Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2007 at 09:10 #791666Anonym anvandareMember
Jo så var det …
5 mars, 2007 at 17:05 #791667Anonym anvandareMemberDet var ju synd att det inte gick hela vägen men det är bra med PB i marken iallafall. Du tar honom nästa gång:emo-thumb
5 mars, 2007 at 17:36 #791668Anonym anvandareMemberser fram emot bänk SM. då jag hoppas på ett litet bättre resultat om jag inte skulle bli skadad igen
5 mars, 2007 at 18:14 #791669Anonym anvandareMemberhar precis sett 270 böjen och även om man inte ser att det solklart skulle vara 3-0 på den så ser det ut som du är nere. svårt att se på film klart men det skulle mkt väl kunnat bli 3-0 istället för 0-3 med annorlunda domare. beror säkert på att du fick 262.5 underkänt på djupet, då brukar domarna vara hårdare på nästa och kolla lite ”för noga”.
jaja kör på med grundträningen nu. blir nästa tävling till hösten eller det kanske ni inte har spitat än?..
5 mars, 2007 at 18:32 #791670Anonym anvandareMemberrinse wrote:har precis sett 270 böjen och även om man inte ser att det solklart skulle vara 3-0 på den så ser det ut som du är nere. svårt att se på film klart men det skulle mkt väl kunnat bli 3-0 istället för 0-3 med annorlunda domare. beror säkert på att du fick 262.5 underkänt på djupet, då brukar domarna vara hårdare på nästa och kolla lite ”för noga”.jaja kör på med grundträningen nu. blir nästa tävling till hösten eller det kanske ni inte har spitat än?..
Det där lät bra, och sannolikt också. FÖR 262.5 var grund. Det såg vi. Men helvete då. Varför kan de inte dömma rättvist å skit mot alla. De gjrode masssssor av delbedömmningar under helgen.
Hmm. Ska chilla i MAJ. Men tror jag ska gå upp/max på allt efter juli? Ska se med Krister.
Kommer ta tid att komma över det där. Kan man ta reda på vilka dommare det var ? Kommer igåg en på utseandet. Kul å komma ihåg dem…
6 mars, 2007 at 22:10 #791671Anonym anvandareMemberJAhopp. Jag hade tydligen planerat en lång grundtränigs period. Eftersom det gick ” skit ” på SM.
Men landslagscoatchen tänkte annat. Ringde mig och sa att jag hade blivit uttagen till landslaget. Att jag skulle väger över tyo 111 kg lr nott. (Vilket inte blir något problem ) å tävla i 125 an i nordiska. Får göra bra resultat där. Så det blir ingen deff nu som jag hade tänkt
Han trodde att jag hade bra kapacitet att lyckas med tanke på hur kort tid jag har tränat osv. Och att jag genomförde tävlingen bra, men en viss otur.
Nu blir det att testa bänktröjor. Sen så jävlar;) Marken ska upp nu, böjen ska finslipas? Bänken ska jag ösa på bara. Måste kolla nordiska rekordet.
7 mars, 2007 at 00:12 #791672Anonym anvandareMemberDu är utan vidare värd din landslagsplats. Och landslagscoachen var säkert imponerad av din lyftning. Tanken att välja dig är mycket bra av flera orsaker, men du hade inte nödvändigtvis BEHÖVT bli vald ändå.
De nordiska rekorden är ganska hårda. Jag såg att min kompis (och t.om, under en kort tid, när han skulle delta i VM i SL u18, min adept) Freddi Smulter (130kg_kg_finsk_något på Kolozzeum) har bänkrekordet i 125an på 222,5 kg. Även om vi skulle få upp din bänk till vad den var innan du sträckte bröstmuskeln – vilket vi borde kunna få – så hinner vi inte träna med en så avancerad tröja att du klarar 222,5.
Jag föreslår att vi håller kvar de tre viktiga mål jag nämnde i telefonen (vi nämner dem inte här förrän jag kollat upp ett par saker, och då ska vi nämna bara ett av dem).
I slutet av året finns det tid för nordiska rekord, i klass 110 kg. Jag såg att Jan Mestari (också en gammal bekant till mig) har NR i knäböj på 306 kg i klass 110. Bänkpressrekordet 220 är inte heller omöjligt I SLUTET AV ÅRET. Såg att finnen Harjapää har tagit markrekordet (305,5 tror jag det var. Inte ens det är helt omöjligt. Harjapää är född 88 så han kan inte förbättra det själv mera).
