Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,121 total)
  • Author

Just det : ännu ett superbt pass. Vi får vara MYCKET nöjda!!!

Har du fått reda på om det blir något VM? Vad jag har hört så kommer dom inte skicka lika många lyftare sammanlagt som dom gjorde på JEM, dom brände väl alla pengarna på JEM:frust:

Bernhard wrote:
    Har du fått reda på om det blir något VM? Vad jag har hört så kommer dom inte skicka lika många lyftare sammanlagt som dom gjorde på JEM, dom brände väl alla pengarna på JEM:frust:

Nej, har du hört det.. Men vad fan….. …. ……. Smart… Vad brännde de det på, jo som du själv sa, att de stannade så extra länge…

Aja, ingen aning än. besked kommer nog nästa vecka.

Tills vidare ska vi inte kasta yxan i sjön. Det borde avgöras nästa vecka.

Damir – Det vore mycket dåligt om inte du skulle få åka.

Personligen tycker jag följande lyftare borde ha en given plats i laget.
    Magnus Önerud
    Emil Johansson
    Maria Johansson
    Lucia Christensen
    Kristin Almroth
    Matthias Lindh, samt dig då Damir. Alla dessa har väldigt stora medaljchanser (guld?) Att inte skicka minst dessa lyftare tycker jag vore väldigt illa. Då tycker jag faktiskt det vore bättre att dra in någon lyftare från de andra landslagen, där flera utan medaljchans skickas. Ta Stefan Huldén t ex, han får så gott som varje år åka med på EM och VM och har så gjort i nu rätt många år, men vad är resultatet? En femteplats från EM som bäst om jag inte minns fel. Nu ska dock ingen skugga falla över honom, duktigt lyftare och säkert jätte trevlig kille, dock kunde hellre pengarna som lagts på hans resa ha gått till att någon lovande U-J med medaljchans kunde fått åka istället. Exemplet med Stefan är inte unikt. Finns flera killar och tjejer i seniorlandslagen som får åka år efter år utan att ha en suck på medalj, är det inte då bättre att man la dem pengarna på att skicka ungdomar och juniorer med stormedaljchans till deras mästerskap?

Fantomen wrote:
    Damir – Det vore mycket dåligt om inte du skulle få åka.

Personligen tycker jag följande lyftare borde ha en given plats i laget.
    Magnus Önerud
    Emil Johansson
    Maria Johansson
    Lucia Christensen
    Kristin Almroth
    Matthias Lindh, samt dig då Damir. Alla dessa har väldigt stora medaljchanser (guld?) Att inte skicka minst dessa lyftare tycker jag vore väldigt illa. Då tycker jag faktiskt det vore bättre att dra in någon lyftare från de andra landslagen, där flera utan medaljchans skickas. Ta Stefan Huldén t ex, han får så gott som varje år åka med på EM och VM och har så gjort i nu rätt många år, men vad är resultatet? En femteplats från EM som bäst om jag inte minns fel. Nu ska dock ingen skugga falla över honom, duktigt lyftare och säkert jätte trevlig kille, dock kunde hellre pengarna som lagts på hans resa ha gått till att någon lovande U-J med medaljchans kunde fått åka istället. Exemplet med Stefan är inte unikt. Finns flera killar och tjejer i seniorlandslagen som får åka år efter år utan att ha en suck på medalj, är det inte då bättre att man la dem pengarna på att skicka ungdomar och juniorer med stormedaljchans till deras mästerskap?

Hej. :) Okej. Jo jag tycker så också! Klart Lindh ska med. Men nur får vi hoppas att hans arm klarar sig, han skulle röntkas snart. Men han är ju helt klart en av ungdomarna som ska få åka..!

Själv vet jag att jag på NM(där jag inte als fick ut max) gjrode ca 20 kg mer än fjolårets vm segrare. Aja vi får väl se..

Btw 😮 Känner inte igen ditt namn på body? Vem är du, någon jag känner va?

ha det bra i vilket fall som !

Krister här har du dettta du letade efter..!!!

Preliminary: 06. July 2007 (preliminary form must be sent. No final nomination can be accepted if the preliminary was not send)

Final: 14. August 2007 (Later entries will not be accepted)

Damir_T wrote:
    Hej. :) Okej. Jo jag tycker så också! Klart Lindh ska med. Men nur får vi hoppas att hans arm klarar sig, han skulle röntkas snart. Men han är ju helt klart en av ungdomarna som ska få åka..!

Själv vet jag att jag på NM(där jag inte als fick ut max) gjrode ca 20 kg mer än fjolårets vm segrare. Aja vi får väl se..

