Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2007 at 22:14 #791696Anonym anvandareMember
11 Mars 2007
Kom halvt sjuk idag till passet, var inte als laddad, fick ont i axlen efter bänken, som påverkade böjen negativt. OSV OSV… Men det gick väl rätt så hyfsat…
Testade tröja för första gången ( om jag bortser från att jag hade på mej manges en gång för 6 månader sen… ) Denna är lite förstor altsså hjälper den inte så mycket som den borde, ska fixa en 48:a tror jag. Nu e det 50.Bänkpress med tröja och 10 cm kloss: 140X2
150X1 med 5 cm
150X1
[youtube=pHIwuSD0xRQ]160X1
[youtube=hNchLvR7lnA]170X1
[youtube=_V_Tgl2-cM8]Knäböjning med de nya skorna:
232.5 X1 ” Något djupare skriker anders ”
[youtube=tPLXPe4-XTs]
Sedan blev det lite strul, EN GRUND 1 A. på samma vikt. så då skrek de KÖR OM… Så jag tog bara ny luft / (fast det blev en till film ) men det i samma sekund eller så. Så det blev en 2:a.. Andra var djup!
Del1
[youtube=aYgmLL5mqbA]
del2
[youtube=X6j8VGjCcbA]Sedan gjorde jag ett till lyft, som jag gick ner för snabbt på å det var grunt…
Som sagt kännde mej inte så bra. Nästa pass ska bli bättre!
12 mars, 2007 at 02:08 #791697Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Jaja… Men 2-3 års erfarenhet mot 4 månader men det behöver inte inte snacka om mer.21 April (?) Står det på SSF*s hemsida, men ryktet säger (Jouni) att det är veckan efter 21 lr nott vet i fan. SKa ta reda på det.
jo men hur länge man tränat brukar inte räknas in i resultaten. inte när jag tävlat iaf;) nej nu är det överspelat.
då har du ett tag att få in tröjan.
12 mars, 2007 at 09:18 #791698Anonym anvandareMemberrinse wrote:jo men hur länge man tränat brukar inte räknas in i resultaten. inte när jag tävlat iaf;) nej nu är det överspelat.då har du ett tag att få in tröjan.
MM men denna säger ju ALLA att den är förstor… Så krister ska fixa en 48:a.. Den kommer va ett rent helvete att använda, tror jag…
12 mars, 2007 at 16:18 #791699Anonym anvandareMemberhur var det att få på 50:an då?
12 mars, 2007 at 16:32 #791700Anonym anvandareMemberfan du är grov
12 mars, 2007 at 17:59 #791701Anonym anvandareMemberrinse wrote:hur var det att få på 50:an då?Lätt som fan Fick på mej den själv
12 mars, 2007 at 18:21 #791702Anonym anvandareMemberjo då är den ganska stor.. jag får knappt på mig en t-shirt själv.. haha
det finns filmer på kolo nu bla 195 kg i bänk från igår.
12 mars, 2007 at 18:26 #791703Anonym anvandareMemberrinse wrote:jo då är den ganska stor.. jag får knappt på mig en t-shirt själv.. hahadet finns filmer på kolo nu bla 195 kg i bänk från igår.
I’m Banned….
12 mars, 2007 at 23:05 #791704Anonym anvandareMemberSänkingen är något trevande, osäker, i bänkpress. Men det är ju naturligt att den är det. Normalt låter jag mina adepter gå hela vägen ner först i tredje passet. Men nu var det ju bråttom (och tröjan var stor). Sänkningen blir säkert mer säker nästa gång. Sänkningsplatsen kan jag inte helt bedöma på basen av filmen. Men den är GODKÄND iaf. Armbågarna är ”rakt utåt” precis då de ska vara det.
Böjen är ändå bättre än jag trodde när du berättade om den i telefon. Lätt är den också. Det blirnog bra ännu, bara du får rätsida på detdär teknikfelet vi pratade om. Ska pm-a lite om det.
Man kan ha otur – eller otur – i all idrott. I en fotbollsmatch det ena lagets spelare ha massor av chanser, men pricka stolpen, ribban och motståndarmålvakten utan att få in ett mål, medan det andra laget gör mål på sitt enda anfall. EN DEL av det man kallar tur/otur är säkert mentalitet. Men visst kan man ändå ha både tur och otur.
Tur resp otur kan betyda MERA i styrkelyft än i t.ex fotboll. I styrkelyft har man nio tävlingslyft. Har man otur i ett av dem har man haft otur i 1/9 av sin ”match”. I en fotbollsmatch som pågår i minst 90 minuter har man många flera chanser att ”utjämna” de tursamma och de oturliga händelserna.
En annan sak är att segraren vinner. Även om man förlorat och haft otur (medan en eller flera motståndare kanske haft tur) så ändrar det inte placeringarna. Dessutom kan man aldrig – vare sig i styrkelyft eller i fotboll – veta hur det skulle gått om man INTE haft otur.
Det är bra FÖR SIG SJÄLV att veta att en del av förlusten kan ha berott på otur. Men det gäller ändå att bita ihop och komma igen, och vinna nästa gång. Som tur är har turen och oturen en tendens att jämna ut sig i det LÅNGA loppet.
Visst hade Damir otur på SM. Det lönar sig ändå inte för honom/oss att ”skylla” förlusten på den. Men det är bra för honom/oss att veta det själv. Men att spekulera i hur det hade gått utan oturen är omöjligt : det kan vi inte veta med säkerhet.
Om Damir hade vunnit hade inte Hark kunnat säga : ”Jag lyfte inte med böjdräkt. Hade jag gjort det hade jag vunnit”. Också i det fallet hjälper det Hark att ”veta” att det är så. Men i verkligheten kan han inte alls veta det, för en böjdräkt hade inte alls behövt hjälpa honom att vinna (om han nu blivit tvåa).
Damir och Hark är båda födda 1989. Det var säkert inte sista gången de möttes. Just nu är ”ställningen i matcher” 1-0 till Hark.
13 mars, 2007 at 01:44 #791705Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:I’m Banned….men kan du inte gå in och bara titta? trodde det gick.
13 mars, 2007 at 01:55 #791706Anonym anvandareMember……………
13 mars, 2007 at 05:11 #791707Anonym anvandareMemberrinse wrote:men kan du inte gå in och bara titta? trodde det gick.Frågan är nog om man vill sen också.
13 mars, 2007 at 07:11 #791708Anonym anvandareMemberrinse wrote:men kan du inte gå in och bara titta? trodde det gick.Nope …
13 mars, 2007 at 21:11 #791709Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Nope …Jo det går, har du dynamisk IP så ta ett annat IP än den du blev bannad med, och radera cookies, så kommer du in.
Bra pass föresten!13 mars, 2007 at 21:20 #791710Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Jo det går, har du dynamisk IP så ta ett annat IP än den du blev bannad med, och radera cookies, så kommer du in.
Bra pass föresten!Ska fråna min granne om det. Han är västa data hacker:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.