Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2007 at 20:50 #791591Anonym anvandareMember
har inte sett filmerna(för min dator är seg..) men skit bra Damir! hur mkt tror du att du får ut av dräkt och bindor?
som du kanske märkt så kommer inte jag skriva någon journal. orkar och vill helt enkelt inte men jag tryckte upp 185 kg i bänkpress idag utan tröja(givetvis) och med bra stopp ganska lätt.
18 februari, 2007 at 21:04 #791592Anonym anvandareMemberVad ligger kroppsvikten på Damir?
18 februari, 2007 at 21:13 #791593Anonym anvandareMemberrinse wrote:har inte sett filmerna(för min dator är seg..) men skit bra Damir! hur mkt tror du att du får ut av dräkt och bindor?som du kanske märkt så kommer inte jag skriva någon journal. orkar och vill helt enkelt inte men jag tryckte upp 185 kg i bänkpress idag utan tröja(givetvis) och med bra stopp ganska lätt.
hehe jag vet inte. Alsså jag tar nog 180 utan oxo,.. lr jag HAR INGEN ANING FAKTIST. efter 1 månads böjträning så klarade jag 160 utan, SENS DESS HAR JAG INTE KÖRT Utan, upp till 140 kg bara. Det e för jag skulle få vana av lindorna. Men efter SM så blir det nog fela månader tung träning UTan lindor, SKA BLI SKIT SKOJ :!!!
Okej, 185 är jälvigt bra fan Skulle du vara med på Senior Sm lr vad ? Å vad väger du ? varför inte satsa på ” enbart bänkpress tävlingar ”? Med tröja förståss då. Mange som nu är bäst, tar 225 med tröja, en bra dag typ. Å idag i basu sa han, 172.5 utan
18 februari, 2007 at 21:14 #791594Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Vad ligger kroppsvikten på Damir?109 lr nott…
18 februari, 2007 at 23:19 #791595Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:18 Februari 2007Mange tyckte tekniken så bra ut, det var rätt så lätt, med tanke på hur tungt jag hade kört innan dess.. Första gången jag körde sumo typ. Så det såg bra ut… Lätt var det oxo.
Grymt pass!
Inte undra på att han tyckte tekniken såg bra ut för det ser ju precis ut som hans:p. Jag gillar inte den tekniken när man står ”smalsumo” det gör att man tvingas börja med böjd rygg, detta gör det svårare för uträtningen i slutet av lyftet eftersom du måste räta ut din böjda rygg.18 februari, 2007 at 23:24 #791596Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Grymt pass!
Inte undra på att han tyckte tekniken såg bra ut för det ser ju precis ut som hans:p. Jag gillar inte den tekniken när man står ”smalsumo” det gör att man tvingas börja med böjd rygg, detta gör det svårare för uträtningen i slutet av lyftet eftersom du måste räta ut din böjda rygg.Jasså. Men hmm nog kan jag INTE köra bred som du nu innan SM ? Aja såg din film på 240 nu, skit grymmt:)! Är imonerad på din jääävla teknik… så lätt…!
Men det e meningen att uträtningen ska bli bättre nu iaf än i kassiska.. För mej nu då
19 februari, 2007 at 02:25 #791597Anonym anvandareMemberOrsaken till att Damir experimenterar med mal sumo är följande. Han har haft problem med utlåsningen i ”vanliga” marklyft. Detta tycks inte komma bort. Då tänkte jag det är lättare att få bort problemet med en ny stil. Den gamla tekniken – och därför också teknikfelet – är automatiserad. Ny inlärning ”från början” betyder att allt lärs in från början.
Ultrabred sumo skiljer sig ganska mycket från ”vanliga” marklyft, men det gör inte halvbred sumo. Att byta teknik och lära in den snabbt fordrar att den nya tekniken något liknar den gamla. Annars tar det TROLIGEN längre tid att lära in ny teknik.
