Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 1,121 total)
  • Author
    Andersson_C wrote:
    Jag masserar honom, med liniment.

Jo precis , och det hjälper så bra :) ;)

Danne89_ wrote:
    Vad beror smärtan i baksida axel på?
    Jag har nämligen samma problem.. Hur gör du för att få bort det?

Vet i fan vad det är av, har haft ont i axlen nu ett tag, kommer och går… vet inte vad jag ska svara egentligen… :( Det är iaf förjävligt

Damir_T wrote:
    Vet i fan vad det är av, har haft ont i axlen nu ett tag, kommer och går… vet inte vad jag ska svara egentligen… :( Det är iaf förjävligt

Sök hjälp för det innan det blir ett riktigt stort problem, sjukgymnast, naprapat eller så.:up:

Damir: Om du inte kör facepulls så måste jag visa dig den övningen när jag kommer till JSK! Den fixade min bajs-axlar :D

Påminn mig!

Undefined wrote:
    Sök hjälp för det innan det blir ett riktigt stort problem, sjukgymnast, naprapat eller så.:up:

Jag har redan varit hoss typ sveriges bästa axelexperter… De gjrode magnetkaramundersöking på båda axlarna, och sa att det inte va något speciellt………

Timme wrote:
    Damir: Om du inte kör facepulls så måste jag visa dig den övningen när jag kommer till JSK! Den fixade min bajs-axlar :D

Påminn mig!

Jo, glömmde det idag, ska köra det på söndag, man ska köra typ.. hur mycket???????? 10 kg typ, 2 plattor? 2×20 reps eller vadÅ?

Face pulls är iaf värt att pröva, med ganska lätta vikter tycker iaf jag.

stahlberg wrote:
    Face pulls är iaf värt att pröva, med ganska lätta vikter tycker iaf jag.

Okej, så jag ska inte maxxa?

Nej, de ska tas som en uppvärmning, tycker jag. Märkväl att många faktiskt får hjälp av face pulls resp rotator cuffs. Det gäller förstås inte alla. Men det lönar sig att pröva på.

Du ska använda ett rep och sedan avsluta rörelsen som du gör när du spänner båda biceps. Så här. [http://www.weightliftingdiscussion.com/facepull.html]

Du ska inte träna övningen för lätt. Du bör först använda dig av lätta vikter för att vänja dig vid rörelsen, sedan bör du stegra vikterna tills du når en hyffsat tung 5a (men svinga inte överkroppen för mycket. Låt axlarna göra de mesta jobbet). Jag fick bäst resultat av ganska tunga 5or i övningen

En rotatorövning:
    [youtube=Whc9diYAhpk]

Timme wrote:
    Du ska använda ett rep och sedan avsluta rörelsen som du gör när du spänner båda biceps. Så här. [http://www.weightliftingdiscussion.com/facepull.html]

Du ska inte träna övningen för lätt. Du bör först använda dig av lätta vikter för att vänja dig vid rörelsen, sedan bör du stegra vikterna tills du når en hyffsat tung 5a (men svinga inte överkroppen för mycket. Låt axlarna göra de mesta jobbet). Jag fick bäst resultat av ganska tunga 5or i övningen

Från Damir, är inte inne på min egen är hoss tjej *mys* :)..

Iaf, tack för svaren! . JO okej timme, ska börja med 2 plattor och köra många reps i början och sedan öka, så får vi se!:)

Krister: jag skojjade bara, skall inte maxxa…

Olle: Tack, ska testa det med, är det oxo för att värma upp axlarna?

Aja, får testa de övningarna + mitt vanliga att så veva osv.!!!… Börja med att ta på liniment…

Japp, kör 2-3 set cirka 15 reps för att få lite genomblödning före bänkandet.

olle wrote:
    Japp, kör 2-3 set cirka 15 reps för att få lite genomblödning före bänkandet.

Okej :) får testa det då .

12 Augusti 2007

Började med att värma upp, kröde facepulls. Tog liniment på också.

Efter passet så känndes det inget.!!! :up: . Körde även Olleövningen. Tack för hjälpen, trogna Journal-läsare.

Nu till passet…: SOM GICK SKIIIIT BRAAAAA idag!!!

Bänkpress: 140X1, 150X1, 160X1 PB!!! :) Skönt att klara denna vikten och så lätt dessutom!

Bänkpress med tröja: 185X1 Halvdant lyft..

192X1 – lätt

195X1 – LÄTT!!

Sybbe var med idag och drog min tröja, bra som fan…! ! !

Marklyft: 230X1, 250X1 260X1 ( OJ, blev bara en etta, dumt. ) Skulle kört en till, men det gör ingen, den var så lätt.. Så jag vet att jag skulle klarat den andra. Jag gick dessutom ner snabbt och greppade nästan BARA MED FINGRARNA, ändå drog ja vikten lätt och höll kvar den ett tag…

Nisse bänkade 100 2X1 idag btw! FINT! Hans sega lyft imponerar, hoppas bara dommarna inte säger ” ta stången ” då nisses lyft är sega i början, och vem som tror att han ska bomma..

Filmerna:

Bänk 150 – lätt som sagt.
    [youtube=hK-AuzQTuC8]
    Bänk 160 – Bommat denna vikten en del gånger förut. Skönt att det kom lätt!!
    [youtube=PMK7U2MsFW4]
    195X1 – Tröjan bra nerdragen, stången hårt ner, ett stopp HÅÅÅRT upp :) LÄTT!
    [youtube=AuXkOdU4GDE]
    Mark 250 – Inget speciellt…
    [youtube=GW-p2B-QPRU]
    Mark 260 – Lätt, då jag höll det med fingrarna, mitt förra PB..
    [youtube=RlbBeZK_yFM]

Jag är jättenöjd med dagens pass!!!!!!!!

Grymt imponerande!
    Härligt att axeln kändes bra också.

Viewing 15 posts - 946 through 960 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.