Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Charlottes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 januari, 2007 at 10:54 #886723Anonym anvandareMember
Söndag 28/1[/b]
Ohh jag trodde fan inte att det kunde bli kallare.. Nu har det tillomed frösit inne i lägenheten. Eller inte inomhus så kanske men spjället som sitter under fönstret var fröset. Brrrr! -20 stod termometern på. Idag ska jag köra ben, hade tänkt testa med lite fler reps och se vad benen säger om det, tycker det händer lite, lite på den fronten nämligen.
veckans träning ser ut som följer;
Måndag – överkropp + cardio
Tisdag – morgoncardio
Onsdag – ben + cardio
Torsdag
Fredag – överkopp + cardio
Lördag – ben + cardio
Söndag- cardionu ska jag återgå till studierna, verkar aldrig som att böckerna tar slut
28 januari, 2007 at 10:55 #886724Anonym anvandareMemberSöndag 28/1[/b]
Ohh jag trodde fan inte att det kunde bli kallare.. Nu har det tillomed frösit inne i lägenheten. Eller inte inomhus så kanske men spjället som sitter under fönstret var fröset. Brrrr! -20 stod termometern på. Idag ska jag köra ben, hade tänkt testa med lite fler reps och se vad benen säger om det, tycker det händer lite, lite på den fronten nämligen.
Veckans träning ser ut som följer;
Måndag – överkropp + cardio
Tisdag – morgoncardio
Onsdag – ben + cardio
Torsdag
Fredag – överkopp + cardio
Lördag – ben + cardio
Söndag- cardionu ska jag återgå till studierna, verkar aldrig som att böckerna tar slut
28 januari, 2007 at 17:07 #886725Anonym anvandareMemberBenträning[/b]
Tänkte prova att köra lite fler set med lika få reps som innan och förhoppningsvis med samma vikter för att se om mina ben svarar bättre på sådan träning. har inte hänt så mkt med vikterna där på senasre tid nämligen och inte heller måtten visar någon smärre förändring.
Uppvärming: hacklift 3 x 15 med olika djup utan vikter
Liggande lårcurl
32 kg 1 x 8
45,5 kg 4 x 6Hacklift
10 kg 1 x 6
20 kg 3 x 6 PB (har aldrig kört med vikt innan)
Sjukt skakigt i knäna men det gick, hoppas dock på att få lite bättre djup (körde 90 grader idag) på dem nästa gång. Idag blev det lite fegning.Utfall i smith
0 kg 1 x 6
5 kg 3 x 6 PB (aldrig kört med extra vikt när jag kört med stång innan)
Kändes bra, blir nog ökning här nästa gångbensparkar
54 kg 4 x 6
Saaakta och fint+ 15 min cardio på nivå 6
Vart lite snurrig ett tag och skulle dessutom försöka va social med han som stod bredvid och pratade på vilket var svårt.Blir ingen vadträning nu framöver, har börjat få svårt att få på mig mina stövlar vilket är lite kris nu på vitern med tanke på att man behöver lite högre skor för att inte drysa ihjäl eller få massa snö i skorna Konstigt är det, för jag har inte särskilt stora vader
Fick mig ett gott skratt när jag tränade. Det kom en macho kille som såg ut som han bar på ett kylskåp, han körde latsdrag och mellan setten gick han runt med sitt kylskåp och visade upp sig för alla oss andra. Det han inte såg när han gick där var ett rakt handtag som hängde från övre trissan i en sånn där ensam Cabelcross. PLING sa det, som om hans hjärna var gjord av metall eller nått, han gick rakt in i den där och fick sig en rejäl knock.. Sen gick han och höll sig för pannan resten av passet och såg allmänt ynklig ut. Jag höllt på att skratta ihjäl mig så jag fick gömma mig i axelstöden på hackliften, hahahaha det där plinget kommer jag aldrig glömma :up:
29 januari, 2007 at 08:08 #886726Anonym anvandareMemberHär ser det ut att gå bra! :up: Fin klänning du hade på första bilderna, är det den du ska ha på bröllopet? När du skriver dina mått, vart sitter midjan? jag vet att alla har olika uppfattning om det, hehe. Själv mäter jag magen (över naveln) och midjan (det smalaste stället på bålen), och jag tyckte det såg ut som att du hade rätt smal midja och grund för en bra v-form. (Sorry om jag missat något men jag har bara hunnit skummat journalen )
Kör hårt!!!29 januari, 2007 at 08:21 #886727Anonym anvandareMembermariia wrote:Här ser det ut att gå bra! :up: Fin klänning du hade på första bilderna, är det den du ska ha på bröllopet? När du skriver dina mått, vart sitter midjan? jag vet att alla har olika uppfattning om det, hehe. Själv mäter jag magen (över naveln) och midjan (det smalaste stället på bålen), och jag tyckte det såg ut som att du hade rätt smal midja och grund för en bra v-form. (Sorry om jag missat något men jag har bara hunnit skummat journalen )
Kör hårt!!!Det var en bra fråga det där, jag har fundering på att både mäta midjan och magen faktiskt. Tror jag gjorde det i lördags tillochmed men skrev aldrig in siffrorna..
