Charlottes träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Charlottes träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 619 total)
  • Author
    Marmeladova wrote:
    Är det runt Sidsjön du går? Jag är också från Sundsvall men har flyttat – fast Sidsjön är och förblir min favoritpromenad!! Härligt att det äntligen blivit vinter däruppe, det var det ju inte direkt i julas…

Favoritpromenad? Jag är redan trött på den sträckan och då ska jag inte påstå att jag är nån som går mkt.. Mjo nu är det vinter så det förslår, men myspys är det

Mike_84 wrote:
    Håller med dig Marmeladova…Sidsjön rockar!!
    O ja, nog blev det vinter, lite för mycket vinter kanske men det ska det väl vara:)

Ha det!

haha sidsjön rockar :p tycker du att psykboendet och flyktingförläggningen också rockar? :P

Benträning söndag 21/1[/b]

Uppvärmning i hackliften
    ingen vikt 2 x 15

Sittande vadpress
    30 kg 2 x 15

Raka marklyft
    stången + 20 kg 2 x 15

Benpress
    80 kg 2 x 15

Stående vadpress
    40 kg 2 x 15

Sitt. lårcurl
    32,5 kg 3 x 15

Knäböj
    Stången 2 x 15

Cardio på CT i 12 min.. Skulle gjort 15 min men efter 12 var jag svimfärdig. Maten har inte funkat idag heller, söndagar är inte min dag helt enkelt. I övrigt kändes träningen ok, det känns lite skönt i benen nu iaf. Tror det blir vila imorgon, min rygg värker fruktanslöst och jag är stel som en pinne.

Robert Svensson wrote:
    Sjyst pass på en söndag. Ät mera tös :emo-thumb

Joo men hela dagen blir helt fel när man sover till 12, då har liksom hunger försvunnit och är jag inte hungrig så glömmer jag att äta. För ett år sedan åt jag snarare så lite som möjligt så det är en stor omställning.

Skönt pass tummen upp :emo-thumb

Hej tjejen..

Du tränar på iaf..

Tvättdag idag.. *blä*
    Men mysigt med massa snö ;) Me like..

Jag har vilat lördag & söndag..
    Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp veckan.. Gym eller pass.
    Har lite värk i korsryggen så egentligen vill jag bara ligga hemma& läsa hela veckan.. :D

Kör hårt, gumman.. KRAMS

Bra med personbästa! Du får effekt!

Gee wrote:
    Skönt pass tummen upp :emo-thumb

tack,tack :)

IQA wrote:
    Hej tjejen..

Du tränar på iaf..

Jag har vilat lördag & söndag..
    Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp veckan.. Gym eller pass.
    Har lite värk i korsryggen så egentligen vill jag bara ligga hemma& läsa hela veckan..

Kör hårt, gumman.. KRAMS

vad sägs om en bra kombination av de dära 3 sakerna.. Du kan ju köra en lite lugnare vecka och kanske bara träna 3 pass eller så.. Låt kroppen bestämma ibland.

Micke A wrote:
    Bra med personbästa! Du får effekt!

:P

Charlotte_ wrote:
    Favoritpromenad? Jag är redan trött på den sträckan och då ska jag inte påstå att jag är nån som går mkt.. Mjo nu är det vinter så det förslår, men myspys är det

haha sidsjön rockar :p tycker du att psykboendet och flyktingförläggningen också rockar? :P

Okej, psykboendet kanske inte alltid tillhör promenadens pluskonto, jag blev förföljd av en galen tant en bit runt sjön en gång, det var lagom kul. Men faktiskt, det är ju lätt sundsvalls finaste promenad! Här i Linköping finns det ju knappt nåt vatten att gå runt så jo, Sidsjön är fint… Hur ofta får man gå runt en sjö? Fast jag kan hålla med om att man oavsett det kan bli jätteless..:|

Här är den bästa morgonpromenaden jag gått!
    Det är ca en mil att gå runt sjön bakom Ipanema :D

Pjuuuh, då var första dagen på den nya kursen slut. Man vet vilket helvete man har att vänta det lovar jag. Ska nog vara glad om jag ens hinner träna 3 ggr i veckan. :(
    Igår var det iaf vila för min del och idag har det blivit överkropp, kommer framöver att bara träna lågreps eftersom jag inte hinner annars.

