Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2007 at 00:30 #792251Anonym anvandareMemberdarcytucker wrote:Bra böjar:) Hoppas inte armbågen ska störa bänkandet nå framöver iaf.
Ne det ska det nog inte, isf blir det lite liniment och lite sinne.. Så blir det bra..
26 juli, 2007 at 13:32 #792252Anonym anvandareMemberBänkpressarna är inget att säga till om. De gick bra, de var lätta och explosiva som de skulle vara, och förra lördagens bänkpressar visar att du är på väg in i en ”andra andning” (eller är det tredje) i bänkpress.
De första knäböjningarna var på något vis lite ”hafsiga”, du hade väl bråttom (kanske du koncentrerade dig FÖR MYCKET på tekniska detaljer). Fallet med 230 såg inte trevligt ut precis.
Det var både fysiskt och psykiskt starkt att genast komma igen efter fallet. För det första hade du ont i armbågen, vilket kunde hindrat dig rent fysiskt, och för det andra leder ett sådant fall lätt till ”flykt”-reaktion också psykiskt. Men du kom igen med besked, och lyckades svänga hela passet och dessutom göra tre bra knäböjningar på dagens tyngsta vikt (270). Det var STARKT gjort.
Det första lyftet på 270 var – delvis av naturliga skäl, eftersom det följde efter ett fall på 230, en ganska medelmåttlig ny böj på 230 och en något konstig och dessutom grund böj på 250 – det mest tveksamma på den vikten. Hade jag suttit som VM-domare hade jag gett ”med tvekan underkänt”. Det hade kunnat vara 2-1 åt vardera hållet (godkänt eller underkänt). Lyft nummer 2 var ett bra lyft, som säkert dessutom gjorde att du kom igång på allvar (vilket också det första på 270 förstås bidrog till). Det lyftet var 3-0 godkänt också med en mycket sträng domarlinje. Det tredje lyftet låg något emellan det första och det andra i djup, jag hade godkänt det vilket också Stolpen gjorde, medan en mycket sträng domarlinje hade kunnat underkänna det.
Det bästa med det tredje lyftet var att det var MYCKET LÄTT och visade din egentliga böjstyrka (även om inget av lyften på 270 innebar något problem styrkemässigt – ALLA var lätta – så var det sisat MYCKET lätt). Du lyckades brösta upp dig och stå rak före lyftet mycket bättre i lyften på 270 än i de andra lyften.
3an på 370 o lockouts visade att du hade ”sinne” kvar ännu.
Ett pass vi har all orsak att vara nöjda med.
26 juli, 2007 at 20:35 #792253Anonym anvandareMemberJo håller med Krister ..
27 juli, 2007 at 20:58 #792254Anonym anvandareMemberLäste de första 20 sidorna av din journal men gav sedan upp. Kan inte läsa 91 sidor på raken mr….
Har sagts förr – grymt stark är du sannerligen. Lycka till i fortsättningen!27 juli, 2007 at 23:05 #792255Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Läste de första 20 sidorna av din journal men gav sedan upp. Kan inte läsa 91 sidor på raken mr….
Har sagts förr – grymt stark är du sannerligen. Lycka till i fortsättningen!Hehehe, okej Trevligt hörru. Om du hade läst allt ( vilket kanppt någon skulle orka ) så hade du nog märk hur styrkan gått frammåt…
Tack så mycket.!
27 juli, 2007 at 23:17 #792256Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Hehehe, okej Trevligt hörru. Om du hade läst allt ( vilket kanppt någon skulle orka ) så hade du nog märk hur styrkan gått frammåt…Tack så mycket.!
Jo, jag märkte ju det när jag tittade på de sista sidorna efter att ha läst de 20 första. Gott så
Förresten, har du något bra tips på var (typ en länk eller så) man kan hitta lite mer om principerna för upplägg för SL-träning? Tacksam i så fall.27 juli, 2007 at 23:31 #792257Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Jo, jag märkte ju det när jag tittade på de sista sidorna efter att ha läst de 20 första. Gott så
Förresten, har du något bra tips på var (typ en länk eller så) man kan hitta lite mer om principerna för upplägg för SL-träning? Tacksam i så fall.? oj var svårt. hmm. Grejjen är ju att ” Stahlberg ” på forumet är ju min tränare, och han kan ju alla de teori sakerna… Han som gör alla programen också, inte bara åt mig, utan 5 andra från min klubb…
Men lite på rak arm, grundläggande:
1. 1-5 reps
2. 2-5 set
3. I början ska du öka proggresivt, funkar väldigt bra. Börja på en LÅG vikt höja varje vecka, med lite i taget.
4. Köra SL grenarna först, sedan komplimenten
5. SL övningarna ska alltid vara i början av passen, mest energi på dem.
6, tunga SL övningar lätta kompliment, och tvärt om.
