Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 619 total)
  • Author
    Charlotte_ wrote:
    Morgonpromenad avklarad med 2 varv runt sjön. 6,5 km ca 65 min. Sköönt :) Nu känner jag mig totaltom i hela kroppen men absolut inte hungrig. Senare idag blir det spinning! Kram på er och ha en bra måndag

OMG, två varv runt sjön är inte illa pinkat =)

Visst är det drygt hur vikt ändras när man är strikt? Svag blir man.. :frust:

Charlotte_ wrote:
    Morgonpromenad avklarad med 2 varv runt sjön. 6,5 km ca 65 min.

Är två varv barmark jobbigare än ett varv istäckt?;)

oj vad det lät långt med 6,5 km på morgonen! :| Äter du något före eller?
    Kram

Marmeladova wrote:
    OMG, två varv runt sjön är inte illa pinkat =)

Visst är det drygt hur vikt ändras när man är strikt? Svag blir man.. :frust:

2 varv va faktiskt helt ok. Lite traggit kanske men det är ju trots allt det bästa stället att gå på, jag får ont i ljumskarna om jag går för mkt på asfalt. Jo visst blir man ”svagare” men det känns fan så mkt bättre att göra det strikt :D

Andreas Guiance wrote:
    Är två varv barmark jobbigare än ett varv istäckt?;)

Jaaao, det kan du lita på!

mariia wrote:
    oj vad det lät långt med 6,5 km på morgonen! :| Äter du något före eller?
    Kram

Njaao det är nog inte så långt, 1 timmes promenad är ju vanligt. Hm ibland tar jag en proteindrink men jag försöker att inte äta.
    Kram

Charlotte_ wrote:

Njaao det är nog inte så långt, 1 timmes promenad är ju vanligt. Hm ibland tar jag en proteindrink men jag försöker att inte äta.
    Kram

Oj hjälp!! Jag hade nog svimmat efter vägen och lyckats rulla ner och drunkna i sjön eller nåt jag om ja inte hade ätit något före! ;) ;)
    Hur blir träningen i veckan då?
    Kramar

Måndag 7/5[/b]

Dagen börjades som sagt med 65 min promenad
    Efter det blev det promenad till skolan och sedan hem = 5 km
    Sen blev det promenad ner till gymmet och hem igen = 6 km
    På gymmet blev det 55 min spinning, sådär laagom jobbigt. Det var ju trots allt ett tag sedan jag spinnade så…

Allt har kännts jättebra idag men påvägen hem från gymmet så började jag plötsligt må väldigt illa (vilket är väldigt ovanligt för lilla mig) jag kallsvettades, fick huvudvärk och blev väldigt yr. Var påväg in i en parkerad bil en gång 😮 Så jag fick stanna några gånger och sådära. Det känns bättre nu men fortfarande inte helt ok :( Hoppas att det bara var nån tillfällig förvirring eller så.

Nu piper mina räkor och ägg att dem är klara, här ska ätas

mariia wrote:
    Oj hjälp!! Jag hade nog svimmat efter vägen och lyckats rulla ner och drunkna i sjön eller nåt jag om ja inte hade ätit något före! ;) ;)
    Hur blir träningen i veckan då?
    Kramar

Imorse tog jag faktiskt en champinjon :D haha.. Nej men man vänjer sig, till en början är man väl lite hungrig men sen så. Det är nog lika bra att du äter, ramla ner i sjön ska du inte göra!
    Hmm imorgon blir det lite bröst, mage, axlar hade jag tänkt
    sen på onsdag är det ju hemfärd för hela slanten, brukar hålla mig borta från att träna dem dagarna.. Förhoppningsvis hinner jag träna antingen torsd eller fredag, vet inte. Såå sjukt mkt som ska fixas med. Lördag är det ju bröllop och på söndag är det hemfärd. Så det blir inte mkt träning alls i veckan.. menmen :(
    kramar

Tisdag 8/5[/b]

Gick till gymmet, från gymmet till skolan och sen från skolan och hem. På gymmet blev det bröst och axlar. Skulle ha kört lite cardio men jag har verkligen varit totalslut idag så det blev inget. Morgonträning är väl kanske inte riktigt min grejj heller.

Bröst
    Bänkpress
    Bara stången 1 x 12
    + 5 kg 1 x 6
    + 10 kg 2 x 5
    Hur kunde nått som var så lätt förra veckan bli så tungt?

Flyes
    6 kg 1 x 15
    9 kg 2 x 6

Hantelpressar
    10 kg 1 x 12
    12,5 kg 2 x 6

Axlar
    Drag till hakan
    stång + 10 kg 3 x 12

Hantellyft åt sidan med vinklad arm
    7 kg 2 x 8

Hantelpressar (utan ryggstöd)
    7 kg 2 x 10

Pec dec
    3 plattor 2 x 10

Det var tyvärr allt, känner mig urusel men mja, va gör man :( Vi har dessutom börjat en ny kurs idag, palliativ vård. Dvs vård i livets slutskede. Fick se en film från ett hospice och efter den grät typ halva klassen och vi andra satt tysta. Det verkar inte alls bli några roliga 5 veckor. Menmen, man lär väl sig något nyttigt.

Blev visst en liten extra promenad runt sjön innan ikväll också :)

Jahopp då vart man i Kristianstad igen :) Provade klänningen imorse och den passade *pjuuuh* har varit sjukt orolig den senaste tiden tyvärr. Vikten är ju inte direkt densamma som när jag sydde in klänningen.
    Nu ska jag ut och gå, kram

Charlotte_ wrote:
    Jahopp då vart man i Kristianstad igen :) Provade klänningen imorse och den passade *pjuuuh* har varit sjukt orolig den senaste tiden tyvärr. Vikten är ju inte direkt densamma som när jag sydde in klänningen.

Tjohoooo,jag visste det!!Sååå underbart för dig!
    Du har varit såååå duktig:up: .Hoppas du får en skön promenad!Kram//s*

Charlotte_ wrote:

Du har väl inte gått upp i vikt sen dess? du kämpar ju så bra!

Hej Charlotte!
    Jag har varit här å kikat ett bra tag nu.. 😮
    Måste bara säga att du verkligen är grymt inspirerande!! Jätte trevlig journal! (…kanske ska starta en själv nångång[/b]…?) Jag har själv börjat ta tag i träningen och framförallt kosten nu ..på allvar.. ! Å då kan man behöva lite inspiration som sagt! Tack för det!
    Jag hoppas att du får trevligt på bröllopet! Ser fram emot bilder på det! :)

Kram Emelie

Charlotte_ wrote:
    Tisdag 8/5[/b]
    Bröst
    Bänkpress
    Bara stången 1 x 12
    + 5 kg 1 x 6
    + 10 kg 2 x 5
    Hur kunde nått som var så lätt förra veckan bli så tungt?

Tycker du kämpar på ordentligt! (Duktig) Inget att haka upp sig på om det går lite sämre en vecka, de är bara att ta nya tag nästa vecka…:nod
    Fortsätter det att gå tungt i just bänkpress kan du alltid strunta i att köra den helt. Hoppa över den helt enkelt en vecka, känns säkert bättre veckan därpå igen ska du se :up: Keep up the good work:bb2:

Ja då vart det snart dags.. Lite oroliga och stressiga vi är här, men det blir nog bra. Får hoppas att klänningen sitter som den ska imorgon, det har varit lite sisådär, en sak är säker. Jag kommer vara glad när jag får av den, 12 timmar i en pytteklänning är inge kul, menmen. Ska man vara fin får man lida pin.

Tack för era lyckönskningar och kommentarer, det värmer verkligen

Kram Charlotte

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.