Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,121 total)
  • Author
    rinse wrote:
    jo nu är han grymt stor. var han innan också men han har vuxit lite under åren som gått. 237,5 kg i bänk utan tröja i 100 kgs klassen som 19 åring inte fy skamm.

förresten har du några vikter du satsar på till U-Sm i de tre lyften?

Hmm. Nja. Lr jo.

Böj. ( vet jag inte, jag ska ju preics börja med böjdräkt, för första gången på lördag ) Alsså… 230? borde ju inte vara något problem . Men vi tar böjen sen………..

Bänk: 165+? OJ vad mycket det låter :P

Mark: 240-250 ?

Lr nott. Ingen aning om vad jag ligger på i max, eftersom jag kört tung grundträning nu. Vi se det på första serieomgången, vad ja typ ligger på:P

Robert Svensson wrote:
    Hallå Damir. Nu är jag här. Har inte hunnit kolla så mycket men ska kollar mer. Stark var du iallafall :p

mm…

Coan. Ladnier & co var mycket duktiga lyftare. Hur man ska mäta vem som var bäst genom tiderna är förstås svårt att veta – men duktiga var de.

Däremot är det omöjligt för en icke-dopad ungdomslyftare att mästa sina resultat med t.ex Joe Ladniers (eller många ukrainska eller ryska lyftares för den delen). Rinse, som precis som jag kan sin Powerlifting USA, vet att Ladnier slutade, och sedan kom tillbaka (åtminstone för en tid) som ”drug free”). Dopade lyftare utvecklas snabbare, och är också på topp tidigare (många av dem tycks också konstigt tidigt försvinna mot ”okända öden”, precis som Ladnier gjorde).

Av samma orsaker ska man läsa gamla USA-program med en nypa salt. Många av dessa program passar inte – åtminstone inte oförändrade – för lyftare som inte är dopade. Däremot kan man naturligtvis ta till sig tankar och idéer av vem som helst, och tillämpa dem i sin egen träning.

Vi har inte varit så exakta med målsättningarna, av den orsaken att Damir tränat såpass lite knäböjning och marklyft att exakta målsättningar kunde bromsa framstegen inför SM. Dessutom tycker jag inte att man ska prata alltför mycket om sina målsättningar. Detta kan lätt leda till psykisk press (av negativt slag) på en själv att man ”måste” klara dem. Det är ändå sist och slutligen på tävlingen man ser vad resultatet är. Men visst löper träningen bra, och det borde finnas möjligheter att göra riktigt bra resultat.

stahlberg wrote:
    Coan. Ladnier & co var mycket duktiga lyftare. Hur man ska mäta vem som var bäst genom tiderna är förstås svårt att veta – men duktiga var de.

Däremot är det omöjligt för en icke-dopad ungdomslyftare att mästa sina resultat med t.ex Joe Ladniers (eller många ukrainska eller ryska lyftares för den delen). Rinse, som precis som jag kan sin Powerlifting USA, vet att Ladnier slutade, och sedan kom tillbaka (åtminstone för en tid) som ”drug free”). Dopade lyftare utvecklas snabbare, och är också på topp tidigare (många av dem tycks också konstigt tidigt försvinna mot ”okända öden”, precis som Ladnier gjorde).

Av samma orsaker ska man läsa gamla USA-program med en nypa salt. Många av dessa program passar inte – åtminstone inte oförändrade – för lyftare som inte är dopade. Däremot kan man naturligtvis ta till sig tankar och idéer av vem som helst, och tillämpa dem i sin egen träning.

Vi har inte varit så exakta med målsättningarna, av den orsaken att Damir tränat såpass lite knäböjning och marklyft att exakta målsättningar kunde bromsa framstegen inför SM. Dessutom tycker jag inte att man ska prata alltför mycket om sina målsättningar. Detta kan lätt leda till psykisk press (av negativt slag) på en själv att man ”måste” klara dem. Det är ändå sist och slutligen på tävlingen man ser vad resultatet är. Men visst löper träningen bra, och det borde finnas möjligheter att göra riktigt bra resultat.

håller fullt med dig på alla punkter. att Joe Ladnier skulle ha varit drug-free i början av sin comeback visste jag inget om däremot. ja det är det ändring på nu i alla fall.

jag vet inte speciellt mycket om Damir men jag ser ju att det finns en hel del inom honom och Damir du har precis bara börjat. klarar du av 165 kg i bänk på U-SM vilket jg nog tror du gör så kommer du imponera på mig. kommer bli mkt bra resultat för dig i slutet på året.

sen att avslöja eller berätta sin mål kan väl vara både positivt och negativt lite beroende på hur man är som person. tycker jag i alla fall. helt klart är att åtminstone några som står en nära vet vad man har för mål. jag kommer iaf gå ut med mitt mål inför min tävling i maj när jag startar min journal.

lycka till än en gång.

rinse wrote:
    håller fullt med dig på alla punkter. att Joe Ladnier skulle ha varit drug-free i början av sin comeback visste jag inget om däremot. ja det är det ändring på nu i alla fall.

jag vet inte speciellt mycket om Damir men jag ser ju att det finns en hel del inom honom och Damir du har precis bara börjat. klarar du av 165 kg i bänk på U-SM vilket jg nog tror du gör så kommer du imponera på mig. kommer bli mkt bra resultat för dig i slutet på året.

sen att avslöja eller berätta sin mål kan väl vara både positivt och negativt lite beroende på hur man är som person. tycker jag i alla fall. helt klart är att åtminstone några som står en nära vet vad man har för mål. jag kommer iaf gå ut med mitt mål inför min tävling i maj när jag startar min journal.

lycka till än en gång.

