Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2007 at 20:23 #886708Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Sen vart jag trött och körde lättsamt hem för att ta en liten powernap :up:
Maten har gått över förväntan nu idag och igår, nästan så man kan kalla det att det går svinbra
Ska bli kul att se om vågen flyttar sig något nu när maten funkar, tror nästan inte det.. Menmen, det är trots allt centimeterna som spelar störst roll.. Hellre att vågen visar mkt men att det ser bra ut än tvärt om!Powernap, det är nästan dagens höjdpunkt :p
Kul att det flyter på med både mat och träning nu,keep it up! Vad blir det på ätardagen då?
25 januari, 2007 at 20:55 #886709Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Powernap, det är nästan dagens höjdpunkt :pKul att det flyter på med både mat och träning nu,keep it up! Vad blir det på ätardagen då?
Jag vet inte riktigt vad det blir, har en ”kompis” som vill äta middag imorgon och föreslår tacos men det tokvägrar jag.. Ska försöka hålla mig tills lördag.. I övrigt så har jag ganska svårt för att släppa ätardagarna helt fria, äter som jag ska hela dagen förutom midddagen på kvällen, då jag iaf väger maten men äter typ lite fetare kött osv.. Och sen blir det kanske nått gott efter det.. men jag trivs med det så det är väl bara att köra på
Powernap är helt klart det man ser bra emot
kram26 januari, 2007 at 09:56 #886710Anonym anvandareMemberGrisätardagar is the shiet
27 januari, 2007 at 01:13 #886711Anonym anvandareMemberShit Charlotte!
Riktigt kul att följa din journal!
Kommer själv från Sundsvall också men bor förnärvarande i Östersund, pluggar här. Fungerar det bra med det schemat och upplägget du har? Är det något du kan rekommendera? HAr själv en 10 kilo att gå ner och tränar just nu på gym häruppe men får inte till den satans maten! Endera blir det för lite eller för mycket och det tenderar att bli det senaste på helgerna!!!
Ha det bra!!
//Fischer
27 januari, 2007 at 09:28 #886712Anonym anvandareMemberLördag 27/1[/b]
Ja då vart det lördag igen, efter en sjukt seg vecka..!Vikt 66,2 kg (+-0)
Midja 76 cm (-2 cm)
Lår 56 cm (-2 cm)
Stuss 99,5 cm (-2,5 cm)Det är lite segt att inte vågen har rört sig, det är ju trots allt med hjälp av den som jag satt upp mitt mål. Men egentligen är det ju centimeterna som spelar roll, synd bara att jag inte vet vilka mått jag behöver för att komma i klänningen. För att komma i mina kläder, både gamla och nya, så hade jag kunnat stanna nu. Kan typ ha allt nu. Förutom mina smaljeans, dem är iof kvar i Skåne men jag kunde inte ha dem vid jul och det är ju bara 2 kg som har minskat sen dess och 4 cm så jag tror inte jag får på mig dem.
Veckan har känts dryg annars, cardio har mer eller mindre kännts som ett måste eftersom jag varit så trött under veckan. Maten har känts ok, det är mkt planering men det är det värt.
Men nu får det se till att hända saker här, maten SKA skötas och jag SKA komma ut på promenaderna iaf 4 dagar/vecka. Ska in till stan och handla lite kläder idag så jag slipper frysa! Punkt slut!
En sak till, om jag inte uppdaterar så ofta i framtiden så är det inte för att jag inte är motiverad utan för att jag ibland inte hinner. Jag skriver ju denna journalen för min skull och då verkar det ju dumt om jag ska försöka skriva när jag inte har tid. Då faller hela konceptet med att detta är för min skull.
27 januari, 2007 at 09:32 #886713Anonym anvandareMemberSamir wrote:Grisätardagar is the shietKanske inte grisätardagar, men ätardagar
Fischer wrote:Shit Charlotte!Riktigt kul att följa din journal!
Kommer själv från Sundsvall också men bor förnärvarande i Östersund, pluggar här. Fungerar det bra med det schemat och upplägget du har? Är det något du kan rekommendera? HAr själv en 10 kilo att gå ner och tränar just nu på gym häruppe men får inte till den satans maten! Endera blir det för lite eller för mycket och det tenderar att bli det senaste på helgerna!!!
Ha det bra!!
