Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,121 total)
  • Author
    stahlberg wrote:
    Jo. Varje pass leder till NM.

Javisst! Sett filmerna? Jag snackade Med Jouni igår. tar det över telefon sedan; vad han sa… :)

Roligt att se marklyften. De ser tekniskt bättre ut för varje gång.

stahlberg wrote:
    Roligt att se marklyften. De ser tekniskt bättre ut för varje gång.

Så bra då :)

30 Mars 2007

Hade bra dag i böj, dålig dag i bänk…

Knäböj Filmades konstigt med kameran. SÅ ni får vrida huvudet lite;)

242.5.. Djup …
    [youtube=Wr5vKCVMN_8]

knäböj 262.5 Detta var 3-0 godkännt engligt mangeÖ och Co^
    [youtube=kKpqCI-YGYk]
    knäböj 272.5..PB. Detta var 3-0 godkännt ( och bättre än det förra) engligt mangeÖ och Co^
    [youtube=bgohhPbGOUw]

Bänkpress med tröja:

10CM kloss, 170,
    5CM kloss, 180

190X0 .. Här är jag även lite ful i munnen hör jag, oooojsan :|
    [youtube=SrCJiyzVXdg]
    190X0
    [youtube=jjER8mD04Fo]

190 med 5 cm kloss X1 :) detta klara jag…

Hej åå hå… Bänken gick åt helvete. Kan vart för jag hade en dålig dag, att jag körde böj innan, som jag inte brukar. Att jag gick från 180 med 5 cm till 190 på en gång, istället för 185… Aja Fixar sig nästa pass

Jag kan inte se filmerna ännu. Knäböjningen var ju mycket positiv. Bänkarna reder säkert upp sig! NM närmar sig, och det ser mycket bra ut.

stahlberg wrote:
    Jag kan inte se filmerna ännu. Knäböjningen var ju mycket positiv. Bänkarna reder säkert upp sig! NM närmar sig, och det ser mycket bra ut.

Nu funkar alla!

Jag hann se dem igår kväll. Knäböjningen är liggande. Men enligt vad jag kan se så är djupet nu bra. Det är mycket positivt.

Innan du tar ut stången ur ställningen ska du ”brösta upp dig” och höja huvudet, samt lyfta ut med benstyrka. Nu sänker du huvudet en aning för tidigt.

Detta inverkar iaf inte på själva lyftet. Som jag ser det tar du fotställningen (med en aning ”hopande”, men det går lättare efterhand). Sedan andas du in och spänner kroppen som man ska. Du ”bröstar upp dig”. Så går du ner med kroppen tillräckligt rak och (troligen) knäna utåt. Du går ner utan tvekan, och kommer – som det ser ut – till ett bra djup. Lyftet startar nerifrån med fart. Armbågarna är kanske fortfarande EN ANING för mycket bakåt istället för neråt, men det verkar inte störa lyftet.

Jag tycker det ser mycket bra ut. Det enda som behöver rättas till mera är SMÅ DETALJER.

När du går tungt nästa gång KAN det bli tyngst från ca mitten av lyftet. Då ska du ”skjuta in höfterna” (precis som du nu gör) och höja huvudet från mitten av lyftet.

Men det ser som sagt lovande ut.

Jag har några bänkkomentarer, som kommer senare som pm.

stahlberg: Armbågarna? Hmm, Det är väl rätt svårt att ” få ner dem ” kan testa nesta gång och se. Jo, får ta utgångar nästa gång, det brukar alltid bli ont ont om tid, om nisse skjussar nästa gång så går det nog, eller så tar jag bara det senare tåget…

Damir_T wrote:
    stahlberg: Armbågarna? Hmm, Det är väl rätt svårt att ” få ner dem ” kan testa nesta gång och se. Jo, får ta utgångar nästa gång, det brukar alltid bli ont ont om tid, om nisse skjussar nästa gång så går det nog, eller så tar jag bara det senare tåget…

Vad har du instoppat i tröjan?:nono:

Nu verkar armbågarna inte störa lyftet, ändå. Du får se om du vill ta utgångar, du har ju TUNG knäböjning nästa gång.

watcher wrote:
    Vad har du instoppat i tröjan?:nono:

vad snckar du om ?

stahlberg wrote:
    Nu verkar armbågarna inte störa lyftet, ändå. Du får se om du vill ta utgångar, du har ju TUNG knäböjning nästa gång.

fördel med att ha armbågarna neråt istället för bakåt?

Idag blev det inte mycket till pass. var mest med min kompis på gymmet och hjälpte honnom…

Körde lite biceps, lätt som fan.

Chins 3X8
    Skivstångs rodd 2X5 90 kg

Bänkpress med fötterna uppe 85X10 :) hahah. Bara för min kompis gjorde en tung 2 a…:) Skulle visa hur det skulle gå till..

anmälda i din viktklass:
    125 – 890906 Damir Trokic SWE 647,5
    125,0 10.02.90 Matti Porkola FIN 492,5 kg

Bernhard wrote:
    anmälda i din viktklass:
    125 – 890906 Damir Trokic SWE 647,5
    125,0 10.02.90 Matti Porkola FIN 492,5 kg

Oj haha. :) . lr jag menar :) okej ;)

vart hittade du detta?

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.