Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 1,121 total)
  • Author
    Damir_T wrote:
    Okej, du verkar vara en helt go kille fan ! ska du följa jurlanen här? Isf säger du till när du gör en .!

JO, skulle ju stanna i 100 men jag blev ju så grov nu :D Sen så fins Lindh, som har tränat betydligen längre än mej, och han är i 100, onödigt för mig och vara där, när kan kan väga Starx över 100 för å vinna mina tävlingar. Så jag ska stanna i 110, hoppas på att ta 170+ innan jag bli junior. Om allt går som det ska tar jag det lätt, kanske få åka på internationella tävlingar, som du kanske såg i målsättningen!

150, vid vikten 90, 17 år, Jävkligt bra. :) Men du var rätt ung när du började träna va, tror jag tog reda på det någon stans :D 13-14 år? Vad bänkar du nu?

Och du gillar inte tröjor..Okej… Jag var la lite skeptiskt också, men ska jag på ett NM/EM/VM, så förlorar jag ju minst 40 kg utan en tröja, så jag ska lära mej det och köra med det!:) Jag har också lite övningar från WestSide, såg du inte dagens pass, Floorpress. allt detta har då min goa tränare fixat!

Så du ska vara med på U SM I jkpg? LYCKA TILL du också!!

jag kommer följa din journal här och jag kan säga till när jag lägger upp min. jag tror nog att du kan få upp 170 kg i bänk som ungdom om du satsar för fullt. men det gör du nog redan. jag började träna så nätt när jag var 13 år. körde bara överkropp och bänk tre gånger i veckan.

nu vet jag inte riktigt vad jag kan ta i bänk men i slutet på min tunga period för en månad sen ungefär tog jag 7 nästan 8 reps på 150kg i snedbänk. har inte kört vanlig bänk så mkt på ett bra tag har ju satsat på byggningen och jag behövde mer övrebröst så det blev mkt snedbänk.

nej alltså jag gillar inte tröjor men om man ska tävla inom IPF på mästerskap så är det ju ett måste men jag hade helst sett dem försvinna. men det vet vi ju alla att dem aldrig kommer göra.

jag ska inte vara med på U-SM men jag ska nog med till senior SM och hjälpa min kompis. ska du dit så kan vi ju ses där.

Ända fram till i år så höll jag med rinse angående att tröjorna aldrig kommer att försvinna. Men i år har det ändå varit allvarliga diskussioner om det inom IPF – så vem vet. Försvinner de trots allt (eller om man övergår till ”mjukare” tröjor) så anpassar man sig efter det. Och är de kvar så får man leva med det.

Chaan: haha jo det ska jag, Har du hittat min jurlan här också!

Mantus: Staden heter Osijek, och ligger i nordöstra delen av Kroatien. Dit ska jag till Mín morbor och hans fru!

Hiiiman: Dobar dan, ska det nog va :) Vart är du ifrå då . haha tack, jo jag kör på så det rycker!

rinse wrote:
    jag kommer följa din journal här och jag kan säga till när jag lägger upp min. jag tror nog att du kan få upp 170 kg i bänk som ungdom om du satsar för fullt. men det gör du nog redan. jag började träna så nätt när jag var 13 år. körde bara överkropp och bänk tre gånger i veckan.

nu vet jag inte riktigt vad jag kan ta i bänk men i slutet på min tunga period för en månad sen ungefär tog jag 7 nästan 8 reps på 150kg i snedbänk. har inte kört vanlig bänk så mkt på ett bra tag har ju satsat på byggningen och jag behövde mer övrebröst så det blev mkt snedbänk.

nej alltså jag gillar inte tröjor men om man ska tävla inom IPF på mästerskap så är det ju ett måste men jag hade helst sett dem försvinna. men det vet vi ju alla att dem aldrig kommer göra.

jag ska inte vara med på U-SM men jag ska nog med till senior SM och hjälpa min kompis. ska du dit så kan vi ju ses där.

Jaha okej, jo men jag satsar för fullt!:) Aja jag har faktist inte så mycket åsikt om tröjorna, vore kanske trevigast att köra utan, då vissa får mer hjälp av den än andra….!

