Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 1,121 total)
  • Author

Nomineringarna till VM: [http://results.powerlifting.org/?eventid=2007FRA1]
    Rysslands resultat har inte blivit sämre, snarare tvärtom;)
    Vem vill inte göra 867,5kg i 82,5:an? det hade man vunnit senior VM på i 90 kilos klassen förra året!!!:|

Bernhard wrote:
    Nomineringarna till VM: [http://results.powerlifting.org/?eventid=2007FRA1]
    Rysslands resultat har inte blivit sämre, snarare tvärtom;)
    Vem vill inte göra 867,5kg i 82,5:an? det hade man vunnit senior VM på i 90 kilos klassen förra året!!!:|

Sjukt. …

Bernhard wrote:
    Vem e på sjukhus och varför?
    Jo jag hörde sedan att lindh skulle avstå och att du tog hans plats, men varför i helvete var du bara reserv?

Vem och vad hörde du det ifråN?????

Alsså jag vet inte, helt jävla sjukt. Jag har gjort bättre resultat än båda, har större chans osv… men men. Det bästa argumentet av Jouni var ” jag gick på känsla…” Men han tog med mig sen efter lite intensiva samtal…

Men du…. ÅT HELVETE. Kolla klass 100 J … Och 110…. Ryssarna är ju inte dåliga.

MATTI wrote:
    Way to go, du är min idol! :)

Haha mmm:

Denicé wrote:
    Grattis!!
    Show them hwo´s the man!!!:buttrock:

Tack så mycket!

du är det seriöst haha :D Du är fan insane mannen! Keep up the good work!!!!!! :worship:

MATTI wrote:
    du är det seriöst haha :D Du är fan insane mannen! Keep up the good work!!!!!! :worship:

Är vad Seriöst?

Damir_T wrote:
    Är vad Seriöst?

*Jag

MATTI wrote:
    *Jag

Fattar ingen ting nu, förklara:) .. Har dessutom en jävla huvudvärk är inte mig själv nu.

Hemskt dålig stil av Jouni. Han gillar väl inte dig antar jag.

Timme wrote:

Jouni har tyvärr väldigt dålig koll vad gäller lyftarna och dess chanser till medaljer, vem som har störst osv. Jag blev själv ratad till Ungdoms VM för 2 år sedan med en motivering i stil med, jag har gått på känsla lite och på vem jag tror kan utvecklas mest osv. Sanningen är att han inte är tillräckligt påläst. Jag hade med all säkerhet tagit silver (gjorde 582,5 på tävling hemma samma dag som VM gick och silver där på 570 och då hade jag ingen bänktröja). Hade även gjort resultatet 590 tidigare på NM samma år. Men Jouni lät mig inte åka och medaljen uteblev, någonting jag aldrig kommer att glömma eller förlåta. Istället för att låta mig åka så skickade han 6 juniorer varav den bästa kom 5a tror jag.

Fantomen wrote:
    Jouni har tyvärr väldigt dålig koll vad gäller lyftarna och dess chanser till medaljer, vem som har störst osv. Jag blev själv ratad till Ungdoms VM för 2 år sedan med en motivering i stil med, jag har gått på känsla lite och på vem jag tror kan utvecklas mest osv. Sanningen är att han inte är tillräckligt påläst. Jag hade med all säkerhet tagit silver (gjorde 582,5 på tävling hemma samma dag som VM gick och silver där på 570 och då hade jag ingen bänktröja). Hade även gjort resultatet 590 tidigare på NM samma år. Men Jouni lät mig inte åka och medaljen uteblev, någonting jag aldrig kommer att glömma eller förlåta. Istället för att låta mig åka så skickade han 6 juniorer varav den bästa kom 5a tror jag.

DET ÄR JU FÖRJÄVLIGT. Hur mycket kämpade du emot då. Jag och krister ville inte ge oss, speciellt inte så att det som hände dig skulle hända mig. Nu kom jag med och det är okej. Men jag glömmer ju ändå aldrig nu att jag blev reserv först. Men nog har jag tid på mig att säkra mina landslags platser ordentligt sedan!!!

När han sa det om känsla till mig så blev jag förbannad och rabblade upp de andras två konkurennters resultat, och sa .- HUMMMMMMMMM de har mindre än 5% chans att ens se en medalj … För kollar man nomineringarna så är det tufft. Jag har självklart inget emot lyftarna, nej nej! Kompis med en av dem rätt bra dessutom. Men man ska iaf välja medalj chanser.

