Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,121 total)
  • Author
    kinx wrote:
    F*n DU är ju skit stark i bänk..kommer säkert att slå något rekord till.

Jo, meningen är att jag ska slå mitt eget om och om och om igen nästa år… :) Sedan så blir det väl kamp med ” enbart bänkpress ” rekordet, eftersom en som heter Robert från NORR har tydligen valt 110 också. Och han ska inte bli bättre än mig…… Så kamp och kamp, vi får se!

PS: Kommer med filmer osv imon (bänk+mark pass), innan jag åker till Kroatien!

21 December 2006!

WHOOOO, idag, 00.00, åker ja till Kroatien, kommer hem 20070108.

Här kommer dagens pass!:

Bänkpress med fötterna uppe: 117.5kg 4X4 ( alla är filmade )

Smalbänkpress: 100kg 2X5 (set ett är filmat, utsäkta mina polares språk i filmen, de tjaffsade )

Marklyft 3cm upphöjt: 177.5 3X3 (alla är filmade )

High box squat: 170 kg, 4X5 ( 2 set är filmade )

Goodmornings: 3X5 ( alla är filmade )

__Här kommer filmerna:__

Bänkpress med fötterna uppe:
    [youtube=xLiw6DjKqHE]
    [youtube=2HkgG4sbYJg]
    [youtube=PbyazGCwRXM]
    [youtube=6-OiPwjsdDY]
    Smalbänk: (Där ni som sagt, får utsäkta mina polare som alltid tjaffsar)
    [youtube=8pq03j95S_c]
    Marklyft:
    [youtube=KrIzonb3nFo]
    [youtube=xDdZF3zknCg]
    [youtube=D4aqroGjO_0]
    High box squat:
    [youtube=AUlKEpRXCuQ]
    [youtube=g6kNf1Cmiuc]
    Goodmornings:
    [youtube=Fi-Bw0Csots]
    [youtube=brcogiw7-n8]
    [youtube=AOTKArZIcz4]

Så det var det passet! Alltid gick skit bra! Helt nöjd är jag!

Kommer uppdatera lite från Kroatien också. !

Också jag är enormt nöjd. Rörelsehastighten motsvarar kanske inte verklighetens (det blir en smula ryckigt åtminstone på det internetcafé där jag nu sitter). Men man ser det viktiga i alla fall.

Framfärallt ser man att allt är LÄTT, trots att vikterna börjar vara ganska tunga. Fu-bänkarna ser lätta och bra ut. Sänkngsplatsen är bra, starten och lyftbanan likaså. Mycket bra!!

Marklyften blir bättre och bättre för varje pass. Du har nu hittat en bra höfthöjd som du har i de flesta (eller kanske t.om alla) repsen. Möjligen är korsryggen en aning krökt/rundad, men att det ser ut så kan lika gärna bero på att t-shirten är långt ner. Dina bästa marklyft från plattform hittills.

High box (eller bench) squaten är bra. Åtminstone i många reps har du tid att slappna av i höfterna nere. (Stången KANSKE är en aning för högt upp på axlarna, den ska vara på samma plats som i vanlig knäböjning. Men det kan också bara se så ut på filmen. Om inte kan du flytta den något ner till nästa pass). Bra lyft (pojkarna på sidan är lite ovana. Men de lär sig. Och de är hyggliga som ställer upp. Det är verkligt viktigt att ha passare på tunga vikter).

Good-morningen är också bra. På vägen upp kommer höfterna ”inåt” (framåt) på ett mycket bra sätt, som du kan ha nytta av också i knänöjning när vikterna blir tunga där.

VERIKLIGT BRA. (Jag ringer som vi kommit överens om)

stahlberg wrote:
    Också jag är enormt nöjd. Rörelsehastighten motsvarar kanske inte verklighetens (det blir en smula ryckigt åtminstone på det internetcafé där jag nu sitter). Men man ser det viktiga i alla fall.

Framfärallt ser man att allt är LÄTT, trots att vikterna börjar vara ganska tunga. Fu-bänkarna ser lätta och bra ut. Sänkngsplatsen är bra, starten och lyftbanan likaså. Mycket bra!!

Marklyften blir bättre och bättre för varje pass. Du har nu hittat en bra höfthöjd som du har i de flesta (eller kanske t.om alla) repsen. Möjligen är korsryggen en aning krökt/rundad, men att det ser ut så kan lika gärna bero på att t-shirten är långt ner. Dina bästa marklyft från plattform hittills.

High box (eller bench) squaten är bra. Åtminstone i många reps har du tid att slappna av i höfterna nere. (Stången KANSKE är en aning för högt upp på axlarna, den ska vara på samma plats som i vanlig knäböjning. Men det kan också bara se så ut på filmen. Om inte kan du flytta den något ner till nästa pass). Bra lyft (pojkarna på sidan är lite ovana. Men de lär sig. Och de är hyggliga som ställer upp. Det är verkligt viktigt att ha passare på tunga vikter).

Good-morningen är också bra. På vägen upp kommer höfterna ”inåt” (framåt) på ett mycket bra sätt, som du kan ha nytta av också i knänöjning när vikterna blir tunga där.