Sitt. rodd
    40 kg 2 x 6

Bänkpress
    27,5 kg 2 x 6

Scottcurl med EZ-stång
    22 kg 2 x 6

Bänkpress smalt grepp
    2 x 6

Hantellyft framåt (axlar)

Marklyft
    stång + 20 kg 2 x 6

Flyes i CC
    25 kg/sida 2 x 8

baksida axlar i maskin
    15 kg 2 x 6

Bicepscurl i CC
    5 plator, vet ej vikt eftersm siffrorna är borta på denna 2 x 6

Pushdown med EZ grepp
    35 kg 2 x 6

Drag till hakan i CC
    Som innan, siffrorna går inte att se. 5 plattor 2 x 6

Sen pumpade vi lite mage med alla möjliga sorters övningar.
    Det var allt för idag, hann inte köra nån cardio och nu har jag bara sisådär 150 sidor + anteckningar att gå igenom :( Det är nästan alltid kul att studera *surar lite*

Imorgon blir det iaf en morgonpromenad i minus 15 igen antar jag :D

Marmeladova wrote:
    Okej, psykboendet kanske inte alltid tillhör promenadens pluskonto, jag blev förföljd av en galen tant en bit runt sjön en gång, det var lagom kul. Men faktiskt, det är ju lätt sundsvalls finaste promenad! Här i Linköping finns det ju knappt nåt vatten att gå runt så jo, Sidsjön är fint… Hur ofta får man gå runt en sjö? Fast jag kan hålla med om att man oavsett det kan bli jätteless..:|

Av en galen tant? Själv har jag bara råkat ut för en blottare några gånger haha :) Ja men vad vore livet utan överraskningar?

Micke A wrote:
    Här är den bästa morgonpromenaden jag gått!
    Det är ca en mil att gå runt sjön bakom Ipanema :D

Oj.. det kanske man skulle satsa på, haha

Tänkte lägga upp mitt träningsschema också som jag har suttit och klurat på i helgen.

Måndag överkropp (armar, rygg, bröst, axlar)
    Tisdag ben, mage, underarmar
    Fredag överkropp
    Lördag ben, mage, underarmar

Sen som sagt så kommer jag bara köra lågreps och 2-3 set passen tar för långt tid annars. cardio kommer jag köra i den mån jag hinner, jag ska försöka komma igång med morgonpromenaderna riktigt men det är inte så motiverande att gå ut när det är så jävla kallt *surar lite* Kanske kan man köra till gymmet på morgonen innan skolan och köra lite cardio inomhus istället, iaf tills det är tvåsiffrigt minustal på termometern. :|
    Mitt mål just nu är ju inte betonat till att öka i styrka utan bara gå ner i vikt och försöka behålla den lilla muskelmassa jag har.

Godnatt på er :O

Charlotte_ wrote:
    Av en galen tant? Själv har jag bara råkat ut för en blottare några gånger haha :) Ja men vad vore livet utan överraskningar?

Haha, ja såhär efteråt är det komiskt, men jag hade andan i halsen då kan jag säga! Normalt sett borde man ju få adrenalin och kuta hela vägen hem, men jag blev rädd och helt plötsligt helt slut, så när jag hade sprungit 200m ifrån henne så var jag tvungen att stanna. Då skrek hon fortfarande efter mig :( Men en blottare hade nog varit läskigare! Haha, jag är så fjantig Är det samma gubbe varje gång eller? :nerd:

Marmeladova wrote:
    Haha, ja såhär efteråt är det komiskt, men jag hade andan i halsen då kan jag säga! Normalt sett borde man ju få adrenalin och kuta hela vägen hem, men jag blev rädd och helt plötsligt helt slut, så när jag hade sprungit 200m ifrån henne så var jag tvungen att stanna. Då skrek hon fortfarande efter mig :( Men en blottare hade nog varit läskigare! Haha, jag är så fjantig Är det samma gubbe varje gång eller? :nerd:

Mm kanske läskigare men han går ju bara där och särar på morgonrocken så det är inte så mkt att vara rädd för, han har iaf inte gått efter mig änsålänge 8) Men jag hade gärna sluppit det..

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 619 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.