Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 856 through 870 (of 1,121 total)
  • Author
    stahlberg wrote:
    Bra styrka och inte är djupet så illa det heller. Det var betydligt svårare att komma ner i våras, och ändå fick du djupet att löpa rätt bra iaf. Det ser bättre ut nu. Bara du får lite mera vana att lyfta med dräkt så blir det kanon. (Så kan du pröva den LILLA teknikändring vi pratade om i telefon).

Jo jag vet!:) Ska det.

Damir_T wrote:
    Hahah :) SKojjar lite ^^ Skulle se hur folk reagerade, där ser man .

Men snart kommer det också .

jo jag fattade det men nu är detta en seriös träningsjournal och då skojar man inte:emo-thumb

rinse wrote:
    jo jag fattade det men nu är detta en seriös träningsjournal och då skojar man inte:emo-thumb

Jag tänkte faktist på det efteråt. haha. Men men .

15 juli 2007!

Bänkpress, Tävlingslyft; 3X1 140. De var lätta. Dock lite ovana.

Bänkpress+tröja+15 cm kloss: 170X1, 185X1, 200X1 .. LÄTT!!!

Marklyft, med bara bälte och sinne…: 230X3, 240X1

Magen:

140 set 1
    [youtube=NaBmXvFu7Aw]
    140 set 2
    [youtube=fl3jDCVPsME]
    140 set 3
    [youtube=WENbqs_e2ic]

Marklyft 230X3 – De två första tyckte jag var tekniskt perfekta, men den sista var inte så jäättte bra teknisk, men så tung va den inte heller…
    [youtube=5c2rNQ6eGEQ]
    Marklyft 240X1 – Tappade benen lite, men vikten kom upp lätt, men tanke på vad jag hade kört innan!
    [youtube=pA2i91e26MI]

Summering:! Jag är nu klar med grundträningen i marklyft. Det har kännts jättebra! Min teknik har utvecklats enormt mycket under denna korta tid på ca 11 veckor. Jag har även blivit mycket starkare. Tex i februari, hade jag problem med 230X1 med dräkt………………..

Bänkpressen, har jag ett tung pass kvar i halmstad får se hur det går, men jag har klarar 3 or på både 152,5 lätt och en trea på 155! JAG BOMMADE 155 på serieomgång 2 btw………

Ritkgit stabilt! Vi syns i halmstad!

Jo stabilt och bra (fastän jag inte sett filmerna ännu).

stahlberg wrote:
    Jo stabilt och bra (fastän jag inte sett filmerna ännu).

’haha. mm. Men säg till när du har sett, lr det kommer säkert kommentarer då.

Tidningen ville också interjuva mig om VM uttagningen…! Här är artiklen.

Den var rätt bra skriven, men undantag att det i brödtexten råkade skriva att jag skulle till (österrike???), men i överskriften står det Frankrike. Men det var nog bara för han hade fått för sig det när han frågade frösta gången, han var nog förvirrad. haha!!!

OBS!!! Hela bilden är inte med, den var ju så stor, tog en hel tidnings sida. Så den fick inte plats i scannern.

[img=http://i19.tinypic.com/63hr2xc.jpg]

Bra reklam! (Bra serier på filmerna också).

”kan lyfta si och så många lådor” Tvivlar jag inte på, haha! :D

MATTI wrote:
    ”kan lyfta si och så många lådor” Tvivlar jag inte på, haha! :D

hahaha, ne men de tycker det är så ” häftigt ” att jag är stark .

stahlberg wrote:
    Bra reklam! (Bra serier på filmerna också).

Mm jo. Det kommer fram folk hela tiden på stan och gratulerar, i affärerna när jag handlar kunderna på cafet jag jobbar på… Rätt skojj ^^

Sedan hade de tydligen prata om mig i Radion här, men det hörde inte jag , mina kompisar hade hört det.. :)

18 Juli 2007

Knäböj: 3X1 260 …

Stångrodd och lite mage.

260X1 set 1.

Björkis lindade, jävligt hårt. Jag fällde ryggen, det blev parallelt, sket sig altsså. Men det var lätt!!
    [youtube=4WtRi4n0TGI]
    260X1 Set 2.

Det lindade jag själv med de gamla lindorna, vilket stolpen tyckte. Det gick bra. Djupt och lätt.
    [youtube=EU63_9-y2e8]
    260X1 set 3.

Lindade själv här med, djupet var osäkert, kunde ha fått det av en snäll dommare, vissa tyckte bra, vissa lite tveksamt. 2-1 godkännt? Men Lätt…
    [youtube=-fU0-Vd1xuk]

Jag får väl vara nöjd iaf, då det var så lätt. Djupet kommer, då jag lastar på lite mer också.

Björkis sade det också att jag måste sträcka på mig mer? Men jag tycker att jag är jätte sträckt? Vad ska jag göra.. Han sa att på VM om det är en stäng dommare, kan de kalla in mig, så jag får gå ut med vikten igen… OCH det lär ju ta lite energi.

Krister, hur tycker du det ser ut på tex film 3?

Filmen kan iof ljuga en aning, det är lättare att se IRL. Men som jag ser det har du en godkänd kroppsställning före lyftet, du är tillärckligt rak. Jag tror inte domarna kan ”köra in dig” igen. Men när tävlingen närmar sig ska vi förstås vara noga både med stångens placering på axlarna (som nog lättare kan vara orsak till att bli ”inkörd”) och på att ställningen är rak och godkänd.

Annars ser lyften bra ut. Detta var bara tredje gången med dräkt och lyften ser lätta och tekniskt bra ut.

stahlberg wrote:
    Filmen kan iof ljuga en aning, det är lättare att se IRL. Men som jag ser det har du en godkänd kroppsställning före lyftet, du är tillärckligt rak. Jag tror inte domarna kan ”köra in dig” igen. Men när tävlingen närmar sig ska vi förstås vara noga både med stångens placering på axlarna (som nog lättare kan vara orsak till att bli ”inkörd”) och på att ställningen är rak och godkänd.

Annars ser lyften bra ut. Detta var bara tredje gången med dräkt och lyften ser lätta och tekniskt bra ut.

Okej, jo jag börjar få in tekniken lite mer igen nu. Men det blir nog bra sedan :D

19 Juli 2007

Bänkpress: 3X3x 122,5

Bent over laterals

Mage

Biceps…

Viewing 15 posts - 856 through 870 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.