Som Bernhard säger är stickinpointen i halvbred sumo ofta slutet. Som Bernard också säger beror detta huvudsakligen på att korsryggen är humpback i starten. Eftersom detta – tillsammans med framtyngd – har varit Damirs svaghet också i ”vanliga” marklyft är halvbred sumo inte den bästa stilen att byta till för Damir (i synnerhet som han får liknande framtyngd i de halvbreda som i de smala).
DETTA SÄGER ETT TEORETISKT RESONEMANG. Snart gäller det att försöka bevisa att det är felaktigt. Snart = på onsdag.
19 februari, 2007 at 09:05 #791598Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Orsaken till att Damir experimenterar med mal sumo är följande. Han har haft problem med utlåsningen i ”vanliga” marklyft. Detta tycks inte komma bort. Då tänkte jag det är lättare att få bort problemet med en ny stil. Den gamla tekniken – och därför också teknikfelet – är automatiserad. Ny inlärning ”från början” betyder att allt lärs in från början.Ultrabred sumo skiljer sig ganska mycket från ”vanliga” marklyft, men det gör inte halvbred sumo. Att byta teknik och lära in den snabbt fordrar att den nya tekniken något liknar den gamla. Annars tar det TROLIGEN längre tid att lära in ny teknik.
Som Bernhard säger är stickinpointen i halvbred sumo ofta slutet. Som Bernard också säger beror detta huvudsakligen på att korsryggen är humpback i starten. Eftersom detta – tillsammans med framtyngd – har varit Damirs svaghet också i ”vanliga” marklyft är halvbred sumo inte den bästa stilen att byta till för Damir (i synnerhet som han får liknande framtyngd i de halvbreda som i de smala).
DETTA SÄGER ETT TEORETISKT RESONEMANG. Snart gäller det att försöka bevisa att det är felaktigt. Snart = på onsdag.
Ok:) Låter bra…
19 februari, 2007 at 09:15 #791599Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:109 lr nott…Ok, vad är de för ålder på dig? Schyssta böjar!
19 februari, 2007 at 11:09 #791600Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Ok, vad är de för ålder på dig? Schyssta böjar!17, 89a
19 februari, 2007 at 12:15 #791601Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:17, 89aoj, då är du redigt stark hehe!
19 februari, 2007 at 16:02 #791602Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:oj, då är du redigt stark hehe!Jag, tränat knäböj, ca 4 månader
19 februari, 2007 at 16:05 #791603Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:18 Februari 2007Idag blev det ett.. Minst sagt oväntat tungt och bra pass. Heltnöjd fan Känns super nu inför SM.
OBS! Alla filmer är uppladdade i kronologisk ordning !
Bänkpress:
142.5X1
150, 3X1Klossbänk:14CM – 170X2, 180X2
142.5
[youtube=glGL7ZEQ9g0]
150
[youtube=A4jF1KVf780]
150
[youtube=1NrRUoMktK0]
150
[youtube=ja3tGpacxFY]Knäböj:
Dräkt + Lindor:
180X1
210X1
240X1
270X0 – har sin förklaring, tar det längre ner…!
270X1 – 2 cm grund
270X1 – 2 cm grund
240X1 Djup210
[youtube=o873XWdVW2I]
240X1
[youtube=Jihy_CekvPw]
270X0
[youtube=G_jzUUm815U]
270X1
[youtube=2ymv4alzQPI]
270X1
[youtube=4lw3z73ayEY]
240X1
[youtube=1Yat8SQNDmA]Marklyft: Teknik träning på sumo! Aldig kört det innan typ..
Teknikträning som sagt, Smal sumo. Även här demosterade mange exakt hur han gör. så det blir nog lika bred fotställning som han, han tyckte även att jag hade bra höfthöjde, allt såg bra ut enligt honnom
Ska fortsätta med mer vikt på onsdag då Krister Ståhlberg kommer till jsk för å vara med på mitt markpass!
100
[youtube=LEiwplKUSkA]
140
[youtube=VRulyu8WOP0]
180
[youtube=LOhGpXJH2_I]
200
[youtube=_OsfVxI1p8Y]
220
[youtube=MbEm9B_Uoc4]Sammanfattning:
Bänkpress: Det känns bra nu, skadan är nog helt borta, som tur är! Jag gjrode jätte lätta lyft på 150, inte mycket mer att säga? 2 tunga + ett ” ingångsvikt ” pass kvar. Bänken är på väg upp upp upp!!!!Knäböj: Här finns det en hel del att säga om, iaf..!
