Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 619 total)
  • Author

GRATTIS TILL TENTAN!! Det gjorde du bra :worship:

Kul att träffa Heidi också, och att träna med Micke! Och möhippan förstås… hoppas tågresan går bra och att Sunkan inte är alltför kallt när du kommer hem ;)

Charlotte_ wrote:
    Jag glömde ju nästan det viktigaste…. Jag fick VG på min tenta :D Ansåg mig därför verkligen ha något att fira…

Jag visste att du skulle klara det! Grattis! :dance:

Marmeladova wrote:
    GRATTIS TILL TENTAN!! Det gjorde du bra :worship:

Kul att träffa Heidi också, och att träna med Micke! Och möhippan förstås… hoppas tågresan går bra och att Sunkan inte är alltför kallt när du kommer hem ;)

+1:up:
    Mycket bra jobbat tjejen!!Ser ut som att du haft en kanon helg!!Kram//s*[/b]

Tack tjejer, jag har haft en jättebra helg! Dock har jag fått mensvärk nu, var väl smärtfri i 2 timmar eller så sen kom detta :( Suck, så det blir nog heldag i sängen. Måste verkligen ta tag i det där. Det funkar inte att vara sängliggande i 2-3 dagar/månad. Så fort jag reser mig eller så får jag ju svimningskänslor och kan knappt stå på benen.
    Jaja det får väl bli 3 dagars långvila nu då, åker ju tåg imon så då blir de ingen träning.

Kram på er

Charlotte_ wrote:
    Tack tjejer, jag har haft en jättebra helg! Dock har jag fått mensvärk nu, var väl smärtfri i 2 timmar eller så sen kom detta :( Suck, så det blir nog heldag i sängen. Måste verkligen ta tag i det där. Det funkar inte att vara sängliggande i 2-3 dagar/månad. Så fort jag reser mig eller så får jag ju svimningskänslor och kan knappt stå på benen.
    Jaja det får väl bli 3 dagars långvila nu då, åker ju tåg imon så då blir de ingen träning.

Kram på er

Stackare!!!:friends:
    Hoppas du mår bättre idag!!
    Ja du måste verkligen ta tag i det där,Absolut!!
    Hmm,har du ingen värmedyna?Det hjälper mig när det är som värst!
    Be läkaren skriva ut diklofenac,som combatgirl skrev,men be om storpiller istället!Dom har jag och är då ingen fara för magen!Dom hjälper as bra mot värken!!Ha en bra dag vännen.Tänker på dig!Kram//S*

Ojoj, gumman! Jobbigt med ont… hoppas du har någon som pysslar om dig lite!! Kram! :friends:

kom precis hem från en liten morgonpromenad, ville egentligen jogga men en täppt näsa satte stopp för det. Precis innan jag somnade inatt kom jag på att jag ju ska jobba idag, först skola sen direkt till jobbet. Så det blir ingen styrketräning idag heller :( :( Så, så tråkigt. Jaja, får väl ta igen det imon eller nått
    kram på er

Combatgirl wrote:
    Usch!
    Diklofenac? Har du testat det?
    Då kan man välja VAR man vill ha ont. Antingen över livmodern av mensvärken eller så tar man diklofenac och då får man ont i mellangärdet (för de är INTE snälla mot magen) Man måste alltså ta linda in tabletterna med ”trögflytande laktos” filmjölk, yoghurt eller liknande…

At vara sängliggandes är ju inget kul heller…

Tack för tipsen tjejen, tyvärr var inte läkaren lika sugen på att skriva ut tabletter så jag fick nölja mig med ”åk till apoteket och köp orudis som du smörjer in magen med” Jahopp :/

SUSAN wrote:
    Stackare!!!:friends:
    Hoppas du mår bättre idag!!
    Ja du måste verkligen ta tag i det där,Absolut!!
    Hmm,har du ingen värmedyna?Det hjälper mig när det är som värst!
    Be läkaren skriva ut diklofenac,som combatgirl skrev,men be om storpiller istället!Dom har jag och är då ingen fara för magen!Dom hjälper as bra mot värken!!Ha en bra dag vännen.Tänker på dig!Kram//S*

Hm mja, som jag skrve till combatgirl så fick jag inga tabletter. Får väl se om detta hjälper.
    Tack för att du tänker på mig, det värmer