7 reps med 150, är väl godkännt :D hahah Träna på!:P

stahlberg wrote:
    Ända fram till i år så höll jag med rinse angående att tröjorna aldrig kommer att försvinna. Men i år har det ändå varit allvarliga diskussioner om det inom IPF – så vem vet. Försvinner de trots allt (eller om man övergår till ”mjukare” tröjor) så anpassar man sig efter det. Och är de kvar så får man leva med det.

+1

19 December 2006

Började med knäböj:

172.5kg X3
    177,5kg X2
    175kg X3
    180kg X2

Lockouts: 240kg 3X3 .

Alla sa att det var jättelätt, viket jag själv också tycke. Men det känndes lite i ryggen i mitten högt upp, över bältet typ… Mysko. Precis i början på lyften. Än nog ingen fara..

Sedan var det dax att dra på med lite biceps!

Hammercurl: 40 kg hantlarna 1X8 i varje arm, ( med en viss swing, men inte så mycket faktist) .

Sedan satte de upp en utmaning för mej, att så helt rak mot väggen och se om jag pallade med 40 kg hantlarna, det gjrode jag, 4 reps på varje arm!!!

Eftersom jag har extermt ont i handlederna ( Säkert av de tunga biceps övningarna sens tidigare + att vi hade bowling idag i skolan ) så körde jag en till biceps övning, väldigt enkelt:

Bicepscurl 67.5kg 1X8.

Stångrodd: 95kg 3X5 .

Sedan pallade jag inget mer…. Hade lite smo ont i handlederna.. :P Blir lite vila för dem i Kroatien!

Tyvärr så filmade jag inget, fast att det var tänkt, var inte så många där, och de som var kollade djupet och hjälpte med att hålla stången och skrika på mej…. Men det blir tunga filmer på torsdags passet, samma dag som jag då åker iväg, WHOOOOOOOO!

Men djupet på böjarna var helt godkännda till 90% de återstående var TYP godkännda 2:1 :D

Bra med godkända böjdjup. Wave-loading med 180 i tyngsta är minsann inte illa!

Damir_T wrote:
    Jaha okej, jo men jag satsar för fullt!:) Aja jag har faktist inte så mycket åsikt om tröjorna, vore kanske trevigast att köra utan, då vissa får mer hjälp av den än andra….!

7 reps med 150, är väl godkännt :D hahah Träna på!:P

+1

ja det är bra, så det ska vara:up:

jo i och med att det var snedbänk så har jag ganska stora förhoppningar(mål som ska klaras) för tävlingen i maj.

bra pass idag för dig!

rinse wrote:
    ja det är bra, så det ska vara:up:

jo i och med att det var snedbänk så har jag ganska stora förhoppningar(mål som ska klaras) för tävlingen i maj.

bra pass idag för dig!

Jo det ska du ju ha då!:)

Passet funkade bra, ska filma på torsdag, då det blir tunga mark!

grattis..grymt stark du är:P

Damir_T wrote:
    Chaan: jurLAN

Det har inget med NÄTVERK att göra. Inte på det sättet i alla fall (LAN).

Chaan wrote:
    Det har inget med NÄTVERK att göra. Inte på det sättet i alla fall (LAN).

Men åhh :P jag vet… Skrev fel som vanligt, tyckte på tagenterna i lite fel ordning:P

Saintropez wrote:
    grattis..grymt stark du är:P

tack. eller något:)

Damir_T wrote:
    Chaan: haha jo det ska jag, Har du hittat min jurlan här också!

Mantus: Staden heter Osijek, och ligger i nordöstra delen av Kroatien. Dit ska jag till Mín morbor och hans fru!

Hiiiman: Dobar dan, ska det nog va :) Vart är du ifrå då . haha tack, jo jag kör på så det rycker!

Det var långt uta helvete åt öster det:) Själv har man släkten på Istrien, skönt att ha dem så nära kusten.:D

Mantus wrote:
    Det var långt uta helvete åt öster det:) Själv har man släkten på Istrien, skönt att ha dem så nära kusten.:D

Vart är du ifrån då? Och vem är du, kanske kan presentera dig :emo-thumb

F*n DU är ju skit stark i bänk..kommer säkert att slå något rekord till.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.