Okej :) jo men då satsar jag på att imponera på dej då :D. Jo säg bara till när den e uppe! Tack!

15 Januari 2006

Idag var det ett rätt så lätt pass…

Explosiv Bänkpress: 7X3, 100. Nog var de explosiva.

Smalbänkpress: 2X5, 110. Funkade bra..

Bent over laterals: 2X6 22.5 hantlarna, Mycket stikt och lätt..

Pushdowns: 75kg (15 plattor) X6 + 8 kg :)

75kg (15 plattor) + 8 kg 2X6. Lätt detta också.

Just som det skulle vara.

stahlberg wrote:
    Just som det skulle vara.

Haha jo som det skulle :)!

Nu ska jag sova, HELVETE vad sent… det är…… :P

16 Januari 2007

Jag är ass, dööööttts trööööt å allllt……

Marklyft:, Med en jobbig dräkt, 212.5 5X1

212.5 set 1

[youtube=OXrK48tqh08]
    212.5 set 2
    [youtube=ANdGXM1L0go]
    212.5 set 3
    [youtube=ptq4O9IoLk4]
    212.5 set 4
    [youtube=hhBVCmXINSE]
    212.5 set 5
    [youtube=_IIaW3POveQ]

Det blev som sist, bättre å bättre för varje lyft. Dock så var det jobbig med greppet, OCH från låret och upp, har säkert å göra med dräkten, inte als van. Det är LÄTT att dra upp skiten, men det jobbiga är att komma ner å greppa tag……! Måste träna träna träna på det!..

Sedan körde jag ” barhold ” i smitmaskinen, då jag höll stången i 10 sek.

Barhold: 200kg X 10 sek, 200 kg X 10 sek, 200 kg X 15 sek .

Frontböj: (första gången jag testade) Kan säga att det inte var bekvämt att hålla den där fram, men bättre än att linda första gången…

50X6, 70X5, 90 2X5

[youtube=q0arFD0TXIs]

[youtube=l7x6oTlVCcQ]

Och till sist benpress.. Där de klagade på, viklet jag tror de har rätt i , Att jag går för ” grundt ” kolla själva. tror jag får säna vikten om jag ska gå längre ner, kännnnns ju så läskigt.

Benpress: 2X5 360. ( set 2 e filmat )

[youtube=NAA1uv1bZQ0]

Dagens pass gick ju rätt bra,.. Måste bara vänja mej mer vid dräkten… Hade den bak och fram idag, btw. Men slut är jag och det är väl bra.

Bra pass!

Marklyftvikten är lätt. Dessutom har du lärt dig det vi tränat in under grundstyrkeperioden : rätt höfthöjd i starten. Orsaken till att det blir tungt i slutet ska vi gå in på senare – man ser tydligt orsaken på filmen. Du är stark också i komplementövningarna som vanligt.

Idag var det inget vidare tungt.

Bänkpress: 135X1,

140 2X1

. Det är så att första 140kg filmen blev bra, den andra oxo ;BARA ATT JAG RÅKADE TA BORT DEN. Den andra var lite mer explosiv. Och lägg märke till att jag inte svankar så mycket, eftersom det är ett sont matrial som glider som fan, typ som om jag är på is. Och jag tränar in en ny fotställning också!

135
    [youtube=6NRikJnXMoA]

140
    [youtube=ITasfdVJxYM]

Incline bänkpress: 80 kg 2X5 …. Alsså denna övningen har jag typ aldrig kört, jo i smithen, anars undviker jag den, eftersom den brukar ta på axlarna. Aja. Men den gick bra och det var lätt..

Dips: 2X5? Det var för lätt..

Stol push-ups: 2×5?

Detta var oxo för lätt.. Eftersom mina 2 polare som jag visade, kom upp med att köra 8 or med 60 kg :) AJa, jag vet att jag hade styrka för å göra 8 or med 80 kg i sommas ( då jag va klen ;)

kroppsvikt?

rinse wrote:
    kroppsvikt?

Stick ;)

109 lr nott…………………… Ska börja gå ner nu igen. Gick upp som en grisk i Kroatien och innan Bänk Sm. I muskler, creatin vatten. OCH TILL SIST I FETT.

gå inte ner för mkt bara. du ska väl gå i 110 kg klassen under året? klart du kankse vill bli av med lite fett men va fan tyngre kroppsvikt högre bänkpress iaf om inte annat. nej själv har jag bara ett mål till maj och det är 200 kg RAW i bänken. kvittar om jag väger 110 eller 115 kg.

bänken på 140 va ju ett skämt. mkt lätt. kör hårt!

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.