Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,121 total)
  • Author

Namn: Damir Trokic
    Ålder: 17 år, född 1989/09/06
    Längd: 180-181
    Vikt: Väger en bit över 100 kg(gick upp i vikt tills bänk-sm! Men jag ska gå ner igen (successivt), så jag väger runt 100 igen…
    Bor: Eksjö
    Klubb: Jönköpings Styrkelyftarklubb (JSK)

Nu kommer jag med en ny jurnal. Som ska vara inriktad på Styrklyfts träning och mindre ”onödiga” komplement. Det nya med träningen är att Krister Ståhlberg kommer göra mina scheman för träningen. Ser fram emot detta sammarbete med honnom. Jag får även en hel del hjälp av mina klubbkompisar i JSK då jag tränar där, världens goaste klubb!

Tränar 4 dagar i Eksjö, och den 5:e dagen åker jag till JSK för att träna mitt tunga bänk + böj pass.

”Historia”
    Jag började träna år 2005 i september när jag fyllde 16 år. Träningen var mest då oseriöst då jag körde 3X12 med allt i ca 8 månader. I början av sommaren 2006 gick jag med i JSK. Det var då jag tog tag i träningen väldigt seriöst och började att lära mig att träna mer och mer rätt och styrkelyft inriktat, men inte helt och hållet. Jag började då träna marklyft, lite oseriöst, och 2-3 månader efter det började jag med knäböj, som jag nu tränat ca 2 månader.

Det är nu träningen blir 100% Seriös !

Bänkpress: 157.5kg ( Vilket blev svenskt rekord i ”SL bänkpress”, på JSK record breakers.)

Veckan innan det så tog jag 155, för första gången, på bänk-sm. Tog vikten först av alla, och fick därmed rekordet i ”enbart bänkpress mästerskap”. Fick silver, pga att jag förlorade på kroppsvikt.

Marklyft: 230.5 – På JSK record breakers.

Knäböj: 200kg Efter att ha några veckor, med bara bälte och löst lindade lindor!

Mål:

Den viktigaste tävlingen är U-SM, där ska jag minst göra 600 kg. Och ta guld!

Där jag iaf ska göra: Böj: 220+, Bänk: 160+, Mark: 240+

Bänk-SM 2007: Guld

Och hoppas på att kanske kunna tävla internationellt. Först och främst NM 2006…

Har sett din journal på kolo, sjukt stark :p

Grymt starkt! :|

Lycka till och kör hårt!

Danne89_: Tack! Jo men jag blev banad där :) Får ha en jurlan här så jag kan lägga upp filmer som min tränare ska kunna se….

Litenkarl: Jo tack. !

Hoppas du har skaffat dig lite vett så håller dig borta ifrån en ban här med då. Bra styrka!

Lite filmer så att jag har här också!

SV-rekord: 157.5 På JSK record breakers
    [youtube=GjLQ_IID6xs]

Ett knäböj på 200kg, efter 6 veckors träning, inte så hårt lindat…!
    [youtube=k4WwRqOaT_s]

Marklyft: 230.5 – På JSK record breakers.
    [youtube=Fh0–6ISx04]

Och mitt sista set i biceps, på gårdagens pass i JSK, efter att ha kört 2X8 med 80 kg i curl, och 1X8 ( med 35 kg hantarna).

[youtube=gyCa75xspvM]

Mjao wrote:
    Hoppas du har skaffat dig lite vett så håller dig borta ifrån en ban här med då. Bra styrka!

Jodå.. Lika mycket som innan, då jag starakde en tåd som massa blev tjuriga över,… Varför vet jag inte. Kanske för de inte tar så mycket vikt som jag gör. Aja. Ska de klaga här också får de la göra det, skiter i att svara då….

Damir_T wrote:
    Jodå.. Lika mycket som innan, då jag starakde en tåd som massa blev tjuriga över,… Varför vet jag inte. Kanske för de inte tar så mycket vikt som jag gör. Aja. Ska de klaga här också får de la göra det, skiter i att svara då….

Nja det kanske inte hade med just att du var stark. Utan mer sättet du framhävde det på? Genom att trycka ner andra :frust:

Men kör på!

Mjao wrote:
    Nja det kanske inte hade med just att du var stark. Utan mer sättet du framhävde det på? Genom att trycka ner andra :frust:

Men kör på!

Om du tar och går till kolo och läser trågen från början, vilket du inte verkar ha gjot så får du nog en annan uppfattning. KOLLA VAD JAG BÖRJADE MED ATT FRÅGA. Och kolla hur vissa idioter började svara… Ta reda på fakta…

Min klubb van nyss LAG-SM i E-stuna!!!!!!!!!

Grattis!

popeye wrote:
    Grattis!

Till klubbens SM Seger?

Okej. Jag hänger med (i journalen) fr.om nu.

stahlberg wrote:
    Okej. Jag hänger med (i journalen) fr.om nu.

Whooo . Okej ! Lägger som sagt upp filmerna här. Men Kroatien träningen ? Inget OM än `?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.