Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,121 total)
  • Author
    nicke wrote:
    är det nu till helgen som det ska lyftas nere
    på JSK ?

tid / pris / etc ?

[http://styrkelyftaren.com/Styrkelyftaren/Styrkelyftaren_Pages/Styrkelyftaren_Index/JSK-Styrkelyftaren.html]

alla tider där. ja

Ingångsvikterna anmäler vi på invägningen.

stahlberg wrote:
    Ingångsvikterna anmäler vi på invägningen.

Så var det tydligen :)

Vi har snckat om dem lite, men vi tar det på tävlingen :)

Damir_T wrote:
    [http://styrkelyftaren.com/Styrkelyftaren/Styrkelyftaren_Pages/Styrkelyftaren_Index/JSK-Styrkelyftaren.html]

alla tider där. ja

tack =)

4 Mars 2007 … U SM i JKP

Knäböj:

242.5 Godkännt ( 3-0 ? tror jag )
    262.5 Underkännt på djupet… 1-2 tror jag.
    270 Underkännt på djupet 0-3? . Men 4 andra dommare tyckte jag var djup… Vilket jag tycker man ser på filmerna också.

Bänkpress:

150 3-0
    155 3-0
    157.5 3-0

Alla tre lyften var pisslätta… Men vi gick på säkra vikter..

Marklyft:

222.5 3-0
    232.5 3-0
    247.5 3-0

Totalt: 647 kg.

Summering:

Knäböjen sabbade allt, som ja skrev innan var det 4 andra dommare som tyckte jag vad djup, och en bra bit djupare än andra 3-0 godkännda lyft. Men men… Styrka hade jag ju för det iaf, efter 4-5 månaders knäböjs träning.

Bänkpressen gick jag säkert i, vikterna var inte tunga. Fick inte gå ett 4:e försök för krister + övriga från klubben. Har hela året på mej (Vilket är sant )

Marklyftet… Om vi säger så här.. Jag har tränat smalsumo teknik 2 ggr. 3:e gången var idag. Jag drog 247.5 rätt så lätt, fast att jag hade ont i ryggen sens böjen, så mer har jag nog att ge. Nästan 20 kg pers där.

Det var bra vikter jag fick upp tycker jag. Och det var min första toppning i både mark å böj. I bänk har jag gjort en innan. Så jo. En OK Tävling.

Måste tacka alla som hjälpte mig så otroligt mycket, . Hela JSK. Men speciellt, Krister ( som har hjälpt mig hela vägen, och detta är bara den LIIIIILA starten på detta sammarbetet ), Magnus son lindade mej å allt och Johannes Som hjälpte till en hel del också med peppningen. Kan också tillägga att jag hade tappat hoppet helt efter böjen, var så sur å allt. Bänken hade jag nog inte den tändningen jag skulle haft, men jag blev bra peppad och det gick bra till slut.

Nu blir det grundtränings period i ett bra tag faktist. Ska bli vääääldigt kul!

FILMERNA:

Ska komma med mer filmer sen ( speciellt på börjarna ) Så man kan kolla…

157.5
    [youtube=xLalDm-LFb0]
    242.5
    [youtube=F52E7qB0LNw]
    270
    [youtube=tpErVQfES08]
    247.5
    [youtube=0I0F1NyIxlE]

vissa filmer funkar inte..

rinse wrote:
    vissa filmer funkar inte..

De funkar snart, youtube e sega…

fick du filmerna av mig?

rinse wrote:
    fick du filmerna av mig?

Ja, du är ju inte svag…. :D

va vem har sagt något sådant?… haha. det kommer riktigt bra nu faktiskt. har kört ca 4- 5 veckor styrkeinriktat och jag ökar hela tiden. över 200 kg i maj ska gå utan problem.

tror faktiskt jag har 200 kg i bänk i kroppen redan:)

rinse wrote:
    tror faktiskt jag har 200 kg i bänk i kroppen redan:)

Det har du nog :)

Starkt ju, men hur blev placeringen Damir?

_Rocky_ wrote:
    Starkt ju, men hur blev placeringen Damir?

2 a

Ibland är marginalerna små i styrkelyft. Denna gång var det till Damirs nackdel, fastän han egentligen gjorde en lysande tävling.

Hark var överlägsen statistiketta i klassen med 665 kg på serieomgång 1, medan Damir hade gjort 52,5 kg mindre : 612,5. Ändå åkte vi till SM med ett enda mål – att vinna.

Första lyftet (242,5) var perfekt och 3-0 godkänt. Sedan höjde vi som planerat till 262,5. Det lyftet var för grunt. Hark klarade 260 i andra, men jag var säker på att han inte skulle få sitt tredje. Med tanke på att Hark borde varit god för ca 140 i bänkpress (och hade ett bättre marklyft än Damir), och med tanke på att Damirs 262,5 var LÄTT valde vi att höja till 270.

Själv stod jag i perfekt läge på 270. Jag har under mina 30 år i styrkelyft varit med om åtskilliga tävlingar (och har varit SL-domare i 23 år). Först gick Damir något, men fortsatte sedan neråt. Jag kan inte förstå att domarna kunde tycka detta lyft var underkänt.

Men domarna dömer. Sedan fick Damir ny chans när Hark blev på inledningsvikten 125 i bänkpress. Damir tog 150 lätt, men 155 var bara 2-1 godkänt (lite tekniskt felaktigt), så nu kunde vi inte chansa mera, utan höjde bara till 157,5. Det var lätt, men här gällde det att spara allt krut till marklyftet, så det blev inga extra försök på nytt SR. Nu när bröstskadan är förbi kommer nog svenska rekordet att ryka.

I marklyft valde vi att börja säkert (222,5) för att sedan höja till nytt pers 232,5 (efter vilket Damir var i ledningen tills Hark svarade med att lyfta 260). Eftersom Hark klarat 260 höjde vi till 247,5 så att Damir på nytt låg i ledning. 247,5 var ett enormt bra lyft med tanke på att det mesta Damir lyft förut (på träning) varit 240. Det var ett kämpalyft. När sedan Hark fick upp 270 i sista var det kört.

Förlustmarginalen var dock den minsta möjliga. Hade 270 i böj blivit godkänt (vilket JAG tycker det borde ha, men jag var inte domare i tävlingen), så hade Damirs resultat varit 27,5 kg bättre.

Med placeringen är vi inte nöjda. Däremot är resultatet helt godkänt. Och Damirs egen prestation och ”tävlingssinne” får minst 9 1/2 på en skala från 1-10.

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.