Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 1,121 total)
  • Author

16 Juni 2007

Bänkpress: 142,5X3 – Lätt ! Formen börjar komma tbx!

Knäböj – Raw 3X3 197,5 . Alla vad djupa förutom sista i set 3, den var parallel typ. Jag körde sakta ner och kontrollerat upp.

Knäböj lockouts 18-20 cm: 270X3, 280X7 ( fick lite sinne), 300X3 (höll mig till schemat ).

Zercher böj: 60X5, 80X5

Roligthunder: 60X3, 70, 1X1, 75 1X1

Bänkpress
    [youtube=Fh3cj4YyufE]
    Böj1
    [youtube=H8AyHjrmANg]
    Böj2
    [youtube=yyDX0Vl6P-M]
    Böj3
    [youtube=v-B5DOW1qs8]

Damir_T wrote:
    Nej, gick om lekis för att lära mig språket :) … Hmm nja, det får man tydligen i3 an lr vad det var… Fick blommor….. :D Men i 3 an så :) lr nästa år

ok. klart att utmärkelsen är det viktigaste som stahlberg skrev. undrade bara om du fick någon annat.

när ska du tävla nästa gång?

rinse wrote:
    ok. klart att utmärkelsen är det viktigaste som stahlberg skrev. undrade bara om du fick någon annat.

när ska du tävla nästa gång?

Blir väl serieomgången…:)

Damir är i Växjö och jobbar. Han har tillgång bara till väldigt långsamt internet, och har därför inte uppdaterat journalen. Träningarna har löpt bra, trots att det första gymmet han tränade på inte var det bästa.

TISDAG 19/6. Huvudövning var explosiv bänkpress, 3or med 117,5 kg, som gick bra. Sedan explosiv pushups, som han tog ett par serier och explosiv smalbänk från kloss. Allt gick mycket bra.

ONSDAG 20/6. Damir hade glömt sitt magnesium hemma. På gymmet fanns inget magnesium. Stången var dessutom en hal och dålig OL-stång. Förutsättningarna var alltså inte de bästa. Men Damir klarade ändå dagens målserie i marklyft, 3×212,5 med bara bälte. Så vi får vara mycket nöjda. Sedan lite komplementövningar.

TORSDAG 21/6. Bänkpress-pass. Damir hade nu hittat ett bättre gym. Han klarade 3×190 i klossbänk 15cm. Målet var 2 reps, men det kom så lätt att han tog en tredje. Sedan 3or med FU-bänk, 130 kg. Därefter klossbänk 5cm, 3x4x140. Allt var lätt. Så lite övre rygg och triceps. Ett mycket bra pass.

Damir uppdaterar noggrannare när han kommer hem, om han tycker det behövs. Hittills är jag mer än nöjd med SAMTLIGA träningspass i dethär programmet. Styrkeuttecklingen följer hela tiden min planering, det mesta på ”bästa möjliga”-nivå i mina gafflar, och lyfttekniken har utvecklats bra under perioden.

Nästa träning är söndagens träning, som han tränar på måndagen, för då kan han träna i Jönköping : bänk + böj.

stahlberg wrote:
    Damir är i Växjö och jobbar. Han har tillgång bara till väldigt långsamt internet, och har därför inte uppdaterat journalen. Träningarna har löpt bra, trots att det första gymmet han tränade på inte var det bästa.

TISDAG 19/6. Huvudövning var explosiv bänkpress, 3or med 117,5 kg, som gick bra. Sedan explosiv pushups, som han tog ett par serier och explosiv smalbänk från kloss. Allt gick mycket bra.

ONSDAG 20/6. Damir hade glömt sitt magnesium hemma. På gymmet fanns inget magnesium. Stången var dessutom en hal och dålig OL-stång. Förutsättningarna var alltså inte de bästa. Men Damir klarade ändå dagens målserie i marklyft, 3×212,5 med bara bälte. Så vi får vara mycket nöjda. Sedan lite komplementövningar.

TORSDAG 21/6. Bänkpress-pass. Damir hade nu hittat ett bättre gym. Han klarade 3×190 i klossbänk 15cm. Målet var 2 reps, men det kom så lätt att han tog en tredje. Sedan 3or med FU-bänk, 130 kg. Därefter klossbänk 5cm, 3x4x140. Allt var lätt. Så lite övre rygg och triceps. Ett mycket bra pass.

Damir uppdaterar noggrannare när han kommer hem, om han tycker det behövs. Hittills är jag mer än nöjd med SAMTLIGA träningspass i dethär programmet. Styrkeuttecklingen följer hela tiden min planering, det mesta på ”bästa möjliga”-nivå i mina gafflar, och lyfttekniken har utvecklats bra under perioden.

Nästa träning är söndagens träning, som han tränar på måndagen, för då kan han träna i Jönköping : bänk + böj.