//Fischer
Va kul att du har läst min journal! Jag rekomenderar Micke varmt, jag har iaf inte haft svårt för att följa hans scheman och han har ett bra sätt att framhäva saker så att det känns kul och bra.
Lycka till framöver, vad läser du förresten?Wohooo 100 inlägg
27 januari, 2007 at 12:20 #886714Anonym anvandareMemberÖverkroppsträning fredag 26/1[/b]
Tror jag har fått nån form av inflammation i handlederna, iaf på högersidan, vi får väl se om det försvinner med lite anitinflammatoriskt. Blev därför ett ganska lugnt pass.
Latsdrag med v-handtag (rygg)
35 kg 1 x 8
45 kg 2 x 6
Tror jag börjar bli svagare i denna övningen :SHantelpressar på lutande bänk (bröst)
10 kg 1 x 10
14 kg 1 x 5+1×4
Mjeeeh va slut jag var på dem sista repsen!Bicepscurl med hantlar
8 kg 1 x 10
10 kg 2 x 6
Står lite still i denna övningen men nästa hantel ligger på 12,5 kg vilket är tokmkt!!Tricepspress i maskin, sitt.
45 kg 1 x 8
54 kg 2 x 6
sakta och fintMilitärpressar med hantlar (axlar)
6 kg 1 x 8
8 kg 2 x 6Chins 55 % av min vikt (rygg)
2 x 6Flyes (bröst)6 kg 1 x 8
8 kg 2 x 6Baksida axlar i CC liggande
15 kg/sida 2 x 8Bicepscurl med EZ-stång
22 kg 1 x 6
24,5 kg 2 x 6 PB
Skönt pump i bicepsTricepsextensions med EZ-stång
17 kg 1 x 8
22 kg 2 x 6Hantellyft framåt (axlar)
6 kg 1 x 6
8 kg 2 x 6Lite bilder från gårdagens pass
Maria var lite skakis efter sitt set bicepscurl med hantlar haha27 januari, 2007 at 14:31 #886715Anonym anvandareMemberJag läser till Personalvetare…ska göra praktik i april…du har inget bra tips på nåt ställe i sundsvall? Har fan imej ringt i tre timmar igår och jag fattar inte att dom inte vill ha en sån potentiell människa som jag!!!
Okej…det ser intressant ut det där upplägget med en coach på nätet liksom…men vet inte. Känns som om man kör på det så kommer jag få äta mycket mer mat än idag. Hur botar man såna dumma tankar? Är för fixerad vid vågen förmodligen….:nono:
Skärpning nu Fischer…
Vad läser du?
//Fischer
27 januari, 2007 at 16:00 #886716Anonym anvandareMemberFischer wrote:Jag läser till Personalvetare…ska göra praktik i april…du har inget bra tips på nåt ställe i sundsvall? Har fan imej ringt i tre timmar igår och jag fattar inte att dom inte vill ha en sån potentiell människa som jag!!!Okej…det ser intressant ut det där upplägget med en coach på nätet liksom…men vet inte. Känns som om man kör på det så kommer jag få äta mycket mer mat än idag. Hur botar man såna dumma tankar? Är för fixerad vid vågen förmodligen….:nono:
Skärpning nu Fischer…
Vad läser du?
//Fischer
Ingen aning om nått ställe, har ju bara bott här 1 år så har inte så stor koll.. Hoppas att det löser sig. Vilket år går du? tror jag har en kompis som också läser till personalvetare.
Innan jag kontaktade Micke åt jag runt 600 kcal/dag, De dagar som jag tyckte att jag verkligen hade ätit mycket och bra! Nu äter jag 1500 kcal/ dag och mår mycket mycket bättre. Jag har hittills gått ner 6 kg. Kör du efter hans schema så kommer du gå ner i vikt och du kommer som sagt må bättre. Det är inte förrenst nu i efterhand som man förstått hur dåligt man har mått.
En sak som också oroade mig var att det skulle bli dyrt, men jag kan inte påstå att jag märkt nån smärre skillnad på matkontot.jag läser till sjuksyrra
27 januari, 2007 at 16:38 #886717Anonym anvandareMemberlevde du på 600 kcal per dag? oj ,du måste ha mycket mer energi nu för tin.
Vad för sorts sjuksyrra vill du bli?27 januari, 2007 at 17:59 #886718Anonym anvandareMemberOj!
