Claes Journal. Före detta fetma ska bli drömkroppen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Claes Journal. Före detta fetma ska bli drömkroppen!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Tänkte starta min första träningsjournal!
    Jag har läst mycket på body forum & andra träningsforum under rätt lång tid och tycker det är kul att läsa journalerna så därför får det bli en egen!

Kön: Man
    Ålder: född 1984
    Träning: Till och från under 3-4 år med mest FRÅN.
    Har kört ordentligt nu under våren och trivs så bra med det att jag tänker fortsätta! Tränar styrketräning med inriktning på volym & styrkan man får av volymträning.
    Anser mig själv som nybörjare fortfarande. Är svag i de flesta övningarna men det ökar sakta men säkert.
    Längd: ca 170cm

Mått i skrivande stund:

Midja: 83cm
    Överarm: 38cm flexad
    Fler mått än så har jag tyvärr inte just nu.

Jag ligger för tillfället på kaloriunderskott för att smalna av lite runt midjan för att senare under sensommaren / hösten gå över till kaloribalans alt lätt överskott.

Tränar för tillfället efter Erling Walhgrens armprogram och håller på med steg 1 i det.

Tränar normalt sett 2-5ggr per vecka, lite beroende på hur mycket annat jag har att göra.

Dagens pass:

Superset biceps x4:
    Stående skivstångscurls 6x20kg
    Omvänd skivstångscurls: 8*18kg (lite osäker på stångvikten på den, men nånstans där i krokarna.

Triset biceps x4:
    Skivstångsscottcurl: 8×17,5kg
    Enarms Scottcurl: 10x8kg
    Enarms omvänd Scottcurl: 8x7kg

Superset triceps x4:
    Triceps pushdown i cable: 10x20kg
    Triceps extension framför huvudet: 7x20kg

Triset triceps x4:
    Triceps pressdown i cable: 8x75kg
    Triceps kickbacks: 10x8kg
    Triceps extension liggande (enarms) 8x7kg

Skulle egentligen kört axlar & mage, men passet tog lång tid och orken tog tyvärr slut. Tar igen det någon annan dag.

Gårdagens pass var Ben, rygg & bröst. Gick sjukt bra och var galet intensivt, vart nästan apatisk när jag kom hem.

Några bilder på dagsformen:

Hård dag på jobbet, riktigt varmt å skönt! Men det tar lite på krafterna. :(

Ryggpass.
    Tid: Ca 30-40 min.
    Betyg 1-10: 7 Kanske, varmt men tungt!

Chins 5x3xkv
    Latsdrag brett grepp 8x3x50kg
    Hantelroddar 2x8x22,5kg 1x8x25kg (kör hela på 25 kg nästa pass)
    Omvända flyes (heter det så) 8x3x10kg (grym kontakt!)
    Sittande rodd: 1x8x50kg 2x8x60kg (var lite lätt med 50 å rätt tungt med 60)

Tillskott: Drygt 2 skopor Jack3d före träning. EAA före träning, Super Pro Cookies & Cream efter träning.

Blir nästan apatisk när jag kommit hem efter mina träningspass. Kan ha att göra med att jag börjar jobba 0700, äter lunch någonstans mellan 0900-1000, träning ca 1545 vilket ger rätt lite energi kvar efter träningen för min del. Försöker minska lite i fett just nu men ska nog lägga in ett bra mellanmål när jag lägger mig på Kcalbalans eller lätt bulk.
    Middag ca 1700-1800 nångång.
    Vill heller inte äta en för tidig middag för då blir jag så hungrig senare på kvällen.

Mat under dagen:
    Frukost: Goodlife Bar 50g
    Lunch: Lunchbuffe låda från nåt thaihak.
    Middag: Proteinpasta med skinka å vitlök & parmesan creme fraiche.
    Uppskattningsvis ca 2000-2500 Kcal, blev ordentlig portion till lunch.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.