Midjan för mig är över naveln, för det är där som jag typ är som smalast. Sen har jag en liten extramage typ 5 cm nedanför och det var den jag mätte i lördags Får kanske börja skriva den också, den ska ju minska i samma takt som midjan..
Det är nästan den klänningen jag ska ha, den vi ska ha är röd istället med ett lite vitare band och sedan ska jag ha en storlek mndre, vilket jag oroar mig tokmkt förNu kör vi så det ryker!!
29 januari, 2007 at 08:51 #886728Anonym anvandareMemberHej tjejen..
Grattis till måttminskningarna… :emo-thumb
Detta kommer bli jättebra!!!!!HA en skön träningsvecka..
Krams/Angel
29 januari, 2007 at 11:46 #886729Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Det var en bra fråga det där, jag har fundering på att både mäta midjan och magen faktiskt. Tror jag gjorde det i lördags tillochmed men skrev aldrig in siffrorna..
Midjan för mig är över naveln, för det är där som jag typ är som smalast. Sen har jag en liten extramage typ 5 cm nedanför och det var den jag mätte i lördags Får kanske börja skriva den också, den ska ju minska i samma takt som midjan..
Det är nästan den klänningen jag ska ha, den vi ska ha är röd istället med ett lite vitare band och sedan ska jag ha en storlek mndre, vilket jag oroar mig tokmkt förNu kör vi så det ryker!!
Över naveln är det jag frågar efter när klienter ger rapport. Meningen med att mäta sig är ju att kunna se om fettdepåerna minskar och att mäta på samma ställe upprepade gånger för att kunna jämföra. Därför ska man egentligen hitta ett personligt mått som beror på var man har sina fettdepåer.
Eftersom vi alla är olika skapta så kan man inte jämföra midjemått och för vissa kroppstyper (där fettet inte sitter runt naveln) finns andra bättre ställen att mäta. Dock är det så att för de flesta är ”navelmåttet” ganska okej att använda om man inte gör en fullständig kalipermätning eller något annat mer noggrant.
Jag tycker ditt resultat ser bra ut på de senaste träningsbilderna. Du har ju en del muskelmassa och skulle nog ha bra talang för ”byggande”. Fast då hade du fått äta betydligt mer förstås och det är ju inte din nuvarande målsättning
29 januari, 2007 at 22:15 #886730Anonym anvandareMemberHallå där kul med ny tränings vecka. Hehe aldrig fel med ett gott skratt när man är på gymet. Kul oxå med några Pb´s :emo-thumb inte fel..
29 januari, 2007 at 22:35 #886731Anonym anvandareMemberIQA wrote:Hej tjejen..Grattis till måttminskningarna…
Detta kommer bli jättebra!!!!!HA en skön träningsvecka..
Krams/Angel
tack för att du tror på mig gumman, nu får vi bara hoppas att det fortsätter såhära..
KramMicke A wrote:Jag tycker ditt resultat ser bra ut på de senaste träningsbilderna. Du har ju en del muskelmassa och skulle nog ha bra talang för ”byggande”. Fast då hade du fått äta betydligt mer förstås och det är ju inte din nuvarande målsättningDet där kommer jag leva på under resten av Dieten, särskilt ordet ”talang”
Gee wrote:Hallå där kul med ny tränings vecka. Hehe aldrig fel med ett gott skratt när man är på gymet. Kul oxå med några Pb´s :emo-thumb inte fel..Man måste ha kul när man tränar Ny vecka, nya tag!
