Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 1,121 total)
  • Author

Greppet höll på 315 också!

stahlberg wrote:
    Greppet höll på 315 också!

Det va inte mycket till kommentar. haha- 315 kunde jag ha hållt myyyyycket längre.

Såg du inte videon då jag i slutet av allt höll 50kg vikterna i 33 sek :D . Skulle ha vunnit om inte tummarna svek mig :( :(

9 Juli 2007

Ännu ett tufft pass, som jag hanterade bra…!!!

Bänkpress: 155X3 –

Rep1= Klockrent,

Rep2= Dålig sänkningsplats, + att jag trycke åt fel håll.

Rep3= Helt OK! För att vara 3:e repetionen!

[youtube=Rpz1Cyq5bUI]

Marklyft: 222,5X3

Det gick snabbt..
    Rep1= Jättebra tycker jag själv.

Rep2= Som rep 1. Lätt lyft, kort slut.

Rep3= Var faktist ganska dåligt. Back skrek ”ta det lungt” eller något. För det gick för snabbt, men jag hörde ju inte så bra. Benen hjälpte inte till så mycket och det såg tekniskt dåligt ut. Benen var nog inte helt uträtade heller. Men alsså… Det var INTE tungt? Men … Jag fick upp vikten 3 ggr.!!

[youtube=8ShH8jhZEVM]

Det var första gången du fick ta i en aning i bänkpressen. Jag tror dock serien blev tyngre än nödvändigt pga upprepning 2. Nr kommer lätt, med bra mersmak. Men den tekniskt dåliga andra upprepningen tar på krafterna, och gör också trean tung. Den tredje lyfter du med bra vilja. (Jag tycks iaf ha gjort rätt bedömning då jag utvärderade passet efter vårt telefonsamtal, och planerade fortsättningen, utgående från alternativen i ursprungsplanen).

I marklyftet har du faktiskt lite bråttom i starten. Ta tid på dig att spänna ryggen varje lyft : spänd ländrygg i startläget har visat sig vara mycket viktigt för dig. Det bästa med lyften är (förutom att du drar upp dem med bra styrka) att slutet fortfarande är kort och bra, och att du låser benen i tid.

11 Juli 2007

Explosiv bänkpress: 3X3x120 – Det gick väldigt lätt !!!

Bent over laterals;: 3X5x13

Stångrodd: 2X5x90, 110X5

Latsdrag: 2X5x100

Bänkpress raw:[/b] 195×1

va snackar du för skit? vadå bänkpress raw:195 kg?

rinse wrote:
    va snackar du för skit? vadå bänkpress raw:195 kg?

Hahah :) SKojjar lite ^^ Skulle se hur folk reagerade, där ser man .

Men snart kommer det också .

det såg lätt ut och jag drar nog bra nog mkt mindre än dig, har aldrig provat men du är styrkelyftare så gissar på att du har lite mer power än mig :D

vogga wrote:
    det såg lätt ut och jag drar nog bra nog mkt mindre än dig, har aldrig provat men du är styrkelyftare så gissar på att du har lite mer power än mig :D

ok.

12 Juli 2007 – AKTA! FREDAG den 13 IMON!!! Tur att böjpasset inte var då…

Knäböj: 3x1x250

Lockouts: 300X2, 340X1, 360X1

250 set 1 – Djup
    [youtube=zDFtF9KDptg]
    250 set 2 – Grund
    [youtube=oMt1N7ZQLp8]
    250 set 3 – Djup
    [youtube=frtf1zJFXBA]

Håller på vänja mig, kommer nog djupare ner med mer vikt.

”Håller på vänja mig, kommer nog djupare ner med mer vikt.”
    Lassa på med 400 får du se. :D *Dålig humor*

MATTI wrote:
    ”Håller på vänja mig, kommer nog djupare ner med mer vikt.”
    Lassa på med 400 får du se. :D *Dålig humor*

Jo men, med 270-300 ska nog inte vara något problem.

Blir ruggigt imponerad av dina böjar, alltid kul att se ett par starka ben :up:

MaQue wrote:
    Blir ruggigt imponerad av dina böjar, alltid kul att se ett par starka ben :up:

hehe, tack så mycket. Själv är jag inte als nöjd som det är nu, men det blir bättre med tiden, Toppformen ska inte va nu, den ska vara då jag ska tävla.

Bra styrka och inte är djupet så illa det heller. Det var betydligt svårare att komma ner i våras, och ändå fick du djupet att löpa rätt bra iaf. Det ser bättre ut nu. Bara du får lite mera vana att lyfta med dräkt så blir det kanon. (Så kan du pröva den LILLA teknikändring vi pratade om i telefon).

Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.