Juste ett annat argumetn var.. ” Du har inte många motståndare, om du vinner, vem kommer ihåg det då du hade så lite motstånd ” .

Det måste ha kännts surt för dig:( .. aja,. KÖr hårt!

Liten men svag wrote:
    Hello Damir!

Vad har du som bästa resultat på träning i böj, bänk, mark med full utrustning. I och med att du sysslar med styrkelyft tror jag på träningsresultaten. Styrkelyftare brukar nämligen vara noga med att ha godkända lyft på träning, annars räknas de inte. Ingen passare bakom som står och drar i stången och hävdar att han inte hjälper något :).

Hej du..

Om vi säger så här. Jag gör alltid mer vikt på tävling än på träning? Jag har hadft grundstyrke träning i 10 veckor nu. PÅ de tiden har jag blivit betydligt starkare. Vi ska se senare vad jag kommer göra på tränining och på tävlig.

Sedan har ja Aldrig fått hjälp av passaren som står bako, när jag tänker efter. När jag tänker efter ännu mer, så har jag bara bommat två Böjlyft i hela mitt liv. Första gången var efter en månad, med full utrustning och 210 kg.

Andra gången var, då mange lastade på 270 kg ( jag visste inte va det var, tänkte kanske 250…) Jag gick ut rammlade nästan bak, sen fram, gick in med stången ut igen och bommade. Sedan tog jag den vikten 2 ggr samma tränings pass..

Häng med i Jornaren så ska du se vad jag gör.

Timme wrote:

Vet i fan, jag frågade om det va för att va invandrare :). Det va det inte sa han. Men skit samma nu timme. Jag ska visa på VM vad jag går för. Krister kommer vara med och vi kommer sköta allt själva.!

Timme wrote:

Han har sina favoriter:)
    Först skulle Titti inte ens få åka på EM, hon stod som reserv. Men efter stora påtryckningar från bla annat Esbjörn så fick hon åka. Resultatet? EM guld sammanlagt och näst bästa lyftare på hela tävlingen, hade varit idiotiskt att inte skicka henne :frust:

Bernhard wrote:
    Han har sina favoriter:)
    Först skulle Titti inte ens få åka på EM, hon stod som reserv. Men efter stora påtryckningar från bla annat Esbjörn så fick hon åka. Resultatet? EM guld sammanlagt och näst bästa lyftare på hela tävlingen, hade varit idiotiskt att inte skicka henne :frust:

Fy fan säger jag, ännu ett så tydligt exempel på den upplysste Jouni, hoppas förbundet gör något åt detta snarast…Första gången jag var med på nordiska fick jag ingen särskild hjälp av Jouni, ingen alls faktiskt. Fick hjälp av några helt okända med bänktröjan (som jag fick leta reda på själv), stressigt och jävligt var det och ingen Jouni syntes till. I år på nordiska lät jag inte detta misstag få ske återigen utan hade med mig en egen matcharstabel. Tur var väl det. Listan på personer som ratats felaktigt av Jouni är lång, lyftare som med stor chans kunnat ta medalj, men inte tillåtits åka för att Jouni inte känt till deras chanser. Detta gör mig personligen jävligt förbannad när jag tänker på, att det ska få gå till så här år efter år…Att de aktiva ungdomarna och juniorerna inte vågar ta upp ämnet kan man förstå, ingen vill ju göra sig ovän med landslagscoachen, men jag skiter i det, så här får det tommefan inte gå till år efter år…

Fantomen wrote:
    Fy fan säger jag, ännu ett så tydligt exempel på den upplysste Jouni, hoppas förbundet gör något åt detta snarast…Första gången jag var med på nordiska fick jag ingen särskild hjälp av Jouni, ingen alls faktiskt. Fick hjälp av några helt okända med bänktröjan (som jag fick leta reda på själv), stressigt och jävligt var det och ingen Jouni syntes till. I år på nordiska lät jag inte detta misstag få ske återigen utan hade med mig en egen matcharstabel. Tur var väl det. Listan på personer som ratats felaktigt av Jouni är lång, lyftare som med stor chans kunnat ta medalj, men inte tillåtits åka för att Jouni inte känt till deras chanser. Detta gör mig personligen jävligt förbannad när jag tänker på, att det ska få gå till så här år efter år…Att de aktiva ungdomarna och juniorerna inte vågar ta upp ämnet kan man förstå, ingen vill ju göra sig ovän med landslagscoachen, men jag skiter i det, så här får det tommefan inte gå till år efter år…