Jag hade tydligen mer stryka än vad, jag själv trodde, än vad björn å krister trodde:) Men Magnus Önerud trodde något helt annat vilket visade sig stämma rätt så bra.
210. Var lätt, lindat med de gamla lindorna. 230, satte mange och strybbe 240 på och det viste jag inte om. De hade tydligen planer på att jag skulle gå lite högre än väntat idag. 240 var också lätt
260 (?) -270, som de istället hade på – Hade jag inte testat innan, men de var övertygade på att det skulle vara lätt. Det skulle det ha var bra om jag inte först typ dansade med vikten fram och tbx, höll på ramla bak sen fram, så jag tog in vikten tog upp den på nytt och dansade bak och böjde. Då var energin slut.
270, lyft 2. Blev betydligt bättre, fast att jag slog i ställnigen. Så fick jag upp vikten, det störde koncetrationen en aning, men det funkade bra. Lite gunt dock. 1-2 cm
270 lyft 3. Blev lite för grunt det också , 2-3 cm. ( Trolig förklaring till det kommer).. Men jag fick upp vikten och det känndes bra!
Magnus Önerud lindade med mina lyft, de på 270, var med de nya lindorna, och det är inget skönt å bli lindad så. Stenhårt, 9 varv eller mer runt mina ben . Så det kan vara en av faktorerna till att jag missade djupet ibland, men det fixar sig nästa pass! Kommer jag bara ner så kommer jag upp. Även han som ska linda mej under SM Stor tack redan nu!
240 . Var med de gammla lindorna och det var lite lösare. Jag fick bra djup och vikten var väl relativt lätt, om vi tänker att jag gjorde 3 lyft på 270 innan dess.
Ett bra böjpass, kunde kanppt gå upp för trappan sen hemma
Marklyft: Inte så värst mycket att säga.Mange tyckte tekniken så bra ut, det var rätt så lätt, med tanke på hur tungt jag hade kört innan dess.. Första gången jag körde sumo typ. Så det såg bra ut… Lätt var det oxo.
… Har ont i hela kroppen idag, speciellt i högra handleden, blir å köpa handledslindor på onsdag!
19 februari, 2007 at 19:21 #791604Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:hehe jag vet inte. Alsså jag tar nog 180 utan oxo,.. lr jag HAR INGEN ANING FAKTIST. efter 1 månads böjträning så klarade jag 160 utan, SENS DESS HAR JAG INTE KÖRT Utan, upp till 140 kg bara. Det e för jag skulle få vana av lindorna. Men efter SM så blir det nog fela månader tung träning UTan lindor, SKA BLI SKIT SKOJ :!!!Okej, 185 är jälvigt bra fan Skulle du vara med på Senior Sm lr vad ? Å vad väger du ? varför inte satsa på ” enbart bänkpress tävlingar ”? Med tröja förståss då. Mange som nu är bäst, tar 225 med tröja, en bra dag typ. Å idag i basu sa han, 172.5 utan
ja ok.
jag ska inte vara med på senior SM men min kompis ska. så jag ska dit och matcha heja fram honom. nu väger jag runt 115 kg och pressen på 185 kg var väldigt lätt med tanke på att jag aldrig varit uppe på mer än 160 kg innan. var ju ett tag sen man var uppe och gjorde ettor.
enbart bänkpress tävlingar kommer jag garanterat köra men med tröja vet jag inte. med största sannolighet inte. får hoppas på att den försvinner annars blir det nog övergång till något förbund med RAW. vaddå Mange som nu är bäst? bäst på vad? 225 kg är väl inte bäst..
om tre veckor ska 190- 192,5 kg upp på raka armar!
19 februari, 2007 at 19:41 #791605Anonym anvandareMemberMen Damir!!!!! Vad har du gjort?!?!?! Bannad på Kolozzeum igen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.