Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 1,121 total)
  • Author
    Rickard-SL wrote:
    Ja läser mest. Måste säge du har inspererat mig som fan med ditt sinne, ja är väl typ 10 år älrdre än dig, ja är ju gammal 76:a. Men att läsa dina inlägg här & Cristers ,har man lärt sig en del. Hoppas fan det går bra för dig på VM.

Haha, kolla du har t.o.m lärt dig ” SINNE ”:D

Vad bra att man kan insperera folk med att inte göra något skärsilt.

Jo lite mer än 10 år, 13 :)

Krister, med k..

Vad tränar du och så då?

Tack så mycket, men det är ett tag kvar tills VM….. Många tunga pass, ett av dem på Söndag^…!

Undefined wrote:
    Tack ska du ha, jo, jag är bekant med mycket av det men har aldrig riktigt satt mig in i riktig SL träning, men är nyfiken på att komplettera kunskaperna. Ska söka runt lite efter mer men tack för tipsen. Trevlig helg.

jo, kolla JSK’s hemsida. :) Där står det mycket om SL, hela tiden…

Detsamma..

Om någon anser mig vara ”gud” så måste man väl tillåta en eller annan felstavning…:D .

Någon ”gud” är jag väl knappast, även om jag lyckats samla på mig en del kunskap under årens lopp. Men Damir och jag (och för all del mina andra adepter och jag) har ett väl fungerande samarbete, som är mycket stimulerande, som vi ska hoppas att han har nytta av. Det är trevligt om någon annan också tycker om att följa det, fastän den största delen av den rent kunskapsmässiga sidan av samarbetet nog sker utanför forumet.

Några saker angående tränare i SL och i andra grenar.

Det är iof inte så svårt att vara en av de bästa tränarna i en idrottsgren där antalet tränare är försvinnande litet. De flesta SL-tränare erfarna lyftare, som hjälper de mindre erfarna. Denna hjälp är iof ytterst viktig, utan den skulle SL inte kunna fungera som gren. De erfarna lyftarna är dessutom oftast enormt kunniga. (Den hjälp Damir får av sina övriga ”tränare” och träningskompisar i JSK är fantastiskt värdefull, eftersom jag inte är på plats, det är mycket tack vare den hjälpen som vårt samarbete har kunnat leda till en såhär snabb resultatförbättring)

Man kunde tro att andra grenar än SL har en mycket bättre situation när det gäller ”riktiga” tränare, som har en bred kunskap både om sin egen gren och om idrott i allmänhet, som har både praktisk och teoretisk kunskap, och som fäster uppmärksamhet vid organiserat samarbete och den pedagogisk/psykologiska delen av det. Och visst är det BÄTTRE i andra grenar. Men enligt min åsikt – och jag har studerat ÅTSKILLIGA TRÄNINGSTIMMAR i andra grenar bara för att studera tränarens funktion, starka och svaga sidor – är flertalet tränare i alla grenar tyvärr ganska slätstrukna. Somliga har bara ett ljumt intresse för sitt tränaruppdrag, andra har grunda kunskaper i sin egen gren, några saknar pedagosgisk förmåga osv osv.

Jag hoppas förstås att Damir och mina andra adepter funderar på att avbryta samarbetet BARA om resultaten inte skulle de de förväntade.

29 Juli 2007

Vi hade först en arbetsdag i jsk, som tog ca 4 h… Där vi fixade lokalen, jag titti och Bernhard målade, och allt blev jättefint….

Sedan var det dax för träning…!

Bänkpress med stop och press signal: 140X1, 2X1 150

Bänkpress med tröja: 5 kloss: 185 – dåligt…. fick den för mycket mot halsen..

185X1 – bra!
    190X1 – lätt !

Marklyftet gick på 30 min, INKLUSIVE uppvärmningen!!!… Hade inte mycket till tills tåget skulle gå…

Marklyft: 3X1 250 – lätt!!!

Bänkpress: 150
    [youtube=q1HJVgmDjKs]
    Bänkpress 150 – Det var lätt..
    [youtube=t1Tgr_U9tFQ]
    Tröjbänk 185 – slog i stälningen lite, får lägga mig längre ut…..
    [youtube=]
    Tröjbänk 190 – Bra som fan !
    [youtube=6M-2N3eP2uI]

250 set 1
    [youtube=HDIro7lFuis]
    250 set 2
    [youtube=cBF9QAjw7qA]
    250 set 3
    [youtube=uxBzqOG2MqE]

Summering.!
    Med tanke på att det är ca 5 veckor kvar med träning tills vm, och jag är redan uppe vid mina maxvikter som var innan, så känns det bra. då det är så lätt dessutom….!!!

Allt verkar mycket bra. Ser filmerna ikväll, sätter in denhär veckans program, och ringer upp dig.

stahlberg wrote:
    Allt verkar mycket bra. Ser filmerna ikväll, sätter in denhär veckans program, och ringer upp dig.

.Ok.

Damir_T wrote:
    29 Juli 2007

Vi hade först en arbetsdag i jsk, som tog ca 4 h… Där vi fixade lokalen, jag titti och Bernhard målade, och allt blev jättefint….

Sedan var det dax för träning…!

Bänkpress med stop och press signal: 140X1, 2X1 150

Bänkpress med tröja: 5 kloss: 185 – dåligt…. fick den för mycket mot halsen..

185X1 – bra!
    190X1 – lätt !

Marklyftet gick på 30 min, INKLUSIVE uppvärmningen!!!… Hade inte mycket till tills tåget skulle gå…

Marklyft: 3X1 250 – lätt!!!

Bänkpress: 150
    [youtube=q1HJVgmDjKs]
    Bänkpress 150 – Det var lätt..
    [youtube=t1Tgr_U9tFQ]
    Tröjbänk 185 – slog i stälningen lite, får lägga mig längre ut…..
    [youtube=]
    Tröjbänk 190 – Bra som fan !
    [youtube=6M-2N3eP2uI]

250 set 1
    [youtube=HDIro7lFuis]
    250 set 2
    [youtube=cBF9QAjw7qA]
    250 set 3
    [youtube=uxBzqOG2MqE]

Summering.!
    Med tanke på att det är ca 5 veckor kvar med träning tills vm, och jag är redan uppe vid mina maxvikter som var innan, så känns det bra. då det är så lätt dessutom….!!!

stahlberg wrote:

OOOkej :) jag kollade på markfilmerna från 040407 HAHAHAH, 250X0 ? och 250X1 med REN RÅSTYRKA….. de va tunga som fan iaf… detta va inget idag, 20 kg MINST på detta …

Fyfan det ser bra ut damir!

MATTI wrote:
    Fyfan det ser bra ut damir!

Tack … JO det ser bättre ut. haha.

Såvitt jag kan se så ser det faktiskt mycket bra ut!

stahlberg wrote:
    Såvitt jag kan se så ser det faktiskt mycket bra ut!

Jo då :D

Ring sent ikväll…. vid 11 typ :D om du kan. OM du INTE kan ring när du vill …

Jag ringde ju tidigare, hade inte sett ditt inlägg. Men det var ju bara ett kort samtal. Ringer ikväll, kort. Knäböjning imorgon.

stahlberg wrote:
    Jag ringde ju tidigare, hade inte sett ditt inlägg. Men det var ju bara ett kort samtal. Ringer ikväll, kort. Knäböjning imorgon.

Ja men som sagt, det gjorde inget ^^ . :emo-thumb

Jo.. Såg att jag hade de grunda osv.

Jag har redan kommenterat dina filmer på youtube men kan lika gärna göra det här med. Det ser så bra ut att man får lite ribba framför datorn :D

Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.