Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 619 total)
  • Author
    Martin. wrote:
    Du kör på lika hårt som vanligt ser jag och PB och allt, låter ju kanon.
    Bara att fortsätta så kommer det bli kanon

Hade bra…
    Kram

Jag försöker köra på iaf men vikten och träningen står stilla känns det som :(
    kram

mariia wrote:
    Hej hej!! Grattis till ditt PB i bänk, fina vikter!!

Ja nu kan det ju iaf inte bli sämre :)

Marmeladova wrote:
    Ojoj, ta det lugnt med kroppen tjejen!! Svullna knän låter ju allt annat än bra, vaffö blire så?

Jag har ju alltid haft problem med knäna och det beror på att jag har lite lösa bitar inne i knäna som ligger där och skaver i vissa lägen. Men det är ju inte så vanligt att dem svullnar.. och det är inte så mkt, det är på ett ställe där det typ är lite utbuktat och mjukt. Det är bort till imorgon :)
    kram på dig

Charlotte_ wrote:
    Jag har ju alltid haft problem med knäna och det beror på att jag har lite lösa bitar inne i knäna som ligger där och skaver i vissa lägen. Men det är ju inte så vanligt att dem svullnar.. och det är inte så mkt, det är på ett ställe där det typ är lite utbuktat och mjukt. Det är bort till imorgon :)
    kram på dig

Låter ju supermysigt verkligen ;) Nä men allvarligt, vila dem nu, step imorgon är väl rätt slitsamt för knäna, väl?
    :nono:

Månadens första morgonpromenad avklarad, 6 km 55 min. Kändes ganska ok i knäna faktiskt, till en början vart det lite stelt men sen så. :)

Torsdag 3/5[/b]

Som sagt 55 min promenix imorse. Efter det blev det promenad ner till skolan och sedan från skolan till gymmet. Väl på gymmet blev det bodystep i 60 min och sedan 30 min coreträning för att avsluta det hela med att gå hem. Snacka om jag var totalt färdig när jag kom innanför dörrn. Hade det inte varit för träningsvärken sen igår i benen så hade det nog inte vart något, men jäklar va det sög i benen under steppen, att sedan göra balansövningar på ett ben gjorde sitt och som sagt avsluta allt med uppförsbackar gjorde att min benträningen fick pricken över i:et typ :D
    Imorgon blir det nog vila från styrketräningen, har inte riktigt beslutat mig.. Jag har vader, mage, triceps och underarmar kvar denna veckan.. Jaja blire inte vila imorgon så blir det de på lördag!

kram på er

Hoppas du inte blev illa tillmods av stämningen på valborg, mycket tramssnack, men sånt är skoj. Have fun!

mch Boven

Charlotte_ wrote:
    Torsdag 3/5[/b]

Som sagt 55 min promenix imorse. Efter det blev det promenad ner till skolan och sedan från skolan till gymmet. Väl på gymmet blev det bodystep i 60 min och sedan 30 min coreträning för att avsluta det hela med att gå hem. Snacka om jag var totalt färdig när jag kom innanför dörrn. Hade det inte varit för träningsvärken sen igår i benen så hade det nog inte vart något, men jäklar va det sög i benen under steppen, att sedan göra balansövningar på ett ben gjorde sitt och som sagt avsluta allt med uppförsbackar gjorde att min benträningen fick pricken över i:et typ :D
    Imorgon blir det nog vila från styrketräningen, har inte riktigt beslutat mig.. Jag har vader, mage, triceps och underarmar kvar denna veckan.. Jaja blire inte vila imorgon så blir det de på lördag!

kram på er

oj jag förstår om du var slut i benen efter allt detta!! :p Hur blir det med träningen idag då? Bestämt dig än?
    Kram

Fredag 4/5[/b]

Idag blev det lugnt, har haft problem med fötterna hela veckan och igår när jag kom hem märkte jag att jag ahde sjuka vattenblåsor på hälarna och under ”trampdynorna” Så det blev fotvård resten av kvällen vilket gjorde fötterna ömma även idag. Så jag tog bilen till skolan 😮 jaa jag vet, det är sjukt illa, men vad gör man? Och sedan blev det helt vila från gymmet då jag har känt mig trött hela dagen (sov 3 timmar efter skolan)
    Men nuuuu har jag precis kommit hem från den lilla joggingrundan och tusan va bra det kändes :D Det gick superbra, sprang lite längre innan jag vilade och det gjorde att vilan blev lite kortare. Var dessutom inte alls så trött efter som jag brukar.

Nu ska jag hålla helg :)
    Imorgon blir det triceps, axlar, underarmar och vader. Möjligtvis även lite mage då jag inte alls har nån träningsvärk sen igår, vilket jag är sjukt besviken över.

