Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 1,121 total)
  • Author
    stahlberg wrote:
    Det allra bästa med passet var att marklyftet var så lätt. Vi har ju gått igenom en del i telefon så jag kommenterar inget mer här i journalen.

MM :) .

8 Augusti 2007

Knäböj: 150X1, 190X1

Utrustning på: 230X1 (Skulle vart 220, kom på det nu)

250X1
    270X1

285 2X1 !!!

300X1 … 2 Cm grund (meningen)

Maget efter det…

Måste träna mer på att räta upp mig, och vara rak och skadig!… … … …

270 – fick lite framåt vikt, men rätade snabbt upp, ett lätt lyft…!
    [youtube=IhyvrTB7i2o]
    285 – OJ vad segt/tungt det blev mot slutet? Tillfällighet, men vikterna börjar ju bli tunga… Djupt!
    [youtube=ny3SKldokGM]
    285 set 2. Bättre!
    [youtube=PQPHnIRlkg4]
    300 – Skulle vara ca 5 cm grund, känndes som 7… Men va bara 2…! Det var ett lätt lyft tycker jag faktist, gick ner sakta???… Släppte inte på, pga att jag inte skulle hela vägen ner.
    [youtube=-omUf43Nv1Q]

Dagens pass känndes såklart jättebra!:) Börjar få bra viktvana, men MÅÅÅÅSTE!!!! verkligen träna på att räta på kroppen (TRYCKA FRAM HÖFTEN) innan jag får ”SQUAT” signal, och innan jag får ” rack ” signal… Men det är ett tag kvar tills Vm så det blir nog bra… I värsta fall så fixar jag det väl under tävlingens gång…

Imponerande som vanligt, men denna gång är jag faktiskt mer imponerad av din tjej som drar 100 i marklyft första gången hon kliver in i ett gym, vid den åldern och med den vikten. Många grabbar som får skämmas nu ;)

Undefined wrote:
    Imponerande som vanligt, men denna gång är jag faktiskt mer imponerad av din tjej som drar 100 i marklyft första gången hon kliver in i ett gym, vid den åldern och med den vikten. Många grabbar som får skämmas nu ;)

haha tack! Jo hon är ju helt underbar :D … Hon ska böjra träna nu me :) !!!

Shiiit, jag tycker inte 300-lyftet ser grunt ut överhuvudtaget? Kanske är det kamera-vinkeln som är fördelaktig eller så är det fel på mina ögon ;) Starkt som tusan iaf :up:

Pinglan wrote:
    Shiiit, jag tycker inte 300-lyftet ser grunt ut överhuvudtaget? Kanske är det kamera-vinkeln som är fördelaktig eller så är det fel på mina ögon ;) Starkt som tusan iaf :up:

Hehe hej på dig:)

Jo men den är grund …. Fast det var iaf lätt…

På plussidan idag var framförallt att lyften – åtminstone som det ser ut på film (det är ju inte filmat från ”domarvinkel”) – inte tycks lämna några frågetecken angående djupet.

Sedan är det förstås bra om man har 2 lyft på 285, och det andra är bättre än det första. Detta visar att du har styrka för mer. Också 300, som inte är SÅ MYCKET för grunt och som ändå kommer lika bra som 285 visar på detta.

En tredje positiv sak är att lyften är sega, men att du klarar dem utan tvekan ändå. Du trycker också in höfterna bra kring mitten av lyften (syns bäst på 300).

Ställningen före (och efter) lyften ska vi nog få under kontroll.

Det enda jag funderar på är om du får maximal hjälp av utrustningen i nederläge (eller om dräkten blivit för stor).

Ett bra pass!!

Damir_T wrote:
    8 Augusti 2007

Knäböj: 150X1, 190X1

Utrustning på: 230X1 (Skulle vart 220, kom på det nu)

250X1
    270X1

285 2X1 !!!

300X1 … 2 Cm grund (meningen)

Maget efter det…

Måste träna mer på att räta upp mig, och vara rak och skadig!… … … …

270 – fick lite framåt vikt, men rätade snabbt upp, ett lätt lyft…!
    [youtube=IhyvrTB7i2o]
    285 – OJ vad segt/tungt det blev mot slutet? Tillfällighet, men vikterna börjar ju bli tunga… Djupt!
    [youtube=ny3SKldokGM]
    285 set 2. Bättre!
    [youtube=PQPHnIRlkg4]
    300 – Skulle vara ca 5 cm grund, känndes som 7… Men va bara 2…! Det var ett lätt lyft tycker jag faktist, gick ner sakta???… Släppte inte på, pga att jag inte skulle hela vägen ner.
    [youtube=-omUf43Nv1Q]

Dagens pass känndes såklart jättebra!:) Börjar få bra viktvana, men MÅÅÅÅSTE!!!! verkligen träna på att räta på kroppen (TRYCKA FRAM HÖFTEN) innan jag får ”SQUAT” signal, och innan jag får ” rack ” signal… Men det är ett tag kvar tills Vm så det blir nog bra… I värsta fall så fixar jag det väl under tävlingens gång…

:)

Könssjukdomar, hmm

NisseEriksson wrote:
    Könssjukdomar, hmm

:) Sorry fick ju inte säga något. Men nog om det nisse… ! För denna Jurnalen ligger faktist under SERIÖSA… ! Välkommen btw.

Ett lätt bänkpass idag bara… 3X3 125..

Fick ont på baksidan av min axel igen :( … Får värma upp mer ochta liniment senare…

Idag fick jag det psykologiska och mentala inom träning bevisat till max.

Camilla körde 35X3 , Sedan tog vi på 2 STORA svarta vikter… det så ju mycket ut fast att det bara var 40. Hon tog ut stången och sa,” Detta klarar jag aldrig..”.. å så blev det, det bara stannade där nere.

Jag lastade sedan av och sa åt min polare, vi tar 35 med de svarta klovarna ( 2,5 kg styck ).. Å sa till henne ta 35 nu då, ordentlgit. Hon pressade det 2 ggr lätt!!! Sedan sa ja att det var 40 kg, som hon tyckte var omöjligt nyss..

Fy skäms på din tjej.. Haha nej men nu vet hon att hon kan mer än vad hon tror och då är det bara att köra.

rinse wrote:
    Fy skäms på din tjej.. Haha nej men nu vet hon att hon kan mer än vad hon tror och då är det bara att köra.

Precis :)!!!

Vad beror smärtan i baksida axel på?
    Jag har nämligen samma problem.. Hur gör du för att få bort det?

Danne89_ wrote:
    Vad beror smärtan i baksida axel på?
    Jag har nämligen samma problem.. Hur gör du för att få bort det?

Jag masserar honom, med liniment.

Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.