Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,121 total)
  • Author
    Damir_T wrote:
    7 Juli 2007

Idag så var det kronlyfts tävling och rollingthunder tävling i Jsk!!

Jag HATAR kronlyft, eller gjrode innan idag iaf. På träningarna så brukar det kännas segt med 190-210…. Så jag förväntade mig en lätt vinst över ungdommarna. Vikten jag hade siktat in mig på var ca 240 – MAX 260-270….

Men så blev det inte, hade glömmt bort att vi har en dukig markare som väger 71 kg. Jo minsan. Han drog 250 KG… Vilket gav han fett med poäng och en stor ledning. Han log och trodde att det var avklarat……

Innan tävlingen så sa jag att jag skulle dem sätta på vikten som behövdes för att jag skulle vinna, och nu visade sig att jag behövde 315 kg…..

Jag drog 300, och sedan 315, och blev 200 kr Rikare och vann tävlingen.. :)

300
    [youtube=F9S6vbhiL98]

315
    [youtube=_NP6RYvp0ok]

Rollingthunder,.. Jo där vann jag rätt så överlägset mot ungdommarna, och så slog jag Seniorerna också ^^ . Med att dra 70 kg. En av dem klarade också 70, men han vägde nog över 120 kg. Men för att jag inte skulle få alla priser så fick jag inte Senior priset. Men vann gjorde jag iaf. HAHAHA!!!

[youtube=hV24ahAg9CM]

Grattist Damir! Helt vansinnigt stark! Sjuka kronlyft.

Timme wrote:
    Grattist Damir! Helt vansinnigt stark! Sjuka kronlyft.

tack så mycket timme..

Btw, ser Jouni detta, så kan du ju glömma landslaget på ett tag ^^ haha. men han har nog ingen koll…

kronlyfet såg ju inte ens jobbigt ut…
    dock inga märkvärdiga vikter men ändå…

Damir_T wrote:
    Rollingthunder,.. Jo där vann jag rätt så överlägset mot ungdommarna, och så slog jag Seniorerna också ^^ . Med att dra 70 kg. En av dem klarade också 70, men han vägde nog över 120 kg. Men för att jag inte skulle få alla priser så fick jag inte Senior priset. Men vann gjorde jag iaf. HAHAHA!!!

126 kg vägde jag för dagen.
    Har aldrig kört rolling thunder innan så jag var rätt nöjd med att dra 70 kg där.
    Tränar aldrig greppet nåt eftersom jag inte har några problem med greppet i mina marklyft.

vogga wrote:
    kronlyfet såg ju inte ens jobbigt ut…
    dock inga märkvärdiga vikter men ändå…

haha, okej. Tack.. På första punkten..

På andra punkte ”.. Okej, jo jag tycker det.. ” :)

Vad drar du då ?

Fredrikn wrote:
    126 kg vägde jag för dagen.
    Har aldrig kört rolling thunder innan så jag var rätt nöjd med att dra 70 kg där.
    Tränar aldrig greppet nåt eftersom jag inte har några problem med greppet i mina marklyft.

haha okej :) Jo men du var stark som fan!!!:)

Gick och undrade hela tiden vem du var, tills jag frågade då ^^

Har du någon jurnal här då? KÖR HÅRT!

Damir_T wrote:
    tack så mycket timme..

Btw, ser Jouni detta, så kan du ju glömma landslaget på ett tag ^^ haha. men han har nog ingen koll…

Jag är nog ändå inte kvalificerad till landslaget under Jounis tid. Han avgår väl förhoppningsvis snart.

Timme wrote:
    Jag är nog ändå inte kvalificerad till landslaget under Jounis tid. Han avgår väl förhoppningsvis snart.

:up: :P

Måste ses!

På JSK’s hemsid så finns det bra beskrivningar på dagens dramatik!!!

[http://www.jonkoping-styrkelyft.com/JSK%20kronlyft%202007.htm]

En spännande kamp blev det i klassen licensierade Ungdomar där alla trodde att VM-lyftaren Damir skulle vinna en promenadseger?, men det ville inte 71 kg ”tunge” Benny Lundberg som mycket starkt drog 250 kg och därmed pressade upp Damir på 315 kg för att vinna klassen på poäng. Här visade nu Damir vilken otrolig styrketalang han är, genom att i ett kraftfullt lyft dra dom 315 kg som behövdes – och för att understryka sin styrka höll han kvar stången extra länge i sitt starka grepp – imponerande.! ” // Björn Stolphammar

Den texten var så bra skriven så jag valde att ha med den här !!! :P

JUST DET… Jag höll 2 st 50 kakor i 33 sekunder. Sen slant det vi tummarna… Detta efter ett tufft kronlyft och enhandslyft…

Damir_T wrote:
    haha okej :) Jo men du var stark som fan!!!:)

Gick och undrade hela tiden vem du var, tills jag frågade då ^^

Har du någon jurnal här då? KÖR HÅRT!

Ingen journal här men på kollo.

Kör hårt du med och du var riktigt stark idag!
    Bra grepp också. :emo-thumb

Fredrikn wrote:
    Ingen journal här men på kollo.

Kör hårt du med och du var riktigt stark idag!
    Bra grepp också. :emo-thumb

Tack tack. Ahh kollo.. överskattat, blev banad i 6 månader där… De banar Vm Stjärnor, mig och Berra :D

Damir_T wrote:
    Tack tack. Ahh kollo.. överskattat, blev banad i 6 månader där… De banar Vm Stjärnor, mig och Berra :D

Kolo må vara överskattat, men ändå har du bett mig att häva din ban några gånger. ;)

Jorgen wrote:
    Kolo må vara överskattat, men ändå har du bett mig att häva din ban några gånger. ;)

Ja självklart, inte för att ha jurnal där, MEN för att hålla mer koll på¨nisses tränig. För han vill inte göra en jurnal här också. För mig funkar det super nu, då krister och alla hans adepter är här :D

vad f*n är det för ett huvud den där Jouni? kan man inte sköta sitt jobb så ska man inte ha det. bort med denna okunniga ”landslagscoach”. varför har man inte en grupp som samtalar och sen tillsammans utser laget istället för denna pajas som styr och ställer nu?

bra att du fick åka iaf. väldigt synd att Lindh inte åker på samma gång. lycka till!

rinse wrote:
    vad f*n är det för ett huvud den där Jouni? kan man inte sköta sitt jobb så ska man inte ha det. bort med denna okunniga ”landslagscoach”. varför har man inte en grupp som samtalar och sen tillsammans utser laget istället för denna pajas som styr och ställer nu?

bra att du fick åka iaf. väldigt synd att Lindh inte åker på samma gång. lycka till!

Jo håller med. Lindh är ju skadad. Jag hade ju belat att jag han + någon mer med medalj chans skulle åka…. Men men .

Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.