Btw 😮 Känner inte igen ditt namn på body? Vem är du, någon jag känner va?

ha det bra i vilket fall som !

Hej Damir. Känner och känner, vi kanske pratades vid på NM, minns inte riktigt. Mattias Ivarsson var namnet (som också gärna hade velat åka på VM, men man får väl vänta tills nästa år antar jag:( )

Fantomen wrote:
    Hej Damir. Känner och känner, vi kanske pratades vid på NM, minns inte riktigt. Mattias Ivarsson var namnet (som också gärna hade velat åka på VM, men man får väl vänta tills nästa år antar jag:( )

jaha du. DÅ vet jag.!!!

Jo men du var ju stark som fan också. Vad kom du på NM? Jo det är bara att köra hårt som fan, kommer det. Jag har slitit med det sens jag började seriös med sl i november, för att få åka på VM…! Vi får väl se om det har gett resultat.

Och nu de två senaste månaderna har jag kört en tuff period med grundträning. Så det ser ganska bra ut, om jag får åka. :) ! VArför startar du inte en jurnal här då ? Så man kan följa din träning också! Ha det så bra.!

Det blir bråttom det, ja. 6/7 är inkommande veckas fredag. Men det är väl tillräckligt med tid iaf.

stahlberg wrote:
    Det blir bråttom det, ja. 6/7 är inkommande veckas fredag. Men det är väl tillräckligt med tid iaf.

Hoppas vi, ja.

1 Juli 2007

Detta passet glömmer jag inte på länge, länge… Ett av de bästa jag har gjort. Första gången att jag maxxade i knäböj med bara bälte,,,!

Bänkpress: 152,5X3 !!! Lätt dessutom!!!

Knäböj:

190X1
    205X1
    215X1
    220X1
    225X1
    230X1

Lockouts: 300X1, 330X1, 350X1

Rollingthunder; Körde 1 or på 70 kg.. ett par st…

152,5
    [youtube=ykSuEEseC78]

190 – lätt..
    [youtube=I7yGNAuJ51E]
    205 – ” fan vad djupt ” så den måste nog ha varit det
    [youtube=5VcNxGIaG3Y]
    215 – Gick bra.. Djupt.
    [youtube=5T42nCKySPQ]
    220 – Denna var också djup, men nisse höll kameran, snett ovanifrån så det är svårare att se djupet…
    [youtube=ZT2SDD4WGfg]
    225 – Samma kommentar som på förra filmen+ ; Tekniken är ju inte 100% nu. Men det ser väl rätt bra ut iaf, om man kollar på stången så.
    [youtube=IhVmiisbgGI]
    230 – Samma kommentar som på förra filmen. Nu blev jag väldigt glad dessutom. Ville inte fortsätta, till en vikt som man inte klarar, för 230 är en bra vikt anser jag, efter att ha knäböjt lite mer än ett halvår :P
    [youtube=g_RTTCjD5Ug]

Bra :up: Alla såg ju ganska lätta ut!

Chrille_ wrote:
    Bra :up: Alla såg ju ganska lätta ut!

Tack :) hej på Dej crille!. Börja med en jurnal här nu då … !

Damir_T wrote:
    1 Juli 2007

Detta passet glömmer jag inte på länge, länge… Ett av de bästa jag har gjort. Första gången att jag maxxade i knäböj med bara bälte,,,!

Bänkpress: 152,5X3 !!! Lätt dessutom!!!

Knäböj:

190X1
    205X1
    215X1
    220X1
    225X1
    230X1

Lockouts: 300X1, 330X1, 350X1

Rollingthunder; Körde 1 or på 70 kg.. ett par st…

152,5
    [youtube=ykSuEEseC78]

190 – lätt..
    [youtube=I7yGNAuJ51E]
    205 – ” fan vad djupt ” så den måste nog ha varit det
    [youtube=5VcNxGIaG3Y]
    215 – Gick bra.. Djupt.
    [youtube=5T42nCKySPQ]
    220 – Denna var också djup, men nisse höll kameran, snett ovanifrån så det är svårare att se djupet…
    [youtube=ZT2SDD4WGfg]
    225 – Samma kommentar som på förra filmen+ ; Tekniken är ju inte 100% nu. Men det ser väl rätt bra ut iaf, om man kollar på stången så.
    [youtube=IhVmiisbgGI]
    230 – Samma kommentar som på förra filmen. Nu blev jag väldigt glad dessutom. Ville inte fortsätta, till en vikt som man inte klarar, för 230 är en bra vikt anser jag, efter att ha knäböjt lite mer än ett halvår :P
    [youtube=g_RTTCjD5Ug]

Quotar så att alla kan se passet^^

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.