Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2007 at 21:27 #792146Anonym anvandareMember
Gött Damir! Vi får nog tävla efter wilks nu:p
1 juli, 2007 at 21:30 #792147Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Gött Damir! Vi får nog tävla efter wilks nu:phahaha. Nja, vi håller oss till vikter, för i wilks såg jag att du ligger lite före mig, dina 200, ger 7 poäng mer än mina 230. Båda är vi duktiga ^^ haha!
1 juli, 2007 at 22:16 #792148Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:hahaha. Nja, vi håller oss till vikter, för i wilks såg jag att du ligger lite före mig, dina 200, ger 7 poäng mer än mina 230. Båda är vi duktiga ^^ haha!200 är nästan ett halvår gammalt, nu ligger jag nog mycket högre:D
1 juli, 2007 at 22:18 #792149Anonym anvandareMemberBernhard wrote:200 är nästan ett halvår gammalt, nu ligger jag nog mycket högre:D……………..
1 juli, 2007 at 22:34 #792150Anonym anvandareMemberJag börjar med att säga såhär. DET ÄR SÅ BRA ATT DET INTE KAN VARA BÄTTRE.
Bänken har äntligen börjat löpa efter den irriterande bröstskadan, som kom så olägligt, i våras. 3×152,5 var inte det minsta tyngre än 3×147,5 förra veckan. Det betyder att jag får korrigera min plan en aning uppåt (det är sällan, för oftast är ”högsta möjliga”-planeringen just högsta möjliga. De vanligaste korrigeringarna är korrigeringar något neråt, som man strävar att ta igen i slutet av programmet). Det ser mao mycket bra ut.
I knäböjningen gissade jag redan tidigare att ditt högsta mentalt accepterade mål för tillfället var 230 (du har pratat om den vikten tidigare, nämligen). Fastän vi inte hade satt upp några exakta mål för böj med bälte gissar jag att dina mentalt accepterade mål låg på 220-230. Att klara högsta möjliga är MYCKET bra. Det var också ganska tungt, men det kom ändå säkert (och beslutsamt). Dessutom behövde du inte pruta på djupet.
Därifrån är det mycket bra att börja med tävlingsknäböjning (alltså med utrustning). Ett mycket bra pass!
2 juli, 2007 at 03:43 #792151Anonym anvandareMemberbra bänkar och SUPERBRA med 230 kg i knäböj. du är riktigt stark Damir det ska du veta. det kommer gå bra för dig på VM om du nu får åka(vilket du verkligen borde). jag är imponerad av dig och du kommer få en fin avslutning på ditt ungdomsår. jag har följt din tråd sen den började och det tänker jag fortsätta med.
2 juli, 2007 at 09:25 #792152Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Jag börjar med att säga såhär. DET ÄR SÅ BRA ATT DET INTE KAN VARA BÄTTRE.Bänken har äntligen börjat löpa efter den irriterande bröstskadan, som kom så olägligt, i våras. 3×152,5 var inte det minsta tyngre än 3×147,5 förra veckan. Det betyder att jag får korrigera min plan en aning uppåt (det är sällan, för oftast är ”högsta möjliga”-planeringen just högsta möjliga. De vanligaste korrigeringarna är korrigeringar något neråt, som man strävar att ta igen i slutet av programmet). Det ser mao mycket bra ut.
I knäböjningen gissade jag redan tidigare att ditt högsta mentalt accepterade mål för tillfället var 230 (du har pratat om den vikten tidigare, nämligen). Fastän vi inte hade satt upp några exakta mål för böj med bälte gissar jag att dina mentalt accepterade mål låg på 220-230. Att klara högsta möjliga är MYCKET bra. Det var också ganska tungt, men det kom ändå säkert (och beslutsamt). Dessutom behövde du inte pruta på djupet.
Därifrån är det mycket bra att börja med tävlingsknäböjning (alltså med utrustning). Ett mycket bra pass!