Jim Modin vann väl förra året i 60:an medan Söderros bommade ut sig. Modin blev inte uttagen men däremot Söderros, det var ju ett jävla liv om detta om jag minns rätt. Jouni hade ju tänkt att avgå förra året och det var t o m bestämt, men han ”ångrade” sig och stannade kvar.

Som du kanske har sett Mattias så har Stolpen och Esbjörn gjort ett förslag till förbundet hur man ska dela in landslagscoacher, en som tar ut laget och en som hänger med på tävlingar och coachar. En utav dom ska även ha kontinuerlig kontakt med lyftarna så att man har ”färsk information” om hur det går för dom, så att man inte skickar någon som är skadad eller har tränat dåligt.

Det bästa med att ha flera coacher är att det inte bara blir en person som bestämmer. När en person har ”makten” kan han ju göra precis som han vill och ta ut sina egna favoriter, det blir även svårt att protestera eftersom man är rädd för att man aldrig kommer bli uttagen bara för han inte ”gillar” att man ifrågasätter. Jag har aldrig ifrågasatt personligen till Jouni även om jag skulle vilja det, och riskera att bli ovän med coachen är ingen höjdare, speciellt inte nu heller då det känns att han ignorerar ens resultat fullständigt.

På Senior SM sa han till Asil: gör bara ett resultat så får du åka på EM. Ehh, jaha om han hade gjort ett sämre resultat än mig hade han skickat honom istället då? På NM klarade jag kvalgränsen till EM, drog lätt 242,5kg i andra marken men med sänkning, höjde till 250kg för vinst, drog nästan färdigt det. Hade jag gått om på 242,5kg istället som jag hade klarat enkelt så tror jag inte att jag hade fått åka på EM i alla fall även att jag hade haft bättre resultat än Asil. (Motståndaren på NM kom 4:a på EM, medan Asil kom 8:a, hade jag dragit sista marken på NM hade jag vunnit över båda två, och 250kg har jag dragit på träning:frust: )

Fantomen wrote:

Okej, jag förstår dig. Det du nämner att ingen vågar göra det. Nja, okej, tur var väl att jag fick åka nu då…. Jag och krister hade inte gett oss i första hand… :) Nog om det, hahah.

7 Juli 2007

Idag så var det kronlyfts tävling och rollingthunder tävling i Jsk!!

Jag HATAR kronlyft, eller gjrode innan idag iaf. På träningarna så brukar det kännas segt med 190-210…. Så jag förväntade mig en lätt vinst över ungdommarna. Vikten jag hade siktat in mig på var ca 240 – MAX 260-270….

Men så blev det inte, hade glömmt bort att vi har en dukig markare som väger 71 kg. Jo minsan. Han drog 250 KG… Vilket gav han fett med poäng och en stor ledning. Han log och trodde att det var avklarat……

Innan tävlingen så sa jag att jag skulle dem sätta på vikten som behövdes för att jag skulle vinna, och nu visade sig att jag behövde 315 kg…..

Jag drog 300, och sedan 315, och blev 200 kr Rikare och vann tävlingen.. :)

300
    [youtube=F9S6vbhiL98]

315
    [youtube=_NP6RYvp0ok]

Rollingthunder,.. Jo där vann jag rätt så överlägset mot ungdommarna, och så slog jag Seniorerna också ^^ . Med att dra 70 kg. En av dem klarade också 70, men han vägde nog över 120 kg. Men för att jag inte skulle få alla priser så fick jag inte Senior priset. Men vann gjorde jag iaf. HAHAHA!!!

[youtube=hV24ahAg9CM]

Fantomen wrote:

Fy vad arg jag blir när jag läser de där! Det är ju inte klokt! Vilken idiot till landslags coach. Man kan ju undra hur han fick den posten från början över huvud taget. Helt sanslöst sjukt. Det är sådana här saker som sabbar för svenskt styrkelyft.

Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.