Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 961 through 975 (of 1,121 total)
  • Author
    olle wrote:
    Grymt imponerande!
    Härligt att axeln kändes bra också.

Hehe, jo. ! Tack för tipset om övningen, Får nog ta en 20 min och värma upp båda axlarna i början…!

Bra att axeluppvärmningen hjälpte. Det är 20 väl använda minuter i så fall!

Också träningspasset gick ju lysande. Efter förra veckans besvärliga bänkar på 192,5 kg så kunde man inte vara helt säker på att det skulle gå vägen idag, fastän vi hade gissat vad det berodde på förra gången. Nu såg 195 riktigt skapligt ut!

Och marklyften går från klarhet till klarhet. Det är inte så länge sedan du fick kämpa till yttersta droppen för att dra upp 260. Men nu kom det med ordentlig mersmak.

Och att du klarade 160 i bänkpress utan tröja i förbifarten var bra. Det lyftet var inte heller maximalt. Det kommer nog något kg till ännu (och till hösten, efter VM, när du lämnar bort tröjan och lyfter utan, så kommer det ytterligare kg).

stahlberg wrote:
    Bra att axeluppvärmningen hjälpte. Det är 20 väl använda minuter i så fall!

Också träningspasset gick ju lysande. Efter förra veckans besvärliga bänkar på 192,5 kg så kunde man inte vara helt säker på att det skulle gå vägen idag, fastän vi hade gissat vad det berodde på förra gången. Nu såg 195 riktigt skapligt ut!

Och marklyften går från klarhet till klarhet. Det är inte så länge sedan du fick kämpa till yttersta droppen för att dra upp 260. Men nu kom det med ordentlig mersmak.

haha, jag vet. Jag måste få tag på han Emil Johansson från Umeå Power. För att fråga lite, om han är bra på bänktröjor, och så. Be om han kan hjälpa sedan på vm, så man vet lite på förhand!.

Jo, fick dra och dra, för att lyckas dra upp 260.

Jag ger mig fan på att ha alla svenska rekord som ungdom sedan. Dock blir markrekordet svårast, då det redan NU är 280…. Men jag ska bli stark(are) :P

Just det.

Robert Svensson wrote:
    Satan så imponerande :)

Vilket av det:| . Tack så mycket.!!!!

Dina bänkar är bara för vackra ;)

Mycket snart blir det även 200 med tröja vilket är äckligt!

Timme wrote:
    Dina bänkar är bara för vackra ;)

Mycket snart blir det även 200 med tröja vilket är äckligt!

Tack så mycket! Ja jag bara väntar och väntar… Tänkte köra det idag.. Men så sa jag mina två tanke sätt öppet…

1) Jag tog 195 skit lätt. Stybbe är med idag, (INTE NÄSTA GÅNG; han är gbg). Kanske han ska dra tröjan som fan, och ja tar det så har jag det gjort, för självförtoandet… Stybbe ville att jag skulle ta 200… idag.. då. Han var säker på att jag skulle klara det.

2) Jag bänkade 160 RAW. och tunga tröjbänkar. Missar jag så ryker självförtroendet. Jag följer ju programet till 100% varför ändra på det. Dumt, då jag vet att jag ska högre senare. Det andra altenativet övervägde!!!

Men man är sugen på 200 gränsen, då nisse kom till sin magiska gräns 100 idag! :) haha. När kommer du till 150 timme, det är en kul vikt att lyfta!!!

Btw, jag har rätt bra uppladdning i mark nu också, Charlie slog till mig som fan på nacken innan jag skulle dra idag… :) sedan tänker jag på lite saker, som inte får/kan nämnas, men det funkar… Men dina uppladdningar är grymmas iaf…

Det är mycket möjligt att du hade klarat 200 idag, på basen av filmen på 195. Men du har 3 pass kvar med tröja. Därför är det ingen mening med att gå så tungt nu, och ta risken att du blir ”seg” före tävlingen.

Men det var mycket bra att du kunde hålla programmet, för jag förstår att det är frestande att gå på 200. Plus för det. (Somliga tränar ju så, att de skulle gått på 200 idag, när det kändes bra. Men vi ska nog eliminera de s.k ”dåliga dagrna”. När du väl tar det kommer det lättare än vad det kommit idag!)

PS. Månne inte Timme spräcker 150 kg (med tröja) någon gång i nästa år.

Robert Svensson wrote:
    Allt :up:

😮

stahlberg wrote:
    Men det var mycket bra att du kunde hålla programmet, för jag förstår att det är frestande att gå på 200. Plus för det. (Somliga tränar ju så, att de skulle gått på 200 idag, när det kändes bra. Men vi ska nog eliminera de s.k ”dåliga dagrna”. När du väl tar det kommer det lättare än vad det kommit idag!)

PS. Månne inte Timme spräcker 150 kg (med tröja) någon gång i nästa år.

Jo preics…

Jag tänkte det också, 150 med tröja blir ju inte helt omöjligt timme.!!!

hehe går eye of the tiger på repeat eller ? :D

Robert Svensson wrote:
    Jo men tycker verkligen det. Har följt din journal i ett par månader utan att skriva något. Så nu var det på tiden att jag skrev lite :p

Haha, ett tag sen så var det massa andra smygtittare som kom fram :) KUl att du me gjroe det .. Haha..

Ha det så bra…

Tjena damir hörde att du också skulle åka från Munchen den 5 sep. Jag ska åka från köpenhamn till Munchen sen därifrån till frankrike. Jag ska också åka från Munchen den 5 sep. Men vilken tid går erant plan från Munchen till frankrike? Mitt går 10:45 om jag inet minns fel.

ISak_899 wrote:
    Tjena damir hörde att du också skulle åka från Munchen den 5 sep. Jag ska åka från köpenhamn till Munchen sen därifrån till frankrike. Jag ska också åka från Munchen den 5 sep. Men vilken tid går erant plan från Munchen till frankrike? Mitt går 10:45 om jag inet minns fel.

Mitt är vid 15-16 tror jag. 14 från GBG…

15 Augusti 2007

Idag gick det som vanligt, skit i början, perfekt i slutet….

Körde med min gamla dräkt igen, men den nya blir färdigsydd tills de tre gångerna som är kvar innan VM. Köpt en exakt likadan därkt som ja har nu, bara att den inte är uttöjd!

Knäböj: 190×1 RAW

Utrustning:

230X1 – ett bra lyft, grunt

255X1 – grundt – lätt..

275 – grunt lätt ( För lite vikt…. Fortfarande… :pop: )

290X1 – Osäkert, parallel eller 2-1 godkännd. LÄTT
    290X1 – Bättre än den förra iaf, mer troligt 2-1 godkännd.. LÄTT
    290X1 – Djup! OCKSÅ LÄTT!!!

Jo men visst fan är jag nöjd med passet. SKulle egentligen bara köra 290X1, men mer än så ville jag! Två sa vi som max, men då vi inte var säkra på djupet så sa jag, en till så jag blir nöjd å inte ledsen. :( . Sista bler perfekt. Även den strängaste av dem alla sa att den var jättebra, det gör ni btw i filmen att jag ” svarar till honom ” :)

290 set 1 – Filmen cpar på YT… inget att se iaf, då den inte var helt djup…

290 set 2
    [youtube=qPmdLECyZ60]
    290 set 3
    [youtube=ukSkZdBzTos]

Viewing 15 posts - 961 through 975 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.