7. Köra varierat ( som med all annan träning )..Ahh det finns massor, men det var lite gran iaf,.
27 juli, 2007 at 23:39 #792258Anonym anvandareMemberSer i din signatur att du satsar på U-VM. Maffigt. Har hållt koll på dig ett tag – sedan kolo osv – och du är jävligt stark.
All the best
27 juli, 2007 at 23:47 #792259Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Ser i din signatur att du satsar på U-VM. Maffigt. Har hållt koll på dig ett tag – sedan kolo osv – och du är jävligt stark.All the best
Haha, jodå, då har du allt hållt koll på mig sedan jag började med SL..
hehe jo satsar allt på VM just nu. hehe, jasså, men du har inte skrivt så mycket eller? aja, i vilket fall som, kul är det när folk följer med träningen osv.
27 juli, 2007 at 23:49 #792260Anonym anvandareMemberJag skriver aldrig något
27 juli, 2007 at 23:50 #792261Anonym anvandareMemberStahlberg är ju fan gud .Ja har följt dig sen sidan 1. och jag är avis som fan ,du har en så bra tränare. Bättre kan ju fan inte finnas.
Som sagt har följt dig hela , och ja kan säga du gett mig insperation,
Hoppas det går bra för dig i VM .Mvh Rickard
27 juli, 2007 at 23:50 #792262Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Jag skriver aldrig någothaha, jo märker det ^^ … Första inlägget på sesådär 1 år efter att du har Förföljt mig. hahaha!
27 juli, 2007 at 23:53 #792263Anonym anvandareMemberRickard-SL wrote:Stahlberg är ju fan gud .Ja har följt dig sen sidan 1. och jag är avis som fan ,du har en så bra tränare. Bättre kan ju fan inte finnas.
Som sagt har följt dig hela , och ja kan säga du gett mig insperation,
Hoppas det går bra för dig i VM .Mvh Rickard
Haha, kommer alla små smygkollare fram nu, bara för en tog första steget. Ne skojjar.
Såg dessutom att det var ditt första inlägg. Jo, Krister är otroligt bra som tränare osv, går inte hitta en bättre (försöker inte ens, men iaf ).
Jo tack, får se hur det går på VM, Bara jag inte bommar ut mig ( vilket aldrig har hänt )så jävlar ska det gå bra.
Några fler som följer med aldrig skriver, kom fram :ph34r:
28 juli, 2007 at 00:00 #792264Anonym anvandareMemberJa läser mest. Måste säge du har inspererat mig som fan med ditt sinne, ja är väl typ 10 år älrdre än dig, ja är ju gammal 76:a. Men att läsa dina inlägg här & Cristers ,har man lärt sig en del. Hoppas fan det går bra för dig på VM.
28 juli, 2007 at 00:01 #792265Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:? oj var svårt. hmm. Grejjen är ju att ” Stahlberg ” på forumet är ju min tränare, och han kan ju alla de teori sakerna… Han som gör alla programen också, inte bara åt mig, utan 5 andra från min klubb…Men lite på rak arm, grundläggande:
1. 1-5 reps
2. 2-5 set
3. I början ska du öka proggresivt, funkar väldigt bra. Börja på en LÅG vikt höja varje vecka, med lite i taget.
4. Köra SL grenarna först, sedan komplimenten
5. SL övningarna ska alltid vara i början av passen, mest energi på dem.
6, tunga SL övningar lätta kompliment, och tvärt om.
7. Köra varierat ( som med all annan träning )..Ahh det finns massor, men det var lite gran iaf,.
Tack ska du ha, jo, jag är bekant med mycket av det men har aldrig riktigt satt mig in i riktig SL träning, men är nyfiken på att komplettera kunskaperna. Ska söka runt lite efter mer men tack för tipsen. Trevlig helg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.