Marmeladova wrote:
    Ojoj, gumman! Jobbigt med ont… hoppas du har någon som pysslar om dig lite!! Kram! :friends:

Njaa det har jag väl inte tyvärr, menmen.. Det går bra ändå, bara jag får beklaga mig lite här så :)
    kram

Hur är det med dig bruden? Man blir ju orolig då man inte har sett eller hört några tecken på att du lever på flera timmar! :unsure:

Combatgirl wrote:
    ;) Vet den där läkaren vad han snackar om?? Mensvärk-sammandragningar/kramp i livmodern. Varken Orudis, Siduro, Zone, iprengel eller någon annan salva når så långt in… Jag har kraftiga menssmärtor (eller ja, hade förut) och jag fick diklofenac, samt TENS-behandling.

+1
    Hmmm,hur är det med dig vännen!!!!Ska jag behöva åka till dig med värktabletter!:P Vad är det där för läkare??
    Hoppas du mår bättre!!!Tänker på dig!!
    Kram//s*

Hej hej!! Hoppas du mår bättre snart! Hur är träningen planerad annars denna v då? Om du blir ”frisk” igen vill säga…:)
    Kram på dig!

Äntligen! Är veckans första pass avklarad, oplanerade viloveckor är sköna men det är minst lika skönt att vara tillbaka. Cyklade till och från gymmet och väl där så körde jag rygg, triceps och mage med lite fler reps.

Rygg
    Sitt. rodd
    15 kg 1 x 15
    27 kg 3 x 12

Chins
    Platta 11 1 x 12, 2 x 10

Ryggresningar
    3 x 15

V-drag i CC
    10 g 1 x 15
    15 kg 3 x 15

Triceps
    Pushdown i maskin
    36 kg 3 x 15

Tricepsextensions
    stång + 2,5 kg 3 x 12

Pushdown i CC
    2 plattor 3 x 15

Avslutade med 3 magövningar

Fokusrade verkligen på tekniken idag och försökte göra rörelsen sakta och kontrollerat därmed blev ju vikterna löjligt låga menmen.
    Nu ska jag åka och handla förhopningsvis blir det en promenad efter det

Kom förövrigt på en sak tidigare, det är bara 2 veckor kvar till bröllopet och målet med denna journalen är förhoppningsvis då avklarat.. Kommer kännas konstigt att inte skriva journal menmen..

SUSAN wrote:
    +1
    Hmmm,hur är det med dig vännen!!!!Ska jag behöva åka till dig med värktabletter!:P Vad är det där för läkare??
    Hoppas du mår bättre!!!Tänker på dig!!
    Kram//s*
    Combatgirl wrote:
    Fast på ett sätt kan det ju tolkas som en komplimang. Läkaren kanske tyckte att hon såg så smal och vältränad ut så han TRODDE att gelen skulle nå in?!

Skämt åsido! BYT läkare!

Jag får väl göra det (byta läkare), men det är ju sådär lagom lätt gjort osv. Får hoppas att det löser sig, jag är inte vid så gott mod när det gäller sånnt.

mariia wrote:
    Hej hej!! Hoppas du mår bättre snart! Hur är träningen planerad annars denna v då? Om du blir ”frisk” igen vill säga…:)
    Kram på dig!

Jadu jag mår bättre :) Träningen nu efter viloveckan blir väl
    onsdag: triceps, rygg och mage
    torsd: axlar, biceps, ben
    fred: spinning
    lörd bröst, vader, underarmar, mage
    sönd: triceps, rygg.
    Sen hade jag tänkt att jag skulle springa så mkt som möjligt men näsan vill inte riktigt ge med sig och jag är livrädd för att köra cardio när jag är förkyld.
    kram

Cyklade du till EGO och tillbaka?? Du är gaaalen! Men duktig :)

Marmeladova wrote:
    Cyklade du till EGO och tillbaka?? Du är gaaalen! Men duktig :)

Njaaa, jag cyklade ner te skolan. skolan – ego och sedan hem.. Eller mja, det går ju inte att cykla upp för dessa jäkla backarna, inte om mant ar branta vägen iaf sidsjövägen går ju.. Jag e slö 😮
    Kramaar på dig

Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.