Ja det låter som mig det ungefär…för lite mat för mycket fest…Jag läser 6e terminen och har den 7 kvar i höst sen är man förhoppningsvis klar!
Hur lång tid har det tagit för dig att gå ner 6 kilo? Och har du haft några dagar där du drucit/ätit mer? Såklart du måste haft men hur lång tid emellan ungefär?
//Fischer
27 januari, 2007 at 19:02 #886719Anonym anvandareMemberSchyssta bilder! Det är grymt att ha den maskinen som hjälper till i chins och dips :emo-thumb Har inte den på mitt nuvarande gym så jag får ta hjälp istället. Var i Sundsvall tränar du?
Har lagt upp lasagnereceptet i min journal förresten, lycka till!!
27 januari, 2007 at 19:57 #886720Anonym anvandareMemberisabella wrote:levde du på 600 kcal per dag? oj ,du måste ha mycket mer energi nu för tin.
Vad för sorts sjuksyrra vill du bli?Mjoda det kan man väl lugnt säga att jag har, väldigt mkt av mig har förändrats.
Först får jag ju bli vanlig syrra.. Sen om jag kommer in så vill jag gärna bli intensivare.. Men så långt försöker jag att inte tänka, måste som sagt klara av grundutbildningen först.Fischer wrote:Oj!Ja det låter som mig det ungefär…för lite mat för mycket fest…Jag läser 6e terminen och har den 7 kvar i höst sen är man förhoppningsvis klar!
Hur lång tid har det tagit för dig att gå ner 6 kilo? Och har du haft några dagar där du drucit/ätit mer? Såklart du måste haft men hur lång tid emellan ungefär?
//Fischer
Gud va skönt att snart vara klar!!
Hmm jag började dieten den i mitten av oktober så 3 månader nästan, hade ett litet uppehåll under december med både mat och träning. Alkohol har jag nästan helt avstått från, drack på min 20årsfest annars har det inte varit något. Jag mår bättre av att inte dricka. ätar dagar har jag då och då men under kontrollerade former, tycker jag kan äta ganska fritt ändå så därför ärjag inte i jättebehov av grisardagar..Ha det bra
Marmeladova wrote:Schyssta bilder! Det är grymt att ha den maskinen som hjälper till i chins och dips :emo-thumb Har inte den på mitt nuvarande gym så jag får ta hjälp istället. Var i Sundsvall tränar du?Har lagt upp lasagnereceptet i min journal förresten, lycka till!!
jag måste ha den där maskinen, eller iof jag har inte provat att göra det utan hjälp nångång men tror inte att jag ens klarar en
Jag tränar på Ego, när flyttade du härifrån?
Här ska ätas lasagne27 januari, 2007 at 20:13 #886721Anonym anvandareMemberQuote:jag måste ha den där maskinen, eller iof jag har inte provat att göra det utan hjälp nångång men tror inte att jag ens klarar en
Jag tränar på Ego, när flyttade du härifrån?
Här ska ätas lasagneKlarar inte heller nån, jag får hjälp av nån kompis som håller i mina fötter 😮
Jag flyttade för fyra-fem år sen, har aldrig tränat i Sundsvall dock… var en latis förut och började träna först när jag började plugga, i princip. Finns det nåt billigt gym i Sundsvall? Alltså, nåt som har mindre pass och mer bara ett gym…?
28 januari, 2007 at 00:20 #886722Anonym anvandareMemberJag skulle rekommendera ego faktiskt…det är klart det mest seriösa gymet i Sundsvall..nu var det ju ett tag sen jag tränade i stan men har tränat där förut och jag gillade det. Gå en rundtur på varje gym och kolla in dom…det är viktigt det där att trivas. Tränade förut på Jocks i Östersund bara för att det var billigt men trivdes inte alls, bytte gym och pris (!!) men i gengäld så går jag dit 5 dagar i veckan istället för 2 typ…
Vet ej hur Jocks i Sundsvall har det, intressant det måste jag kolla upp när jag åker hem snart!!!
Förlåt jag lånade din tråd för att svara Charlotte!
Och ja! Det är skönt att snart vara klar…men kommer nog sakna det fria studentlivet när man blir bunden av tider senare…Hare!!!
//Le Fisch Increable
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.