Haha wow jag kom på internet iaf.. :) Jag behöver nog inte tillägga något mer. De dåliga gymmet fick man inte nes ” tappa ” vikterna på .. Så efter första serien så sa de till mig att ta det lungt, jag sa åt dem att dra åt helvete:)

Körde på ett mycket bättre gym idag, stora killar som fan, och jätteschysta. 190X med 15 cm klossen var jag väldigt nöjd med. Även de lätta 4:orna på 140 med 5 cm och FU bänkarna. Körde även stångrodd på 115 kg, och biceps curl på 36-37…

Vilar nu tills måndagen då blir det som sagt tung bänk och tung böj igen.!!!! Ser fram emot det.

Damir_T wrote:
    De dåliga gymmet fick man inte nes ” tappa ” vikterna på .. Så efter första serien så sa de till mig att ta det lungt, jag sa åt dem att dra åt helvete:)

Hahaha:emo-thumb

212,5X3 – Utan magesia och med en skitstång då… :)

[youtube=IlvJD0XFUIo]

Strongt gjort att klara serien under de förhållandena. Du har troligen hittat din teknik i marklyft, den som fungerar för dig. Du är fortfarande EN ANING ”över stången”. Men det tycks inte störa.

Höfterna är inte lägre än förra gången, verkar det. Men det kan mycket väl hända att de inte heller behöver vara lägre : du får benen med som det är, och slutdraget blir kort.

I sista repset på 212,5 märker man ett visst grepp-problem (vilket är naturligt). Där är korsryggen inte heller HELT spänd, vilket ger ett trögare slut. Det kan dock bero på besvärligheterna i övrigt att det råkar bli så, för du har haft korsryggen spänd i många veckor redan!

Du kan nog ha samma höfthöjd, tror jag, bara ländryggen hålls spänd hela tiden. Det ser fortfarande bra ut. Nästa marklyftspass gör du med en bra stång och med magnesium!

stahlberg wrote:
    Strongt gjort att klara serien under de förhållandena. Du har troligen hittat din teknik i marklyft, den som fungerar för dig. Du är fortfarande EN ANING ”över stången”. Men det tycks inte störa.

Höfterna är inte lägre än förra gången, verkar det. Men det kan mycket väl hända att de inte heller behöver vara lägre : du får benen med som det är, och slutdraget blir kort.

I sista repset på 212,5 märker man ett visst grepp-problem (vilket är naturligt). Där är korsryggen inte heller HELT spänd, vilket ger ett trögare slut. Det kan dock bero på besvärligheterna i övrigt att det råkar bli så, för du har haft korsryggen spänd i många veckor redan!

Du kan nog ha samma höfthöjd, tror jag, bara ländryggen hålls spänd hela tiden. Det ser fortfarande bra ut. Nästa marklyftspass gör du med en bra stång och med magnesium!

Jo :) Hålller nog med om allt : !

Damir_T wrote:
    De dåliga gymmet fick man inte nes ” tappa ” vikterna på .. Så efter första serien så sa de till mig att ta det lungt, jag sa åt dem att dra åt helvete:)

Damir du är så sjukt grym! hahah jag garvade när jag läste det här :D
    Hur var killens reaktion när du svarade honom så? Vad svarade han?

Riktigt tunga vikter du leker med! 3×212.2 är sjukt bra.

Timme wrote:

Hade någon gjort så på mitt gym hade personen i fråga åkt ut med huvudet före.
    Ganska dumt beteende tycker jag.

Timme wrote:

Riktigt tunga vikter du leker med! 3×212.2 är sjukt bra.

Det var en bimbo, som inte kunde något om träning… Hon inget.. hon gick iväg.. :)

Jorgen wrote:
    Hade någon gjort så på mitt gym hade personen i fråga åkt ut med huvudet före.
    Ganska dumt beteende tycker jag.

Jag gick ut själv :) Va ungefär klar med passet då… Så du hade använt våld…

Damir_T wrote:
    Jag gick ut själv :) Va ungefär klar med passet då… Så du hade använt våld…

Naturligtvis inte. ”Att åka ut med huvudet före” betyder inte att man handgripligen kastar ut någon.

Jag tycker inte att det är rätt av någon att bete sig på ett sådant sätt bara. Jag hade garanterat inte accepterat om någon som jag hade sagt till på gymmet bett mig dra åt helvete.
    Förmodligen hade inte du heller gjort det. Eller hur?

Jorgen wrote:
    Naturligtvis inte. ”Att åka ut med huvudet före” betyder inte att man handgripligen kastar ut någon.

Jag tycker inte att det är rätt av någon att bete sig på ett sådant sätt bara. Jag hade garanterat inte accepterat om någon som jag hade sagt till på gymmet bett mig dra åt helvete.
    Förmodligen hade inte du heller gjort det. Eller hur?

mm… Men jag skulle aldig jobba på ett sådant kärring gym. Men skit i det nu :P

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.