29 januari, 2007 at 22:48 #886732Anonym anvandareMemberÄr så trött nu så det känns som att jag skulle kunna ramla ur soffan. Usch och tvi vilken lång dag det varit, menmen.. det är ju mindre än 9 veckor kvar av denna kursen, wohoo. Hoppas bara man klarar sig
vart o köpte tokskönt underställ idag så imon blir det morgonpromenad, punkt slut!Överkroppen 29/1[/b]
Latsdrag med V-handtag
31 kg 1 x 8
41 kg 2 x 6Hantelpressar på snedbänk
6 kg 1 x 10
12,5 kg 1 x 6 + 1 x 7Hammercurl
5 kg 1 x 8
8 kg 2 x 6pushdown i cabelcross med svagt böjt handtag
25 kg 1 x 8
35 kg 1 x 8
Här borde jag öka nästa gångLyft uppåt/framåt i CC (som med hantlar) (axlar)
5 kg 1 x 8
10 kg 2 x 6T-bar rodd
25 kg 1 x 8
35 kg 1 x 6
40 kg 1 x 6 PB men det var väl inte direkt Sveriges bästa utförandeBröstpress i maskin, press nerifrån och upp
20 kg 1 x 6
30 kg 2 x 6Bicepscurl i CC med svagt böjd stång
3 plattor 1 x 6
4 plattor 2 x 6Belly back
utan vikt 1 x 10
+ 10 kg 2 x 6Tricepsextensions sittande på lutande bänk
7 kg 1 x 8
12,5 kg 2 x 8Drag till hakan i CC med v-handtag
4 plattor 2 x 6
5 plattor 1 x 6 PBHantelrodd
17 kg 2 x 6
Borde verkligen köpa dragremmar för den där övningen, känns som att jag ska tappa hantlarna.Skulle kört cardio också men var för trött och hungrig tyvärr. *skäller på mig själv* :nono:
Nu är det äntligen dags för mig att krypa ner under täcket och sluta tänka på alla dessa j*vla buksjukdomar och hjärtsjukdomar och skit som vi kan drabbas av.
förövrigt så har jag träningsvärk efter gårdagens benpass, det är bra det30 januari, 2007 at 09:44 #886733Anonym anvandareMemberMorrn tjejen..
Håller tummarna för att du kom ut i morse..Krams
30 januari, 2007 at 18:03 #886734Anonym anvandareMemberJa de är bara att kämpa på..
Hehe jepp förkylningen är borta skönt att de inte blev något med de..
De blev en tattoo idag, kommer lägga ut bild på den är den inte är plastad..
Ha de jätte bra :up:30 januari, 2007 at 19:27 #886735Anonym anvandareMemberIQA wrote:Morrn tjejen..
Håller tummarna för att du kom ut i morse..Krams
Joda jag kom ut imorse, men är desto tröttare nu
30 januari, 2007 at 19:32 #886736Anonym anvandareMemberMorgonpromenad imorse på 35 min.. Sjukt skönt så det ska jag göra fler gånger var första tanken. Men nu ikväll, är redan så trött så ögonen går i kors och klockan är bara 19:30. Jag har minst 3 timmar pluggning kvar framför mig
Men livet är väl underbart, eller?
Imorgon ska jag försöka hinna med att träna ben tänkte jag, får se hur när eller var det blir men jag ska göra mitt bästa.30 januari, 2007 at 19:53 #886737Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Morgonpromenad imorse på 35 min.. Sjukt skönt så det ska jag göra fler gånger var första tanken. Men nu ikväll, är redan så trött så ögonen går i kors och klockan är bara 19:30. Jag har minst 3 timmar pluggning kvar framför mig
Men livet är väl underbart, eller?
Imorgon ska jag försöka hinna med att träna ben tänkte jag, får se hur när eller var det blir men jag ska göra mitt bästa.Hej gumman..
Jag förstår precis hur du har det..
F-n, har man ett jobb så lämnar man det när man går hem.
Går man i skolan så har men att projekt som kräver 250%..
eller så är jag dålig på att planera vad vet jag.
Jag vet att tränar jag så mycket som jag vill då hamnar jag efter med skolan & satsar jag på skolan så mår jag skit för jag inte hinner iväg för att träna..
Balansgång, någon??Lycka till iaf.. Plugga lugnt.. & du, du kom iaf ut i morse. Bättre än inte alls!!
*tänker på dig*
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.