VERIKLIGT BRA. (Jag ringer som vi kommit överens om)

Stången ser konstig ut på film.faktist.. :)

Hmm jag piper, 8-9 då mina kusiner åker som är på besök nu:)

!

E i Kroatien nu, aeter kakor som fan, men det e skit soft, ska trena stenhort po onsdag,torsdag och Fredag. Innan oret tar slut! Vilket SL or det blev,eller halv or for mej! Kommmer med passen senare!

Jo. Och med god tur har du ett ännu bättre SL-år framför dig!

stahlberg wrote:
    Jo. Och med god tur har du ett ännu bättre SL-år framför dig!

Det tror jag nog ockso!:) Men vi vet inget annu, vi ser allt ner det kommer!

Självklart. Först lyften (resultaten), sedan pratet om samma resultat!

27 December 2006!

Idag var det ett tungt pass, so pass att jag senkte vissa vikter.. Skems som fan :(….

Dagens pass:

Explosivbenk: 3X5 105 kg

Klossbenk: 3X3 170 kg ( det var rett so lett.)

Smalbenk: 3X5 105

Frenchpress: 60kgX5, Det var tungt…. Men her har jag lite att skylla po, stongen s’o’g lika so stellningen, men sedan var jag ockso trott.. SO jag valde att senka vikterna,.. :( :(

SO det blev 4×5 50kg sedan. Det var relativt enelkt, Men jag fick lite ont i min venstra triceps, innan frenchen, so det kanske var derfor det var tungt…

Hammercurl: 2X8 30kg . Dett var redigt strikt, synd att ingen kunde filma!

Dagens pass var bra, med tankte po att jag hade vilat lenge, vilket inte e nogon bra reaktion po min kropp, e alltid bettre med mindre vila. Jag kommer legga upp lite bilder po hur gymmet sog ut, ett tyngdlyftargym i kellaren och der uppe ett fitness gym…….. Men det fick duga!…

När allt annat är planenligt och dessutom lätt, så är det ingen fara om man sänker vikt i frenchpress. I synnerhet gäller detta om man tränar i ett tyngdlyftargym i källaren till ett fitnessgym…

Gott med kakor, passa på att äta när det bjuds :emo-thumb

En grej jag funderar över är att du tränar i strumpor på filmerna du lade upp. Det kanske inte är så vettigt i böj och goodmornings?

Men det kanske du och Stahlberg redan har talat om :)

polaren wrote:
    Gott med kakor, passa på att äta när det bjuds :emo-thumb

En grej jag funderar över är att du tränar i strumpor på filmerna du lade upp. Det kanske inte är så vettigt i böj och goodmornings?

Men det kanske du och Stahlberg redan har talat om :)

Hmm, altsso det e efter marklyften. Iblandr har jag skor ner jag orkar ta po mej.. :) Inget vi har snckat om, vet ej om det poverkar so mycket ner det e so smo vikter:D hehe! Kommer med dagens pas ssnart!

28 December 2006!

Okej… treningsverk i triceps, som fan, efter gordagens pass.! MEn det funkade super idag iaf!!! :)

Kneboj: Med lindor och belte. LINDORNA LINDADE JAG SJELV!!!

3X177.5 kg
    2X182.5 kg
    3X180 kg
    1X185 kg

Bojen var letta, velidgt faktist…! Fast att jag lindade sjelv och inte so hort, kanppt 7 varv! Nojd!

Marklyft: 3-4 cm upphojt 3X3 185kg

Her var jeg trott i korsrxggen efter att ha burit tunga vikter fram och tbx… MEn det funkade, och det var relativt lett. Nojd over detta ockso!

Highboxsquat: 3X5 170 kg. Inte mycket att sega, satt ner 1-2 sek sen upp, veldigt lett..

Chins: 3X8

T stongsrodd:

75kgX5
    80kgX5
    90kgX5

Det var relativt lett. JAg visste inte vilka vikter och so jag skulle ha, var inte so lik den vi har i sverige. Lite anurlunda, so ja borjade lett.

Magen: 3X25… Trenade aven magen igor hemma.

Dagens pass var super. For jag trodde marken skulle vara SKIT TUNGA eftersom jag var so trott, men so var det inte, med lite sinne so javlar. Fast jag skrek inte ens :? So nog var det lett. Och de her i Kroatien e jette schyssta hejlper hela tiden osv. Sen e det som vanligt monga som frogar ” har du tagit nogot man ej for ” men do forklarar jagh det med dopingkontrakten osv. !

Krister: om inget annat so ring halv 9 ikvell, om du inte kan eller nogot annat, skickat ett SMS ner du ska ringa. Men efter halv 9 isf, SKa kolla po min kusins karate trening!

Fantastiskt bra! Jag trodde också marjklyft skulle vara tungt efter tunga böj. Verkligt bra (synd man inte tycks få se filmer, men huvudsaken är att träningen går som den ska)!

Jag kan sms-a först vid halv nio, så ser vi om du är hemma då, så ringer jag.

Stark grabb!!! Och ett stort plus för filmerna oxå :emo-thumb :emo-thumb

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.