Angående orsakerna till böjbedömningen så håller jag med rinse. Domarna är människor och påverkas på ett mänskligt sätt av allt möjligt (jag har nämnt samma orsak som rinse och någon orsak till någon annanstans, minns inte var).
7 mars, 2007 at 08:47 #791673Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Du är utan vidare värd din landslagsplats. Och landslagscoachen var säkert imponerad av din lyftning. Tanken att välja dig är mycket bra av flera orsaker, men du hade inte nödvändigtvis BEHÖVT bli vald ändå.De nordiska rekorden är ganska hårda. Jag såg att min kompis (och t.om, under en kort tid, när han skulle delta i VM i SL u18, min adept) Freddi Smulter (130kg_kg_finsk_något på Kolozzeum) har bänkrekordet i 125an på 222,5 kg. Även om vi skulle få upp din bänk till vad den var innan du sträckte bröstmuskeln – vilket vi borde kunna få – så hinner vi inte träna med en så avancerad tröja att du klarar 222,5.
Jag föreslår att vi håller kvar de tre viktiga mål jag nämnde i telefonen (vi nämner dem inte här förrän jag kollat upp ett par saker, och då ska vi nämna bara ett av dem).
I slutet av året finns det tid för nordiska rekord, i klass 110 kg. Jag såg att Jan Mestari (också en gammal bekant till mig) har NR i knäböj på 306 kg i klass 110. Bänkpressrekordet 220 är inte heller omöjligt I SLUTET AV ÅRET. Såg att finnen Harjapää har tagit markrekordet (305,5 tror jag det var. Inte ens det är helt omöjligt. Harjapää är född 88 så han kan inte förbättra det själv mera).
Angående orsakerna till böjbedömningen så håller jag med rinse. Domarna är människor och påverkas på ett mänskligt sätt av allt möjligt (jag har nämnt samma orsak som rinse och någon orsak till någon annanstans, minns inte var).
Haha, helvete 222.5… Tror jag siktar på rekorden i 110 an Mot slutet av året. MEN ISF; hur gör jag på JSK reckor breakers? Det GÅR JU INTE, Det är SVENSKA rekord jag kan slå då? Å Hur som helst får jag inte ha bänktröja. Aja får se vad som händer. Böjrekordet är nog inte helt omöjligt.
7 mars, 2007 at 15:36 #791674Anonym anvandareMemberEsbjörn Haraldsson Gjrode en liten speciallare med 270 böjen som han skickade till mej, kännde att jag var tvungen att lägga upp det…. Fast att jag inte bryr mej om det mer. :emo-thumb
Jag tycker fan det ser bra ut… MEN Mycket bättre ska det bli.!
[youtube=scvQsVmRcQY]8 mars, 2007 at 13:52 #791675Anonym anvandareMemberfår man slå i ställningen så som du gjorde Damir? det är ju ganska tydligt att du gör det i den nya filmen.
8 mars, 2007 at 14:08 #791676Anonym anvandareMemberrinse wrote:får man slå i ställningen så som du gjorde Damir? det är ju ganska tydligt att du gör det i den nya filmen.Jo, det tror jag, OM man inte får hjälp av den ( hur skulle man få det ) och jag bord eha fått 3 gula kort isf. Vilket jag inte fick…
8 mars, 2007 at 15:00 #791677Anonym anvandareMembergrymt
8 mars, 2007 at 16:16 #791678Anonym anvandareMemberMATTI wrote:grymtVilket
8 mars, 2007 at 16:21 #791679Anonym anvandareMemberStark som en oxe! Angående böjen är jag säker på att om du inte åker på någon skada så kommer du lätt sätta ett nytt NR! Visserligen 36 kg till men det är lång tid kvar och du utvecklas fort, lycka till med träningen!
8 mars, 2007 at 16:32 #791680Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Stark som en oxe! Angående böjen är jag säker på att om du inte åker på någon skada så kommer du lätt sätta ett nytt NR! Visserligen 36 kg till men det är lång tid kvar och du utvecklas fort, lycka till med träningen!Vad ligger det på å vart kan man se det ?
NM sidan är så fucked up.
BÄst SL sidan e ju JSK’s… Där hittar man allt mellan himmel å jord;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.