Boven wrote:
    Hoppas du inte blev illa tillmods av stämningen på valborg, mycket tramssnack, men sånt är skoj. Have fun!

mvh Boven

jag hade kul :)

mariia wrote:
    oj jag förstår om du var slut i benen efter allt detta!! :p Hur blir det med träningen idag då? Bestämt dig än?
    Kram

Mjo, lite slut som sagt :)
    Idag blidde det bara jogging, men sånna dagar får man väl också ha…

Du kämpar på bra som vanligt :) När kommer du till helsingborg nästa gång? Jag tycker det börjar bli dags nu :p Kram

Springa med blåsor under fötterna? Bra kämpat, värsta martyren ;) SJälv har jag vilat hela dan!! Eller ja, jobbat o pluggat men ingen träning…

Lördag 5/5[/b]

Vaknade imorse med en inbiten huvudvärk.. Rörde mig inte ur sängen före kl 12 och när jag väl stegade upp så glömde jag både att väga och mäta mig, något förvirrad.. Annars har jag mest bara legat idag, tvättade lite nu på eftermiddagen men har inte gjort något förhastat. Passet på gymmet blev därför därefter, men jag hade ju bara små muskelgrupper kvar så det kändes ganska ok.

Triceps
    Push down i maskin
    27 kg 1 x 10
    36 kg 1 x 10
    45 kg 2 x 8

Tricepsextensions
    + 5 kg 3 x 10

push down i trissorna
    2 plattor 1 x 10
    3 plattor 2 x 10

Vader
    Sitt vadpress
    30 kg 3 x 12

Funderade på att köra en övning till men det tog ganska bra på vaderna på steppen i torsdags så jag avstod.

Underarmar
    2 olika övningar, ingen aning om namn

Sen får det bli lite mage här hemma ikväll, borde egentligen springa runt den där sjön också men ahh va mitt huvud värker :( Visst är det konstigt att man ska bli ”sjuk” och allt möjligt nu när det inte är långt tid alls kvar och jag verkligen behöver tappa några kilon till? Suck, är rädd för att jag inte kommer i klänningen :(

Heidi K wrote:
    Du kämpar på bra som vanligt :) När kommer du till helsingborg nästa gång? Jag tycker det börjar bli dags nu Kram

Jag försöker kämpa på även om det mesta verkar gå emot mig.. :( Jadu när kommer jag te hbg.. Jag kommer ju hem nästa helg men då är det mkt som ska fixas med bröllopet oså, så då har jag inte tid. Sen är det inte förrenst te sommarn.. :( Du får komma hit istället :D kramar

Marmeladova wrote:
    Springa med blåsor under fötterna? Bra kämpat, värsta martyren SJälv har jag vilat hela dan!! Eller ja, jobbat o pluggat men ingen träning…

Mm skönt att vila från träningen då och då också.. Duktig du e som jobbar och står i också.. Kram på dig

Söndag 6/5[/b]

Då var snart en av universums mest intetsägande helger slut, jag har då inte gjort nått vettigt överhuvudtaget.
    Skriver inte ner uppvärmningen

Rygg
    Latsdrag 36 kg 3 x 8

T-bar rodd
    30 kg 3 x 8

Hantelrodd
    14 kg 3 x 8

Chins
    Platta 14 1 x 4, 1 x 5
    Platta 12 3 x 6

Biceps
    Bamsecurl
    15 kg/sida 2 x 10

Hantelcurl
    7 kg 3 x 10
    Jisses va 7 kg kan bli tungt när man gör det rätt :|

Scottcurl
    EZ stång + 5 kg 3 x 10

+ 15 min på trappmaskinen och gång till och från gymmet dvs 3 km (på ett håll) vilket tog 25 min

Charlotte_ wrote:
    Lördag 5/5[/b]

Vaknade imorse med en inbiten huvudvärk.. Rörde mig inte ur sängen före kl 12 och när jag väl stegade upp så glömde jag både att väga och mäta mig, något förvirrad.. Annars har jag mest bara legat idag, tvättade lite nu på eftermiddagen men har inte gjort något förhastat. Passet på gymmet blev därför därefter, men jag hade ju bara små muskelgrupper kvar så det kändes ganska ok.

Triceps
    Push down i maskin
    27 kg 1 x 10
    36 kg 1 x 10
    45 kg 2 x 8

Tricepsextensions
    + 5 kg 3 x 10

push down i trissorna
    2 plattor 1 x 10
    3 plattor 2 x 10

Vader
    Sitt vadpress
    30 kg 3 x 12

Funderade på att köra en övning till men det tog ganska bra på vaderna på steppen i torsdags så jag avstod.

Underarmar
    2 olika övningar, ingen aning om namn

Sen får det bli lite mage här hemma ikväll, borde egentligen springa runt den där sjön också men ahh va mitt huvud värker :( Visst är det konstigt att man ska bli ”sjuk” och allt möjligt nu när det inte är långt tid alls kvar och jag verkligen behöver tappa några kilon till? Suck, är rädd för att jag inte kommer i klänningen :(

Bra jobbat tjejen!!Jobbigt med huvudvärk också!!Du är nog trött i kroppen,därför du glömde väga+mäta dig!
    Förstår precis hur du känner dig nu när det inte är såååå långt kvar!
    Du kommer hinna,slappna av bara,inte stressa för då blir det inga förändringar(jag vet)
    Du är såååååååååååå duktig tjejen!Både på gymmet,promenader+ att du har skolan också!!
    KEEP UPP THE GOOD WORK!
    Jag tror på dig tjejen!!Håll ut det sista nu!Du får inte bli sjuk!!Kram på dig!//S*

Morgonpromenad avklarad med 2 varv runt sjön. 6,5 km ca 65 min. Sköönt :) Nu känner jag mig totaltom i hela kroppen men absolut inte hungrig. Senare idag blir det spinning! Kram på er och ha en bra måndag

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.