Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,121 total)
  • Author

Ät nötter, som Damir gjorde ;) . Det resulterade i ett jättebra markpass idag (kan hända att filmer är finns redan innan jag skrivit detta inlägg).

Skämt åsido. Lär dig en bra grundteknik, som är sådan att skaderisken är liten. Tillåt tillräcklig återhämtning mellan passen (48 till +72 timmar, beroende på hur tungt passet är). Komponera programmet så att knäböjnings- och marklyftpassen ”passar ihop” (så att ett böjpass inte inverkar för uttröttande på ett efterföljande markpass och tävrtom). Värm upp tillräckligt (men inte så du blir trött). Sköt kringfaktorerna kost och sömn. Utveckla din ”fitness”nivå (dvs kroppens förmåga att prestera och klara av träning).

Tre böjpass är troligen för mycket, om du samtidigt tränar marklyft.

Jag ser att du hann sätta in filmerna medan jag skrev, som jag gissade. Vi får vara enormt nöjda med dagens marklyft. Du har hittat din teknik, den är automatiserad, och verkar dessutom vara lika bra på tyngre vikter som på lätta. Stark är du förstås också. En hel del mer är på kommande!

stahlberg wrote:
    Jag ser att du hann sätta in filmerna medan jag skrev, som jag gissade. Vi får vara enormt nöjda med dagens marklyft. Du har hittat din teknik, den är automatiserad, och verkar dessutom vara lika bra på tyngre vikter som på lätta. Stark är du förstås också. En hel del mer är på kommande!

javisst 8)

Nog har jag det, som det verkar iaf.

Hög höfthöjd, men det jag drar med benen är exakt så mycket som jag ska typ. Så det lilla jag drar med ryggen känns ju inte ens…

Jo nog ska det bli mer, jag behöver ju inte kämpa nu ens…

Japp. Höfthöjden är bra, ryggen är bra och slutet är bra. Och som extra bonus håller greppet LÄNGE.

stahlberg wrote:
    Japp. Höfthöjden är bra, ryggen är bra och slutet är bra. Och som extra bonus håller greppet LÄNGE.

mm ;) Det med greppet, jo ett bonus,. Tror det kommer ta lång tid innan jag bommar ett lyft pga greppet iaf.

Damir_T wrote:
    19 Augusti 2007

Idag var Camilla med och tränade. Krister var också med på passet samt, Nisse, Timme, Marcus och David.

Jag körde tunga mark. Men de var fan inte tunga….

Marklyft:

200X1, 230X1, 255X1…

265X1 – LÄTT!!!

270X1 – LÄTT!!!

FAN VAD JAG ÄR GLAD! Att marken går så bra nu också!

260!!!
    [youtube=6oQMNejbeJs]

270!!!
    [youtube=1CWwpyL0pMc]

Fel fel !! Första ska va 265!

Fan det finns ju inget stopp för dig Damir, du bara ökar:P

darcytucker wrote:
    Fan det finns ju inget stopp för dig Damir, du bara ökar:P

Det är väl bra det eller :nerd:

Damir_T wrote:
    Det är väl bra det eller :nerd:

Jaa klart det:emo-thumb

Då vill vi se 300 i marken på VM Damir:emo-thumb

300 är inte målet riktigt än. Men det närmar sig.

Rocky:. Precis som krister sa. 300 är inte målet riktigt tills VM.

Målet var 265-275. Tror jag kommer göra en bit över det iaf ^^ . Känns bra

Det var mycket fina marklyft det där! :up:

Greppet ska ju inte behöva vara nåt problem än på många många kilon.
    Du har ju minst lika bra, om inte bättre grepp än vad jag har och greppet har aldrig begränsat mina marklyft.

Riktigt fina marklyft var det iaf! ser ut att finnas en hel del extra att ta av.

Fredrikn wrote:

Du har ju minst lika bra, om inte bättre grepp än vad jag har och greppet har aldrig begränsat mina marklyft.

Riktigt fina marklyft var det iaf! ser ut att finnas en hel del extra att ta av.

Tack så mycket,! . Jo en del kilon till.

Fredrikn wrote:

Visst gör de, såg ju när han gjorde de.. o han gör de ju lekande lätt:up:

Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.