :( och vila gör man ju i graven….

Hmmm,låter inte bra med dina fötter:(
    Och du vännen,VILA nu istället din kropp verkar behöva det!
    Träningen hinner du med ändå…(ja vet hur det är,svårt att låta bli,hehe)
    Hoppas dina fötter snart blir bra och jag är säker på att Micke inte kommer skälla på dig*ler*
    Många kramar//s*

Lycka Till!

Fredag 20/4[/b]

Nu är jag hemma på vant vatten igen, känns skönt. Har vilat i 2 dagar nu och är lagom taggad för passet med Micke senare idag, ska bli kul! Efter det blir det promnix med Heidi från forumet, hon som brukar smyga in här och ge kommentarer då och då. Det kommer bli minst lika trevligt.
    Är sugen på att ut och springa nu innan jag ska sätta mig i bilen men blåsorna gör sig fortf påmina och promenixen med Heidi måste klassas som viktigare :)

Skriver in passen senare, kram på er

Charlotte_ wrote:
    Fredag 20/4[/b]

Nu är jag hemma på vant vatten igen, känns skönt. Har vilat i 2 dagar nu och är lagom taggad för passet med Micke senare idag, ska bli kul! Efter det blir det promnix med Heidi från forumet, hon som brukar smyga in här och ge kommentarer då och då. Det kommer bli minst lika trevligt.
    Är sugen på att ut och springa nu innan jag ska sätta mig i bilen men blåsorna gör sig fortf påmina och promenixen med Heidi måste klassas som viktigare :)

Skriver in passen senare, kram på er

Mmm.borta bra men hemma bäst:P
    Bra att du vilat nu vännen,det behövde du!!
    Förstår att du är grymt taggad nu när du vilat…hehe jag vet hur det är.Sj är jag Grymt taggad att få åka ner till gymmet i eftermiddag:P
    Sååå kul att du & Heidi ska köra ihop…Kul att träffa dom man pratar med här i verkligheten!!
    Hoppas som sagt dina fötter snart blir bra igen!!!Hoppas också att du får en skön helg!!Sj ska jag jobba natt hela helgen!!!Hällsa Heidi så gott!Kram//s*

Hej tjejen..

Hoppas du får en skön träningsdag med Micke & Heidi.

Ha en trevlig helg..

Krams Angelica

Tack för promenaden :P Det var riktigt kul att träffa dig. Trevlig helg bryyden! Kram

Helgen 20-22/4[/b]

Jisses vilken helg! I fredags bar det av mot Hbg kl 9 på morgonen, blev iaf lite sen pga vägarbete och grejj överallt. På ett ställe stod jag stilla i 10 min. Väl framme så kände jag igen Micke direkt (även bakifrån) Men han kände inte igen mig, haha. Mkt roligt :D
    ”Hann” bara med biceps och rygg.. Vi traggade nog för mkt, dessutom var det väldigt mkt teknik att tänka på. Så det var ju inte som ett riktigt träningstillfälle men det kändes ändå i musklerna när man stod där och skulle försöka göra 100 % rätt.
    Det var iaf väldigt kul och jag lärde mig mkt!
    Efter det bar det av till Heidi och en världsblåsig skogspromenad! Kul det också, traggade om allt mellan himmel och jord.

Igår sedan var det dags för möhippa för syster yster. Hon visste inte ens att jag var hemma så det var mycket smusslande innan för att hon inte skulle veta något. Fick bla sova hos mormor = onyttig mat och ingen våg så långt ögat når.
    Men det blev en mycket trevlig möhippa med lite allt möjligt trevligt. Lagom mycket sprit också även om syrran mår som en huggorm idag. Min mage trivs inte heller, men det tror jag snarast beror på maten vi åt igår, är inte alls van vid fet mat och jag har kännt mig konstig sedan vi åt så.

Idag blir det mest bara lugnt, hade velat komma iväg och träna så blir magen bara bättre så blir det nog så.

Men andra ord, en onyttig, kul, träningsfri, annorlunda, alkoholhaltig, trevlig, mysig och underbar helg. Det känns hemskt ur viktnedgångssynpunkt men ens syster gifter sig bara en gång och jag är bara människa!

Kram på er och ha en fortsatt bra helg :)
    Imorgon blir det 9 timmars tågresa för mig igen. :|

Jag glömde ju nästan det viktigaste…. Jag fick VG på min tenta :D :D :D :D Ansåg mig därför verkligen ha något att fira…[/b]

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.