Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 619 total)
  • Author

Tack för att ni tror mig, känns så otroligt skönt att inte alltid stå själv. Det uppskattas jätemycket att ni skriver en rad!

Idag har det varit vilodag igen, hade fundering på att ut och gå iom att jag fick gå lite tidagare från praktiken men istället somnade jag utan att ställa klockan och sov i 3 timmar :|
    Imorgon hade jag iaf tänkt mig en promenix till gymmet, även om det ska bli 20 grader kallt och sedan är det överkroppsträning med Maria!! Hade som sagt tänkt att ta några bilder också och se om det blivit nån förändring.

Nu ska jag dricka mitt nya te och äta apelsin, det blev väl denna veckans tjuvätning. :pop:

Ta bilder på benen också! De är säkert imponerande med tanke på din träningsbakgrund och vikter.

Charlotte_ wrote:
    Tack för att ni tror mig, känns så otroligt skönt att inte alltid stå själv. Det uppskattas jätemycket att ni skriver en rad!

Idag har det varit vilodag igen, hade fundering på att ut och gå iom att jag fick gå lite tidagare från praktiken men istället somnade jag utan att ställa klockan och sov i 3 timmar :|
    Imorgon hade jag iaf tänkt mig en promenix till gymmet, även om det ska bli 20 grader kallt och sedan är det överkroppsträning med Maria!! Hade som sagt tänkt att ta några bilder också och se om det blivit nån förändring.

Nu ska jag dricka mitt nya te och äta apelsin, det blev väl denna veckans tjuvätning. :pop:

Din kropp behövde visst vila idag:)

Kör hårt imorrn!

isabella wrote:
    Din kropp behövde visst vila idag:)

Kör hårt imorrn!

Det gjorde jag 8)

Tanig Sprinter wrote:
    Ta bilder på benen också! De är säkert imponerande med tanke på din träningsbakgrund och vikter.

haha ja det kunde man ju ha hoppats på iaf..

Lördag 20/1[/b]

Idag vart det då återigen dax att stiga upp på vågen och mäta sig..
    Vikt 66,2 kg (-9 hg)
    Midja 78 cm (-1 cm)
    Stuss 102 är lite osäker på mätningen så jag bryr mig inte om att jämföra så mkt
    Lår 58 cm (+-0)

Det är synd att inte centimeterna kan släppa lika mkt som vikten, de känns ju trots allt som att det är måttbandet som säger mest. Men nästa vecka blir det mer cardio så vi får hoppas att det bättrar på, denna veckan har det bara blivit 10 mn + morgonpromenad imorse!

Träning och bilder 20/1[/b]
    Började dagen med en morognpromenad runt sjön, minus 15 grader och massa snö gjorde inte det till någon ”skön” promenix men runt kom ja, även om det tog 40 min (3,5 km) 😮

Sen vart det träning med Maria ;)

Latsdrag
    30 kg 8 x 1
    45 kg 2 x 6
    Står tokstilla i denna övningen men antar att det är för att jag är noga med utförandet.

hantelpressar på snedbänk
    8 kg 1 x 10
    14 kg 2 x 4 PB
    Fick lite hjälp på slutet men första settet klarade jag själv. Skönt, jag har stått still på 12,5 för länge nu

Hantecurls
    7 kg 1 x 8
    10 kg 2 x 6

Liggande tricepsextensions med stång (hela vägen bak huvudet)
    19,5 kg 1 x 8
    22 kg 2 x 6

Drag till hakan med stång
    22 kg 1 x 8
    27 kg 2 x 6

Chins
    40 kg 3 x 6
    Usch vad jag hatar dena övningen, vi får hoppas att det blir bättre, har bara kört den 3 ggr.

Hantellyft åt sidan med lite böjda armar
    6 kg 2 x 10

Bänkpress
    stången 1 x 8
    Stången + 7,5 (27,5 kg) 2 x 6
    Svaaag!!

Scottcurl med stång
    19,5 kg 1 x 6
    22 kg 2 x 6 PB
    Kändes skönt och förhållandevis lätt…!

Dips
    45 kg 3 x 6

Baksida axlar med hantlar
    7 kg 3 x 6

Hardcore med morgonpromenad i -158)

Bra hantelpressar också – fortsätter du i den här takten och min deff går som den brukar gå kommer du va starkare än jag till sommaren:nod

Andreas Guiance wrote:
    Hardcore med morgonpromenad i -158)

Bra hantelpressar också – fortsätter du i den här takten och min deff går som den brukar gå kommer du va starkare än jag till sommaren:nod

:nono: fast du kommer inte ligga på lat sidan Andreas;)

Vanessa Frykman wrote:
    :nono: fast du kommer inte ligga på lat sidan Andreas;)

Nejnej – men jag kommer som vanligt att va ungefär lika stark som min 15-åriga lillasyster lagom till sommaren;)

Livet utan kolhydrater är uuunderbart;)

Ser mycket bra ut Charlotte!!Grattis till dina PB.n!!!!!
    Stark är du också:up:
    Morgonpromenad i 15-grader!Bra tjejen!!Brrrr hade ja aldrig klarat!!:-(
    BRA JOBBAT,KÖR HÅRT[/b]…//S*

Hehe…Charlotte, visst är det hårt med en promis i -15:)
    Skönt att höra att det är fler som är ute o fryser däruppe vid sjön!!

Rock on!

Andreas Guiance wrote:
    Hardcore med morgonpromenad i -15

Bra hantelpressar också – fortsätter du i den här takten och min deff går som den brukar gå kommer du va starkare än jag till sommaren

Det där säger iof inte mig så mkt, men lite stark får man väl hoppas att man kommer bli.. och du, jag kommer personligen och läxar upp dig om du inte sköter träningen *morrar*

ReNeGaDe wrote:
    Köttah, löken! Du kommer spränga vikterna redan nästa pass känner jag, ladda med lite bamsehonung (choklad) som jag gör så ska du se det händer saker

Haha löken, vart har du fått det ifrån nu då? Inte liknar väl jag en lök heller? :frust: Bamsehonung (choklad) låter som en bra ide, bara inte när man ska gå ner i vikt :nono: Nu kör vi! :emo-thumb

SUSAN wrote:
    Ser mycket bra ut Charlotte!!Grattis till dina PB.n!!!!!
    Stark är du också
    Morgonpromenad i 15-grader!Bra tjejen!!Brrrr hade ja aldrig klarat!!
    BRA JOBBAT,KÖR HÅRT[/b]…//S*

Den där morgonpromenaden vart väl inte det som lockade mest men när man väl kom hem vart det göttit. Du är ju superduktig själv och hur stark som helst

Mike_84 wrote:
    Hehe…Charlotte, visst är det hårt med en promis i -15
    Skönt att höra att det är fler som är ute o fryser däruppe vid sjön!!

Rock on!

Brrr, ibland tror jag det bara är jag, igår träffade jag bara på två som var ute och åkte skidor. Menmen, skam den som ger sig.

Charlotte_ wrote:
    Träning och bilder 20/1[/b]
    Började dagen med en morognpromenad runt sjön, minus 15 grader och massa snö gjorde inte det till någon ”skön” promenix men runt kom ja, även om det tog 40 min (3,5 km) 😮

Är det runt Sidsjön du går? Jag är också från Sundsvall men har flyttat – fast Sidsjön är och förblir min favoritpromenad!! Härligt att det äntligen blivit vinter däruppe, det var det ju inte direkt i julas… ;)

Håller med dig Marmeladova…Sidsjön rockar!!
    O ja, nog blev det vinter, lite för mycket vinter kanske men det ska det väl vara:)

Ha det!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.