Inte så mycket att säga va? Mer än ; tack. Och att jag håller med om allt. Men jag mins FAKTIST inte… När jag nämde det med 230 i böj, men tur att du gör, som håller koll på varenda liten detalj, haha, det är bra:) Ända gången jag mins det, var på tåget till jkpg igår, då sa jag det till nisse ( lite på skojj, och lite på allvar,) när han frågade vad jag skulle maxxa idag. Så den vikten fanns nog i huvudet någonstans.
Haha, vi vet ju planen för böjen är…. Men det kan ju gå hur bra som och den ”högsta accepterade mentala gränsen” ligger nog på 335 ”. Det har jag då tänkt, för knäböjningn har bara gått uppåt i 8 månader nu, utan några stop… MEN vad jag säkert inte vet, är att den utväcklige säkert avtar tillls toppningen och att din plan blir mer realistisk. Men vi ska se hur det går !!!
Jag cyklade, 3 km, gick 6 och cyklade hem 3 km nyss.. vägde 108 när jag kom hem!!! kvällsvikten igår var 109,5 . Det ser ju också ganska bra ut.
rinse wrote:bra bänkar och SUPERBRA med 230 kg i knäböj. du är riktigt stark Damir det ska du veta. det kommer gå bra för dig på VM om du nu får åka(vilket du verkligen borde). jag är imponerad av dig och du kommer få en fin avslutning på ditt ungdomsår. jag har följt din tråd sen den började och det tänker jag fortsätta med.Det där känndes bra att ” höra ” Gör bara att man får mer energi till träningen! !!! Tack tack. Jo jag vet att du har, kul det också. Det är bara att följa på.
Jo men klart det ska gå bra på VM, bara jag blir uttagen så… Slutet på året kommer nog bli en höjdare, om allt går som det ska, ”JSK record breakers ”.
Hår går det med din träning nu då? Kör hårt Rinse..
2 juli, 2007 at 16:29 #792153Anonym anvandareMemberFörresten varför körde du bara ettor nu i böjen? Jag vill också
2 juli, 2007 at 21:32 #792154Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Förresten varför körde du bara ettor nu i böjen? Jag vill ocksåHAHAHA! För att jag sa till krister att jag ville maxxa en gång, eftersom jag aldig hade gjort det.
3 juli, 2007 at 02:12 #792155Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Det där känndes bra att ” höra ” Gör bara att man får mer energi till träningen! !!! Tack tack. Jo jag vet att du har, kul det också. Det är bara att följa på.Jo men klart det ska gå bra på VM, bara jag blir uttagen så… Slutet på året kommer nog bli en höjdare, om allt går som det ska, ”JSK record breakers ”.
Hår går det med din träning nu då? Kör hårt Rinse..
kul att det uppskattas. jag menar det verkligen.
min träning nu är väl sådär. jag har lite småont i mina armbågar fick det för någon dag sedan och jag kör en lättare byggningsperiod nu för att vila upp kroppen lite. men om sex veckor ska jag på det tungt igen för då börjar toppningen(träningen) för RAW SL. det kommer bli skitkul. kommer kanske göra en journal då. bara att köra på Damir för det ser bättre och bättre ut hela tiden. ska bli roligt(eller ja inte roligt kanske men..) att se när knäböjningen börjar ta emot. ha det bra.
3 juli, 2007 at 04:47 #792156Anonym anvandareMemberJävlar Damir. Vilka böjar och bänkar :emo-thumb Skulle inte förvåna mig om du böjer 400kg som junior
3 juli, 2007 at 09:51 #792157Anonym anvandareMemberEtt bra mål kanske?
3 juli, 2007 at 10:09 #792158Anonym anvandareMemberDamir, din pm-box är full.
3 juli, 2007 at 16:14 #792159Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Damir, din pm-box är full.Inte nu mer…
Budadi wrote:Jävlar Damir. Vilka böjar och bänkar :emo-thumb Skulle inte förvåna mig om du böjer 400kg som juniorHahaha . Tack så mycket. Som Krister skrev, dett bra mål kan det vara !
3 juli, 2007 at 16:17 #792160Anonym anvandareMember3 Juli 2007
’
Explosiv Bänkpress: 3X3x120Smalbänk 15 cm kloss:2X3 150
Pushups: 3X3
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.